70 Rodrigues:
Låser hellre in henne i källaren än nämner Djurgården i samband med firande av vår kära Guldgäng ;)
70 Rodrigues:
Bästa sätt att följa fr Stortorget tro...?
GävleDala verkar inte sända direkt...
Tväst:
Tro mig, jag har inga stora förhoppningar att lyckas omvända henne, har jag inte lyckats på drygt trettio år gör nog inte några månader någon skillnad. Begriper inte hur hon har kunnat vansläktas så ;) Dessutom när hon bor bara tio minuters gångväg från LA!
tompap71:
Det krävs nog en viss diplomatisk finess om du kan få en Djurgårdare att låna ut sitt hus för hockeyguldsparty - såvida du inte lyckas omvända henne - det är ju lång tid kvar ;-)
70 Rodrigues:
Känner jag min moster rätt skulle hon mest troligt be mig dra åt helvete om jag bad att få låna huset för att ha en Brynäsfest, party har hon nog inget emot, men hon är Djurgårdare. :/
70 Rodrigues:
Fredag-lördag, fan man skulle ju jaga iväg moster på utlandsresa eller nåt då så man kan låna hennes hus och köra ett riktigt jävla party hela helgen. ;)
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Jag är på, råkar turligt nog ha semester just då. :)
70 Rodrigues:
Hehe. :) Jag gillar Amerikanernas sätt att se på det, second place is first loser.
Zzz: Jag tyckte att det var ett roligt citat. Förlåt.
Annars kan man säga att livet efter guldet är helt ok, vilket lugn det finns i kroppen nu efter månader av anspänning. Jag ska nog kolla in matchen idag igen eftersom jag var i någon sorts trance under matchen i Läkerolen och inte riktigt fick med mig alla detaljer.Såg att det går sammandrag från finamatcherna på canal+sport och det kan ju vara ett lämpligt nöje nu när man tyvärr inte kan vara på plats under hyllningarna i Gävle. Andra guldet på plats för mig, jag var också på plats i Kempehallen (som förövrigt ska rivas) 1999 och det var stort men det blev liksom inte samma grej att fira i en nästan tom och tyst lada.
Avslutningsvis så citerar jag en vinnare från Twitter:
Dyngrak 14dagar framåt
Redigerad kommentar
arnio: Vilken bitter och avundsjuk liten människa, väldigt likt de Modoiter och klyktattare som har varit härinne och spytt ur sig en massa psykotiska inlägg :-)
Jag säger bara SM-GULD SM-GULD SM-GULD :-)
arnio:
Snacka om att slänga atombomb i japansk pappershus.
foppa78:Länk till Guldfirandet på stortorget:
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/live/folj-brynas-guldfest---liverapport-fran-gavle/
SVENSKA MÄSTARE... Vet inte hur många 1000 gånger jag använt dessa ord denna dag..
Vilken resa!
Stortorget imorgon!!! Vi ses där!! =D SM-GUUUULD FÖR FAAN!!!!
Äntligen kan man fira guldet, en whiskey avnjutes
Skönt också att gå i matchtröjan på jobbet idag :-)
Redigerad kommentar
MarcusElving:
Jag håller med dig Marcus människor som visar stor stolthet för det man sysslar med och att vara känslomänniska har sina sidor. Nu ska jag njuta av detta Sm guld en stund innan jag ens oroar mig för nyförvärv...iallfall ett par veckor...hmmmm ja iallfall helgen ut :) Grabbar vi är bäst i Sverige det var länge sen vi kunde säga det.
arnio: Varsågod!
Jag är då en empatisk människa så för mig är det svårt att inte känna lite med honom trots allt, hur mycket jag än har hatat honom i finalserien.
Tror jag aldrig tidigare sett ett så mer ovärdig lag vinna SM-guld. Innan slutspelet tyckte jag att det skulle vara helt OK att förlora mot brynäs men efter att följt laget genom serien och sett på vilket sätt man vinner matcherna så är det en enorma skandal att brynäs vinner. Filmningar och felaktigt dömda mål är väl brynäs starkaste sida. Det finns ett gäng riktigt ruttna speklare i brynäs bland andra, silverberg, svedberg, järnkrok, granströn, larsson m.m. Är deras största intresse att filma och gnälla? Silverberg skulle vara en helt ok spelare om han fokuserade på hockeyn.
Dock en väldigt bra säsong av AIK! Men väldigt svårt när man i 90% av matcherna har domarna emot sig. Så var även fallet den här matchen.