Brynäs IF

727631 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

« · 1540895 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
mattias - 74: Börja med att kalla dina fritidsbarn för "värdelös" och "sopa", tror inte att dom skulle uppskatta det sättet att uppmuntra och stötta....
Kommentera

Huge: känns som din jämförelse med dagisbarnen inte riktigt kan jämföras med heltidsproffs som får betalt för att prestera..
Kommentera

Huge: Varför kan du inte bara säga att han var totalt värdelös? 2,5 år borta från hockeyn har tydligen satt sina spår.

Kommentera

Huge: En tönt är en överdrivet engagerad tatuerad familjefar som kastar skit och hånar egna spelare bara för att vi förlorat.

Och du snackar om mobbare vad fan skriver du själv då idiot en dag kanske du och jag möts får se om du är lika kaxig då?

Kommentera

Linus Wickman: Nej den jämförelsen haltar en aning. :)
Kommentera

Har precis kollat klart på reprisen. Matchen var väl ungefär som väntat. Två mediokra lag delar på poängen, Rahm lika ihålig som vanligt och ett backspel som inte räcker till. Ska bli intressant att se förlahm hantera puckarna på utomhusmatchen med lite knöligare is.. Kan det inte bli lockout i elitserien snart? 
Kommentera

Rahm får tar på sig ett eller två mål och ger ett osäkert intryck. Att han inte räcker till just nu är ingen hemlighet. Sen hade han dessutom rätt kass hjälp idag.

Kul att vi trots allt får 2 poäng, hade känts riktigt surt att torska hemma mot Rbk.

Det som är mest beklämmande just nu är denna gästboken. Känns som man loggat in på nån jävla tonårig bruds blogg och läser om hennes bråk och problem.

Lite bråk och argumenatation är bara kul, men fan..upp med nivån.

Kommentera

munkas: Kan bli förnedring i utomhusmatchen om Rahm står, vilket han lär göra.
Kommentera

Gurra88: Klart det blir förnedring i utomhusmatchen. Brynäs brukar ju alltid bli helt förnedrade mot lag av Timrås kaliber...
Kommentera

Peja: svårt att se att de ska klara av den pressen det blir att vinna en sån här match. Rahm klarade inte pressen Rögle hemma... Spännande hur detta slutar på lördag
Kommentera

Gurra88: Varför tror du att allt handlar om "att klara eller inte klara pressen" för Rahm? Det kan ju finnas andra orsaker till att han släpper returer på varenda skott... typ rent målvaktstekniska orsaker...
Kommentera

Peja: Håller med! Men lägg därtill lite press som matchen innebär så har du inte en så lyckad kombination:)
Kommentera

foppa78: Jag vet många som skulle vilja ha ett snack med idioten. Dyker han upp så finns det risk att den kön blir längre än korvkön.

Kommentera

Huge: Problemet är att du inte vågar möta de du kastar skit på här inne face to face.. Du gömmer dig bakom en skärm, det om något är patetiskt.

Bra värvning av Rahm förresten av din käre Sundlöv.

Kommentera

Fan vad kul att Lindholm fick måla igår känns som han är tillbaka i sin tidigare form det bådar gott!:-) Nu väntar jag på att en målvakt ska presenteras!
Kommentera

Gurra88: Och DU gömmer dig förstås inte bakom nån skärm, när du hånar och förlöjligar spelare/ledare som inte ens kan försvara sig härinne?
Du sa det själv: patetiskt och infantilt beteende.
Kommentera

Alla ni som kastar skit kan väl starta någon gemensam konversation, så kan ni mäta eran kuk för varann utan att vi "vanliga" personer kan slippa se era patetiska inlägg.

Ni får gärna agrumentera med varann, men håll det på en vuxen nivå! Eller så ignonerar ni varann, svårare än så är det inte!

SKÄRP ER!

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: skillnaden, att jag inte hade haft några som helst problem att förklara för Rahm hur dålig han är. Du bröstar upp dig här inne, men är livrädd för att ta dig till läkerolen för att eventuellt träffa på någon som du gett dig på här inne
Kommentera

