Brynäs IF

728231 inlägg · 7962 ämnen

BRYNÄS IF-SKELLEFTEÅ AIK

« · 529412 · » Till forumet

Sv: BRYNÄS IF-SKELLEFTEÅ AIK
Frisco: Då kvarstår frågan: varför kollade man i SSK-fallet?
Och inte idag?
Snarlika situationer.
Om det inte var så att Lahti var bergsäker på att Kupan medvetet dirigerat in pucken på ett otillåtet sätt.
Kanske inte så konstigt isf.
Karl´n var ju "bergsäker" också vid 1-1.... :-/
Kommentera

Namtrac: Vid 1-1-målet tar det lång tid efter avblåsningen innan Lahti visar ngt tecken för vad det är han blåser av för. Efter ett tag visar han på tekning i neutral zon, dvs spelare i målgården. Ngn brynäsare var aldrig inne i målgården, om man bortser från en av de våra som nuddade målgården med sin vänstra skridsko innan Sachl rundade kassen och skickade in pucken mot mål. Den killen kom dessutom snett bakifrån målet på målvaktens högra sida.
Kändes mer som en efterhandskonstruktion från Lahtis sida, då han istället trodde att pucken var blockerad. Den långa betänketiden innan teckengivningen tyder på att han insåg sitt misstag och att pucken fortfarande låg fri.
Kommentera

Huge: Som jag fattar det hela så kan alltså domaren endast titta på videon om målburen är ur läge och om målet gjordes vid periodslut.

Därför ingen videokoll.
Kommentera

Albert Hall: Visst är det underligt att det står saker i regelboken som inte gäller. Men man får väl hoppas att de svartvitrandiga med jultomteärmar vet vd som gäller.
Kommentera

Frisco: Märkligt isf, då en liknande målsituation kom upp i en av SSK:s matcher mot LHC. Pucken skickades in framför mål och studsade sedan in på en SSK:are. Kupans "mål" var ju ett skott som sedan studsade tillbaka på honom själv och vidare in i mål (som jag uppfattade det hela)
Varför ingen videokoll i detta fall?
Kommentera

Frisco:

Jag vet att jag själv blev förvånad när jag läste den där regel 330 för ett tag sen över hur mycket som får videobedömas, men tänkte att det nog utöktas sakta men säkert.

Det underliga är ju i så fall att det står saker i svenska hockeyförbundets regler som inte gäller...
Kommentera

Namtrac:
Ja, och så var de hyggliga med Lahti från regicentralen också. De visade alla repriser ikväll :-)
Kommentera

...och inget av ovanstående var aktuellt idag på Kuparinens "mål" så isåfall gjorde han rätt i det fallet. Men jag fattar inte VARFÖR han dömde bort det? Blockering? Det är det enda jag kan tänka mig, men han blåste ju inte innan heller. Så otroligt uselt.
Kommentera

Albert Hall: Skickade frågan till Peter Andersson under förra säsongen vad som gällde. Svaret var:

-Gäller endast VM och OS. I övrigt får domarna endast titta om pucken är över
mållinjen, om buren är ur läge och om mål göres i samband med period- eller
matchslut.
Kommentera

GävleLasse:
Ja, jag såg att matchen var ca 10 miinuter försenad. Hoppas de han med alla Rapport på SVT. ;)
Kommentera

Namtrac: Det värsta var att hon sänkte tempot vartefter, folk började ju kolla på klockorna och undra om de skulle hinna hem medans det fortfarande var måndag.
Kommentera

Albert Hall:
I stand corrected. =)

Förstår fortfarande inte dock vad Lahti blåste för egentligen. Någon som har koll på det?
Kommentera

GävleLasse:
Hon var förkyld lät det som...
Kommentera

GävleLasse:
Ja, det var hemskt. Men det var jäkligt nervöst nere på isen också lät det som. Hon kunde säkert sjunga, det gick bara inte inför 5500 + TV.

Långsamt som faan var det också.
Kommentera

Namtrac:

Jag citerar från regel 330:

Följande situationer är sådana som kan videobedömas av videomåldomaren:

- pucken över mållinjen
- pucken i mål innan målburen blev flyttad
- pucken i mål innan eller efter speltiden utgått
- pucken dirigerad i mål med hand eller sparkad i mål
- pucken reflekterad i mål av funktionär
- pucken spelas i mål med hög klubba ovanför målribban av en anfallande spelare
- fastställa den korrekta tiden på den officiella klockan
Kommentera

Fööresten var det någon mer än jag som led något fruktansvärt under Nationalsången? Det var faan det sämsta jag har hört någonsin. Man kan undra om Matchansvariga i Gavlerinken ens bryr sig om att kolla upp om personen som är tänkt att sjunga KAN sjunga.
Kommentera

Peja:
Måldomaren får bara kolla om pucken är över mållinjen eller inte.
Kommentera

Kan också köpa det första, men absolut inte det andra. Sen är det ju santlöst dåligt att han inte ber måldomaren kolla, då hade det i alla fall blivit en korrekt bedömning.
Kommentera

70 Rodrigues:

Första bortdömda målet kan jag köpa att det var spelare i målgården, men då ska han väl blåsa direkt.
Kommentera

Efter vad Skellefteå visade idag så håller dom inte för Elitserien...
Endast Hinz skulle platsa i BIF.

