Brynäs IF

728050 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

« · 1081461 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Dunc: aa! Vi är ju kända för att bärja säsongen bra och sedan dala neråt i tabellen. Men ändå..:D
Kommentera

Värst vad stirriga de blev efter 0-1 :(
Kommentera

Precis när jag skulle konstatera att Brynäs snart inte gjort mål på 6 perioder men väl X antal skott i stolparna. Ta detta nu för faaaaaaaaaan!
Kommentera

Qvarre: Tack för det! Välbehövligt med kvittering
Kommentera

Brynäs var iaf det bättre laget i den första perioden, förutom en kort period efter Rögles mål då det blev stirrigt. Hoppas dom ökar ännu mer nu så man slipper sitta och ha hjärtat i halsgropen hela matchen... ;)
Kommentera

Riktigt lam förstaperiod, tur att kvitteringen kom innan periodvilan. Om inte NC höjt rösten förut så är det nog dags i pausen för liiite mer jävlaranamma måste man kunna begära.
Kommentera

Qvarre: Vad säger man... Juuso måste börja käka proteinpulver, eller så får han lära sig vid Salles mål att slå undan grillerna.

Inte första gången Vas serverar sådäna där  goa passningar, trumma på och snabbare spel i offensiv zon.

Kommentera

rafalski:

Varför får jag känslan att Sandin borde ges mer istid på bekostnad av tex Alken...
Kommentera

moreten: En rättning bara, Brynäs var det minst dåliga laget i första. En otroligt dålig period i total avsaknad av tempo och aggresivitet. Vad fan pysslar Hietanen med vid deras mål? In med fanskapet i duschen!!
Kommentera

rafalski: Ja, det såg riktigt lojt ut. Stressade av fyra torskar..?
Har alltid haft svårt att förstå mig på den gruppdynamiken som gör att hela lag tappar form/självförtroende etc.
Kommentera

sylf: Ja mini-finnen hade inte någon lyckad period, ser helt villrådig ut. Mer istid till Sandin, Urnan och Silverberg, när dom är inne blir det lite tryck.
Kommentera

sylf: Ja herregud vilket försvarspel av humle och dumle, sen var det väl lite allsvensk klass på målvaktsingripandet också?

Inte nog med att superkedjan med Herman och Ove i spetsen får megaförtroende i PP, nu fick dom sola sig i lineupens glans också.

Nu vill det till att spelarna höjer sig rejält, för jag kan inte tänka mig att Rögle gör en sån här skitperiod till.
Kommentera

sylf: Jo, det är väl kanske en bättre beskrivning...
Kommentera

Lite bättre den här perioden, MEN det märks att självförtroendet inte är på topp.
Kommentera

moreten: VAD F-N säger man om Brynäs 3:e, skrämmande. Idiotiska utvisningar. De skulle ha stängt matchen i andra redan.

ROPEN SKALLA BRENDL TILLBAKA.

Tur att serien är jämn men vi tappar mark bakaåt, tänk minst två segrar på dessa fem förluster.

1 Skelleft 17  9  4  4  1  52- 39  32
2 Modo     17  8  4  5  2  56- 44  30
3 Linköpin 17  8  5  4  1  50- 40  30
4 Rögle    17  8  5  4  1  52- 44  30
5 Brynäs   17  8  2  7  1  39- 45  27
6 Färjesta 17  8  2  7  0  36- 37  26
7 Djurgård 18  5  7  6  3  46- 50  25
8 HV71     18  5  5  8  3  50- 53  23
9 Frölunda 17  5  5  7  2  42- 46  22
10 Timrå    17  4  5  8  4  48- 56  21
11 Luleå    17  5  4  8  0  43- 49  19
12 Södertäl 17  3  6  8  2  42- 53  17

Kommentera

65selander: Vet inte vad som suger mest, Brynäs eller nya versionen av HS, dött lopp ?
Kommentera