Gurra88: Haha, du hade inte sagt flaska.
Möjligtvis vågat drista dig till ett litet "jag tycker att du varit dålig", och säkert fått medhåll. Han tycker nog själv att han kan bättre.
Men att du skulle stå framför Rahm och vräka ur dig samma otidigheter som du gör härinne, det kan du ju försöka inbilla mig och andra.
Du är en feg skit som börjar gnälla så fort du får svar med samma mynt.
Och det gäller flera av dina omogna kompisar till barnrumpor härinne också.
Svårare är det inte.
Det ultimata beviset för hur omogen och barnslig du är, är väl att du antyder att det är Ok att spöa upp folk som har en annan åsikt än din egen.
Personligen skulle jag aldrig överväga att spöa upp nån som har gett sig på MIG härinne, även om det faktiskt kliar i fingrarna många gånger.
Det kallas att vara vuxen, ett stadium i livet som du och många härinne ännu inte verkar ha uppnått.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: när fan har jag antydit att jag skulle slå dig?
Även att det egentligen är det du behöver så hade det inte på något sätt varit värt det. Åter igen något du tar från luften... Men konstaterar att det är därför du inte vågar visa dig i läkerolen

För övrigt, Rahm kan vara den sämsta målvakt som Sundlöv någonsin ställt på isen.
Kommentera

Peja: Tror att Rahm framförallt har en stor press och krav på sig själv.
Det ser överarbetat ut och enkla skott framstår som jätteprojektiler emellanåt. Ett klart tecken på osäkerhet och lite dåligt självförtroende.
Han hade nog räknat med att vara betydligt bättre än så här, det långa uppehållet till trots. Nåt som även jag själv var relativt säker på.
Det är väl just spridandet av returer i tid och otid som måste bort, frågan är vad det beror på?
Spelet har väl iofs överlag gått mer och mer mot att målvakterna i dagens snabba hockey också blir mer av puckmotare många gånger. Skyttarna blir skickligare på att både skjuta hårt och snabbt samt skjuta i skymda lägen (ex mellan benen på försvararna, som vi såg ett exempel på igår när Aaltonen på ett snyggt sätt gjorde 0-1).
Samtidigt krävs det ofta att man har mkt folk framför motståndarkassen, vilket gör att målvakterna ofta bara kan göra sig så stora som möjligt och i många fall bara hoppas på att få pucken på sig.
Skulle vara intressant att få ta del av det Pecka jobbar med hos Rahm.
Kommentera

Gurra88: Som jag hela tiden misstänkt: du är en omogen fjant som anser att dom som inte tycker som du, behöver stryk.
Det är ju så adrenalinstinna omogna fjortishuliganer på läktarna bruka resonera.
Väx upp!

För övrigt kan Rahm vara ett riktigt kap, han är långt ifrån sin normala kapacitet just nu.
Vare sig Sundlöv eller Alcén hade nog räknat med att han skulle bräda Honken den här säsongen, med tanke på förutsättningarna.
Att JAG trodde det är en annan sak, jag är bara en simpel läktarcoach utan insikt och större kunskap.
Vilket jag iaf vågar erkänna, nåt du aldrig skulle kunna göra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Reagerade på videobedömningen igår när Timrå fick ett mål godkänt fram till 3-2.
Deras kille står med båda skridskorna innanför målområdet och mitt i ansiktet på AIK:s målvakt, som inte har en chans att komma ut mot skytten.
Målet godkänns.

Minns Enterfeldts bortdömda mål i förlängningen mot just AIK på Hovet.
Exakt samma scenario, men vårt mål döms bort.

Märkligt, om man tänker efter. Eller kanske inte...

Kommentera

Huge: absolut inte, ännu en lögn från din sida. Mytoman?

Haha. Wow, ett erkännande att du har fel!!! Det har aldrig hänt tidigare!

Haha Rahm ett riktigt kap. Tror du Sundlöv räknade med att Rahm inte skulle kunna fånga en puck utan att lämna retur? Känns det rimligt för svenska mästarna?
Kommentera

Gurra88: Läs innantill. Jag erkände att jag är en läktarcoach utan de  kunskaper eller insikter som krävs för att kunna avgöra om Rahm är eller kommer att bli en bra målvakt framöver.
Vem av oss som har fel eller rätt lär väl visa sig när han fått en ärlig chans att förbereda sig inför en säsong, vilket sannolikt blir till hösten.
Fast med tanke på att vi tog guld med det sämsta gäng Sundlöv nånsin ställt på isen, så hyser jag stora förhoppningar om att Alcén och TJ också ska få ordning på den sämsta målvakt som Sundlöv nånsin värvat...
Kommentera

Huge:

Du menar Järnkroks mål i förlängningen mot AIK?

Kommentera

Huge: känns det rimligt att man som svenska mästare har en målvakt som är oanvändbar första året när man har en så skadebenägen målvakt som Honken? Och tror du på fullaste allvar att Sundlöv hade nästa säsong som mål när han värvade Rahm?

