Huge:
Första gången jag ser ett av dina inlägg grönmarkerat, undrar om du kanske har mer vänner än vad många tror även om du ibland skriver rätt korkat ;)
70 Rodrigues:
Persson dömer ju er rätt ofta känns det som, läge att banka SAIK på powerplay ;)
DavyDjoos:
Tycker också det bör gå att få ut mer ur Kilas...tror Jacobssons spel hämmar...
Föreslog Gunde m Jacob där den sistnämde spelar ett väldigt tydligt stay-home-defensive...Pincha väldigt lite o lämnar allt kreativt t Gunde
Kanske Kilas m Sunken
Redigerad kommentar
tjugo8: Är inte lagom bäst ? =) Vi får se, efter matchen kanske jag kräver att Jacobssons kontrakt rivs osv.
tjugo8: Tycker sanningen ligger mitt emellan era två resonemang, Jacobsson har gjort vissa bottennapp och en del riktigt gedigna insatser. Kanske kan han hitta en lämplig svårighetsnivå på sitt spel.
Hur som helst är det iaf lite skönt att ha en back som forwards är lite "rädda" för.
Huss:
"Sen måste jag ge jacobsson en eloge. Trodde han skulle agera bänknötare men nu går han in på fyra backar utan problem, Spelar enkelt, fysiskt och agerar resolut."
Håller absolut inte med. Inte vad jag önskar av en 6:e back i Brynäs IF. Tycker inte alls han spelar enkelt utan är överambitiös/överkonstruktiv, långsam baklänges och sidledes. -6 och sätter Kilas på -8 tycker jag...
Carl Lejonkräk: Det kan man inte veta men Starky kanske mår bra av att matchas försiktigt i början
Är det U-11 spelare vi snackar om eller är det elitidrottsmen?
Den hockeymålis som måste vila efter 2 matcher efter att inte ha spelat några matcher alls på 3-4 månader är ingen målis jag vill ha i mitt lag.
Huss:
Skulle bli extremt överaskad om TJ inte var informerad om HGSs tweet
HGS och säker TJ också förstår att deras lön kommer från människor som vill se profiler, prestationer o underhållning i LA
Otroligt bra marknadsföringsgrepp, kommer säkert några hundra extra för o se Starsky
Carl Lejonkräk: Har aldrig själv varit målvakt i hockey men detta med att försöka matchas in försiktigt köper jag inte överhuvudtaget om det inte är en skadad spelare som kommer tillbaka det gäller.
Det viktigaste när en ny spelare kommer är att han kan plugga in taktiken så fort som möjligt, dvs positionsspel, tilltänkt anfallsspel (kombinationer osv). Sen är det viktigt att spela så mycket man har orken till.
I Starkbaums fall så är det nog bara bra med ju mer matcher han får, han ska inte "sparas".
KD bestämmer, publiken ska till LA!
Hans-Göran Karlsson @Hansabry
Starkbaum i kassen ikväll. Ser fram i mot en rafflande match med hemmaseger.
Tror faktiskt också det är bättre att spela Starky ikväll om han känner att kroppen pallar! Dels för att det gått väldigt bra två senaste matcherna och dels för att det säkert lockar lite extra publik! :) skapar PR.
Senaste SAIK matchen i Gävle torskade vi med 3-2, däremot vann vi senaste matchen mot SAIK upp i Skellefteå med 7-3!!! Så hoppas på en sån match igen ;)
Kommer även ihåg matchen den 19 April 2012, om det bara blir hälften av den stämningen ikväll så kommer det bli riktigt bra drag!
Huge:Det vore idiotiskt, ja till och med vansinnigt att byta ut Starky nu när han kan få göra sitt första framträdande inför hemmafansen.
Peja: Nu när Starky klart och tydligt visat att han inte verkar ha några problem med orken, så vore det tjänstefel att kasta in Honken mot SAIK.
Perfekt med ett par dagars vila, är det nåt vår nye förstemålvakt behöver i nuläget så är det matchträning.
Kan inte tänka mig att man byter målvakt, om det inte hänt nåt speciellt.
ingen har skrivit något på 3 timmar? Trist forum!
då kastar jag ut en fråga: om ni var TJ, vad skulle ni gjort för att få igång våra tröttare spelare?(Bänken eller foten räknas inte som lösning)
Vore (åter) ett stort jävla tjänstefel att byta ut en stekhet målis inför morgondagens match mot serieledarna. Starkbaum ska stå, det finns inget snack. Kanoninledning i Brynäströjan och hemmadebut som väntar.
Är sinnessjukt less på detta daltande med att "vi har en plan med våra målvakter". Låt den bästa burväktaren stå i så många matcher i följd som han pallar, svårare än så är det inte. Honken har ju inte precis övertygat under första halvan av säsongen, det är vi alla medvetna om.
Treklövern1912: Nu står vi återigen inför en match där man känner att vi är på gång och där vi har chans att haka på topplagen. Kan vi nu denna gång stå upp och göra en bra match eller ska vi ytterligare en gång kastas ned för pyramiden och tvingas påbörja klättringen på nytt?
Honken i kassen kan jag tänka och nu gäller det för honom att visa att han vill vara med och slåss om spaden med Starky. Jag tippar 4-1 till Brynäs efter mål av våra sedvanliga målskyttar och storspel av Honken. 6311 personer ser uppvisningen. Nervööös redan jag!
Redigerad kommentar
Om chef TJ säger åt Jacob det...
Gillar att "veta vad man får"...vet man det m Jacob nu?
Fan va snygga svarta tröjorna är..
Fuck of, nu kör vi!