Brynäs IF

724881 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF-Skellefteå AIK

« · 253388 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
4-4 Johansson ut 2 min!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Skönt att påstå att vi är för bra för den här serien!!!Nu tar vi Rögle på söndag,så är vi så gott som klara!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Skönt att påstå att vi är för bra för den här serien!!!Nu tar vi Rögle på söndag,så är vi så gott som klara!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
3-1 SLUT! YEEEEEEEEEEEEES!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
70 Rodrigues: Fan va skönt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
70 Rodrigues: Så skönt med seger! Tack grabbar och framförallt Sjödda!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Så underbart....Nu hoppas jag på enormt tryck från Brynäsklacken på söndag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Skön seger, men det är väl fan att det ska vara spännande hela vägen. Sjödda är kung !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
rafalski: Jävligt skönt.Sjödda är kung,och snart sportchef.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Hong Kong: ...är det någon som vet om BSKV planerar att besöka Ängelholm?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
spookyMulder:BSKV kommer att vara på plats i Ängelholm!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
70 Rodrigues: Blir 3 bussar från BSKV och några bilar. 1 buss från BT. Så nog kan det bli drag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Nyckeln till elitserien ligger nu i de två närmaste bortamatcherna. Kan Brynäs ta 4-6 poäng mot Rögle och Linköping ser det riktigt ljust ut. Jag tycker försvarsspelet i kvalet är värt beröm. Fyra insläppta på fyra matcher! Däremot är det väldigt segt med det egna målskyttet. Inte ens i en kvalserie orkar Brynäs med mer än högst 3-4 mål per match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Sylf: Kung på isen får Sjödda gärna fortsatta vara. Men sportchef passar han inte till!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Clarence: Varför inte ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Hong Kong: Tre bussar, hiiint!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Clarence: ...Har någon koll på Micke Wahlberg? Hur långt kontrakt skrev han med sin tyska klubb? Enligt pålitliga källor skall fru Wahlberg vara mer än sugen på att flytta tillbaka till Gävle. Micke skulle ju kunna vara en tänkbar efterträdare till Janne Larsson.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Sylf: Det känns inte rätt att ta nån "direkt från isen". Det måste vara nån med etablerad ledarbakgrund, tycker jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
spookyMulder: Har inte hört så mycket kring Micke i vinter, vad han presterat och så. Men med det spel han visade i Modo 01-02 skulle han vara en god tillgång för Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Clarence: Sa inte Henning att det fortfarande var 1:a namnet man jobbade på, och det är inte Sjödda tror jag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Clarence: Ledaregenskaper har nog Sjödda så det räcker, men det är ju inte där skon klämmer.
Med Sjöddas säsong i åtanke är det väl inte så begåvat att sätta karl´n bakom skrivbordet när han förmodligen har ett par säsonger kvar som backklippa i laget.
Räcker det inte med att vi kommer att få svårt med nyförvärv till nästa år, skall vi dessutom pensionera den bäste vi har i förtid?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Apropå ingenting: senaste inlägg i Timrå´s GB var kl. 2016.
Världsrekord? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Clarence: Jag har just (efter lite detektivarbete) funnit att Micke Wahlberg på 49 matcher i grundspelet (DEL) ligger tvåa i den interna poängligan med 8 mål och 22 assist. Se där...han verkar kunna än :-).
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Idag snurrade man rejält med motståndarna och jag som trodde mötet med Skellefteå skulle bli oerhört jämnt...längesedan man såg den spelglädje lekfullhet som man bjöd stundtals på idag...
Powerplay lär speedas upp lite minst sagt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
RavenLord: Känns bra att höra att spelglädjen fanns där idag!!! Det lovar gott inför resten av KS.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
RavenLord: här kommer ett par rykande färska (och heta) rykten inför kommande säsong.

