Brynäs IF

727808 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

« · 1082244 Till forumet

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Jompe:

Ja, italienskan är inte lätt...
Kommentera

Jompe:

Ja, det känns som att det behöver ändras i femmorna för att skapa mer fart och fläkt. Och skall generationsväxlingen fungera måste de heta spela...
Kommentera

rackham: Passar väl bra att spela ihop de nya formationerna under uppehållet. Tycker man ska fortsätta köra med Dacke-Dixon-Widing och Sundström-Granström-Sandin. I övrigt beror det väl på hur länge Lind blir borta.
Kommentera

Jompe:

Kanske dags att räkna bort Lind och spela in efterträdaren...
Kommentera

GävleLasse: 1:an har vi diskus tidigare och tycker lika.

2:an: Tycker jag speglar hela föreningen. Brist på ledarskap, finns och har inte funnits på många år, ingen som kan "slå näven i bordet" och med järnvilja och övertygelse och med en vision fram för ögonen lotsa Brynäs för hantera och hänga med i de spelregler omvärlden nu ger.

3:an I skrivande stund är det stora frågetecken för 4 av 5 värvningar denna säsong. Lägg ihop detta med 1:an och han är rökt om inte några frågetecken utvecklas till utropstecken under säsongen. Finns inte en chans att laget klarar sig denna säsong från kvalserien, om intet händer i positvit rikning med nyförvärven. Inte minst när dessutom stommespelare som Lind och Danielsson inte är att räkna med heller.
Kommentera

MickeB: nej Sundlöv har satt allt för stor tilltro till sina gamla käpphästar Dackell, Lind, Molin och Danielsson. De är helt enkelt för dåliga framåt för att utgöra en stomme framåt. Visst Lind är i sina bästa stunder en väldigt bra center med ES mått mätt. Men han har dalat under några år nu så det var nog ett misstag att återigen låta honom fortsätta en säsong till.
Kommentera

GävleLasse:

När går Syndlövs kontrakt ut?
Kommentera

GävleLasse:

Och när det gäller efterträdare är det intressant att se hur kravspecen ser ut och vem som fyller ut den kostymen.

Vilka alternativ finns det egentligen...?
Kommentera

rackham: Jag vet inte men de skrev ju ganska nyligen ett nytt kontrakt så han lär nog ha över nästa säsong med skulle jag tippa....så kräftgången kommer att fortsätta.
Kommentera

GävleLasse: Ja, som jag har sagt i något tidigare inlägg till någon, att dessa gamla käpphästar hade inte lika många överlevt denna säsong om inte det gott åt helvete ifjol och ekonomin är körd i botten.

Dessa blir bara äldre och inte många stommespelare finns bakom heller och köpa nya har de inte råd med riktigt heller. En tickande bomb.....som rentav brisserat nu då kanske
Kommentera

rackham: Alternativen ser ju inte ut att vara allt för många i dagsläget. I alla fall för en som mig.

Men jag eftersöker NYTÄNK, vilket innebär att vi inte skall ha nån halvfigur vars främsta merit är stort brynäshjärta för då kan vi lika gärna behålla mormor. nej jag vill ha en person vars meriter talar för sig själv och som är professionell rakt igenom.

Kommentera

MickeB: Ja Sundlöv har målat in sig i ett hörn, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Men då får marknadsavdelningen helt enkelt jobba in mer pengar till ett nyförvärv om det är vad som behövs. Jag är ganska skeptiskt till att Sundlöv skulle hitta en frälsare. Hans trackrecord talar inte för det.

Däremot så ligger det en hel del på CZ att få gubbarna att skjuta mer och in med näsan i skiten framför kassen. Dackells perfekta skottläge mitt i slotet och han väljer att passa är så äckligt talande för Brynäs form just nu. Dackell som dessutom är kapten och tillhör den skara spelare som skall ta på sig ansvar och visa vägen får inte fega ur och välja att inte våga ta avslut själv. Dessvärre är det lite av ett trademark för Dackell att göra detta.

Kommentera

GävleLasse: Ja Brynäs ligger pyrt till på alla sätt, utom juniorsatsningen. Det som kan få fart och rädda Brynäs i ett kritiskt läge är att lönerna går neråt på spelarna eller något liknande. Marknadsavdelningen har ständig motvind och där vågar jag inte ens hoppas att de ska dra in så många miljoner till, helt plötsligt här i lågkonjunkturen. Så en maffig generationsväxling/utbyte av stomme, dåligt med cash, tuff ekvation att få ihop, så det gäller att hålla hårt i hatten och hoppas på det bästa. Ex lönetak och rejäla utvecklingskurvor på de yngre gardet. Annars är det allsvenskan inom två år, är mitt tips, tyvärr.
Kommentera

MickeB: Brynäs hade ju knappt köpt några spelare innan den här säsongen. Men vad har hänt? Jag tror det inte blir kvalserien om 2 år! Vi slutar över strecket i år!
Kommentera

GävleLasse: Samtidigt tror jag också att lönerna kommer att dras ner en hel del, främst då på medel och "utfyllnadsspelarna" i lagen. Sedan är nog chanserna riktigt bra att de unga gardet utvecklar sig bra. Men tunn lina för gamla fina Brynäs att balansera på. Den som lever får se....
Kommentera

jompa_19: Ja vi får se, men Allsvenskan om två år skrev jag. Över strecket i år. Ja vi får väl hoppas på det. Mycket av det kanske avgörs den närmaste månaden.
Kommentera

MickeB: Varför förfina sanningen?

