Brynäs IF

727970 inlägg · 7962 ämnen

BRYNÄS IF-SKELLEFTEÅ AIK

« · 529376 · » Till forumet

Sv: BRYNÄS IF-SKELLEFTEÅ AIK
70 Rodrigues:

Första bortdömda målet kan jag köpa att det var spelare i målgården, men då ska han väl blåsa direkt.
Kommentera

Efter vad Skellefteå visade idag så håller dom inte för Elitserien...
Endast Hinz skulle platsa i BIF.

Wahlberg är flera klasser bättre än Timrå älskaren Lind...

Varför får vi alla skitdomare för? Det återstår En Sm-final serie.
Och kvlaserien bör prioriteras före Allsvenska kvalserierna så varför får vi inga bra domare till Gavlerinken.

Solings bästa match på två år...

Ove har tänt till, stundtals den gamle Ove...
Kommentera

70 Rodrigues:
Håller med om försvarsarbetet, men jag tycker att våra centerforwards överlag har gjort en usel säsong, där de ej hjälp backarna tillräckligt..
Många matcher har det varit raka estradan i mittzon för motståndarna.
Kommentera

sylf: Att dom möter Oskarshamn!!
Kommentera

Tyvärr så var det en del av SAIK supportrarna som skämde ut sig i öltältet, det enda dom var ute efter va bråk, dom satt i tältet hela matchen igenom o såg den på storbildstv!! Sen när vi Brynäsare kom in i pauserna så började dom att jiddra!! Pinsamt SAIK!!!!
Kommentera

Namtrac:
Kan också ha en hel del att göra med att mr Fleming älskar "DAMP på chans" och ger många tillfällen för Soling att komma rätt.
Mr Fire and Forget var het idag... men usch vilken tråkig hockey att titta på. Ja jag vet, det är underordnat en plats i Elitserien och Fleming är rekryterad för att spela upp oss dit.
Men...
Kommentera

70 Rodrigues: Vad är klart?
Kommentera

Jag tycket att det var en rättvis seger. På grund av en kass Lahti och lite slarv i slutet av mittperioden kunde de göra sina mål, men i övrigt var det väl ganska lugnt.
Kommentera

GävleLasse: D va offside, men dom 2 andra målen var regelrätta o det sa jag till Lahti efter matchen, han sa inte emot :-) I kväll spelar Brynäs på 80% av sin kapacitet, jag tippade 7-2, var inte helt fel ute :-) Kräver dock mer när det gäller försvarsarbetet, dåligt långa stunder!!! Bergeron får ta på sig SAIK:s reducering till 3-2, mycket dåligt!! Nu tar vi Leksand på onsdag o sen är d klart!!
Kommentera

aphac:

"Namtrac:Man vill ju inte säga att: vad var det jag sa!!!!!! Men,jag har påtalat att Soling har förtjänat bättre omgivning hela säsongen."

Då är du bara ett par säsonger efter mig. ;) Ända sedan Soling gick sönder och efter den uteblivna givna succén med Larsson/Molin så har jag tjatat för alla som vill lyssna om viketn av att ha en spelande center bredvid Soling. På slutet har även Malmström inkluderats i diskussionen då det är han som gjort flest framsteg den här säsongen. Äntligen kan det vara dags för Soling att visa vad han visade för ett par år sedan på försäsongen (att man kan sätta så mycket hopp till några betydelselösa matcher).

Se även det här ämnet som jag skapade för ett tag sedan:
www.hockeysnack.com/guestbook/guestbook.php?gid=2&tid=43827
Kommentera

20 Lindgren: För mig räcker det att Kvalserien spelas till Brynäs vinner den. No more, no less.
Kommentera

20 Lindgren: Nej, nu måste jag gå. Jag ska spela tamburin i periodpauserna i hockeykväll...
Kommentera

Lilljanne: Sportslig rättvisa à la Elitserien? Vill du att norrlänningarna Brynäs och Skellefteå ska mötas ett par gånger till? Svealänningarna Leksand och Nyköping samt götalänningarna Malmö och Oskarshamn får också ett par matcher till mot varandra om man regionindelar Kvalserien. :-)

Nä, historiskt sett är Kvalserien till Elitserien riktigt lång nu. Tidigare har den bara varit fyra matcher (1977-80 fem lag) eller sex matcher (1974-77, 80-96 fyra lag) lång.

Nu höjs tempot. Match varannan dag denna vecka.
Kommentera

Lilljanne, Jompe mfl: Ja, ni grabbar. De här bortdömda brynäsmålen kan vara av betydelse när Kvalserien summeras.