65selander: Brendl är bra men för laget är han inte bra. Det blir inget "lagspel" när han är med. alla ska spela han i PP. Han ska gå på avslut för han gör mål. Ingen vågar. Det ska bli intressant och se Lauritzen på lördag. skulle kunna gissa att dom stoppar in han istället för Silfverberg i fjärde.
Kommentera

rafalski: Det eller att mina chips är slut. Känns inte så inspirerande att åka till Tälje på lördag men va f-n vad har man att förlora...
Kommentera

Riktig skitinsats rakt igenom, ofarligt duttande framför Röglekassen som knappt ledde fram till en farlighet, Röglekeepern hade kunnat stå endast iklädd slips ikväll och likförbannat hade vi inte gjort fler mål. Kvällens clownnäsa tilldelas Mads "the sniper" Hansen i hård konkurrens från övriga narrar.
Kommentera

21olsson: Pavel hade då inte bommat så jävla mycket som de andra gjorde idag. Och Brynäs är totalt värdelös när det gäller PP.

Fast våra motståndare på lördag är inte så vassa heller.

RkTeamGPPPGFOPP.TPPPP%SHGA
1 HV 71 18 21 82 133:15 25,61 0
2 Luleå HF 17 16 74 119:45 21,62 0
3 Timrå IK 17 15 72 131:04 20,83 0
4 Frölunda HC 17 17 84 143:41 20,24 0
5 Djurgårdens IF 18 15 79 128:22 18,99 3
6 Rögle BK 17 14 77 144:05 18,18 2
7 Linköpings HC 17 13 73 123:46 17,81 1
8 Skellefteå AIK 17 13 75 133:38 17,33 3
9 Brynäs IF 17 13 77 137:59 16,88 1
10 MODO Hockey 17 13 80 154:19 16,25 2
11 Färjestads BK 17 10 67 123:04 14,93 0
12 Södertälje SK 17 10 77 144:39 12,99 1

Kommentera

rafalski: Brynäs suger nåt kopiöst, endast ett mirakel kommer att kunna rädda det här dynglaget från KS! Man är tillbaka på ruta ett igen, utan kämpaglöd, fantasi i anfallsspelet, beslutsamhet i defensiven, plus att även målvakterna börjar se mänskliga ut. Lågbugdetsatsnngen kommer inte att hålla och uppe på Sätraåsen sitter dom nog och kallsvettas just nu. Inavelsklubben är i en megakris och Sundlöv värvar en dvärg som inte platsar i LHC.

FY FAN!!!!!!!!!!!

Trenden ser fin ut Huge!!
Kommentera

65selander: Förståndet ?
Kommentera

Selander har blitt Statsrunkare:) haha
Kommentera

21olsson: Statsrunkare, du har väl själv sett hur bra laget är i PP.

Nä nu skall jag gnäga på sänggaveln så man kan jobba ett par timmar utan att få utbrott.

Kommentera

65selander: Jo jag vet! dom är skit dåliga. I BP är dom bra men PP runkar inte alls. Men sen har jag märkt att Czarnecki hattar mycket mellan vilka som ska spela PP olika nästan varje match.
Kommentera

65selander: Lugn nu, Huge och hans hangaroundsbesserwissrar kommer snart med ett gäng slitna klyschor och lugnar dig. "det är långt kvar" "domarens fel" "Oflyt" Trenden pekar uppåt" ETC ETC ETC!
Kommentera

FUNKAR****** stort misstag
Kommentera

Vilken drygt jobbig förlust och den kommer att smaka bittert mycket länge. Nu måste väl det ändå vara så att det arbetas med att hitta en målskytt för detta är på gränsen till pinsamt. Gör motståndarna första målet så är det nästan är kört.
Om Sundlöv inte agerar snart så tycker jag banne mig att han är förtjänt av den kritik han redan har fått från många håll. Ett mindre målfarligt lag vet jag inte om jag bevittnat. Dags att agera nu innan det är försent och det har påtalats från mången hockeykunnig redan innan serien startade att Brynäs ser ut att sakna målskyttar.
Man kan ju ha sin åsikt om dommarens insats i början av 3:e perioden men jag anser att ett lag med målskyttar redan hade avgjort matchen vid detta skede med tanke på hur de 2 första perioderna såg ut.
Vi torskade mot Luleå och i kväll mot ett mycket devalverat Rögle pga denna skriande brist på åtminstone någolund avslutare.

