Brynäs IF

723732 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-Södertälje SK 19/2

« · 1129079 · » Till forumet


Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Ny matchtråd.
En ändring blir det i laget sen Röglematchen.
Hermansson in tillsammmans med Sundström och Alcén.
Vas 13:e forward.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Bissett19: Bra låt Vas spela så lite som möjligt så trötnar han och försviner till nästa säsong
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Bissett19: Själv hade jag hellre sett Alcén som 13:e, ser inga intentioner alls i hans spel. Vas är väl inte så mycket bättre, men jag tycker mig se lite mer vilja hos honom. Han brukar smälla på och arbeta relativt hårt i alla fall. Menmen, Coachen bestämmer!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Kan Andreas Johansson vara nåt till nästa säsong? Kanske han skulle kunna ersätta Lind. Fast han är väl för dyr förstås.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
arnio: Skulle kunna tänka mig honom i Brynäs faktiskt. Han var väl ett alternativ inför denna säsong också. Synd bara att han är så pass skadebenägen. Sedan har vi ju Brynäs penningproblem. Lag som HV, Frölunda osv har ju mer pengar att erbjuda som vanligt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
MarcusElving: Frågan är ju om man ska erbjuda nåra större summor för en skadebenägen, 35 årig, överskattad spelare. Näe, låt honom spela i VF!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
sylf: Nej, Brynäs ska ju inte ge sig in i någon sorts budgivning om honom. Känns som en felprioritering att bränna stora delar av budget på en, som du säger, skadebenägen 35 åring. Överskattad vet jag inte om han är. Är han frisk så är han bra, det tvivlar jag inte på. Men att chansa på att han kommer vara frisk är alltför riskabelt.

Du har rätt. Låt Frölunda eller något annat lag bränna cash på honom. Han blir säkert skadad igen efter 15-20 matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
sylf: Apropå spelare inför nästa säsong så skulle det vara intressant om Brynäs kunde få loss Jonas Nordqvist från Frölunda. Om (stort om) Widing stannar så skulle det vara ett argument att Leksands -82:orna samlas i Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Jompe: Ja, det vore klart bättre än A.J, men jag tror det blir svårt. Vet mormor vem det är??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
sylf: Nej, precis. Man vet aldrig vem man får om man värvar utifrån.

Allvarligt talat: Frölundas hemsida ger inte kontraktslängd på sina spelare, såvitt jag kan se, men däremot istid. Nordan verkar inte få särskilt mycket istid där. Bättre att vara förste-center i Brynäs än tredje-center i Frölunda? Bättre stor tupp på liten skithög?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Jompe:

Mormor får väl hota Nordan med lite stryk så kanske han bryter kontraktet med Sillstryparna nästa säsong.

F Jonas Nordquist 1982-04-26 189 95 L 09/10
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Jompe: Han har väl varit korsbandsskadad minst halva säsongen, därav ingen istid:-)

"Bättre att vara förste-center i Brynäs än tredje-center i Frölunda? Bättre stor tupp på liten skithög?"

Eller bättre med 250000 i månaden i 3:e kedjan än 1500 i månaden och fria ostmackor, än 60 min speltid varje match. Jag vet vad jag skulle välja!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
sylf: OCH 60 min varje match ska det ju vara för bövelen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Bissett19: Tack. Typiskt att man inte hittar det själv ;-/
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
sylf: Jo, men innan skadan vill jag minnas att han inte spelade särskilt mycket. Sen gick ju pastorn sönder och plötsligt blev centerbristen akut i Frölunda.

Såg en intervju med Micke Lind. Höften känns bättre nu, säger han och skulle kunna tänka sig en säsong till.

Klart han kan tänka sig det. Men jag tror att det skeppet har seglat för den gode Lind.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Bissett19: Brynäs får skicka ner juggarna Pettersonovic och Sunklövski för ett kontraktssnack!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
sylf:

"Eller bättre med 250000 i månaden i 3:e kedjan än 1500 i månaden och fria ostmackor, än 60 min speltid varje match. Jag vet vad jag skulle välja!"

Alla har inte som du en motionsbehövande hund...
Alla är inte lika... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Jompe: Lind får gärna spela en säsong till, men inte i Brynäs. Juggarna kan ta honom med som bytesvara!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
sylf: Ingen jävla Andreas Johansson i Brynäs, hellre Somervuori som tydligen vill spela i en första eller andrakedja ... i Brynäs får han spela i båda!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Hoppas att Cz fingertoppskänsla är rätt vad gäller målvakterna. Markan har stått två och en halv match mot SSK i år, inte släppt in en enda puck.

Hoppas för FAN att tjommarna inte tar för lätt på den här matchen nu!