Enligt "trovärdiga källor" skall en stor sponsor vara beredd att betala hela kalaset för nästa säsongs förstemålvakt. Denna målvakt skall då enligt källan vara Lill-Honken. Dessutom sägs oxå Dacke och Wahlberg vara på gång. Detta är som sagt rykten men då källan är av det mer trovärdiga slaget så för vi hålla tummarna!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
spookyMulder: Honken har brutit tummen på en träning med sin nya klubb Houston så han fick inte mycket chans till att visa upp sig för nya klubben och sedan Sundström värvades till Montreal har Dackell varit petad flera matcher och inte fått så mycket speltid, jag har för mig att han har ett år kvar på kontraktet men det borde väl gå att bryta om han ändå inte platsar. Dessa två skulle vara härliga nyförvärv men det är nog ingen ide att hoppas för mycket....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Grattis igen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Så jäkla skönt men 3 nya poäng!!!!
Det var inget snack i den här matchen och Brynäs förde spelet 1 miljon 32 000 ggr bättre än den mot Hammarby :)

Adam Andersson var nog den spelare som var mest sugen på att göra mål i den här matchen! Han fick spela powerplay några ggr och slog ofta klubban i isen för att få killarna att passa honom! När passningarna väl kom kunde han inte skjuta, jag unnade verkligen honom ett mål!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
mike66: Fan vilket smörjobb du har som Kvalserieångestcoach.
Det är ju bara att säga "Grattis" hela tiden så vinner vi.... :-)))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
spookyMulder:

Så härligt det skulle vara om det blev så som du skriver.
Här är Dackell´s NHL statistik. Snacka om att hålla en jämn hög nivå. Det bör tilläggas att "Andy" har en defensiv roll i NHL.

1996-1997 Ottawa Senators NHL 79-12+19=31 8min
1997-1998 Ottawa Senators NHL 82-15+18=33 24min
1998-1999 Ottawa Senators NHL 77-15+35=50 30min
1999-2000 Ottawa Senators NHL 82-10+25=35 18min
2000-2001 Ottawa Senators NHL 81-13+18=31 24min
2001-2002 Montreal Canadiens NHL 79-15+18=33 24min
2002-2003 Montreal Canadiens NHL 68-7+15=22 22min
Motreal har 5 st matcher kvar av grundspelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
När Brynäs pangade in sitt 1-0 mål spelades den där låten där dom sjunger "lita på pojkarna över 35" .Sjödin pangade och sen fick vi veta att Berka var målskytt! Undar vem som blev mest paff? Han som spelade låten eller Berka själv? ha ha. Jag skulle gissa på att Berka är under 35 :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Finemang att ni slog Skellefteå i kväll, tack för det! Fortsätt så, ni får gärna vinna resten av matcherna också(frånsett i Stångebro, då ;) så tar vi förhoppningsvis tillbaka till ES tillsammans...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Huge: Kul och se att det är någon som fattar vinken här på gb:n - westerlind, prosten och grabbarna verkar ha somnat in förgott? ;) Blev ju lättare än vad jag hade trott det häringa jobbet. Nu är ni snart hemma igen. Link*ping däremot har nog en mer rejäl ångest i nuläget, de vann i och för sig ikväll så det kanske ändå ordnar upp sig för dom?

Ps. Hoppas att jag får ha kvar jobbet och att ni är nöjda med det arbete jag lagt ner i föreningen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Det verkar som om Mikael Lind ska flytta hem till Gävle. Timrå supportrarna är lite oroliga och har namn-insamlingar på nätet. Kanske kan vara något för Brynäs eller ?
Se länktips.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Makkan: Ge faen i Lind annars så ska jag onda ner Brynäs i allsvenskan!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
mike66:
Nä inte har vi somnat in inte, man är ju upptagen med att vara på matchen o skrika:-))

Rodrigues:
Du måste verkligen skaffa dig en ny källa på läktarn under match, det fanns idag verkligen ingen likhet med hönsgårdsspelet mot gnaget i denna match.
SAIK gick på knäna sista 7-8 minuterna i varje period (jaja dom hade ett skenbart tryck sista 2 i 3:e).

Verklig klasskillnad idag, skönt.
Vad lite självförtroende kan betyda.

Nyllet o Petre !
Vilken härlig inställning. man skulle kunna tro att dom lirar i Timrå.
Åsså Sjödda förstås.....