Wahlberg är flera klasser bättre än Timrå älskaren Lind...

Varför får vi alla skitdomare för? Det återstår En Sm-final serie.
Och kvlaserien bör prioriteras före Allsvenska kvalserierna så varför får vi inga bra domare till Gavlerinken.

Solings bästa match på två år...

Ove har tänt till, stundtals den gamle Ove...
Kommentera

70 Rodrigues:
Håller med om försvarsarbetet, men jag tycker att våra centerforwards överlag har gjort en usel säsong, där de ej hjälp backarna tillräckligt..
Många matcher har det varit raka estradan i mittzon för motståndarna.
Kommentera

sylf: Att dom möter Oskarshamn!!
Kommentera

Tyvärr så var det en del av SAIK supportrarna som skämde ut sig i öltältet, det enda dom var ute efter va bråk, dom satt i tältet hela matchen igenom o såg den på storbildstv!! Sen när vi Brynäsare kom in i pauserna så började dom att jiddra!! Pinsamt SAIK!!!!
Kommentera

Namtrac:
Kan också ha en hel del att göra med att mr Fleming älskar "DAMP på chans" och ger många tillfällen för Soling att komma rätt.
Mr Fire and Forget var het idag... men usch vilken tråkig hockey att titta på. Ja jag vet, det är underordnat en plats i Elitserien och Fleming är rekryterad för att spela upp oss dit.
Men...
Kommentera

70 Rodrigues: Vad är klart?
Kommentera

Jag tycket att det var en rättvis seger. På grund av en kass Lahti och lite slarv i slutet av mittperioden kunde de göra sina mål, men i övrigt var det väl ganska lugnt.
Kommentera

GävleLasse: D va offside, men dom 2 andra målen var regelrätta o det sa jag till Lahti efter matchen, han sa inte emot :-) I kväll spelar Brynäs på 80% av sin kapacitet, jag tippade 7-2, var inte helt fel ute :-) Kräver dock mer när det gäller försvarsarbetet, dåligt långa stunder!!! Bergeron får ta på sig SAIK:s reducering till 3-2, mycket dåligt!! Nu tar vi Leksand på onsdag o sen är d klart!!
Kommentera

aphac:

"Namtrac:Man vill ju inte säga att: vad var det jag sa!!!!!! Men,jag har påtalat att Soling har förtjänat bättre omgivning hela säsongen."

Då är du bara ett par säsonger efter mig. ;) Ända sedan Soling gick sönder och efter den uteblivna givna succén med Larsson/Molin så har jag tjatat för alla som vill lyssna om viketn av att ha en spelande center bredvid Soling. På slutet har även Malmström inkluderats i diskussionen då det är han som gjort flest framsteg den här säsongen. Äntligen kan det vara dags för Soling att visa vad han visade för ett par år sedan på försäsongen (att man kan sätta så mycket hopp till några betydelselösa matcher).

Se även det här ämnet som jag skapade för ett tag sedan:
www.hockeysnack.com/guestbook/guestbook.php?gid=2&tid=43827
Kommentera

20 Lindgren: För mig räcker det att Kvalserien spelas till Brynäs vinner den. No more, no less.
Kommentera

20 Lindgren: Nej, nu måste jag gå. Jag ska spela tamburin i periodpauserna i hockeykväll...
Kommentera

Lilljanne: Sportslig rättvisa à la Elitserien? Vill du att norrlänningarna Brynäs och Skellefteå ska mötas ett par gånger till? Svealänningarna Leksand och Nyköping samt götalänningarna Malmö och Oskarshamn får också ett par matcher till mot varandra om man regionindelar Kvalserien. :-)

Nä, historiskt sett är Kvalserien till Elitserien riktigt lång nu. Tidigare har den bara varit fyra matcher (1977-80 fem lag) eller sex matcher (1974-77, 80-96 fyra lag) lång.

Nu höjs tempot. Match varannan dag denna vecka.
Kommentera

Lilljanne, Jompe mfl: Ja, ni grabbar. De här bortdömda brynäsmålen kan vara av betydelse när Kvalserien summeras.

