Brynäs IF

723716 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08

« · 993620 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Vilket bullshit! När Boork försvann var det guld och gröna skogar. Dom har haft 40 omgångar på sig att reparera skadan och inte lyckats. Spelarna är pissdåliga, Sundlöv har samlat ihop dom och inte köpt in vad som behövs, typ målvakt, back/backar och ev ny tränare. Att den pajasen sitter kvar är en gåta. Vi klarar ALDRIG KS med det här skitlaget, den saken är säker!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues:
jo det har jag, men det har väl inget med ditt bristande ordföråd att göra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Clarence: Samma idioter som gav Sundlöv makten till att skaffa in 3:e alternativet Boork, det gick ju som det gick. Att man inte värvade Melin innan transferfönstret stänge är ett så jävla fett tjänstefel så det finns inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: Ja det får vi nog göra. Vi kan ju också titta på Leksands 1:a center Morten Green och se hur lyckad han va i eliten...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: En styrelse och organisation som säkert har tänkt sig sitta kvar också nästa säsong med samma defensiva, visionslösa image...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Per HApps: Ta upp det med någon kvinnojour då. Har du aldrig varit i ett omklädningsrum eller gjort lumpen??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Davey_22: Därför att skillnaden mellan botten i ES och toppen i AS under många år har jämnats ut. Motivationen väger över till AS-lagens fördel. Bevis: kolla hur ofta minst ett ES-lag får kliva ner i AS.

En hyfsad AS-spelare blir en hyfsad spelare i ES. Allsvenska SSK värvade 3-4 ES-spelare, fyllde på med hockeyarbetare av AS-klass och får ES bästa defensiv. Bättre än HV:s.

Mitt tips: oavsett vilka två elitserielag som spelar kvalserie, så åker dom ur.

Vi kan fortsätta den här diskussionen i mitten på april.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues:
vilken skrämmande kvinnosyn du har som raljerar om "kärringar" hela tiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Clarence: Utan Boork så hade vi inte varit i det här prekära läget, det vet både du och jag. Sen har vi en styrelse och ett gäng andra kärringar som försöker att styra upp något dom inte har en som helst aning om.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Med det här jävla ängsliga skitspelet så blir vi bäst 4:a i KS....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: "Boork/Sundlöv går väl ändå hand i hand??"
Inte sen i oktober, väl?? Brynäs spelare - och Sundlöv, med ett uns handlingskraft - har haft 4 månader på sig att försöka reda ut krisläget från i höstas utan att ha klarat det. Dessa är syndabockarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Fyfan..Det är ju helt galet....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: Skitsnack, Leksand är ok och hade kanske kunnat kriga i ingenmansland, varför skulle t ex Björklöven vara bättre än Mora ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
VBgr: Här får du svaret. Leksand skulle ta en slutspelsplats i år. Rögle, Mif och Björklöven är bättre än dom två-tre sämsta elitserielagen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues:
"viker dom ner sig som ett gäng kärringar" Vaddå kärringar?
Borde det inte vara viker ner sig som ett gäng gamla hockeyspelare som passerat zenit
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Clarence: Boork/Sundlöv gårväl ändå hand i hand?? Därav mitt inlägg!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jag är skraj! Hur bra är de allsvenska lagen? Vi ser ju i denna skitmatch vad det är för slagstyrka på vårat pissgäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Macahan: Ja, dom har ju riktiga hjärtan och vinnarskallar. Brynäs är ju ett gäng fjollor som viker ner sig som mest när det gäller som mest.. Är inte ett dugg förvånad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: " Inte fan är det Markans fel, det är Boorken jävla fel, med sina experiment som total fallerade. Boorken är Brynäs största misstag genom tiderna. Han har gått på myten om sig själv".

Sånt nonsens du kommer med. Sluta hacka på Boork, som inte varit i klubben på flera månader. Brynäs har för dåliga spelare för vilken tränare som helst på hela jorden. Plus en för dålig Sundlöv. Han, framförallt, är den största "boven" i dramat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
1. Ny tränare
2. Lind och Månsson spelklara
= Förutsättningarna för att ge Brynäs 20% chans till elitseriespel nästa säsong.

Längtar till speluppehållet före Kvalserien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Mora tar 3 pinnar i Karlstad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
aphac: Återigen så viker dom ner sig som ett gäng kärringar, nu är det bevisat att det inte finns någon som helst vinnarskalle i laget. Dom förtjänar sista platsen och även en AS plats, jag skäms över att bära min Brynästatuering. Min älskade klubb har våldtagits i så många år och ingen gör ett skit. VARFÖR???
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Vilket jävla PP???????!!!
Hockeyskols-Widing rajdar i varje byte!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
ajon: Det är en inspelad reklamsnutt av Lassgård!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Lesky:roligt att ni måste ta hjälp av Speakern för att få stämming i hallen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Lesky: Inte fan är det Markans fel, det är Boorken jävla fel, med sina experiment som total fallerade. Boorken är Brynäs största misstag genom tiderna. Han har gått på myten om sig själv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Är det Markans fel detta verkligen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Curre: Titta då för fan hur det har gått till, från SAIK:s första passning i uppspelet, har ingenting med Markström att göra, men det hade du sett om du hade förstått dig på hockey och dess uppbyggnad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Det är verkligen tragiskt att det ska behöva gå så här för en 96 år gammal och anrik förening...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Jag konstaterar bara sanningen att tre billiga puckar har åkt in.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Curre: Återigen, det är inte Markström som är anledningen till att vi ligger under, utan ett obefintligt anfall och försvarsspel. Att Sjödin ens får vara kvar på isen är ju ett hån mot vad allt försvarsspel heter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gusten: Jo, är väl medvetven om det faktumet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen:



" Om det var nån som tvivlade på kvalspel har vi nog facit nu, va? Brynäs årgång 2007/08 är ett av Elitseriens sämsta lag nånsin i tidernas sämsta Elitserie.