Felsner skulle gå in och vara en spetsspelare på kort sikt, men hans tid i Brynäs slutade med att han bänkades i slutspelet till förmån för L-E Spets. Det är inte under några omständigheter någonting annat än en misslyckad vävrning.

Angående Gellerstedt så var han antagligen Boorkens värving iom att han hade honom säsongen innan i AIS när Gella gjorde sin bästa säsong i karriären.

Att Almtorp fick NHL-kontrakt är oväsentligt. Kolla på vad han uträttade i Brynäs. Han fick absolut inte ut sin potential i klubben. Om Almtorp var en lyckad värvning av Brynäs var Johan Ryno en lyckad värvning för Frölunda. Ja, båda spelarna har potential, men de lyckades inte i Brynäs respektive Frölunda.

Rackham: Dahlgren är en jävligt schysst kille, som jag ärligt talat inte har sett spela hockey under vettiga omständigheter, men tvivlar på att han är bättre än typ Thegel?
Kommentera

Peja: JAG tycker Almtorp var bra säsongen 05/06 i Brynäs. Gjorde sin roll på ett fint sätt.

Skit i de andra nissarne där nu snälla. Var de med ett par månader eller vad var det? Sätt dom på floppkontot då om de känns så viktiga för dig.
Kommentera

MickeB: Ja men du lär ju kolla på hela hans tid i klubben när du bedömer värvningen.
Kommentera

Peja: Brynäs hade byggt laget utan honom, när han kom tillbaka från USA. Hans plats fanns inte kvar, utan han kom in enbart som bredd av truppen.

Sedan är alla dessa flippar och floppar min subjetiva bedömning, visserligen baserad på 25 års hockeynördhet, som erfarenhetsbank. Men bara min bedömning. Finns inga sanningar, du får teoretiskt tycka att Hauhtonen var gud och att du grinar varje kväll, för att han tog färjan hem till kokkoland, det är inte fel, osanning eller något heller.
Kommentera

MickeB: Jag syftade snarare på att Almtorp gjorde två säsonger i Brynäs och inte en. Jag håller med om att han var helt okej första säsongen, men inte andra, och därför blir värvningen inte lyckad.
Kommentera

19. VAS, Janos 31. GRANSTRÖM, Jonathan 33. SILFVERBERG, Jakob
4th Line 32. CARLSSON, Jonathan

--------------------------------------------------------------------------------

29. ALCÉN, Johan 37. SUNDSTRÖM, Alexander 17. HERMANSSON, Daniel
3rd Line 10. NOLANDER, Peter 4. SVANBERG, Ola

--------------------------------------------------------------------------------

16. LAURITZEN, Sebastian 24. HANSEN, Mads 21. MOLIN, Ove
2nd Line 22. SUNDQVIST, Jörgen 11. HIETANEN, Juuso

12. DACKELL, Andreas 14. DIXON, Stephen 41. WIDING, Daniel
1st Line 20. JONSSON, Lars 9. ANDERSÉN, Niclas

Kommentera

Peja:

Skillnaden är att Dahlgren levererat i seniorsammanhang (på lägre nivå)medan Thegel, Rödin & Co halkar omkring i juniorseriens virvlande plockepinnspel...

Vore intressant att se honom på träning till att börja med, det är ju ett uppehåll snart...
Kommentera

rackham: Jepp. Om Boork hade varit här hade han säkert gjort det. Vet att han lät Markus Lauridsen träna med Brynäs under ett landslagsuppehåll för två år sedan. Dahlgren verkar förresten ha bulkat upp, 186/84 nu.
Kommentera

Peja:

Ja, så var det. Lauridsen är lite trög på rören bara...

Dahlgren blir intressant att se framöver. Lär inte vara kvar i Valbo efter den här säsongen i vilket fall...

Div 1 C 07/08:
Dahlgren, Axel RW 26 9 12 21 (+16)

Allettan 07/08:
Dahlgren, Axel RW 14 10 8 18 (+6)

Div 1 C 08/09:
Dahlgren, Axel RW 14 15 10 25 (+17)

En stigande trend...
Kommentera

Peja: Förstår precis vad du syftar på, men håller inte med dig, av orsak jag har förklart. Men det är fritt fram att göra en annan bedömning.
Kommentera

Peja: Ja man undrar varför Djurgården kan lira med sin bästa J-20 femma i elitlagen men inte Brynäs med tanke på att Thegel/Leidermark/Rödin rankas som bästa kedjeformation i J-20.
Grabbarna på hockeymagasinet fullkomligt öser beröm över dem.
Kommentera

Huss: Fast Djurgårdens A-lagsjunislina hade kanske varit bästa kedjan i J20 om det inte vore för att de spelar i A-laget. Med all respekt för Leidermark, Thegel och Rödin måste man ju erkänna att ingen av dom är i närheten av Josefsson vad gäller talang och spelintelligens.
Kommentera

Brynäs börjar BEDRÖVLIGT.

5 mot 3-läget är billigt av Rådbjer dock, brynäs andra två var en kopia på en situation uppe i ssks-zon som han släppte.
Kommentera

« · 1082244