1 Sk AIK 18–9 7
2 Leksand 13–9 7
3 Brynäs 11–8 7
...eller:
1 Sk AIK 18–12 7
2 Brynäs 14–8 7
3 Leksand 13–9 7
...är en liten skillnad redan nu.
Kommentera

Jonas Andersson var riktigt het idag, slet på bra.
Kommentera

Jompe: Med dom 4 femmor Brynäs kan ställa på isen är vi bättre än Allsvenskan. Gick Kvalserien i bäst av 50 omgångar skulle givetvis Brynäs spela i Elitserien nästa år också. Men nu vill seriemakarna att spänning ska väga tyngre än sportslig rättvisa och därför finns inga garantier för ES-spel nästa år.
Kommentera

Jompe:Jo, indianen Lind.
Kommentera

Ska vara 2SHG-mål, men det har ni redan fattat.
Kommentera

Lilljanne: Underbar seger idag. Jag trodde vi skulle få riktigt svårt mot SAIK, men de såg oväntat bleka och räddhågsna ut. KS-nerverna tycks sätta in där också. Soling och Malmen krigade bra, Björne och Molin också klart godkänt. Wahlberg och Dackell bleka, anonyma.

Var det inte Lind som slog drömpasset till Hinz före deras 2HG-mål?
Kommentera

Lilljanne: Tydligen var Malmström inte offside. Att SAIK-spelaren skulle ut för hakning före 1-1-målet såg alla utom Härenstam.
Kommentera

Jompe: Två? Han dömde bort 3 regelrätta mål för hemmalaget. Han godkände ett mål för bortalaget som föregicks av en solklar utvisning för hakning.
Kommentera

Frisco: Och dömde bort 3 regelrätta mål för Brynäs.Lahti i ett nötskal.
Kommentera

Frisco: Han har min beundranb också. Dömde bort två solklara Brynäsmål. Snacka om hemmadomare.
Kommentera

Min stora beundran går till domare Lahti som inte föll för bortatrycket utan dömde 2 utvisningsminuter till Brynäs och 20 till Skellefteå.
Kommentera

Hong Kong:
Avståndet mellan Elitserien verkar lustigt nog ha minskat denna säsong trots lockouten, eller det kanske beror på lockouten att duktiga spelare spelar i Kvalserien nu, vad vet jag.
Så länge Brynäs är topp 2 efter match 10 kvittar det i och för sig.
Sedan vill vi inte vet av någon mer Kvalserie de närmaste 100 åren eller så..
Kommentera

Namtrac:Man vill ju inte säga att: vad var det jag sa!!!!!! Men,jag har påtalat att Soling har förtjänat bättre omgivning hela säsongen. Han har varit riktigt bra de senaste matcherna, snacka om att Kyrö & co har varit ute och cyklat med honom i 50 omg.Som redan påtalat så suger Dackell och Wahlberg, komma hem,ta ansvar i h-e heller.Sakta är nog ordet för Wahlberg,jäkligt sakta.

Lahti dömmer bort Kupans mål helt tokigt. Hade det blivit 3-1 där hade det varit klart tidigare.
Indianskruden ligger tillsvidare på #36 Linds hylla för passet till 3-2.
Kommentera

Hong Kong:
Bara att ställa in sig på¨att åka till matchen mot Leksand den 14:e:-)
Kommentera

rackham: Årets kvalserie måste vara den öppnaste på många år. Ingen match verkar vara given. Jag såg Mif-IkO i dag, där får Mif vara glada för sina 3 poäng. Efter att totalt dominerat dom första 10 min så tar IkO time-out och blir ett helt nytt lag. Från Mif:s sida så får man se ett krampaktigt och nervöst spel. Deras spel från slutet av ES är som bortblåst. Att Nyköping plockar poäng från LIF får vi väl ta som en skänk från ovan. 
Kommentera

Strongt gjort, Brynäs! Knutet och ganska krampaktigt spel också idag under vissa delar av matchen, men heder åt killarna att klara av denna måstematch med tre livsviktiga poäng i utbyte.. LIF och MIF borta nu. 5 eller 6 poäng där och jag tror att elitseriekontraktet ligger uppvikt för påskrivning!
Kommentera

stefan Bskv:
Kunde inte skrivit det bättre själv...
Och det gäller inte bara på isen!
Kommentera

Strongt gjort, Brynäs! Knutet och ganska krampaktigt spel också idag under vissa delar av matchen, men heder åt killarna att klara av denna måstematch med tre livsviktiga poäng i utbyte.. LIF och MIF borta nu. 5 eller 6 poäng där och jag tror att elitseriekontraktet ligger uppvikt för påskrivning!
Kommentera

rackham:
Jag tror att med rätt mix o spelare, så behöver inte namnet på ryggen spela någon roll. Vi måste börja bygga något nytt o det får ta den tid det tar. Vilken serie vi ligger i har mindre betydelse utan nu krävs det ett spelsystem som alla tror på samt hårt arbete för att genomföra det.
Kommentera

stefan Bskv:
Tyvärr tror jag inte att vi har spelare på väg in som är bättre än de vi vill ta bort i den numerären (10 man dårå)...
Kommentera

rackham:
Ja, min syn på laget står fast oavsett hur det går. 10 man bort!
Där ingår även vissa centrar ja.
Kommentera

