Brynäs IF

727786 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

« · 1081758 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Idag spela brynäs riktigt bra faktist . synd nog så finns de alltid någon pajas som kan förstöra . idiot domare .
Kommentera

Brynässtockholm: så moget att skylla på domaren, efter 5 raka förluster.
Kommentera

sylf: "Trenden ser fin ut Huge!!"

Vilken trend menar du?
Den du själv påstod dig kunna utläsa av 2 matcher?
Ledsen, men torskarna mot FBK och Timrå tydde i det läget fortfarande inte på nån trend, hur mkt du än tonårsgnäller och skriker.
Sluta försöka analysera så mkt utan fortsätt göra det enda du behärskar:
kasta skit och tonårsgnälla när det går trögt eller tokhylla när det går bra.

Två lika dåliga lag igår där vi som MickeB är inne på är värda vinsten, men tyvärr inte kan stänga matchen i andra.
Vändningen nere i Ängelholm kändes lika orättvis som deras vinst igår så det kanske jämnar ut sig.
Då var allt uppåt och spelet funkade och vi hade marginelerna med oss i många matcher där vi lika gärna kunda ha torskat.
Saker som glömdes bort i den allmänna yran.

Nu har det kommit grus i maskineriet och vi har inte marginalerna med oss och saknar självförtroende.
Känns onödigt att behöva påpeka självklarheter men så är läget.
Kommentera

Huge: Är Brynäs inne i en trend, just nu?
Kommentera

Peja: Ja Hansen får och fick överraskande mycket speltid i PP och när man tryckte på igår. Dixon, Granström, Sundström känns alla tre som bättre alternativ att bidra med kreativitet.
Kommentera

Poffa: Visstfan är vi inne i en negativ trend. Den som inte ser det måste vara blind och döv.
Men att påstå att man kan se en trend baserat på 2 matcher där vi dessutom spelade helt Ok i åtminstone den ena matchen, det ger jag inte mkt för.
Och det var det saken gällde.
Kommentera

Huge: Nä men va fan Brynäs måste ju alltid vara i bra form, för om inte kommer de aldrig att hitta den igen. Andra lags spelare kan få vara slitna, ur form men inte Brynäs dopingstinna belgienblue lirare.
Kommentera

MickeB: Ja, jag sa till mig själv en bit in i första perioden att om några ska fixa det hela i den här matchen så är det den linan.
Nu räckte det tyvärr inte i den här skitmatchen mellan två lika usla lag.
Som du är inne på: synd att vi inte vinner då vi är det bättre laget och det hade behövts en vinst för att stoppa blödningen, sas.
Hade vi ex lyckats peta in en puck på alla chanser som skapades i andra så hade vi med säkerhet vunnit och då hade alla sagt:

"Starkt att vinna en så här viktig match trots att spelet inte riktigt stämmer.
Tyder på bra moral i laget."

Nu hade dom istället flytet och kunde med nöd hålla undan.

Fast jag håller inte riktigt med dig i tron att det vänder mot SSK.
Dagsformen säger nåt helt annat. Dom är dessutom bra på den här typen av matcher då dom har fler spelartyper som passar gårdagens spel.

Sen undrar jag om inte Jonsson spelar lite halvskadad?
Där finns det iaf betydligt mer att ta ut.
Saknade dessutom Lind igår.
Kommentera

MickeB: Haha..
Ja, det där är ett lustigt resonemang som man tyvärr ser alltför ofta härinne.
Innan den här svackan vann vi flera matcher, dels pga att vi var riktigt bra men även pga att motståndet i många fall var både ur form och hade skador.
Då var allt frid och fröjd och man såg inte till realiteterna.
Nu när VI går trögt och fått lite skador, ja då tycker man att det är jättekonstigt att vi spelar som vi gör.
Kommentera

Huge: Ja vi får se mot SSK. Brynäs gameplan mot Rögle var väl typ att vinna med 1-0, alltså tredje gubben säkrade väldigt ofta, hitta tillbaka till en bra defensiv och bygga från det igen.

Som sagt Brynäs förtjänade poäng igår, men fick inga. Men om man kommer ihåg exempel SSK hemma och RBK borta så förtjänade de poäng i dessa matcher, men fick inga.

Så tror att formen är på gång uppåt och det mer okomplicerade rakheten i bortaspelet kan vara det som behövs mot ett SSK, som jag mycket väl kan se spela med ett övermod, vilja lite för mycket, tvåla till rejält osv.
Kommentera

Huge: Det jag ställer mig mest fundersam mot är matchningen av laget. Vad har Hermansson i ett PP att göra? Skall man personifiera brynäs form just nu så är Hempa ett väldigt bra alternativ att välja. Ineffektiv något fruktansvärt.

