Brynäs IF

727814 inlägg · 7961 ämnen

BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

« · 1496155 · » Till forumet

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
snart dax att bege sig ner mot TORGET! hur många kan det blir där idag? 15? 20 tusen?? fyfan vad det kommer bli drag när alla kör igång på Oh Ah Silfverberg säg Oh Ah Silfverberg!
Kommentera

70 Rodrigues:

Låser hellre in henne i källaren än nämner Djurgården i samband med firande av vår kära  Guldgäng ;)

Kommentera

tompap71:

Har din myspinne slaknat sen i Torsdags?inte min;)
Kommentera

70 Rodrigues:

Bästa sätt att följa fr Stortorget tro...?

GävleDala verkar inte sända direkt...

Kommentera

tompap71: 10 min gångväg borde betyda 25-30 min krypväg ;-)
Kommentera

tompap71: Säg att vi även ska dricka öl för Djurgården och för en snabb återkomst till ES(visslar o flackar med blicken) ;-) 
Kommentera

Bissett_19:

En sådan kedja skulle fan ge myspinne :)

Kommentera

Tväst:

Tro mig, jag har inga stora förhoppningar att lyckas omvända henne, har jag inte lyckats på drygt trettio år gör nog inte några månader någon skillnad. Begriper inte hur hon har kunnat vansläktas så ;) Dessutom när hon bor bara tio minuters gångväg från LA!

Kommentera

tompap71:

Verkligen,jag tror han har större chanser än tex Järnkrok vars form inte varit bra efter hans sjukdom.
Tänk en VM-kedja med Silfverberg-Bäckström-Larsson...
Kommentera

tompap71:

Det krävs nog en viss diplomatisk finess om du kan få en Djurgårdare att låna ut sitt hus för hockeyguldsparty - såvida du inte lyckas omvända henne - det är ju lång tid kvar ;-)

Kommentera

Bissett_19:

Kul att även Larsson får chansen. :)

Kommentera

Ekholm,Larsson och Järnkrok uttagna för att kämpa om en plats i VM-truppen.
Jag undrar om inte Bertil hade varit aktuell om inte hans skadeproblem med finger och axel hade satt stopp.
Han är ju klart bättre än både Fernholm,Kolan och Ahnelöv t e x...
Kommentera

70 Rodrigues: Låter som en strålande ide'.
Det här guldet ska firas hela 2012 och våren 2013;-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Känner jag min moster rätt skulle hon mest troligt be mig dra åt helvete om jag bad att få låna huset för att ha en Brynäsfest, party har hon nog inget emot, men hon är Djurgårdare. :/

Kommentera

tompap71: Tycker att det låter som en plan, då fixar du d då. Tycker att du kan styra upp det redan nu så allting är klart ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Fredag-lördag, fan man skulle ju jaga iväg moster på utlandsresa eller nåt då så man kan låna hennes hus och köra ett riktigt jävla party hela helgen. ;)

Kommentera

tompap71: Har inte semster, har dock några pappadagar att ta ut ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:

Jag är på, råkar turligt nog ha semester just då. :)

Kommentera

tompap71: Så är det :-)
Kommentera

Det har skrivits om det tidigare men vad sägs om att köra en Hockeysnacksträff i augusti när Brynäs spelar två hemmamatcher i ET, fredagen den 17:e o lörd den 18:e. Skulle vara skitkul om vi kunde dra ihop ett jättegäng och fortsätta fira SM-GULDET. Vi är ju ett gäng som inte var på plats i torsdags och inte är det i dag heller. Ett riktigt tailgate party utanför Läkerolen hade varit skitkul :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Hehe. :)  Jag gillar Amerikanernas sätt att se på det, second place is first loser.

Kommentera

tompap71: Vi har både GULD o SILFVERBERG, det måste ju betyda att Skellefteå bara fick BRONS ;-)
Kommentera

Peja: Att verken Modoiter eller Timråiter lärt sig att skaffa en egen uppfattning utan enbart sväljer allt som skrivs i tidningar eller nämns av i Skrikegård, är ju mest tragiskt... Hur länge ska i höra massa ursäkter, gärna hela året. Älskar att folk är avundsjuka:)
Kommentera

arnio: Det är ju på grund av medias vinkling som somliga har den bilden av Brynäs. Inte pga hur det faktiskt har sett ut på isen.

Det mest tydliga exemplet var i match 5 (tror jag det var) när Wikegård hade tagit ut ett klipp där Silfverberg och Jimmie Ericsson stod och pratade med domarteamet. Enligt Wikegård illustrerade detta att Brynäs gnällde något oerhört, precis som man gjorde på 70-talet. En mer objektiv analys av den situationen var ju att båda lagens lagkaptener stod och pratade med domarna, fullt normalt och end of story...
Kommentera

arnio: Avd den bittra Timråiten.. Finns en del av dem:) SMGUUUUUUUUUUUULD
Kommentera

Zzz: Jag tyckte att det var ett roligt citat. Förlåt.

