Brynäs IF

727642 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK 21/10-14

« · 1634604 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 21/10-14

Huge: När skrev jag det? Kan du posta det? Jag skrev bara att trots god ekonomi och bättre siffror tidigare så har man till i år inte lyckas skrapa ihop ett intressant lag. Då får man helt enkelt skylla sig själv att inte publiken kommer.

Som sagt, laget är dugligt helt klart, men ointressant ur ett publikmässigt perspektiv.

Kommentera

Johan Norrström: Varför ska jag repetera självklarheter som du och flera redan påpekat?
Och det var ingen FÖRKLARING jag klankade på, jag ifrågasätter logiken hos de som gnäller över ett profillöst lag med lågt underhållningsvärde samtidigt som man stannar hemma i tron att det drar in mer pengar till inköp av bättre spelare.
Kommentera

Bifbiffen: Så DIN tes om att lägre publiksiffror ger sportchefen större möjligheter att värva ihop ett attraktivt lag med underhållningsvärde, den känns logisk och vettig?
Sen är jag rätt säker på att du inte har en susning om vår ekonomi och du har framförallt vare sig kunskaper eller insikter nog för att kunna bedöma om vår SC har använt de pengar som finns på ett förnuftigt sätt eller inte.
Kommentera

Relationen mellan Andreas Johansson och Kevin Fiala verkar vara aningen ansträngd?? Där snackar vi iallafall karaktär som är avgudad i Jönköping redan. Det vore något för Bengtzén att sno över;)
Kommentera

Bifbiffen: hockey*
Kommentera

Huge: Och du tror att det funkar så? Det kostar massor pengar för en barnfamilj att gå på hocj. Finns det då inget underhållningsvärde så går man inte dit. 

Dessutom har vi god ekonomi, men trots det så lyckas Sundlöv värva ihop detta ointressanta gäng. Så där faller din tes återigen.

Kommentera

Huge:

Skulle vara mer intressant om du presenterade din teori om orsaken till publiktappet, istället för klanka ner på andras förklaringar.

Tror inte man kan peka ut någon enskild orsak till att Brynäs inte lockar storpublik. Det finns förmodligen en mängd orsaker. Jag kan ha fel men jag tror att den främsta orsaken är att det finns bekvämare sätt att se matcherna på nu för tiden. Du behöver inte ens lämna TV-soffan för att kunna se samtliga SHL- matcher till en löjligt billig peng. livehockey får inte samma attraktionskraft då transport, parkering , biljett och kaffe i pausen gör att du kanske landar på 400-500kr för ett besök på Gavlerinken. Spelar dessutom favoritlaget dåligt match efter match så sjunker ju lusten för nämnda utlägg ytterligare. Det är min syn på saken. Samtidigt förstår jag naturligtvis att frågan är mer komplex än så.
Kommentera

Bifbiffen: Så du är inte förvånad över att folk gnäller på underhållningsvärdet och stannar hemma, i tron att lägre publiksiffror och därmed sämre ekonomi är ett bra sätt att få ett bättre lag med högre underhållningsvärde?
Kommentera

Bifbiffen:

Vad tror du om att kolla under Möt Brynäs/Personal på brynas.se...?

Kommentera

Undrar om någon har Bengtzéns mail? Nej jag ska inte skälla ut honom:)
Kommentera

Bifbiffen: Håller med. Årets upplaga är väl ungefär av samma kvalitet som säsongerna efter guldet. Ett skapligt mittenlag utan profiler som med största sannolikhet ryker i kvarten eller play in. Mättnaden efter guldet finns fortfarande kvar och då håller det inte att servera lättmjölk. Eftersom det ständigt saknas 2-3 spelare och truppbredden är obefintlig blir det aldrig nån konkurrens i laget heller, vilket kan förklara håglösheten och energibristen som verkar infinna sig varannan match.
Kommentera

Rossa: Håller med dig i detta. Blomman är okej, men inte mer än så. Brynäs behöver "idoler". Barn och ungdomar måste hitta någon att älska. "Hypen" kring vissa spelare måste finnas, de finns i stort sätt i alla lag. Men just nu saknar Brynäs detta.

Andersén är en stjärna men han når inte hela vägen fram.

Sweat är en stjärna men han når inte hela vägen fram.

Vi behöver minst en bättre version av Granström, Ledin, Jämtin. Någon som väcker känslor. Mellanmjölk är väl ordet som sammanfattar dagens trupp oerhört bra. Laget är fullt okej, men slätstruket.