Märkligt också hur du gått från att han skulle vara etta framför Honken redan till jul till att nu hävda att det är nästa år som är målet med Rahm. Hahaha.
Kommentera

Gurra88: Ta det lugnt!
Det är ju som att cykla vet du väl?
Kommentera

Enaranger: Stämmer. Kan inte se nån skillnad i resp händelseförlopp.
Kommentera

Gurra88: När DU skriver "oanvändbar" så vet man med säkerhet att det handlar om en i grunden bra spelare. Nyansering och kunnande är väl inte din starka gren direkt, för att uttrycka det milt....
Kommentera

Beträffande Rahm har han gjort ok matcher tidigare, men i de senaste har han varit så långt ute ur zonen som det är möjligt. Kan väl bero på en blandning av spänning inför uppgiften, hårt jobb med Pecka för att slipa på tekniken, vilket leder till att han agerar för mycket med hjärnan istället för att slappna av och kunna lita på att tekniken finns där. Jag antar att det finns bättre kompetens där ute för att analysera Rahms insatser, men jag tar för givet att Sundlöv och Pecka hade räknat med en snabbare utveckling.
Kommentera

Huge: ja enligt dig så var ju målvaktsspelet som att lära sig att cykla? Det satt väl i ryggmärgen? Han hade ju tränat enormt hårt själv och skulle inte ha några problem att komma in spelet? När du insåg att du hade åt helvete fel så hävdar du att man kan göra bedömningen först nästa höst?
Kommentera

Gurra88 och Huge:

Tror ni att ni någonsin kommer komma överens angående Rahm? Det känns som om ni står längre ifrån varann än NHL-ägarna och spelarfacket.

Är det lönt att vi skickar in en medlare eller ska ni ställa in säsongen nu med detsamma? Vi är många som hoppas på det sistnämnda...

Kommentera

Zappaholic: är bara så patetiskt att han inte EN endast gång kan stå för det han säger och erkänna sina fel.

Rahm är en totalt felaktig värvning
Kommentera

Gurra88: Helt rätt. Att man dessutom värvar Rahm när man vet att Honken är väldigt skadebenägen och missar varje säsong 10 matcher gör mig förvånad.
Kommentera

Brynäslegenden: 10 matcher är väl en ganska rejäl underdrift. Spelade bara i hälften av ES-matcherna ifjol.
Kommentera

Spinningswede: En klockren analys av Rahm, kunde inte sagt det bättre själv.
Man hade eventuellt förväntat sig en aning mer från Rahms sida efter halva serien är spelad, men mkt hänger självfallet på hur mkt istid han får.
Du kan inte begära att han ska kliva in och dominera med förutsättningarna han ändå haft. Jag själv var nog lite för optimistisk i min tro inför seriestart, det ska villigt erkännas idag.
Svedberg var ju också väldigt ojämn men fick chansen när Honken blev skadad och tog den med bravur.
Han hade samtidigt förmånen att få kliva in när hela laget i övrigt i stort sett var formtoppat inför slutspelet, klart att sånt underlättar för en målvakt i det läget.
Som du säger: man jobbar nog hårt på att förbättra en del detaljer i hans spel och det enda sättet att lära in nya saker är repetition och åter repetition på träning. Lägg till att du sen måste få det att sitta även under match, vilket gör det än mer komplicerat och tidskrävande, iom att Honken varit så pass bra att man knappast bänkar honom för att Rahm ska få övning sas.
Bortsett från gårdagens insats så håller jag med dig: han har varit helt Ok i tidigare matcher.
Att lyssna på alla svartvita tokanalyser härinne, där man alltid söker EN enda syndabock så fort det går trögt, är inget att bry sig om.
Som nån sa: efter en torsk är det 3 saker som ALLTID dyker upp: sparka Sundlöv, byt målvakt eller värva Brendl.
Stor komik...
Kommentera

Zappaholic: Fan, det där var ju riktigt fyndigt. Plus på det från min sida.
Vem av oss är Gary Bettman då, kan man fråga sig?  ;-)
Kommentera

Gurra88: "ja enligt dig så var ju målvaktsspelet som att lära sig att cykla? Det satt väl i ryggmärgen?"