Annars kan man säga att livet efter guldet är helt ok, vilket lugn det finns i kroppen nu efter månader av anspänning. Jag ska nog kolla in matchen idag igen eftersom jag var i någon sorts trance under matchen i Läkerolen och inte riktigt fick med mig alla detaljer.Såg att det går sammandrag från finamatcherna på canal+sport och det kan ju vara ett lämpligt nöje nu när man tyvärr inte kan vara på plats under hyllningarna i Gävle. Andra guldet på plats för mig, jag var också på plats i Kempehallen (som förövrigt ska rivas) 1999 och det var stort men det blev liksom inte samma grej att fira i en nästan tom och tyst lada.

Avslutningsvis så citerar jag en vinnare från Twitter:

Dyngrak 14dagar framåt

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Vilken bitter och avundsjuk liten människa, väldigt likt de Modoiter och klyktattare som har varit härinne och spytt ur sig en massa psykotiska inlägg :-)

Jag säger bara SM-GULD SM-GULD SM-GULD :-)

Kommentera

arnio:

Snacka om att slänga atombomb i japansk pappershus.

Kommentera

arnio: Skit i det nu, varför citera en förlorare?
Kommentera

foppa78:saxat från Norran:

1. Tror jag aldrig tidigare sett ett så mer ovärdig lag vinna SM-guld. Innan slutspelet tyckte jag att det skulle vara helt OK att förlora mot brynäs men efter att följt laget genom serien och sett på vilket sätt man vinner matcherna så är det en enorma skandal att brynäs vinner. Filmningar och felaktigt dömda mål är väl brynäs starkaste sida. Det finns ett gäng riktigt ruttna speklare i brynäs bland andra, silverberg, svedberg, järnkrok, granströn, larsson m.m. Är deras största intresse att filma och gnälla? Silverberg skulle vara en helt ok spelare om han fokuserade på hockeyn.

Dock en väldigt bra säsong av AIK! Men väldigt svårt när man i 90% av matcherna har domarna emot sig. Så var även fallet den här matchen.

Kommentera

gevalia: Man bugar och tackar! ;-)
Kommentera

gevalia: Hoppas att vädret i Gävle blir bättre under dagen och att ni som är där får en grym dag :-)
Kommentera

Är det någon som vet om guldfirandet på Stortorget kommer webb eller tv sändas???
Kommentera

Gurra88: vi är Brynäs IF nummer ett, vi är Brynäs IF nummer ett och vi är Svenska mästare!
Kommentera

SVENSKA MÄSTARE... Vet inte hur många 1000 gånger jag använt dessa ord denna dag..

Vilken resa! 

Kommentera

Stortorget imorgon!!! Vi ses där!! =D SM-GUUUULD FÖR FAAN!!!!

Kommentera

arnio: Jepp, tur att Brynäs inte la ner ungdomsverksamheten... Den här säsongen hade man 3 landslagsmässiga spelare för mindre än 300 000 i månaden i löneutgift, sammantaget alla tre spelarna, det hade varit helt omöjligt i ett ihopvärvat lag... Så man tjänar ju onekligen en del cash på att ha egna killar också...
Kommentera

Bissett_19: tänka sig att en del experter här verkligen tyckte att vi skulle lägga ned J-20 och sparka Sundlöv. Järnkrok tyckte en stolle att vi skulle låna ut till något allsvenskt jag. Jag säger då det.
Kommentera

Ett dygn försent kan man fira guldet med ett par öl.
Tror inte det sjunkit in ännu men kan nog bara jämföra med en perfekt drive, allt känns då lätt och naturligt ;-)
Kommentera

Bissett_19: såg min kompis där på stan =) Dom var ju iaf glada idag när man träffade dom ;-)
Kommentera

Vad bra man mår.
Kommentera

GävleDala levererar.
Kommentera

Äntligen kan man fira guldet, en whiskey avnjutes

Skönt också att gå i matchtröjan på jobbet idag :-)

Kommentera

Roger Ramkvist: Japp ska också njuta men samtidigt smygs det in en aning tommhet att det är slut på något sätt men det är väll kroppens reaktioner att den är på väg att återhämtas efter alla pulshöjningar och diverse hjärtklappningar men nu kan vi glädjas alla åt att vi gått in i guldbubblan och tro nig den ska jag vara kvar i jävligt länge;-))

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:

Jag håller med dig Marcus människor som visar stor stolthet för det man sysslar med och att vara känslomänniska har sina sidor. Nu ska jag njuta av detta Sm guld en stund innan jag ens oroar mig för nyförvärv...iallfall ett par veckor...hmmmm ja iallfall helgen ut :) Grabbar vi är bäst i Sverige det var länge sen vi kunde säga det.

Kommentera

MarcusElving: jag har väldigt svårt att känna någon som helst sympati för Robertsson faktiskt. Den enda normala personen i Skellefteå är Stefan Klockare och han har ju Brynäsguld att minnas.
Kommentera

MarcusElving: Skål på er GULDBRÖDER!!!
Kommentera

arnio: Varsågod!

Jag är då en empatisk människa så för mig är det svårt att inte känna lite med honom trots allt, hur mycket jag än har hatat honom i finalserien.

Kommentera

Olle: jag skulle vilja se klippet med en lipande. Bert Robertsson på Youtube, en klassiker.
Kommentera

« · 1496155 · »