Brynäs IF

728247 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Rögle BK den 23/2-13

« · 1562997 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Rögle BK den 23/2-13
Huge:En förvirrad elittränare
Kommentera

Slajsarn:

Ja det kan man fråga sig, kastat tärning?

Kommentera

Slajsarn: Förmodligen som en elittränare och inte som en okunnig läktarcoach...
Kommentera

tompap71:Nordan från bänken till förstecenter? Hur tänkte TJ nu?
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Kanske inte "förlamades" men jag tror Brynäs inte vågade ta in backar när skadorna kom för att man ville avvakta konflikten.

Ponera att dom fyllt på med 2-3 allsvenska backar och lockouten visat sig vara hela säsongen så hade man suttit med 6-8 backar i truppen, samtidigt hade det helt plötsligt vart ett otroligt överskott på spelsugna duktiga backar......

I stället blev det ett avvaktande mellanting...... NHL-lockout är inget att ha... i.v.f. inte i min katalog.

Ett fråga som jag tror vissa förbiser ibland är om den tillfrågade spelaren verkligen VILL spela för Brynäs.... allt är inte Sundlövs fel. 

Kommentera

TJ vaskar om en hel del, eller är det bara på papperet?

Goalies  
30. Rahm, Robin
40. Holmqvist, Johan

1st Line  
13. Gunderson, Ryan
23. Jacobsson, Robin

53. Thuresson, Andreas
39. Nordquist, Jonas
11. Ollas, Jesper

2nd Line  
59. Bergqvist, Adam
22. Sundqvist, Jörgen

16. Lauritzen, Sebastian
19. Järnkrok, Calle
28. Lindholm, Elias

3rd Line  
2. Nörstebö, Mattias
3. Djoos, Christian

17. Wännström, Sebastian
27. Lindgren, Alexander
90. Harju, Johan

4th Line        
41. Widing, Daniel
24. Hansen, Mads
31. Granström, Jonathan

Extra Players
25. Johansson, Martin  (LW)
62. Lavander, Mats  (LW)
Kommentera

dreamland:

Fan, man blir ju gråtmild igen när man ser det. :)

Kommentera

Carl Lejonkräk:Man skulle haft ett LAG
Kommentera

dreamland: Man skulle ha haft en tidsmaskin
Kommentera

dreamland: Härliga tider - strålande tider. Hoppas på en snar upprepning.
Kommentera

Treklövern1912:
Det här borde dom visa som uppladdning till matchen i dag.

Fy fan va underbart att se det där igen!!! Tårarna bara rann :)
Kommentera

Klickar in på AB som självklart toppar med "Mästarnas nya skadesmäll". Klickar förtvivlat på länken och upptäcker att spelaren i fråga är Simon Löf. Tufft. Mycket.
Kommentera

En riktigt bra kedja för två matcher sedan var Larsson - Lindgren -Widing. Varför fortsätter man inte med den?? Skulle vilja gett den mer chans att visa sig!

Sen, varför fortsätter man envisas med Harju brevid Granström och Ollas? dom tre(?) matcherna granström centrat den kedjan har Harju inte synts ett dugg. Flytta Harju till Järnkrok/Lindholm kedjan. 
Kommentera

Carl Lejonkräk: anus dom borde dra båda två!!!
Kommentera

Händer något i alla fall,,Styrman på läktaren Nosterbö- Bergqvist 3e backpar!
Kommentera

sylf: jag brukar kalla honom för Guldlöv eftersom han varit med om att fixa två guld till Brynäs. Han borde få livstidsanställning.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Helt ok, men Sundlöv kan packa och dra!!
Kommentera

Tväst: Sundlöv vill förlänga med TJ

Bra eller anus?

Redigerad kommentar

Kommentera

Tväst: Jag håller inte med om att marknaden förlamades på grund av lock-outen. Det fanns ju fler tillgängliga spelare än vanligt fram till lock-outen tog slut. Tyvärr så värvade Sundlöv en spelare som drog till Nhl. Sen när spelet drog igång där borta så tvärdog ju marknaden.
Kommentera

foppa78:

Menar du våra nyförvärv? De som värvades från början tycker jag är helt OK, det är backbristen + vissa spelares tillbakagång från förra säsongens prestationer som är tyngst. 

Widing, Sunken o Granis framför allt..... Nordan o Lauritz har varit för mycket skadade för att kunna bedömas rättvist.

De unga backarna fick ett alltför stort ansvar på sina axlar.... hade inte NHL-lockouten kommit o förlamat marknaden så kunde Sundlöv kanske fått tag på nåt lite tidigare när skadorna kom.