Tack för ikväll och lycka till mot Rögle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
mike66:
Tycker att ni fått låna honom länge nog nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
mike66: Olle har gått och skaffat sig jobb nu så han har ingen ork längre med HS, fast jag har lurát med han till Rögle på söndag.


Grattis till en bra säsong, det är ni värda efter 19år ;)
fast nu är det BIF som själ rubrikerna i tidningarna igen.

Vem f-n bryr sig om slutspel i ES när KS är mycktet mer spännande :))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Från AB- Göran "Flygis" Sjöberg är tillbaka i Brynäs. Som tränare för klubbens B-juniorer.

Nu behöver ni inte vara oroliga att "Flygis" blir sportchef.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Makkan: Nej, det ar val ingen som egentligen trott pa de fa rykten som forekommit om att Flygis skulle bli sportchef. Darmed inte sagt att man behover vara sa himla glad over att han blir tranare for B-juniorerna. Flygis har inte rosat marknaden som tranare precis.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Tomas HOCKEY: skellefteå var det klart sämsta laget Brynäs har mött hittills.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
65 Selander: Vilket lag som vinner SM-finalen är mer ovisst än vilket lag som vinner Kvalserien.

Sätt fram klockorna en timme så ses vi på söndag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Tja!
TACK!!!
Gunnar,Micke,"Sjödda" & RESTEN AV LAGET!!!
Tommy Sjödin de finns inga ord.

Jävligt skönt med tre poäng till.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

"Sjödda" regerar!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Tor Karlström m fl: Ta nu inte ut något i förskott. Förlust i Ängelholm och laget är nere på jorden igen.
Tänk på att RBK haft 3 bortamatcher av 4 möjliga. Vi är inte avsågade ännu!! Och nu är Rögle riktigt revanchsugna mot ett Brynäs som (som någon sa) tror att dom är säkra och har fått för stor tuppkam.

Välkomna till våren i Skåne. Kör försiktigt tigrar, så ses vi i en fullsatt ishall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Tomas HOCKEY:
Kan det ha att göra med att han slog klubban i isen...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
gordo: Kanske det :) Äh du vet man knackar några ggr i isen för att få uppmärksamhet bara! Adam har väl inte gjort något mål än va?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Tor Karlström:

Nyllet var otroligt aggresiv och pucksäker igår, ordnade en hel del utvisningar. Han blir en klar tillgång i nästa års lagbygge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Såg till min stora förfäran & -våning den avsatte klubbdirektören tillika fd styrelseordföranden på Gavlerinken!? Borde inte hans grova misshandel av den 90-åriga gamla damen åtminstone rendera i besöksförbud!?

DanS: håller med dig till 100 % vad gäller Nylander, tycker också att han MÅSTE ingå i nästa års lagbygge!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK
Ja, angående Skellefteås insats i går så förstår jag om många ser Skellefteå som det sämsta laget som Brynäs mött. OK, att Brynäs säkert gjorde en bra match och i viss mån gjorde Skellefteå dåliga, men den rädslan och respekten och de enkla misstag helt ostörda som Skellefteå visat upp har jag aldrig sett maken till. Bara tredjefemmans Jimmie Ericsson och Johan Backlund som kom upp till normal standard, annars var det en pina att se på matchen och även om motståndet var bra så gjorde Skellefteå utan tvekan en av de sämre matcher jag har sett.
Med detta spel hade vi inte direkt vunnit de 3 matcherna tidigare, utan stått på solklara 0p.
Hoppas på bättring mot Brynäs hemma och givetvis de matcherna som ligger före.
Lite underskattning kanske man kan hoppas på?
Domare Rådbjer måste också nämnas som en liten segerorganisatör för Brynäs även om Brynäs vunnit rätt enkelt ändå.
3-1 var klart smickrande för Skellefteå och det dubbla hade nog speglat matchen bättre.

Heder för övrigt till Gävlepubliken som inte försökte håna eller störa när man gick genom folkhavet till bilen. Finns många orter där det vore en omöjlighet.
Kommentera

« · 253388 · »