Brynäs IF

730598 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008

« · 1110065 Till forumet

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Huge: Wanvig till sportbladet: – Jag vet inte vilken deras plan är, men jag hoppas spela i Brynäs resten av säsongen och även nästa.

Om han ska få förlängt kontrakt och spela i Brynäs nästa säsong också så lär han spela upp sig ordentligt. Om han ens får chansen att spela så mycket mer. Men som många andra tror, så tror även jag att han skulle göra succé i ett slutspel faktiskt.. En elak, jobbig och tung spelare är bra att ha när det hettar till.
Kommentera

MarcusElving: Men han måste ju träna skridskoåkning för han är verkligen
inte snabb på rören....!
Kommentera

andreasknox: Molin var absolut inte en av de bästa i laget igår. Komiskt att folk blir lurade av hans spelstil.
Kommentera

Peja: Nej inte en av de bästa (3 plus i aftonbladet i betyg) fanns några bättre..
Kommentera

andreasknox: Det har du helt rätt i.. Han är alldeles för kantig i skridskoåkningen. Men tänk om han skulle kunna förbättra skridskoåkningen. Skulle nog bli riktigt bra, Bra fart och balans på skridskorna i samband med tyngden och aggresiviteten. Han skulle nog bli svårstoppad.
Kommentera

Faan vad glad jag är nuu! Fick in fotbollsbomben ikväll!! =) Nån som vet vad
den gav i moneys?? ;) Brynäsvinst o vinst för en gångs skull för mig själv
kan inte bli bättre denna helg! =) Sov gött alla brynäsare det kommer iaf
jag att göra! =)))))
Kommentera

andreasknox: fan vilken tur du har då? Jag spelar på den där jäkla bomben rätt ofta, men den går då fan aldrig in :P
Kommentera

andreasknox: Roligt! Grattis!

Kul att se att fotboll är bra till nånting i alla fall...
Kommentera

AVGÅ: Tack! =) grattis sa ingen på jobbet sagt direkt hehe....

MarcusElving: Gjorde en rätt stor bomb 432r, men visst hade man
marginalerna med sig med men det ska man ha ibland =)
Kommentera

andreasknox: Ja, ibland har man tur. Grattis i alla fall. Hoppas det gav en bra slant då :D
Kommentera

bradberry:
Helt apropå.. Spetsen:
2008-2009 Vålerenga Norway 28 14 26 40 16
Kommentera

Clubsport: Jävlar i min låda vad han producerar hemma i Norge, synd att han inte fick till det riktigt hos oss :(.. han har ju bevisligen en hel del potential. Även om det är i en sämre liga han producerar så kan jag inte låta bli att bli imponerad :P
Kommentera

Äsch, Norska ligan kan ju knappt jämföras med Allsvenskan.
Kommentera

Clubsport: "Helt apropå.. Spetsen:...."

- Det säger jävligt mycket om standarden på norska ligan det... :-)
Kommentera

bradberry: "- Det säger jävligt mycket om standarden på norska ligan det... :-")"

Bröderna Abbort - poängkungar i Norge - flippar i Sverige
Zuckmywiener Åsen - poängkung i Norge - flipp i Sverige
Lars-Erik Spetskompetens - poängkung i Norge - flopp i Sverige

Vad det beror på att inte Spetsen lyckades kan diskuteras men en orsak kan ha varit lite speltid och defensiva uppdrag i Brynäs.
Kommentera

arnio: Boork upptäckte nog rätt så snart att Spets var en arbetsvillig och laglojal spelare, vilket passade perfekt in i det tänk som krävdes för att i första hand stabilisera laget. Och då krävs det att man börjar i rätt ände, dvs defensiven.
Sen blev Spets kvar i den roll han fick sig tilldelad. Men ändå känns det som att hans offensiva kvaliteter ändå inte riktigt räcker till i ES.
Annars borde han trots allt kunnat producera lite mer framåt, än vad han nu gjorde.
Kommentera

arnio: Det är snarare så det är normalt för toppspelare i norska ligan att floppa i elitserien. Spets är inte tillräckligt bra för att producera i es.

Henrik Höglund toppar poängligan i Norge just nu och inget es-lag skulle vilja ha honom.

Zucarello (supertalang) och bröderna Abbott & Yetman (kanske aldrig borde ha hamnat i Norge) är ju undantag.

En sån som Mats Hansen dominerade helt i Norge. Kanske värt att tänka på.
Kommentera

arnio: Jag tror iofs att Spets målbrist i Brynäströjan kan ha att göra med att hans skott var i låg U-16-standard samt att han inte kunde träffa ett hockeymål från insidan.

Inget ont om Spets, gillade hans karaktär.. Men att han var poängkung i Norge säger nog mer om Norskt målvaktsspel än det gör om "Spetskompetensen".
Kommentera

Misslyckade värvningar gör alla av och till. Om Brynäs misslyckas mer ofta än vad andra gör är så klart svårt att bedömma. Titta på Frölunda tex. som säkerligen värvar för tre gånger så mycket stålar som Brynäs gör varje säsong men i tabellen ligger lagen i stort sett lika.
En annan aspekt är att det faktiskt är människor som värvas och det är verkligen svårt att förutse hur de kommer att utvecklas och smälta in i truppernaoch trivas rent socialt.
Jag tycker att Brynäs ska fortsätta att plocka guldkorn från allsvenskan som kan tänkas utvecklas i Brynäs och stanna där i en lång tid i stället för att chansa med okända transatlanter och östeuropeér. Svenskar är dessutom vana med spelet som spelas i Sverige liksom de är vana med maten, språket osv. osv.
Spetskompetensen bör vara meriterade Svenskar typ. Lasse J, nu lär ju artistskatten försvinna också se det är nog slut på panikvärvningar från utlandet för Brynäs del.
Skicka Mormor till allsvenskan med en damsugare. Brynäs borde också ha som mål att alltid ha minst två juniorer i truppen tycker jag. Det skulle ge en morot till talangerna nere i juniorlagen.
Kommentera

arnio: "Skicka Mormor till allsvenskan med en damsugare."

Usch då, det där lät ekivokt... ;-)

I övrigt ett sansat och nyanserat inlägg. :-)
Kommentera

Rättelse till 10:33 inlägget:
Det är förstås Sjödin vi ska skicka till allsvenskan med en damsugare, Mormor får sköta faxen.
Kommentera

arnio: Det här blir ju bara mer och mer intressant ur en sexualrelaterad synvinkel...
Kommentera

Huge: Ja visst är det intressant. Det finns en stor marknad att suga därnere och allt med en klubba är förstås värt åtminstånde en titt.
Kommentera

« · 1110065