Brynäs IF

729055 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11

« · 1431246 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
MarcusElving: Ja detta håller inte jag har inte en nagel kvar
Kommentera

MarcusElving: Nu ser det precis ut som mot AIK, Skellefteå dominerar fullständigt, o vi har inget att komma med, grym hönsgård i försvaret. Hur fan är det möjligt att vi kan dippa så fruktansvärt??
Kommentera

2 mål på 40 skott känns sådär måste jag säga...
Kommentera

70 Rodrigues: Bara Brynäs som klarar det!
Kommentera

MarcusElving: Jaha BP då fan!
Kommentera

Brynäs lägger bara ut pucken när man erövrar den, det är det tecknet man inte vill ha men som man alltid får i såna här situationer.

Nu Boxplay också, det kommer sig av att Brynäs inte är villiga att spela hockey.

2-2?

Kommentera

MarcusElving: Det är på pga det tidigare klockrena PP spelet som vi har lyckats göra så många mål, 23 st i PP och endast 43 mål i spel 5-5 eller BP, ett snitt på ungefär 2 mål per match, alldeles för dåligt. Nu BP tillråga på allt :-(
Kommentera

foppa78: Korkskallar!!
Kommentera

Jobbiga slutminuter nu, nu vill jag se alla offra en tand!

Växjö är på väg ikapp, se på fan.

Kommentera

sylf: 5-4 FBK-Växjö nu
Kommentera

sylf: In med 3:an i öppen kasse nu då!!!
Kommentera

MarcusElving: Sätt den i öppen kasse nu då
Kommentera

sylf: Fattar inte att man backar hem så jävligt i sista perioden gång på gång då de är så dåliga i egen zon. Inte undra på att vi är sämst av alla i 3 e.
Det höll i dag, fan så skönt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Qvarre: JaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAAa
Kommentera

Fy fan vad skönt, men att det ska vara så svårt att göra mål?? Nu Criminal Minds :-)
Kommentera

MarcusElving: 3 pinnar, skönt!!!
Kommentera

MarcusElving: Träna avslut och försvarsspel är vad som behövs! Gött med 3p
Kommentera

3 viktiga poäng, härligt!! :)
Kommentera

41-29 i skott, kändes inte som vi sköt så mycket tycker jag.

Honken var kung ikväll - 97%

Kommentera

MarcusElving:
Håller med, Honken är kunglig i kväll.
Blir en skön fredag.
Kommentera

Skulle faktiskt vara kul om Växjö kvitterar, skulle älska att se Czarneckis min!
Kommentera

MarcusElving:

Fy fan vad gött!
Och vi vann en tredjeperiod,tjohoo.

Världens bästa PP har blivit världens sämsta på en vecka.
Nu jävlar ska vi ta knäppa FBK på Lördag.
Kommentera

FBK gör mål i öppen kasse.
Kommentera

MarcusElving: Iggulden missade helt öppen kasse från 1 meter innan, förjävligt!
Kommentera

sylf: Ja jag såg det, bittert för honom.
Kommentera

Bissett_19:
Skönt med bortamatch igen. Vore skönt att köra upp CZs knutna näve i hans egen stolgång.
Kommentera

sylf:

Den hade han satt för ett par veckor sen,stukat självförtroende på poängligaledaren.
Men det lossnar väl på Torsdag;)
Kommentera

Bissett_19: Jävla pissgäng.
Vi är tamejfan sämst i hela Europa i sista perioderna och vårt bedrövliga PP ska vi inte tala om.
Järnkrok borde skickas till AS och Granström på skotträning.
Virriga backar som ställer det till det i parti och minut.
Ren röta att Honken sprattlar och lyckas stoppa puckarna utan att veta vad han gör.
Matchen då?
Jaså, vi vann????????
Ajfan....   
Kommentera

Huge: Tycker du att vi gör en bra match, JA eller NEJ?

Redigerad kommentar

Kommentera

Skönt, och framför allt, viktigt med tre poäng ikväll! Det är "bara" nio poäng ner till "skiten". Hoppas vi kan göra en riktigt bra match mot FBK i nästa omgång.
Kommentera

70 Rodrigues: Nä, vi gör en riktig plattmatch.
Uselt tempo och skapar knappt en målchans.
Ingen får godkänt, möjligtvis Svedberg som båsöppnare.
Fullständigt obegriplig att laget med ES sämsta försvar ligger trea.
Räcker det som svar?
Kommentera

Huge: Vad tror du själv?
Kommentera

Matchens delikatess: Ollas passning till Nordquist. Grundlurade Jocke E.

Matchens sämsta prestation: När Hansen bara dumpade ner pucken i en 3mot2-situation. I början av ett byte och alla hade pigga ben. För dåligt på es-nivå.

Tycker för övrigt att Lavander borde sättas in på Granströms plats. Silfverberg och Kroken skapar målchanser åt Granis men han bränner ALLT.
Kommentera

Peja:

"Tycker för övrigt att Lavander borde sättas in på Granströms plats. Silfverberg och Kroken skapar målchanser åt Granis men han bränner ALLT."