Honkens ovana att slänga in lite för många puckar har ju inte direkt stärkt ett av dåligt självförtroende nedtyngt lag..... förvånande o tråkigt.

Kommentera

Lindström: "Så du tror att alla i J20 skulle gjort sämre ifrån sig än te x Nordan och Widing.

Signaler att det är minst 100% som gäller för att ha en plats i truppen."

Jag har alldeles för lite kunskaper om spelarna i J-20 för att uttala mig om detta med säkerhet men vi har ju fått in Lindgren, Larsson och Djoos från J-20 och de har ju gjort det bra. Däremot så tror jag att tränarna har bäst koll på vilka som är bäst och ska spela.
Kommentera

Tväst: + en ojämn målvakt och en katastrof målis ska tilläggas! Sen har ju inte nyförvärven levt upp heller!
Kommentera

Treklövern1912: "VILKET MÅL HAN GÖR, VILKET MÅL HAN GÖR LEIF, FRÅN INGENSTANS, DET GÅR INTE"
Kommentera

Lindström:

Jag har svårt att avfärda TJs teorier o hur han leder laget.... det är trots allt 10 månar sen han var bäst. 

AIK är bara att berömma så här långt.... imponerande med tanke på utgångsläget. Är det den omtalade Ankeffekten? ;-)

Kommentera

Carl Lejonkräk: Så du tror att alla i J20 skulle gjort sämre ifrån sig än te x Nordan och Widing.

Signaler att det är minst 100% som gäller för att ha en plats i truppen.
Kommentera

Lindström: oerhört svårt att veta om diverse petningar skulle ha gjort det hela bättre eller inte.
Kommentera

Det här borde dom visa som uppladdning till matchen i dag.
Kommentera

Tväst: Att Aik inte uppträder som Bif gör isf, dom har om möjligt haft tyngre skador på ryggraden i laget.

Bif har slutat tävla, för handen på hjärtat hur många skott är inte alibi straxt innanför blå mot en oskymd målis.
Eller hur många åker in och skymmer och gör skitjobbet?

Ne TJ tappade laget efter Jul när han traggla vidare med samma lag utan några klara signaler för dom som använde matcherna till friåkning.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Helt rätt. Vi måste hitta den rätta balansen på anfall och försvar från början.
Kommentera

Tväst: Din spontana analys är inte så dum. Till nästa säsong får Sundlöv inte försöka göra"smarta" värvningar utan plånboken måste komma till användning. Att försöka värva smart och lyckas skulle höja statusen på Sundlöv, vilket kanske är lockande men han måste tänka på föreningen i första hand och inte vara egoist.

Även han skall vara lagspelare.

Kommentera

Carl Lejonkräk: enligt någon här inne då är det ju först nästa pr vi kan bedöma om Rahm varit misslyckad eller inte. Haha
Kommentera

Tväst: Brynäs startade väl med sex backar under kontrakt? Djoos tillhörde väl juniorerna i början? Jag gillar att det finns bredd redan från början för att gardera mot skador, självklart så ska 8 backar finnas under kontrakt.

Värvningen av Rahm var inte bra och detta får Sundlöv ta på sig. Hur fan kan man ta in en som dopat sig med steroider? Visst, Brynäs fick ingen fördel av detta då Rahm glömt hur man spelar hockey. Detta kan vara en bidragande orsak till att sänka stämmningen i truppen, vad anser lagets övriga spelare om att en fuskare värvas? Tillfrågades spelarna innan Rahm togs in? Hatas Rahm av vissa spelare i laget? Är han förlåten?

Sen givetvis sjukdomar, skador, självförtroendet borta, kassa domare, otur osv.....TJ och GP har givetvis delaktighet i svackan menom det varit bättre med nån annan i båset (och i så fall vem) är svårt att säga för mig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Treklövern1912:

Man måste ju analysera det knackiga resultatet hittils... trots bättre förutsättningar rent ekonomiskt har det inte fungerat.

Men jag tycker det kan va på sin plats att påpeka att det inte alltid räcker med en stor kassakista för att det skall gå bra..... historien är ju full av lag i div. sporter där enorma summor plöjts ner utan nån större framgång nåtts.

Men min spontana analys är att det är tunn backtrupp från start, skador och sjukdom på tänkta stöttespelare..... därifrån sprider sig osäkerheten bakåt o framåt, ingen litar på att den andre skall göra sitt jobb.