1 Sk AIK 18–9 7
2 Leksand 13–9 7
3 Brynäs 11–8 7
...eller:
1 Sk AIK 18–12 7
2 Brynäs 14–8 7
3 Leksand 13–9 7
...är en liten skillnad redan nu.
Kommentera

Jonas Andersson var riktigt het idag, slet på bra.
Kommentera

Jompe: Med dom 4 femmor Brynäs kan ställa på isen är vi bättre än Allsvenskan. Gick Kvalserien i bäst av 50 omgångar skulle givetvis Brynäs spela i Elitserien nästa år också. Men nu vill seriemakarna att spänning ska väga tyngre än sportslig rättvisa och därför finns inga garantier för ES-spel nästa år.
Kommentera

Jompe:Jo, indianen Lind.
Kommentera

Ska vara 2SHG-mål, men det har ni redan fattat.
Kommentera

Lilljanne: Underbar seger idag. Jag trodde vi skulle få riktigt svårt mot SAIK, men de såg oväntat bleka och räddhågsna ut. KS-nerverna tycks sätta in där också. Soling och Malmen krigade bra, Björne och Molin också klart godkänt. Wahlberg och Dackell bleka, anonyma.

Var det inte Lind som slog drömpasset till Hinz före deras 2HG-mål?
Kommentera

Lilljanne: Tydligen var Malmström inte offside. Att SAIK-spelaren skulle ut för hakning före 1-1-målet såg alla utom Härenstam.
Kommentera

Jompe: Två? Han dömde bort 3 regelrätta mål för hemmalaget. Han godkände ett mål för bortalaget som föregicks av en solklar utvisning för hakning.
Kommentera

Frisco: Och dömde bort 3 regelrätta mål för Brynäs.Lahti i ett nötskal.
Kommentera

Frisco: Han har min beundranb också. Dömde bort två solklara Brynäsmål. Snacka om hemmadomare.
Kommentera

Min stora beundran går till domare Lahti som inte föll för bortatrycket utan dömde 2 utvisningsminuter till Brynäs och 20 till Skellefteå.
Kommentera

Hong Kong:
Avståndet mellan Elitserien verkar lustigt nog ha minskat denna säsong trots lockouten, eller det kanske beror på lockouten att duktiga spelare spelar i Kvalserien nu, vad vet jag.
Så länge Brynäs är topp 2 efter match 10 kvittar det i och för sig.
Sedan vill vi inte vet av någon mer Kvalserie de närmaste 100 åren eller så..
Kommentera

Namtrac:Man vill ju inte säga att: vad var det jag sa!!!!!! Men,jag har påtalat att Soling har förtjänat bättre omgivning hela säsongen. Han har varit riktigt bra de senaste matcherna, snacka om att Kyrö & co har varit ute och cyklat med honom i 50 omg.Som redan påtalat så suger Dackell och Wahlberg, komma hem,ta ansvar i h-e heller.Sakta är nog ordet för Wahlberg,jäkligt sakta.

Lahti dömmer bort Kupans mål helt tokigt. Hade det blivit 3-1 där hade det varit klart tidigare.
Indianskruden ligger tillsvidare på #36 Linds hylla för passet till 3-2.
Kommentera

Hong Kong:
Bara att ställa in sig på¨att åka till matchen mot Leksand den 14:e:-)
Kommentera

rackham: Årets kvalserie måste vara den öppnaste på många år. Ingen match verkar vara given. Jag såg Mif-IkO i dag, där får Mif vara glada för sina 3 poäng. Efter att totalt dominerat dom första 10 min så tar IkO time-out och blir ett helt nytt lag. Från Mif:s sida så får man se ett krampaktigt och nervöst spel. Deras spel från slutet av ES är som bortblåst. Att Nyköping plockar poäng från LIF får vi väl ta som en skänk från ovan. 
Kommentera

Strongt gjort, Brynäs! Knutet och ganska krampaktigt spel också idag under vissa delar av matchen, men heder åt killarna att klara av denna måstematch med tre livsviktiga poäng i utbyte.. LIF och MIF borta nu. 5 eller 6 poäng där och jag tror att elitseriekontraktet ligger uppvikt för påskrivning!
Kommentera

stefan Bskv:
Kunde inte skrivit det bättre själv...
Och det gäller inte bara på isen!
Kommentera

Strongt gjort, Brynäs! Knutet och ganska krampaktigt spel också idag under vissa delar av matchen, men heder åt killarna att klara av denna måstematch med tre livsviktiga poäng i utbyte.. LIF och MIF borta nu. 5 eller 6 poäng där och jag tror att elitseriekontraktet ligger uppvikt för påskrivning!
Kommentera

rackham:
Jag tror att med rätt mix o spelare, så behöver inte namnet på ryggen spela någon roll. Vi måste börja bygga något nytt o det får ta den tid det tar. Vilken serie vi ligger i har mindre betydelse utan nu krävs det ett spelsystem som alla tror på samt hårt arbete för att genomföra det.
Kommentera

« · 529412 · »