Nej det blir nog förlust i morgon igen är jag rädd. Den ieffektivitet som brynäs visar är påtaglig och det blir en lätt match för Bjurling att stoppa.

Kommentera

Huge: Jonsson ser sliten ut och påverkas säkert några % av sin fotskada.

Lind som han brukade vara, saknades helt klart igår.

Tror det är bäst att vänja sig med att sakna Lind. Han blir nog inte med så mycket och väl med, inte sig riktigt lik längre.
Kommentera

Brynässtockholm:
Brynäs skulle redan ha avgjort matchen när domaren klev in i handlingen. Visst spelade Brynäs bra om man anser att mål inte tillhör spelet. Tillhör målgörande spelet så var det som vanligt den senaste tiden värdelöst spel.
Kommentera

Undrar om det bara är jag som har problem med att komma in på denna sida under och efter matcher? Det är ju otroligt frustrerande när sidan kraschar. Antar att de har en gammal god Commodore 64 som server eller värre. Off topic jag vet :-)
Kommentera

Qvarre: Jag hade samma problem igår. både under och efter matchen.
Kommentera

Qvarre: Nejdå händer varje matchdag i stort sett..
Kommentera

Qvarre:
Såg först nu att mitt inlägg kom in redan under gårdagen så det blev lite upprepning tyvärr. Då sidan kraschade när jag skulle sända gårdagens inlägg så trodde jaginte att det kom med.
Kommentera

MickeB: Ja, vår gameplan var iaf att inte släppa till ngt bakåt till att börja med och sen försöka få första målet.
Syntes lång väg att spelarna dessutom såg spända ut i första. Viktig match där det var stela handleder på många håll.
Men förhoppningsvis blir det som du säger: lite mer basic hockey med raka rör mot SSK borta.

I övrigt så efterlyser Pucken en målskytt i dagens GD, och en målskytt sitter väl aldrig fel, oavsett vad laget heter.
Men en stilla undran över hans kappvändande: varför efterlyste han ingen målskytt efter 8 omgångar?
Då gick snacket att kollektivet är styrkan och att det bara är bra om målskyttet sprids på flera händer...
:-)
Kommentera

GävleLasse: Ja, matchningen igår såg lite konstig ut emellanåt.
Den enda lina som såg het ut var ju Dixons men det går samtidigt inte att enbart köra med dessa killar i 60 minuter, typ.
Även om man gärna hade sett det igår.
Det såg ju slätstruket ut överlag så CZ hade nog inte så mkt att göra mer än att försöka skaka liv i och köra med de som trots allt såg någorlunda heta ut.

Det som retar en mest är som sagt att det sämre laget vinner i en medioker kämpamatch mellan två lag som har tappat i form.
Hoppas nu att Lauritzen får spela imorrn. På papperet ingen stjärna men kan ändå vara den lilla injektion som behövs för att vända den negativa trenden.
Och vinsterna brukar i dom här lägena komma när man minst anar det....
Kommentera

Huge: "Men en stilla undran över hans kappvändande: varför efterlyste han ingen målskytt efter 8 omgångar?
Då gick snacket att kollektivet är styrkan och att det bara är bra om målskyttet sprids på flera händer..."

Det KAN ju vara så enkelt att han fått mer kött på benen? Man kanske kan utvärdera ett lags styrkor och svagheter liiiite bättre efter 17 omgångar än efter 8, eller vad tror du?

Hade fan varit bättre om laget visat sitt fulaste och sämsta tryne redan från start, nu finns det säkert folk som med dårars envishet kommer försöka intyga sig själv och andra att vi minsann inte behöver någon förstärkning för det funkade ju sååå bra i början.

AGERA!
Kommentera

Rögle såg ut som ett allsvenskt lag igår. Spelet i egen zon påminde om hönsgård, passningspelet var uselt och dom skapade knappast några fler målchanser än vid målen. Spelar dom inte bättre i fortsättningen är risken fortfarande stor att Rögle kvalspelar i vår. Nog sagt om Brynäs insats.

En fundering, dock. Hietanen, Juuso, nr 11 - har han läkarorder på att inte ta i? Har tappat räkningen på alla gånger han agerat kon i försvarsspelet.

Risken är överhängande att Brynäs går till uppehållet med 7 raka förluster. Då kommer den obligatoriska frågan. Oundviklig med Brynäs historia. Hur många matcher får Czarnecki på sej?
Kommentera

Huge: ”Men en stilla undran över hans kappvändande: varför efterlyste han ingen målskytt efter 8 omgångar?”