Upp till bevis nu Sundlöv! Agera eller sök dig till arbetsförmedlingen.

Förövrigt så undrar jag vad för servrar Hockeysnack nyttjar. Misstänker att de har hitat en Commodore 64 på blocket för sidan rasar ju vid princip varenda match den senaste tiden. Eller är det ett medvetet val att låta sidan krascha för att man skal hinna sansa sig lite innan man gör ett inlägg?

Bara att hoppas på mirakel i Södertälje men borta mot kringlorna är man ju inte allt för bortskämd med framgångar.

Frustrerad går jag med tunga steg och gamnacke mot sängen.
Kommentera

65selander: Ja ingen Jönsson. Brynäs får även rent taktiskt matchen dit de vill, som får ner farten på Rögle på ett bra sätt, men inte ens det hjälpte.

Men vi får se, defensivt ett stort steg åt rätt håll.

Håller inte med de som lastar Hietanen för målet, det får Lindbäck ta på sig till 100%, rejält svagt målvaktsingripande. Hietanen hade stört och hackat, så att han var helt utan vinkel och fart....nästan....nä Lindbäck.

Kan skriva 1000 rader negativt, men avslutar med två positiva istället. Att jag tror botten formässigt är passerad och trots allt Brynäs ligger femma efter fem raka torsk. Se upp SSK:)
Kommentera

Qvarre: "Upp till bevis nu Sundlöv! Agera eller sök dig till arbetsförmedlingen."

Kommer aldrig att hända, hans bästa polare sitter ju på stolarna intill......

Gamnacken kommer att sitta där till i vår, minst!
Kommentera

MickeB: "Se upp SSK:)"

Hahahaha, ja dom är nog skitskraja!!! Går dom på 50% vinner dom komfortabelt, så bra är Brynäs just nu!
Kommentera

Qvarre: Ja HS är som en gammal Fiat i svensk vinterslask. Bara hoppas på det bästa att den funkar.
Kommentera

sylf: Ja det blir två skitlag som möter varandra på Lördag.

Några funderingar. Hur kan det komma sig att Widing spelade i 3,4 linan i Brynäs ända till Bengan ringde och spelade honom i Checking line i Tre Kronor, och efter det är Widing en "första lineare i Brynäs?

Jag menar han har egentligen ingen aning om vad han pysslar med därute. Men det funkar riktigt bra när Brynäs får kontra, spela på ledning osv. Men ta bort honom i sådana matcher som ikväll, åtminstone från de tänkta spelförande kedjorna. Skäms att titta på honom, så dålig är han. Helt omöjligt att bygga en konstruktivt spel med och kring honom.
Kommentera

sylf: Raset fortsätter
Kommentera

sylf: Men jag tror Brynäs vinner på Lördag, du då? Dum fråga kanske, men man vet ju aldrig:)
Kommentera

Vill bara tacka Brynäs för att jag måste förklara för chefen varför det är ett hål i personalmatsalens vägg imorn. Tack.
Kommentera

Davey_22: Tacka dig själv istället:) Bara att hosta upp lädret.
Kommentera

MickeB: Nä, det är faktiskt Brynäs förtjänst. :)

När Kenny lämnade återbud till ett redan rejält vingklippt Rögle och skulle möta ett förmodat revanschsuget Brynäs började jag hoppas igen...BIG mistake.
Kommentera

Davey_22: Men positivt var att ikväll förtjänade de poäng, de har de inte gjort i de övriga fyra. Du får åka upp till Södertälje och heja på och hämta hem en trepoängare.
Kommentera

MickeB: Jag försöker alltid se sansat på Brynäs insatser, men fem förluster på raken mot bl a timrå,luleå och Rögle (iof topplag nu) blir lite för mycke..

