Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs if - Skellefteå 17/9-13

« · 1587612 · » Till forumet

Sv: Brynäs if - Skellefteå 17/9-13
Tycker #16,41,52 ser bra ut:)
Kommentera

Domarna av idag har till uppgift att blåsa sönder matcherna. Om jag varit domare hade jag inte hittat någon utvisning än i 1:a

Kommentera

Steenm: Du menar tre utvisningar...
Kommentera

Helt sjukt, en utvisning till. Snacka om att slarva bort en positiv inledning. Fan!
Kommentera

Steenm: SHL= Bandyligan??
Kommentera

Vi inledde väldigt fint, men två jäkla utvisningar har sabbat spelet helt. Får väl vara nöjda med 0-0 in i paus...
Kommentera

Ser la okej ut detta. Men föreningen måste verkligen komma på något fiffigt sätt att få folk till kortsida sitt och ut mot hörnen på långsidan. Sänkta priser kanske är det enda alternativet.

Men skönt tryck iaf :) Och nu PP!

Kommentera

The gallion: säger det?? ingen som vet någon stream??
Kommentera

Är de någon som vet om någon stream till kvällens macth???
Kommentera

Tror detta laget är stabilare än förra årets. Den riktiga spetsen saknas men Nokelainen, Kilström, Scott och Sweatt tror jag är fina förvärv som kommer hålla oss på en stabil nivå under säsongen. Thuresson verkar ha fin form och Bertilsson är ju nästan som ett nyförvärv...
Kommentera

Tror jag på 3-1 ikväll!!

Redigerad kommentar

Kommentera

TobiasR:

Även om Saik känns väldigt starka så kommer ju även dom att förlora ibland. Klart att vi har en chans att vinna, men det allra mesta bör gå våran väg om det skall bli någon poäng ikväll..... hjärnan säger 1-4 men 3-3 är inom räckhåll. Ser fram emot att följa hur det går för vår nya förstafemma! Men, styrkan med årets Brynäs är nog att flera formationer kan bidra med poäng.... alltså, det räcker inte för motståndarna att konsentrera sig på att hålla koll på vår förstaline.

Kommentera

Skitstöveln: Så det är så du har gjort då? Eller jag förstår inte vart du hittar din info om 6000 sålda...
Kommentera

Brynäslegenden: Du får väl göra som sist - räkna antal biljetter som är kvar vid varje sektion. 
Kommentera

Skitstöveln: Ja men hittar ingen info där om att 6000 är sålda.
Kommentera

Brynäslegenden: Borde väl Du veta? Du har ju tidigare räknat kvarstående biljetter.
Kommentera

Skitstöveln: Vart hittar du Brynäs biljettsida?
Kommentera

Brynäs slog ju faktiskt SAIK hemma förra säsongen, man gjorde ett sent mål med väldigt några sekunder kvar om jag inte minns fel. Så omöjligt är det ju sannerligen inte. Man får dock säga att SAIK är det lag med högst lägstanivå i serien så det blir nog en stor kontrast mot Leksand som var bedrövliga. Som någon skrev tidigare, viktigt att inte ge bort några klara chanser här, för mot ett lag som SAIK får man ett mål i baken direkt då. Om defensiven/målvakten håller och vi även stänker in ett par mål kan det mycket väl gå vägen hursomhelst.

Tror på 9-1 till Brynäs och att Brendl sätter tre stycken.
Kommentera

Enligt Brynäs biljettsida är drygt 6000 biljetter sålda till kvällens match.
Kommentera

Huss: Så är det när vi leder svensk hockeys utveckling. Den svenska avundsjukan har visat sig igen(visslar och flackar med blicken) :-)
Kommentera

Det verkar som att skellefteå är stanley cup mästare och helt omöjliga att slå..... Snälla nån det är SHL och alla lag är tillräckligt bra för att slå alla lag men det verkar som att saik kommer gå obesegrande genom hela serien enligt vissa. Så tagga ner nu förfan, saik kan ju ha en dålig dag och brynäs en perfekt dag det vet man ju aldrig.
Kommentera

Brynäs går på knock ikväll och vinner med 5-1!

Målskyttar blir: Greg Scott, Christian Djoos, Johan Harju, Daniel Brodin samt Ryan Gunderson.