Håller med till 100%,Lavander måste få chansen med Calle och Silfverberg redan på Lördag!Granis är iskall.
Kommentera

Anders Berg: jag visste att vi skulle släppa till oss när vi ställdes mot ett topplag.
Kommentera

Litet utlåtande från kung larsson.. Mycket sanna ord, och inte svårt att lista ut att han menar tråkhockeyn som Färjestad presterade i förra matchen.
Kommentera

arnio: Skärpa till oss, skämtar du eller? Vi vinner för att Honken storspelar och räddar oss vid ett flertal tillfällen, annars så var det inte mycket att hänga i gran. En formation är godkänd, övriga är inte där som det känns. Mot Czarneckis lallande dansbandsgäng nu på lördag så krävs det att alla är fokuserade och ödmjuka inför uppgiften, annars så är det kört. Det går inte att ställa i en skridsko och tro att det ordnar sig.
Kommentera

70 Rodrigues: jag tycker att Brynäs spelade skitbra jag. Skellefteå fick ett riktigt turmål direkt men Brynäs hade styrkan att vanad. Om du berömmer Honken så får du inte missa att det fanns en målvakt till i matchen som briljerade. Fullt rättvis seger.
Kommentera

arnio: Du kan omöjligt ha sett Brynäs spela skitbra hockey om du anser att dom spelade skitbra igår. Är det så jävla svårt o inse att Brynäs är inne i en svacka och att det självklart avspeglar sig på spelet? Rättvist eller ej, Brynäs spelade ingen bra match.
Kommentera

70 Rodrigues:

Ska man se det så att Honken räddade oss,vad gjorde då inte Jocke med Skellefteå?
Vi drog trots allt iväg 40 skott på Jocke och skulle haft minst två baljor till om det hade varit lite skärpa i avsluten.Men just nu bränns det alltför mycket.
Tycker vi vinner rättvist,det var de allra flesta eniga om,även reportrarna från Skelkefteå.

November har inte varit kall för en Brynäsare=)
Kommentera

Bissett_19: Jo, Jocke gjorde också en kanonmatch och vi vann rättvist mot ett Skellefteå som var blekare än oss. Tycker du att vi gjorde en skitbra match, det är det jag diskuterar med arnio? Att vi tar 3 poäng är klockrent, men jag vill se att spelet blir mycket bättre och att PP börjar fungera igen. Igår vann vi som sagt mot ett lag som är inne i en ännu djupare svacka än oss.
Kommentera

70 Rodrigues:

Nej vi gör ingen skitbra match,men helt klart godkänd för att vinna,och det är ju det som räknas.
I Fredags gjorde vi en kanonmatch,men torskade ändå.
Imorrn är det ett revanchsuget BIF som åker till Karlstad,tror på seger!
Kommentera

Bissett_19: Ska vi ta poäng imorgon så krävs det uppsnäppning av ett gäng spelare. Honken, och Nordanlinan är dom som får godkänt från gårdagens match. Visst är det segrarna som räknas men jag vill se att spelet fungerar, det gör det inte nu och då slår vi inte ett FBK på bortais, så nu gäller det att kliva upp på spåret igen. Det är grymt jämnt i tabellen och det kan gå fort neråt. Tror även att TJ o spelarna vill att spelet börjar fungera igen och att det blir mer stabilt i 60 min, det är för djupa dalar i matcherna. Jag fortsätter att tjata om PP, det måste börja att fungera igen för när det gäller spelet och målgörandet i spel 5-5 finns det mycket att önska. 
Kommentera

70 Rodrigues:

Det är ju närmre upp till förstaplatsen än ner till ingenmansland,en seger imorrn och Lule slår HV så har vi en seriefinal på Tisdag.
Det vore otroligt häftigt?
Kommentera

Bissett_19: Som sagt, då gäller det att komma upp på spåret igen, för med spelet vi visat upp mot de båda AIK lagen håller inte mot FBK. Målgörandet i spel 5-5 måste börja fungera mycket bättre, vi skjuter som satan och bränner nästan lika mycket.
Kommentera

Precis det jag säger.

– Det är en otroligt viktig månad att samla poäng i. Det är då man ska ta de där så kallade gratispoängen och skaffa sig ett bra utgångsläge inför fortsättningen, säger Ekholm som ändå

inte är helt nöjd med Brynäs novemberfacit.

– Matcherna vi förlorat har vi egentligen slarvat bort, framför allt de två

senaste mot Färjestad och AIK. Vi borde egentligen ha haft två segrar till, säger Ekholm.

Kommentera

70 Rodrigues: Ska vi vinna imorrn krävs bättre spel än det som visades upp igår, den saken är klar, framför allt backspelet. Men man har ju haft en tendens att spela enklare på bortaplan, hoppas det håller i sig, inget vore skönare än att köra upp polackens knytnäve i hans eget arsle.
Kommentera

« · 1431246 · »