Jag är inte ett dugg förvånad över publiktappet, jag har svårt att se underhållningsvärdet i dagens trupp.

Kommentera

bradberry: Här tycker vi väldigt olika men så kan det ju vara
Kommentera

Jajjen: "Hela Sverige vet det - Gävle förtjänar inte Brynäs"

Ska en stad förtjäna ett hockeylag menar du? Är det tänkt att Gävle skall förtjäna Brynäs?

En mer relevant fråga kanske i så fall är: Förtjänar Brynäs gävlebornas skatteintäkter? Eller förtjänar Brynäs fans som dig själv?

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen:

Vilka förtjänar Brynäs då menar du?
Kommentera

Steenm: Hade personligen inte möjlighet att se matchen, men det jag läser är att SAIK gjorde oss dåliga, det gör mig orolig för kvaliten i laget, visst vi saknade några men ändå. Jag fan kräks på SAIK, å alla andra lag oxå för den delen:)
Kommentera

Rossa: Misslyckats med Blomqvist?

Kedjan var ju riktigt bra till Scott blev sjuk. Blomqvist har spelsinne, skott, hjärta och ledaregenskaper.

En bra värvning!
Kommentera

Enaranger: Därför är det otroligt viktigt att värvningar som görs blir korrekt. I år har man misslyckats med bröderna och Blomqvist. Får ge Olden chansen att få spela innan han bedöms. Tycker Eklund och Andersen är bra värvningar.
Kommentera

Precis sett reprisen. Några reflektioner...

+ Sweatt. Vilken spelare, vilket hjärta. Tycker han är i princip ensam om att visa glöd ikväll. Han tar fajten. Och till skillnad från förra säsongen där han var osynlig i väldigt många matcher har han i år tagit plats betydligt mer. Lutar åt hans namn på ryggen när min nya tröja skall beställas inom kort. Krigare!
+ Första fem minuterna i tredje perren. Efter reduceringen sjunker vi dock av någon anledning tillbaka i kvalitet.
+ Gistedt kommer in och gör det stabilt. Kul att se!
+ BP ser fortsatt stabilt ut. Alltid något...
+ Djoos träffade mål. Alltid något...

Westlund+Sundqvist. Det backparet ger mig rysningar.
Enterfeldt. Gör sin sämsta match i år. Huvudorsak till ett av målen, dessutom oerhört korkad utvisning i tredje när vi jagade 2–3.
Trött på att gnälla, men ja – publiken. Pinsamt.
Spelet framför eget mål. Vad hände där? Tyckte lite synd om Starky.
Det meningslösa dumpandet i hörnen som aldrig gav utdelning.
Heltaggat LHC borta i nästa match. Ajdå. 

Totalt sett en riktigt jävla blek insats. Men det luktade motorstopp och trendbrott lång väg inför nedsläpp.

Kommentera

Peja: Nu bor jag inte i Gävle. Men just nu är det ett oerhört profillöst lag, vilket verkligen är viktigt för många. Nu när det känns slätstruket är det inget som lockar. Det är oerhört stor skillnad från förra året genom förlusterna av Gunderson, Thuresson, Harju, Nokelainen, Granström. Karaktärer som ersatts av en grå skara. Jag är förvånad att tappet inte är ännu större publikmässigt.

Kommentera

Enaranger: Det är inte fler som går på Gefles matcher, generellt. Klart att de fick en del publik mot Norrköping. De spelade en livsviktig kvalmatch, den näst sista matchen någonsin på Strömvallen, och delade ut x antal hundra matchbiljetter. Tycker det är svårt att jämföra en livsviktig match med en match i serielunken, som kvällens match mot Skellefteå trots allt var. Tror även att bristen på profiler är en del av förklaringen, men kanske framförallt oviljan att 'hypa' spelare och helt enkelt göra profiler av dom. 
Kommentera

Usch, den här matchen påminde om säsongspremiären mot Frölunda. En aggressivt forecheckande motståndare vars forward aldrig tillät Brynäs backar att etablera något eget spel i uppspelsfasen. Brynäs hittade inte tillräckligt många enkla lösningar och Skellefteå kunde effektivt stressa fram misstag i Brynäs försvarszon. Framförallt i andra perioden. Där saknades Bertilsson.