Varför har inte ledningen agerat innan Kvalserien blev ett faktum? Varför finns inte en ny tränare i båset? 11 raka utan seger! Hade ledningen haft samma tålamod med Boork som dom haft med Östlund hade Brynäs legat på slutspelsplats så här dags. Precis som under dom båda tidigare Boorkåren.

Hur många taskiga beslut ryms egentligen under ett budgetår? Dom får nog lägga till en bilaga i årsredovisningen med rubriken - Misstag vi aldrig gör om eller Hur man tar livet av en storklubb. "

Det värsta av allt är väl att den här organisationen säkert har tänkt sig sitta kvar vid rodret, utan självrannsakan, också nästa säsong. Ja, jag säger då det...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Brynäs spel är under alla kritik, kan hålla med om att Markström ser lite ostabil ut, men då får man tänka på vad utespelarna ger honom för lägen.. 2 frilägen och en massa "köksvägar" det är inte lätt att vara målvakt i dagens Brynäs, de t ska gudarna veta.

Frågan är när han ska sätta Widing i en annan femma, när Sjödin, Hutten samt Danielsson blir bänkade..

Nu syns det väldigt väl att inte OÖ räcker till som coach. Det händer ju för f-n ingenting i båset.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Icing-Ove: Jag lider med er gävlemodoiter som kanske måste åka till Timrå eller Stockholm för att kunna se ert favoritlag nästa säsong. Ni får väl hoppas på att Almtuna tar sig i kragen. De har ju en ny arena på gång också. Men det är ju inte i alla fall det hjälper...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Macahan: Vi måste göra TRE mål mer än SAIK i sista, oavgjort suger lika jävla illa. Det här var en match vi fick lov att ta TRE poäng i.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
21olsson: Brynäs hade flax som vann mot SSK. Med lite flyt skulle Skövde också vinna en match mot ett ES-lag.

Brynäs behöver samma förändring som Mora fick när Eloranta klev in. En boost som skickar Mora till elitseriespel nästa säsong. Vad gör Sundlöv? "Blir det kvalspel, då..." Handlingskraftigt, strategiskt, klokt? Nä! Typiskt Brynäs? Jaaaaa!

Kostar inte Brynäs nerflyttning Sundlöv jobbet då vette fan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Japp, jag ser matchen. Och nej, inget tyder på det. Men jag har sett många matcher genom åren. "It ain´t over until the fat lady sings".
Ett tidigt mål efter första 5 så är det ju match, heller hur?

Det jag syftade på var ju att om dom blir 11 heller 12, så väntar ju en kvalserie. Näe du sa att det blev Allsvenskan nästa år, då frågade jag om du gick händelserna i förväg. Visst, mycket tyder på att det kan gå åt det hållet. Håller med, men jag vägrar ge upp, dum som man är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Lika bra nu att se sanningen i vitögat och förstå att vi är i kvalserien. Tror faktiskt Brynäs får svårt att ens klara av Rögle i kvalet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Det är väl bara att konstatera att Markström inte räcker till. Han har gjort några fina parader men är alldeles för ojämn. Han blandar och ger hela tiden. Vill väldigt gärna se han som andramålvakt nästa säsong, men snälla inte nu. Gubbjäven i båset ska fan inte hålla på att exprimentera med våran anrika klubb. Man märker väldigt bra att han inte har någon utbildning. Calle Johansson säger kloka ord idag på canalplus, han skulle passa betydligt bättre som våran tränare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
En kväll på Goya i Gävle är bättre än tre gratisbärs i Skellefteå...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
StoltBrynäsare: Klart han har :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: Det är ett gäng inkompetenta idioter som sitter uppr på Sätraåsen, trodde att du och några till hade fattat det vid det här laget, vad fan ska behöva hända för att dert ska gå in? Boorken var Brynäs 3:e alt när det gäller tränare, han gjorde som vanligt bort sig, att dom ens kontaktade honom bevisar ju bara hur jävla korkade personer det finns inom Brynäs organisation.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gusten: de här är för dåligt! här går man glad efter en vinnst mot SSK och tror att de har vänt! att man ska spöa SAIK idag. men va ser man! samma jävla skit som hela säsongen! Markström har gjort de bra i kassen men vette fan om han inte skulle tatt 3-1 målet. nä fy fan! KS här kommer Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jag undrar om ens Huge kan ge en vettig förklaring nu
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: Trevligt att se att ni iaf är eniga idag. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gusten: Och sen hoppas jag vid Gud att Mora spelar totalhockey ikväll, annars börjar det här lukta så jävla illa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Om det var nån som tvivlade på kvalspel har vi nog facit nu, va? Brynäs årgång 2007/08 är ett av Elitseriens sämsta lag nånsin i tidernas sämsta Elitserie.

Varför har inte ledningen agerat innan Kvalserien blev ett faktum? Varför finns inte en ny tränare i båset? 11 raka utan seger! Hade ledningen haft samma tålamod med Boork som dom haft med Östlund hade Brynäs legat på slutspelsplats så här dags. Precis som under dom båda tidigare Boorkåren.

Hur många taskiga beslut ryms egentligen under ett budgetår? Dom får nog lägga till en bilaga i årsredovisningen med rubriken - Misstag vi aldrig gör om eller Hur man tar livet av en storklubb.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: Äh vi gick in revanchsugna i andra perioden som retade tigrar och bombarderade Hadelöv med TRE skott!
Kommentera

« · 993620 · »