Jajjen:
Så du tror att människor (Gävlebor) snabbt vänder blad o glömmer tidigare säsonger...åskådare som besökt 10, 20, kanske 50 hemmamatcher o under 12/13 & 13/14 sett Brynäs bara ha Rögle, Aik, Örebro, Timrå bakom sig i andel 3 poängare på hemmaplan...
Efter lite segrar hemma i år så ska allt vara glömt...
Tror du är helt fel ute...folk blir LESS...
Redigerad kommentar
reven: Det känns som att vi pratar om olika saker, alternativt missuppfattar du med flit. Jag tycker givetvis att det är bra att det satsas på familjer, men är verkligen knattehockey och fiskdamm höjden av underhållning för dem? Har vi nått det ultimata underhållningsvärdet där?
Herregud, visst kostar alla satsningar självklart resurser - men jag tror man kan fördela smartare. De senaste åren har jag fått känslan av att man i desperation gått efter någon slags checklista och bockat av efter hand satsningarna blir klara (t ex ice projections och "upplevelseansvarig"-tjänsten). Man gör många saker halvdant istället för att göra några få saker bra.
reven: Återigen visar du att du inte förstår.
En liten ledtråd: Med tävlingar och events så menar jag inte fiskdamm och knattehockey.
Jajjen: Jag sa nog aldrig att de inte försöker. Jag gillar den allmäna skepsis-/anti-stämningen här inne. Orkar inte dra mer förslag då de bara slås ned och dissas direkt. Bättre att ta såna frågor direkt med Brynäs.
Nu kör vi vidare grabbar: Allt är skit och inget kan utvecklas. Tror den approachen gillas mer här.
dAVydov: "Om vi höjer produkten Brynäs överlag..."
Jag är säker på att Brynäs försöker. Har du några konkreta förslag är dom givetvis guld värda.
reven: Härlig argumentationsteknik. Går på person direkt. Ditt svar i övrigt visar att du inte fattar något av vad jag skrev.
Min poäng sammanfattad: Om vi höjer produkten Brynäs överlag så kan vi även sätta högre priser. Om vi kan involvera fler med engagemang för klubben och spelarna så kommer mer folk på matcherna.
Ber om ursäkt för klavertrampet, reven. Det var inte meningen att såra dig.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
reven: Stämmer. Var på en FBK-match förra säsongen. Snacka om lamt evenemang! Fick känslan att Loob helst ville att karlstadsborna stannade hemma.
Brynäs hemmaarrangemang håller hög SHL-klass.
Peja: Jag håller med om att det är mer praktiskt och kostnadseffektivt att titta hemifrån. Därför gäller det att skapa/hitta ett värde för kunden som inte går att få framför tv:n. Det är just där jag tror Brynäs har tappat. Man kör vidare med ett upplägg som man alltid haft. Trots att publiktrenden varit tydlig sedan nya arenan invigdes.
Skapa event kring samtliga hemmamatcher - både på stan och i arenan, upprätta tävlingar, bjud in skolklasser/företag, bygg upp ett förtroendesystem som gör det åtråvärt att fortsätta gå på matcher osv. Väl i arenan/kring laget så gillar jag din idé om profilskapande bland spelarna. Man bör arbeta mer med story-telling, skapa en dramaturgi för de mest profilstarka spelarna. Så man som åskådare verkligen VILL se dramat utspela sig på isen.
Jag tycker även man borde jobba mer med profilering av varumärket. Idag känns varumärket billigt och statiskt. Brynäs borde eftersträva att bli något som även tilltalar de som inte är fanatiska supportrar. Unicef-grejen är en bra del i detta men det kan göras mycket mer.
Sedan tror jag försvårandet av biljettköp (världens sämsta system på hemsidan) har gjort sitt. Skapa möjlighet för kontoregistrering på hemsidan och gör "one-click buy" möjligt för biljetter. Användarvänlighet är så otroligt viktigt på webben/inom e-handel. Förstår inte användaren funktionen så struntar hon helt enkelt i köpet i många fall. Det är så otroligt lätt att stänga fliken och göra något annat.
Peja: Sweatt har fått stå åt sidan för Scott vilket i mina ögon är felaktigt då den förstnämnde har mer "starquality". Sweatt kan dock vara blyg därför får fans och ungdomar aldrig riktigt lära känna honom..
Tvillingarna Vesterholm är ju på förhand något som man borde kunna hypa. Men där har man tyvärr helt misslyckats. För det första verkar de halvdöda, och för det andra halvdåliga (eller hel) :)
Redigerad kommentar
Hur ofta går man på biograf och hur ofta ser man film hemma i soffan?
Tror inte det spelar någon roll vad Brynäs gör för att försöka locka folk till arenan tyvärr.
Johan Norrström: Nu är det ju inte bara Brynäs som saknar profiler utan hela serien, dessutom går i stort sett alla till slutspel förutom ett par som får möta tredje och fjärde bästa lag från Allsvenskan....Produkten är kass helt enkelt, slutspelet blir kul men innan det så är ytterst få matcher sevärda.
Carl Lejonkräk: Precis min tanke, iom att spelare kommer, som jag förstår det, mer frekvent besöka skolor tex höjs deras och Brynäs status hos barnen/ungdomarna, detta borde leda till att de vill besöka arenan och se killarna på match, dvs hem och tjata på sina föräldrar som ger med sig, för man vill ju att barnen ska ha så kul som möjligt.
Man måste synas, annars finns man inte.....