rafalski: Klart det inte enbart är otur men man behöver heller inte överdriva och hela tiden snacka om oskicklighet. Ofta handlar det faktiskt om otur eller tur för motståndarna om du så vill.
Oskickligheten beror ju oftast på att man är stressade i avsluten pga alla tidigare missade lägen som sitter bakhuvudet på den som missat alltför ofta. Sen har vi i ärlighetens namn lite för få riktigt vassa avslutare, typ Videll som vi såg idag. Och dom avslut som kommer från våra spelare som inte är tilltänkta målskyttar sas, är lite för tama och inte tillräckligt distinkta. Brynäs lider fortfarande av sin tradition av att vara ett spelande lag, dvs att vi alltid mer eller mindra har försökt spela pucken ändå in i mål, om du förstår vad jag menar.
Som supporter är det ens förbannade skyldighet att alltid vara positiv, det är min mening. Sen kan man kritisera om man gör det på ett konstruktivt sätt men det har inget med supportandet av laget och spelarna att göra.
Dom gör allt som står i deras makt att tillsammans med tränaren göra ett så bra jobb som möjligt och då vore det väl fan om inte vi supportar kunde agera som spelarna och tränaran VILL att vi ska agera: stötta i ALLA lägen, framförallt när det går trögt.
Rent pinsamt att läsa alla skitkastande gnällinlägg under match. Man skäms tamejfan...
Lindström: www.hockeligan.se, klicka på den match du vill se på.
http://live2.hockeyli...21-BIF-SSK
edit: glöm det , de verkar ha tagit bort detta.
Redigerad kommentar
rafalski: Finns betydligt mer att glädjas än vara deppig över idag, trots allt.
Vi skapar massor och ser pigga ut i offensiven. Så här vill ju alla härinne att vi ska spela men tyvärr så är det inte alltid man vinner såna här matcher. Hur många gånger har inte du och jag sett Brynäs vinna den här typen av matcher när det är Brynäs som varit SSK sas?
Vi fick tyvärr tugga lite av vårt eget vapen dom senaste åren men tycker det ser hoppfullt ut eftersom vi nu verkligen försöker spela det offensiva spel som vi hade planerat att göra under den här säsongen.
Kokko såg bra ut och saknade förstås matchtempo. Kommer att höja offensiven ytterligare nåt snäpp.
Sen kommer LJ tillbaka lagom till slutspelet.
Nåt annat än SM-guld finns inte i mina tankar iaf...
:-)
AVGÅ: "4-4 i grevens tid mot SSK hemma, ska man vara nöjd med det?"
Nä, det förstår jag till fullo att du inte är.
Du hade förstås varit nöjd om dom istället gjort 3-5 i öppen kasse....
rafalski: Haha, ja så här är det att vara brynäsare ibland.
Vet fan inte hur man som supporter borde reagera på en sån här match?
Vi gör i grund och botten en bra match framförallt offensivt och skapar ju tillräckligt för att vinna med minst 3-4 mål, så offensiven är det inget att vara orolig för, ja förutom den lilla pusselbiten: målskyttet.
Börjar snart tro att det är nån gud däruppe som testar oss och som vägrar låta oss få lite andrum. Kahnberg stolpträff efter att ha gjort exakt allt rätt fram till skottet. Molin stolpträff i slutet osv osv.
Idag var det Boorks berömda filt som spökade. Den var för mkt neddragen och vi blottade oss ett par gånger bakåt, vilket kostade segern.
Trots det ska vi ändå vinna med tanke på allt vi som sagt skapade.
Positivt är den härliga inställningen och att man inte ger upp vid 2-4, som var ett tungt bakslag.
Tur att spelarna inte har samma gamnackar som många härinne.
Som sagt: glad för 1 pinne som det utvecklade sig men inte glad mht till vårt massiva offensiva spelövertag.
Nya tag på måndag mot FBK borta. 3 lätta pinnar eftersom vi som bekant har lätt för dom i Karlstad... :-)
AVGÅ: Haha, sanslöst..
Vi kvitterar i slutsekunderna och du kan inte ens glädja dig åt det utan lyckas hitta nåt negativt i det också.
Varför håller du på Brynäs öht?
Du måste vara en självplågare av stora mått. Vad du får ut av ditt supportande är fullständigt obegripligt.
Lindström: "-Bifspelaren; Vafan ska han toppa med?!"
Ja, toppningen CZ var inte alls bra där i slutet.
Först toppar han så att vi reducerar i 6 mot 4.
Sen toppar han så att vi kvitterar i slutsekunderna.
Ingen bra toppning alls, där håller jag med din Bifspelare....