Varför släcker brandkåren elden först efter branden börjat?
Varför tar man på sej vantar först efter att det blivit kallt?
Varför får man penicillin först efter man fått drypan?
Svåra frågor…
Kommentera

Gusten: Ja, det var nära att man justerade upp förväntningarna efter 10 omgångar, lurad av resultat och medias hyllningar. Med förväntningarna tillbaka där dom var vid seriestart så ser det ju faktiskt riktigt bra ut. Slutspelsplats! 8 poäng från kval! Vem hade trott det i somras? Blir spännande att se hur länge Luleå och SSK behöver för att komma ikapp.
Kommentera

Gusten: "Man kanske kan utvärdera ett lags styrkor och svagheter liiiite bättre efter 17 omgångar än efter 8, eller vad tror du?"

Absolut.
Om det nu handlat om ett lite mer normalt scenario vi bevittnat, vilket knappast varit fallet.
Först spelar vi tokbra för att sen dippa och hamna i en svacka.

Tycker inte att det går att dra några större slutsatser kring målskyttet på detta underlag.
Mer än att en målskytt generellt sett alltid är efterlängtad och välkommen i alla lag.

Sen är det självfallet så att en riktig målskytt kanske hade kunnat avgjort till vår fördel mot ex FBK borta och även igår.
Kommentera

Huge: Tokbra???? LHC hemma, LHF borta, HV borta är de enda "tokbra" matcherna.
De andra är matcher vi varit tillbakapressade i, men haft en målvakt som varit helt avgörande.

Brendl saknas nåt enormt med sitt spel i PP, sin förmåga att sätta chanserna och även skapa dom själv. Inte särskilt konstigt att Pucken saknar honom, vi är nåra tiotusental till som gör det.

Sundlöv kan sitta där i sin friggebod och leta hur mycket han vill efter en ny målskytt, han kommer ändå inte att hitta nån. Hans plånbok räcker bara till 3:e sortering och då kan han lika gärna skita i det.
Kommentera

Huge: Ja pucken vänder som vanligt kappan efter vinden. Håller med att en målskytt är välkommet insag i varje lag. Men att laget saknar eller är väldigt tunna på detta område, har ju varit klart redan från början.

Laget får jobba väldigt hårt för chanser och mål och poäng, baksmällan ser vi just nu, men något kommer hända på detta område snart.

Puckens resonemang om Lauritzen, sätter ändå fingret på hur kass krönikör han verkligen är. Brynäs målskytteproblem handlar lika mycket om att de har för få kreativa spelare, som kan dyrka upp motståndarförsvaret och skapa de riktigt rena lägena. Så på detta sätt kan väl Lauritzen vara en fin injektion i dagsläget att bidra till att måltorkan åtmistone släpper lite. Men det är för avancerat för "Pucken" att klura ut. Gubben går i pension till årskiftet, tack för det!
Kommentera

Jajjen: "Då kommer den obligatoriska frågan. Oundviklig med Brynäs historia. Hur många matcher får Czarnecki på sej?"

Finns inte en sportmössa att dom kickar en till tränare. Ingen skugga ska falla på NC hittills, han har inte bättre att laborera med. Är det nån som ska ta sitt pick och pack så är det Mormor, det skulle han gjort redan när Boorken fick foten.
Kommentera

sylf: Vad ska Sundlöv göra då, tycker du? Lätt att sprida skit omkring sig, men kom med något konstruktivt istället. Nyfiken att höra vad du har att komma med

I annat fall tycker jag du gott kan knipa käft.
Kommentera

MickeB: "Gubben går i pension till årskiftet, tack för det!"

Gick inte Keb i pension för 40 år sen? Han kladdar ju än!
Kommentera

MickeB: "I annat fall tycker jag du gott kan knipa käft."

Kul. Nu har vi fått en domare till på sidan.
Kommentera

MickeB: Chansen att jag kniper käft för att du säger det är ungefär lika stor som att Sundlöv får pengar i plånboken.
Kommentera

Jajjen: Svårt med läsförståelsen? Jag tycker han får göra precis som han vill helt oavsett. Utmana honom lite bara i att anstränga sig att tänka konstruktivt. Får se hur han reagerar? Risk att känner sig angripen och gnäller som en kärring, men återstår att se, dock.
Kommentera

MickeB: Som jag sa: Kul. Nu har vi fått en domare till på sidan.
Kommentera

Huge: ”Om det nu handlat om ett lite mer normalt scenario vi bevittnat, vilket knappast varit fallet.
Först spelar vi tokbra för att sen dippa och hamna i en svacka.”

Då är frågan: är vi så bra som tabellen påstod efter dom första 12 omgångarna eller är vi så dåliga som dom senaste 5 omgångarna säger? Ett alternativt svar kan vara X, dvs. mittemellan. Jag tror man får svaret om man kollar Brynäs laguppställning.
Kommentera

Jajjen: Ja, och tittar man på laguppställningen så är väl vårt nuvarande tabelläge mer än godkänt, sett till hur förväntningarna såg ut inför starten.