Kommentera

Men va fan grabbar upp med humöret Sundlöv har ju lovat spetsvärvningar och att vi ska vara en toppklubb vi vinner lätt! ;-)
Kommentera

Tommy: Bra där :-P
Kommentera

70 Rodrigues: Nope, väldigt låg på sömnmedel :-)

Kommentera

Huge: Tror han inte kommer åka omkring och kolla ner på skridskorna i kväll i varje fall. Upp me huvve!
Kommentera

Tommy: Är du också hög på morfin ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:Hittills har vi ju varit ett under av effektivitet så jag är lugn ;-)
Kommentera

Bortsett från den olyckliga skadan, men så här får Bellemare gärna tillbringa det mesta av sin istid ikväll....
Kommentera

Tommy: Ikväll måste vi sätta dom chanser vi får, blir nog tyvärr inte så många är jag rädd?
Kommentera

Tommy: Ahaaaa...
Du tänker SÅÅÅÅÅÅ.....   ;-)
Kommentera

Huge: tyckte det såg rätt ojämnt ut...Brynäs var rätt mkt bättre... :-p
Kommentera

Tommy: Som det brukar vara under försäsong mao: lite ojämnt.
Kan dock inte med bästa vilja i världen påstå att det såg ojämnt ut mot Leksand, tvärtom.
När väl premiärspänningen lagt sig efter första tio så var det väl i stort sett bara ett lag på isen.
Tyckte det såg väldigt strukturerat ut för att vara en premiärmatch, dom brukar ju i regel vara rätt så hafsiga.
Nä, det känns positivt och lovande inför kvällens match, SAIK har gått som tåget hittills och kanske dags att ta ner dom på jorden en aning.
Kommentera

Har inte sett laget live ännu den här säsongen, men några matcher på webben har det blivit. Tycker vi är väldigt ojämna än så länge. Riktigt bleka periodvis och faktiskt riktigt riktigt bra vissa stunder. Bara hoppas att vi får ihop allt under längre perioder. Helst hela matcher. Skellefteå lär bli nåt att bita i, men jag hoppas att hemmapremiären bjuder på en stor och inspirerande publik. Det kan hjälpa.

Tippar sällan rätt, så jag klämmer till med 2-4....

Kommentera

5412 sittplatser sålda vid 9 tiden.

Källa: Jag har räknat på Brynäs biljettsida...

Kommer alltså bli över 6000 kan man konstatera.

Kommentera

Honken: Csports sänder ju alltid..
Kommentera

Brynäslegenden: Jag hoppas att Du har rätt - både när det gäller slutresultat samt publiksiffra.
Kommentera

Idag gäller det att vara på tårna, SAIK har väl inte förlorat en match sen de mötte LHC i slutspelet. Nån som har koll på live stream?

Kommentera

Ja. Det blir intressant ikväll. Inga höga förhoppningar. Ska bli jäkligt intressant att se hur man genomför matchen. Hoppas på en pinne.
Kommentera

Brynäslegenden: Allt annat än dyngpisk måste nog ses som ett under . Fast under har skett förr . Så vi får hoppas på ett i kväll .
Kommentera

Hoppas på mycket folk imorgon. Skulle 7000 komma vore det fantastiskt. Hörde att det var 2000 biljetter kvar i morse vilket borde innebära 7000 sålda imorgon.

Tror på en fruktansvärt förvånande 4-1 seger imorgon.

Rödin
Enterfeldt
Kilström
Brodin
Kommentera

EskilstunaLasse: Ja hua, imorgon lär vi få jobba perkele!
Kommentera

mattiaskarlgren:Så många markeringar man tappade framför kassen mot leksand skulle rendera i ett par mål i baken mot ett lag som SAIK. Det krävs en rejäl skärpning för att siffrorna skall hållas nere till "bara" 3 insläppta.
Kommentera

Har en känsla att det blir 3-3 efter full och vi vinner på straffar. Målskyttar Gunderson, Thure samt Scott.

Även om Leksand inte var alls bra i lördags så var jag imponerad av Brynäs sätt att spela, iaf period två och tre. Känns som att vi inte längre har en riktig leading-line (Silfverberg-Järnkrok) och nu näst intill gått över till enormt hårt jobbande kedjor istället.

Kommentera

1-8, rubrikerna i kvällspressen blir "out of this world"

Kommentera

KulaShaker: Inne på samma linje tyvärr. Fast jag tror att det kan bli större siffror. Mitt tips blir 1 - 5 . Thure gör Brynäs mål.
Kommentera

Blade:

Samma lag

Kommer bli jävligt tufft...nöjd om vi spelmässigt kan hävda oss en hel match...bonus om vi dessutom får nån pinne

Kommentera

Brynäsvinst m 2-1. Målskyttar Ollas/Svett

Kommentera

TobiasR: Det var värst vad tonen var positiv här då! Tror på 1-3 och målskytt blir Brodin.
Kommentera

« · 1587612 · »