Kommentera

Treklövern1912: Mår dåligt bara jag tänker på ett 0-2 underläge. Jag önskar verkligen att Brynäs kan försöka att spela lite mer tillknäppt och inte bara gasa på framåt. Ofta så öppnar Brynäs optimistiskt men spelar med huvudet under armen och bjuder på mål i inledningen. Håller vi tätt första fem så tror jag på vinst.
Kommentera

Idag gäller måste vi få en bra start. Har inte råd med 0 - 2 i första perioden.

Kommentera

Treklövern1912: Precis! Reder vi ut det här och sprattlar till lite i slutspelet så har vi någonting att bygga på. Sen är ju slutspelet en enorm möjlighet till lite folkfest med klappor och orgel i Gävle, skitkul helt enkelt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Tväst:"Nä..... rid ut stormen o ta nya tag till nästa säsong.... det är trots allt inte kvalserien vi snackar om."

Det gäller att få igång maskineriet innan säsongen är slut. Annars kan det påverka starten av nästa säsong negativt.

Kommentera

Tväst: Vi blir verkligen inte favoriter men att det skulle vara en fördel är ju någonting av en gigantisk myt. Kan vi ta en trea idag så ser det hyffsat ut, Modo och LHC hemma ska kunna bli nån poäng som gardering till en eventuell förlust i AIK matchen.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Och vad har man gjort av det!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Försvara guldet ja...... med tanke på hur ofta regerande mästarna försvarat guldet i modern tid så får jag väl säga att jag var tveksam redan i augusti. Dock lever ju liket fortfarande, om än pulsen verkar lite flämtande o svag.

F.ö..... 7-8de plats är ett utsökt läge att överraska från..... vi lär ju inte bli favoriter oavsett vem vi får möta ;-)

Kommentera

Tväst: 5 av sju backar i Brynäs premiärlag är satt ur spel, det är vad som hände plus att Cody försvann och själförtroende. Nej TJ kommer inte att sparkas innan säsongen är över.
Kommentera

rafalski: Ja, vi skulle verkligen behöva en seger med några måls marginal.
Kommentera

70 Rodrigues: känns som slutspelståget går idag, hoppas Brynäs kan sopa ihop smulorna och mobilisera kraft.

Tips 5-1
Kommentera

Tväst: "Nä..... rid ut stormen o ta nya tag till nästa säsong.... det är trots allt inte kvalserien vi snackar om."

Nä, målsättningen är ju att försvara guldet och jag räknar kallt med att det fortfarande gäller, jag har inte hört någonting annat iaf ;-)

Kommentera

foppa78:

Man behöver inte va nån hockeyprofessor för att se att Brynäs form dalat nåt förskräckligt de senaste månaderna.... vad hände?.... hur är läget idag?.... hur skall säsongen avslutas på bästa sätt?

Jag tror inte det bästa just nu är att TJ bara skulle släppa taktiktavlan i golvet o försvinna..... skall BIF sparka TJ med några matcher kvar?..... Ja inte vet jag, VEM skulle i så fall ersätta?

Nä..... rid ut stormen o ta nya tag till nästa säsong.... det är trots allt inte kvalserien vi snackar om. 

Kommentera

Tväst: Ja då måste vi höja oss 150 snäpp nä det blir stryk igen finns absolut inget som talar för en vinst ikväll 2-7! Något är riktigt knas i truppen tyvärr!
Kommentera

70 Rodrigues:

Svårt hur man skall förhålla sig till dagsformen, 1-9 är förskräckliga siffror för vilket ES-lag som helst..... men som det sagts, Saik i bra form är inte lätt att möta.... + deras revanschkänsla när det väl flyter på "kul att leka med regerande mästarna".

Men..... även om Timrå, Växjö o Rögle inte är riktigt så usla som vissa på forumet tycker så är dom ju inte i klass med Saik..... så jag hyser ändå hopp om en jämn match där BIF drar det längsta strået.

Kommentera

70 Rodrigues:

Tufft för Nörstebö o luta sig mot Styrman, Honken kanske står...

Inte så förtroendeingivande uttalanden fr coacherna;

"Jag har heller ingen förklaring" TJ

– Det går inte att analysera den matchen.

(Gunnar Persson om storförlusten mot Skellefteå)

Kommentera

70 Rodrigues: Ja sorgliga människa om detta stämmer, jag tror inte TJ är rätt man att stå i båset nä jag säger det för 460567 gången AVGÅ TJ, GP och Sundlöv!
Kommentera

Enligt GD så nöter TJ på med samma formationer :-(
Kommentera

« · 1562997 · »