Rödin blixtrade till några gånger. Brodecki klart bästa forward sett över hela matchen. Kul för Gistedt att få hålla nollan, med tanke på hans statistik hittills under säsongen. Svårt att hitta fler positiva saker. Westerholmarna räcker tyvärr inte till. Det hade varit bättre med två ganska billiga 'tuta och kör'-transatlanter i en fjärdekedja. 
Kommentera

Enaranger: Ja, det var nog tur att vi budgetvärvade inför den här säsongen. Jag hävdar ändå att en spelare typ Brendl hade dragit 1000 pers extra till varje hemmamatch. Det finns säker väldigt många faktorer som bidrar till den usla uppslutningen på matcherna, den profillösa grå massan är en av dom. 
Kommentera

Helvete. Växjö vann och vi tappar 5e-platsen. Nu måste verkligen LHC rycka upp sig efter 4 raka förluster, gissa vilket lag man möter i nästa omgång. 😓
Kommentera

Enaranger: Hela Sverige vet det - Gävle förtjänar inte Brynäs
Kommentera

Rossa: Du tror att det funkar så? Alla pengar tillbaks om man sparkar en lirare som är usel. Förklarar ju en del av dina inlägg.
Kommentera

munkas:

Brynäs kommer inte ha råd att värva en enda spelare av klass till nästa säsong.
Spelar man i en stad där befolkningen vägrar att gå på hockey, ja då får man en ekonomi som endast tillåter värvningar ur andrasorteringen.

När det inte ens är över 4000 när Brynäs går in till matchen med att ha tagit 15 av 18 poäng hemma. Ja då måste något vara allvarligt fel.

Ni som tycker att matchen inte var värd en högre publiksiffra. Om nu den synska avdelningen i Gävle visste det på förhand.
Ja då borde ju de 2500 gävleborna ha gått all in på oddset, så att de har råd att gå på matcherna i fortsättningen.

Skandal att fler väljer Gefle IF framför Brynäs.
Kommentera

Huge: Ja försvara då Sunkens TOTALT icke försvarsspel.
Kommentera

rafalski: Ja, ett par pojklagsmissar håller inte mot ett bra SAIK.
Westlund i all ära men han är ingen Bertilsson, det bytet kostade en del idag. Motståndet var för bra idag, bara att komma igen.
Kommentera

Leksand nollade av HV, alltid något😃
Kommentera

Zappaholic: jag tror vi hade tagit tre pinnar om vi hade haft Calof, Kabanov, Lehtonen och Schremp istället för tvillingarna, Blomqvist och Olden. Bara en gissning.
Kommentera

Jajjen: Frigör kapital genom att skicka bröderna
Kommentera

Tycker vi gör en helt ok match trots förlusten. Några mindre bra insatser gör att uppförsbacken blir för brant inför tredje.

Bara att ladda om och plocka LHC på torsdag.
Kommentera

Rossa: Japp, pengar är inget problem
Kommentera

Vilken klass skillnad på lagen. Synd att Sundlöv misslyckats så kapitalt med flera nyförvärv samtidigt som alla skador.
Kan bara hoppas att BIF tar in en klasspelare som bidrar framåt.
Kommentera

Skitmatch. Förlust på slarv.
Kommentera

Clarence: nu skrev jag faktiskt hade och inte om :-)
Kommentera

Zappaholic: Om inte om varit ja..
Kommentera

smallround: hade vi inte bommat i markeringen och starky spelat som han brukar hade vi tagit pinnar i denna match.
Kommentera

smallround: T o m det...
Kommentera

Clarence: lättmjölk
Kommentera

Gistedt gör ett hyfsat inhopp trots dom blå byxorna.
Kommentera

Tommy: Jo, bl a. Men det är spetsarna/extrakryddorna som saknas i detta lag. Brynäs 14/15 är mellanmjölk...
Kommentera

Jajjen: Det blir nog bra. Trenden i tredje ser stabil ut.
Kommentera

rafalski: Fel i huvve på flera, Enterfeldt tex?

Kommentera

Clarence: skulle gärna se en vass förstecenter mellan Scott och Rödin...
Kommentera

rafalski: nu var väl jag ute efter trenden, vart formkurvan pekar. Du måste ha förträngt Modomatchen. Tre skitmatcher + Örebro.
Kommentera

Fan vad Skellefteå är dåliga.
Kommentera

Zappaholic: Scott är en given plusvariant i detta lag. Synd att inte alla forwards är uppe på den nivån.
Kommentera

På tal om ngt helt annat.

Vem är den sämsta spelaren i shl?

- Ville Vara (kas) i Växjö

😃😃😃
Kommentera

« · 1634604 · »