Sen håller jag med om att det är kul med ytterligare en domare härinne.
En som säger ifrån och kallar gnäll och skitkastning för vad det är: skitsnack utan nån som helst avsikt att försöka vara konstruktiv.

Så MickeB är mer än välkommen.
Att han sen är nyanserad, har bra koll och är insatt i det han talar om är ngt som man inte är så där jättebortskämd med härinne...
Kommentera

Jajjen: Tack det värmer:)
Kommentera

Huge: *ASG*

En till som du alltså, som suttit här och dragit samma klyschor i åratal och när säsongen summerats inte haft ett rätt:-) Jag förstår att han är välkommen för din del.
Kommentera

Huge & MickeB: Get a room ;)
Kommentera

Gusten: Brookeback Camp i Orsa kanske? :-)
Kommentera

Jajjen: Hade det varit 30-talet hade jag säkert jobbat på Rasbiologiska institutet i Uppsala. De åkte runt och mätte och gjorde tester med människor att de höll måttet, för att helt enkelt få sprida sin avkomma vidare. Om inte så var det fram med "nödknäpparen" Ord och inga visor *ASG*
Kommentera

MickeB: Den spanska inkvisitionen var ju också ganska framgångsrika inom ert skrå.
Kommentera

Jajjen:Nja inkvisitionen ströp ju den fria tanken och det konstruktiva tänkandet, så påverkade människans gener helt säkert negativt. Till skillnad mot RBI i Uppsala
Kommentera

sylf: Jasså, jag bidrar med klyschor jag. Ok. Vad bidrar du med då?
Kommentera

MickeB: Det är inte så konstigt att Brynäs inte har målskyttar i laget. Sundlöv har ju byggt laget utan målskyttar, Widing undantaget. Brynäs hade en riktigt naturlig målskytt under kontrakt under två års tid men han fick inte spela en enda match. Det var Richard Gynge.
Kommentera

Peja: Som nu börjat vräka in poäng i OIK
Kommentera

MickeB: Hehe...
Vår vän sylf bidrar som bekant med idel konstruktiva och intressanta saker.
Han har 3 standardknappar på sin dator där han för enkelhetens skull programmerat in 3 standardsvara som han tycker passar på det mesta:

1. Laget är bajskorvar och håller endast AS-klass.

2. AVGÅ Sunklöv!!!!!!!!!!

3. Kamma dig med osthyveln.

Kommentar till punkt 1:

Hur kan man bli förbannad på ett lag som man själv klassat som AS-mässigt när laget spelar som ett AS-lag och infriat ens förväntningar?
Den frågan har jag aldrig fått nåt bra svar på...
:-)
Kommentera

Huge: Frågan om de inte är Sylfs farhågor snarare än förväntningar....

Här kommer lite mer motsägelser:
För 6 omgångar sedan var Brynäs styrka att man inte hade en målskytt utan alla gjorde poäng. Nu är Brynäs svaghet att man saknar en målskytt.

För 6 omgångar sedan hade Brynäs fans varit nöjda med 27 pinnar och en femteplats. Nu är det katastrof.

Sundlöv jagade en rutinerad förstacenter som kunde leverera direkt och jagade främst Andreas Johansson. När en agent ringer mitt under hans årliga båtrace så nappar han på en orutinerad, ung, lovande AHL center som stannat i utvecklingen och behöver nya utmaningar.
Antingen hörde han inte när agenten drog Dixons CV eller också så gjorde han årets kovändning gällande kravprofilen.
Kommentera

Mittåt - Innan säsongen hade Brynäs fans... skall det givetvis vara
Kommentera

Huss: Ja, för en vecka sen gjorde Gynge 2 mål mot AIK, samma AIK som Brynäs torskade med 1-2 mot i Sandviken.
Kommentera

Huge: När du ändå tar upp ämnet. Huges 3 standardsvar kan väl på samma sätt summeras så här:

1. Allt är bra.
2. Allt kommer bara att bli bättre.
3. Alla andra är finniga tonåringar (eller tonåriga finnar – jag minns inte vilket).

Och tittar man på Brynäs prestation dom senaste 6-7 åren så har sylfs tre punkter funkat bättre än dina i princip varje år.

Huss: ”För 6 omgångar sedan hade Brynäs fans varit nöjda med 27 pinnar och en femteplats. Nu är det katastrof.”

Utan att försöka tolka vad alla Brynäs fans tycker så tror jag snarast att missnöjet just nu handlar om att laget torskat 5 raka. Inte att 27 poäng är för lite.

När det gäller värvningen av Dixon så kan han knappast ha motsvarat Sundlövs förväntningar så här långt. Brynäs hade behövt en utlänning som Dimitrakos eller Moran.

Zzz: Linköpingsmatchen är väl efter uppehållet?
Kommentera

« · 1081758 · »