Nä, nu sitter du och fabulerar igen.
Ja sa att grunderna i målvaktsspelet självfallet sitter kvar, när man en gång lärt in dom. Ungefär som när man lär sig att cykla: har man en gång lärt sig så sitter det där för resten av livet, mer eller mindre.
Med grunderna menas hur man rör sig i målet, plockar en puck, slajdar i sidled, räddar med stöten osv.
Saker som man självfallet måste fräscha upp efter en längre tids frånvaro från framförallt matcher.
Och jag har heller aldrig sagt att han inte skulle få några problem med att komma in i spelet, som du påstår.
Det är din vanliga brist på läsförståelse som återigen gör sig påmind.
Har du varit i Eskilstuna och blivit smittad?

Kommentera

Huge:"Och jag har heller aldrig sagt att han inte skulle få några problem med att komma in i spelet, som du påstår."

Vill minnas att du skrev i höstas att du inte skulle bli förvånad om Rahm hade tagit över förstaspaden till jul. Då får han träna hårt...

Angående ditt tidigare inlägg med dina vanliga påhopp så kan jag tala om för dig att jag HAR sagt till spelare vad jag tycker och tänker. På den tiden jag bodde i Gävle hade jag ganska bra kontakt med ett flertal spelare. Även Boorken har fått sin skopa kritik från min sida.

Frågan kvarstår dock om DU vågar komma med dina påhopp till mig, Foppa eller någon annan öga mot öga. 

Kommentera

Slajsarn: Inte konstigare än att du var säker på att Bäckis skulle komma hem med svansen mellan benen.
Du visste iaf vilken kapacitet han hade och borde väl därför kunnat begripa att det var en talang utöver det vanliga.

Angående dina tidigare inlägg med dina vanliga påhopp så tror jag inte ett skit på att du skulle stå framför spelare du hade så otroligt bra kontakt med och slänga ord som "rövslickare", "idiot" och "värdelös sopa" i ansiktet på dom IRL och face to face.
Och Boorken noterade säkert din kritik och tog den för vad det var: vanligt simpelt gnäll från en oinsatt supporter.

Om jag möter dig eller nån annan som hoppat på mig härinne så vet jag ärligt talat inte vad som kommer att hända?
Om du/ni isf startar upp med att börja kasta skit  och hoppa på mig som ni brukar göra härinne så är det väl inte osannolikt att jag svarar med samma mynt.
Tänkte du börja veva med nävarna då, eller vad vill du ha sagt?
Kommentera

Huge:En överårig busschaufför....

Scary....

Kommentera

Huge: För du har aldrig hoppat på någon här inne då din lilla fjant!
Kommentera

Huge:

Sluta vara så jävla bitter hela tiden, ut och få ett ligg för fan..

Kommentera

Huge:

Jag var tveksam till värvning av Rahm. Detta med Honkens skadebekymmer i minnet. Tyckte det var ett stort vågspel att värva en målvakt med de förutsättningar som Rahm haft innan säsongen. Framför allt till en klubb med en målsättning att försvara ett guld. Jag var dock beredd att ge honom chansen att bevisa att jag hade fel. Igår kostade han Brynäs segern inget snack. Jag brukar inte begära spelares huvud på ett fat efter varje förlust, men jag tycker inte han håller. Tycker inte han visar den pondus och den säkerhet som man kan begära av en elitseriemålvakt. Gårdagen var heller ingen isolerad händelse, tycker han är för ojämn.
Kommentera

Johan Norrström:Nej han pendlar mellan medioker och värdelös.
Kommentera

Slajsarn:

Jag hade nog uttrycket mig lite mer pedagogiskt och diplomatiskt. :)
Kommentera

Någon som har koll på Honkens status? Han skulle ju träna idag...

Redigerad kommentar

Kommentera

Johan Norrström:Men varför hymla? Man skriver vad man tycker. Eller är du rädd att få huge efter dig? Han ska visst vara riktigt tuff..

..för att vara en överårig busschaufför.

Kommentera

Huge: här har vi dina egna ord från när det begav sig.

"Rahm har tränat fys och hållit igång så den biten är nog inga problem.
Grunderna (rörelsemönster, positionering osv) är saker som en skolad målvakt lätt tränar upp efter ett uppehåll, kan jämföras (som nån sa) med att lära sig cykla. Har man en gång lärt sig så sitter det för evigt.
Återstår matchtempot, som blir "problemet".
Nåt jag heller inte är speciellt orolig för. Vi har en försäsong med riktigt bra motstånd i Europaligan och Rahm kommer att få känna på hetluften direkt.
Skulle inte bli förvånad om Honken får agera båsöppnare redan innan jul."

Nu ska han helt plötsligt ha fram till nästa höst på sig innan man kan avgöra om det var en bra värvning eller inte?

Haha, vet inte om man ska skratta eller gråta

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1540895 · »