Namtrac:
Ja, vi får vänta o se kommande vecka. Vi har väl inte direkt övertygat två matcher på raken under årets säsong, men trender skall brytas.
Kommentera

stefan Bskv: spelar dom Brynäs ur högsta serien ska alla in i Hall of Shame.
Kommentera

stefan Bskv:
Det är några som har viss kritik att rikta mot bristen på fart och distinkt spel hos nr 7, nr 12, nr 36 och nr 62.
Nr 7 gör bäst att pensionera sig. Det enda negativa med är väl att han blir ordförande i föreningen eller nåt istället...
Kommentera

rafalski:
När vi ändå pratar om "hundjuck", undrar om inte Cassel får hålla sig i avhållsamhet några dagar. Han täckte skott med ädlare delar av kroppen.
Det var svårt att kyla...
Kommentera

RavenLord:
Frågan i slutändan kanske blir! Hur många vill VI ha kvar:-)?
Kommentera

rackham:
Ja, men snacka om att det kommer att vara en helt annan match. Det kommer att koka på läktaren. Men spelet idag gladde så mycket att jag känner att Leksand kommer att få smaka på piskan om de backar en enda centimeter.
Kommentera

Gusten: Ja, jag tyckte han stod och "hundjuckade" på stolpen.
Kommentera

Namtrac:
Känns ok att möta hittills obesegrade Knätofs på onsdag med den här vinsten i ryggen...
Kommentera

Underbart att vara i Gavlerinken sådana här matcher!

Soling Soling Soling. Som jag har väntat på att se honom spela som idag. Det small HELA tiden. Härligt med hans styrning på Frodos skott också. Hmm, konstigt att han blivit så mycket bättre med en spelande center bredvid sig. Om ändå någon tänkt på det tidigare. ;)

Phillips var minst lika bra han också. Underbart när han bröt SAIKs anfall utan klubba genom att sätta dit SAIKaren med en härlig tackling som den värsta fältherren. Sjödin såg taggad ut också.

Idag kan man vara positiv igen, visst kan vi gnälla på domaren, han var ruskigt dålig och jag fattar fortfarande inte varför han dömde bort de två målen, men idag känns det som att man kanske kan se ljuset igen om vi håller i spelet mot Leksand och MIF.

SAIK var harmlösa men hängde med i protokollet ändå. Det som oroar mest är ju Honken just nu, men jag tror att han kommer att storspela när det regnar puckar lite oftare än de senaste två matcherna.

Hjärtat fanns på rätt ställe idag kära BIF-fans, det är det som ger oss tillbaka platsen i Elitserien igen.
Kommentera

rafalski: Jag tror att han gjorde en framåtrörelse med pungen
Kommentera

Huge: Tycker synd om Kupan som gör ett riktigt viljemål, har ännu inte hört någon förklaring till att det målet dömdes bort. Nu väntar två svåra matcher på bortaplan, jag tror ändå att det passar Brynäs bra i nuläget att möta lag som har lika stor press på sig att ta steget upp. Högintressant fortsättning.
Kommentera

Gusten: Jag tyckte att det var offside från där jag satt, jag satt visserligen på G sektionen så jag kan ha sett fel. Men jag tyckte att det såpg ut som offside iaf. Nåja skitsamma...Vi fick ju 5:an i alla fall...
Kommentera

GävleLasse: Tredje bortdömda målet var INTE offside. Har sett reprisen tio gånger vid det här laget. Pucken var aldrig över linjen. Fortsätter det här oflytet går det åt h-vete.
Kommentera

GävleLasse: Det var INTE offside, syntes klart och tydligt på reprisen
Kommentera

Huge: Det "tredje" regelrätta som blev bortdömt VAR offside så det var korrekt dömt. Men de första målen vet jag inte vad Lahti tänkte på. Även 1-1 målet var en solklar hakning som renderade i mål. Jag tycker att de spelade ganska bra men jag saknar fortfarande mer pondus i egen zon.
Kommentera

rafalski: Ja, snacka om junioragerande av Frodo vid 2-3. Sänk killen och ta en tvåa. Vi var ju ändå 2 man mer i det läget.
Snacka om att det märks på spelarna att det gäller mkt. När vi får 3-1 så släppte pressen för en stund, och dom fick inte låna pucken på ett bra tag.
Efter Linds bjudning blev det åter stirrigt och Honken räddade oss ett par gånger. Rättvis seger dock, en seger som förmodligen hade varit klar efter första om inte Lahti hade blåst för....ja vad?
Han tecknade ju för spelare i målgården, men det tror jag bara var ett försök att rädda ansiktet, då han kände på sig att signalen för blockering kom lite för snabbt. Bättre att i det läget erkänna att man blåst för tidigt pga att man inte sett att pucken låg fri.
Som sagt, otroligt starkt ändå av killarna att komma igen efter 3 regelrätta mål som blev bortdömda.
Kommentera

« · 529376 · »