Huge: Och du tror att det funkar så? Det kostar massor pengar för en barnfamilj att gå på hocj. Finns det då inget underhållningsvärde så går man inte dit.
Dessutom har vi god ekonomi, men trots det så lyckas Sundlöv värva ihop detta ointressanta gäng. Så där faller din tes återigen.
Bifbiffen:
Vad tror du om att kolla under Möt Brynäs/Personal på brynas.se...?
Rossa: Håller med dig i detta. Blomman är okej, men inte mer än så. Brynäs behöver "idoler". Barn och ungdomar måste hitta någon att älska. "Hypen" kring vissa spelare måste finnas, de finns i stort sätt i alla lag. Men just nu saknar Brynäs detta.
Andersén är en stjärna men han når inte hela vägen fram.
Sweat är en stjärna men han når inte hela vägen fram.
Vi behöver minst en bättre version av Granström, Ledin, Jämtin. Någon som väcker känslor. Mellanmjölk är väl ordet som sammanfattar dagens trupp oerhört bra. Laget är fullt okej, men slätstruket.
Jag är inte ett dugg förvånad över publiktappet, jag har svårt att se underhållningsvärdet i dagens trupp.
Jajjen: "Hela Sverige vet det - Gävle förtjänar inte Brynäs"
Ska en stad förtjäna ett hockeylag menar du? Är det tänkt att Gävle skall förtjäna Brynäs?
En mer relevant fråga kanske i så fall är: Förtjänar Brynäs gävlebornas skatteintäkter? Eller förtjänar Brynäs fans som dig själv?
Redigerad kommentar
Precis sett reprisen. Några reflektioner...
+ Sweatt. Vilken spelare, vilket hjärta. Tycker han är i princip ensam om att visa glöd ikväll. Han tar fajten. Och till skillnad från förra säsongen där han var osynlig i väldigt många matcher har han i år tagit plats betydligt mer. Lutar åt hans namn på ryggen när min nya tröja skall beställas inom kort. Krigare!
+ Första fem minuterna i tredje perren. Efter reduceringen sjunker vi dock av någon anledning tillbaka i kvalitet.
+ Gistedt kommer in och gör det stabilt. Kul att se!
+ BP ser fortsatt stabilt ut. Alltid något...
+ Djoos träffade mål. Alltid något...
– Westlund+Sundqvist. Det backparet ger mig rysningar.
– Enterfeldt. Gör sin sämsta match i år. Huvudorsak till ett av målen, dessutom oerhört korkad utvisning i tredje när vi jagade 2–3.
– Trött på att gnälla, men ja – publiken. Pinsamt.
– Spelet framför eget mål. Vad hände där? Tyckte lite synd om Starky.
– Det meningslösa dumpandet i hörnen som aldrig gav utdelning.
– Heltaggat LHC borta i nästa match. Ajdå.
Totalt sett en riktigt jävla blek insats. Men det luktade motorstopp och trendbrott lång väg inför nedsläpp.
Peja: Nu bor jag inte i Gävle. Men just nu är det ett oerhört profillöst lag, vilket verkligen är viktigt för många. Nu när det känns slätstruket är det inget som lockar. Det är oerhört stor skillnad från förra året genom förlusterna av Gunderson, Thuresson, Harju, Nokelainen, Granström. Karaktärer som ersatts av en grå skara. Jag är förvånad att tappet inte är ännu större publikmässigt.
Huge: När skrev jag det? Kan du posta det? Jag skrev bara att trots god ekonomi och bättre siffror tidigare så har man till i år inte lyckas skrapa ihop ett intressant lag. Då får man helt enkelt skylla sig själv att inte publiken kommer.
Som sagt, laget är dugligt helt klart, men ointressant ur ett publikmässigt perspektiv.