ARGHHHHH!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Gusten:

Nu tycker jag inte att vi ska spekulera i vilka som är potentiella spelare för Brynäs. Sundlöv och Sjödin är proffesionella och de har de kunskaper som behövs för att veta vilka spelare som ger mest valuta för pengarna och tillsamans med NC värdera hur många och vilka spelare som passar in i gruppen. Mycket viktigt att värna om gruppdynamiken i laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
arnio: "Sundlöv och Sjödin är proffesionella och de har de kunskaper som behövs för att veta vilka spelare som ger mest valuta för pengarna och tillsamans med NC värdera hur många och vilka spelare som passar in i gruppen. Mycket viktigt att värna om gruppdynamiken i laget."

*ASG*
Den var bra!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Jompe: "Såg en intervju med Micke Lind. Höften känns bättre nu, säger han och skulle kunna tänka sig en säsong till."

Lind - Hansen - Sundström - Dixon.

En helt Ok centeruppställning nästa år.
2 rutinerade tvåvägscentrar och 2 som fortfarande är utvecklingsbara och som har växt på sig till hösten.

Passar nog dessutom bra i ett ekonomiskt och gruppdynamiskt perspektiv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Huge: "Lind - Hansen - Sundström - Dixon.

En helt Ok centeruppställning nästa år."


Ok, men vem ska spela center de 50 omgångarna som Lind är borta då?
Men det är klart, kroppen blir ju stryktåligare med åldern...

I och för sig kanske vi kan skaffa en reservdels-spelare till nästa säsong, som kan låna ut knän till Sundström, ljumskar och höft till Lind och omdöme till Sundlöv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
"äntligen" måste jag säga om att Vas är uppsatt som 13:e forward inför kvällens match. Inte för att Alcén är bättre, men Vas har verkligen inte presterat någonting på sistone. Innebär det att Silfverberg tar plats i fjärdekedjan mån tro?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
sylf: Hittade du den texten hos KEB eller? Nä nu vet jag. Det är samma som alltid skriver "ung,bra spelare med utvecklingsmöjligheter"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Jaha hemma å sängliggandes...
Hoppas på TRE stabila pinnar ikväll.
Skiter i vem eller vad som gör målen men vinst ska vi ha!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Lindström: Är personligen livrädd för den här matchen...

Brynäs har historiskt sett (5-6 år) varit usla på just den här typen av matcher...

Första målet viktigt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
bradberry: Jo det kan bli 5-0 likväl som 0-5....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Alla mål räknas 1-0 Widing :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
65selander: Jaaaaa!
Det var turligt med andra ord?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Hence:

3-0 till FBK på Hovet.

Ta till vara på detta nu Brynäs!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Bissett19:
Nån mer än jag som älskar modoo mer när man ser hur deras italienare till kapten beter sig när han får en klubba i sidan??? Ska man ramla kan man väl göra det när klubban är där, inte 2 sekunder senare??!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Horace76c:

VAKNA BRYNÄS!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Horace76c: Ja Italmannen är en liten fjant....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
arnio:

jaaaaaa!!

Vilket klapp klapp;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Bissett19: Mål Hansen, efter en quadrupelchans.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Jaaaaa! Blås av nu då...
0-4 i baken för Dif också... Vi har verkligen flytet just nu
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
sylf:

Men Lauritzen?
Undra om karln skulle lyckas träffa en Ladgårdsvägg inifrån med puck o klubba?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Man vågar väl säga att Modo och Dif inte tar poäng idag iaf
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Bissett19: Tveksammt.... Dackes miss var inte så bra heller...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Gör 3 NU!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Hence: Jo, fast att DIF skulle ta poäng mot formstarka FBK var inte riktigt sannolikt. Brynäs på väg snett uppåt i form, DIF på väg snett neråt, SAIK och Modo som två tunga sänken rakt neråt. Blir spännande avslutning det här.
Brynässeger mot DIF på lördag och slutspelet är i det närmaste klart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Huss:

Vi har inte vunnit denna match ännu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Fattar inte varför huvuddomaren ska vara på isen över huvud taget, de visar bara prov på sin usla spelförståelse och så fort det blir bråk åker de därifrån och börjar skriva i blocket sitt.. Upp med de jävlarna i en låda på läktaren så vi slipper dom där nere.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Bissett19: Nej, men med tanke på hur lojt både Brynäs och SSK agerar så krävs det rätt mycket innan matchen skall tända till och vi kan se en vändning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Huss:

DIF kryper närmre på Hovet.
2-4 nu.Hmpff...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2

Bissett19: Här missar vi öppet men får en straff på köpet.

Widing håller på och visar upp sig för agenterna :-(

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2

65selander:

HELVETE!!

3-4 på Hovet!!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 19/2
Bissett19: Vad i.... Den var ju klar!
Kommentera

« · 1129079 · »