Målskyttet är ju alarmerande undermåligt, vad göra ?
Kommentera

Qvarre: "Förövrigt så undrar jag vad för servrar Hockeysnack nyttjar. Misstänker att de har hitat en Commodore 64 på blocket för sidan rasar ju vid princip varenda match den senaste tiden. Eller är det ett medvetet val att låta sidan krascha för att man skal hinna sansa sig lite innan man gör ett inlägg?"

Jag tänkte precis samma sak, hade inte HS legat nere strax efter matchen så hade jag förmodligen varit både avstängd och polisanmäld. Nu har vansinnet gått över i förtvivlan.

Just nu skiter jag i om Brendl inte är en lagspelare, hellre han inne nonstop i PP än att Andersén ska stå på hans position ... jag menar wtf! OM Andersén ska spela PP så ska han väl för i helvete vara framför mål?

Dackell ... har han skottförbud? Nästan löjeväckande hur han söker passningsalternativ HELA TIDEN.

Ganska uppenbart att domar-Persson kollade utvisningsstatistiken i periodpausen inför sista, "aha det fattas 6 minuter på Brynäs". När dessa var blåsta och klara så stoppade han upp pipan i skithålet och lät skåningarna hänga och slänga som värsta båtflyktingarna på valfri hemmaspelare.

Men som sagt, det var inte därför vi förlorade igen, det var för att vi SUGER!

KS-tabellen:

Rögle 30
----------
Brynäs 27
Luleå 19
Kommentera

MickeB: Nä klart att det är extra tungt för ett trubbigt lag som Brynäs att vända en trend. Svackor händer ju alla lag, ofta är det spetsspelare som visar till slut sitt lag vägen osv, men Brynäs har inte många, inte någon spetsspelare rent produktionsmässigt alls. Men tror de vänder nu mot SSK, men en målskytt letas det på högtryck efter nu, i vilket fall som helst. Det lär det inte råda någon tvekan om.
Kommentera

Gusten: Du glömnde bort nr 21 jävla dribblingar i 1,23 i PP. BÄNKNING FÖRFAN!!
Kommentera

MickeB: Det spelar ingen roll hur mycket du försöker intala dig själv och oss andra att du tror att det vänder. Du är tydligen jävligt skärrad eftersom du pratar med dig själv ;)
Kommentera

Lindström: Kanon stavning oxå vart de...
Kommentera

Lindström: Ja, fan vad trött man blir på sopan. Jävla föredetting. Och när Czarnecki kastade in Hansen, Hermansson och Molin i matchens näst sista byte mot Rögle tänkte man ju att säsongsbiljetten var bortkastade pengar.
Kommentera

Peja: Kan inte fatta att inte 4 linan fick spela non stopp idag.. Var fan bara dom som gjorde några försök till att spela hockey..

Om inte herrarna i båset ser till att dom börjar träna PP & avslut snart, så kommer man att få tillbakas det blödande magsåret..
Kommentera

Gusten: Jasså, ja det var mening till Davvy:) Trenden kommer att brytas snart, men problemen försvinner väl inte för det heller. Nytt blod, bättre blod behövs.
Kommentera

Trodde faktiskt hårt på en seger mot Rögle ikväll, men än en gång
visar det sig att man borde sluta att tippa.. Blir så jävla less
på hockey så fy faan! Ska nog fan börja kolla på Alfta i div2 hockey
snart i stället.. Brynäs blir man ju knäpp att hålla på..
Brynäs Trashers =(
Kommentera

« · 1081461 · »