Brynäs IF

724868 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-Södertälje SK

« · 320556 · » Till forumet


Brynäs IF-Södertälje SK
På söndag hoppas jag verkligen att dom går in med en ordentlig vinnarinställning o inte kliver in på isen med endast ena skridskon.Det ska tacklas o smällas på, ta o ges stryk framför båda målen, full fart från start till mål. SSK vann som bekant igår o har nog fått smak på segerns sötma, så brynäs måste vara på G från början.
Tips: 5-2
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Adam Andersson 3, och Soling 2, eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
p j davydjoos: Soling får nu sitt genombrott på söndag.Han gör alla 5!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
p j davydjoos: Miettinen 2, Lind, J Johansson, Anger
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
p j davydjoos: Så här vill jag se laget på söndag:

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Andersson Miettinen-Lind-N Danielsson

2:a VPL-Kuparinen Malmström-Johansson-Anger

3:e Johansson-Björck Nylander-Kyrö-B Danielsson

4:e Karlsson-? Rönnqvist-Rullande-Soling
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Tror att det är bäst för Andersson att han får spela med Sjödin, det kan nog lyfta honom ett helt gäng!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Jag vet att du inte är ngn medgångssupporter. Skriver så mest för att jag vet att det får upp pulsen på dig.

Taggningen igår kanske inte var riktigt lika stor som mot HV, men som Jompe säger, det går inte att ligga på 100% i alla matcher.
Att inställningen skulle ha varit dålig och att man åkt på en skridsko igår
är det iaf tydligen inte bara jag som invänder emot.
Att man förlorade kampen runt målen behöver ju inte automatiskt tyda på dålig inställning. Motståndarna vill nog också ha ett ord med i laget.
Djurgården har ett bra försvar och det visade man prov på igår.

Wikegård är ju också en lustig prick, som gillar att höras och synas.
Jag gillar honom, tror att det är en ärlig och rak tränare som inte hymlar om saker och ting.
Det här om Brynäs gnällighet tror jag dock är ngt han snappat upp genom hörsägen. Karl´n var väl knappt född när Lundström och Stigge var i farten.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Wikegård har ju själv spelat i Brynäs. It takes one to know one :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Det är jävligt komiskt! Hockeyns stora sanningssägare slår till igen. Fröken Wikegård gnäller på att Sjödin gnäller! Jurgårn skulle aldrig behöva gnälla eftersom dom har hela hockeyetablissemanget bakom ryggen, från domare och hockeyförbund till media. Men det är skönt att jurgårn finns så alla vi andra får lära oss hur man ska uppföra sej i svensk hockey. Jag tyckte bättre om Lillnicke på den tiden han nöjde sej med att slå sönder omklädningsrum.

Brynäs vann skotten igår för andra gången den här säsongen. Båda gångerna mot jurgårn. Hur bra blir vi inte när 1. vi börjar skjuta lika ofta som motståndarna, 2. våra landslagsspelare börjar lira hockey. Får vi lite jurgårdsflax dessutom har jag svårt att se vilket lag som ska kunna spöa oss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Exakt. Undrar om Wikegård nu har diskvalificerat sig själv för ett eventuellt framtida tränarjobb i sin gamla förening?
Tänk vilket tugg det skulle bli under matcherna: Sjödda som kapten och Wikegård i båset (utan skridskor).
Obligatorisk införsel av Bilsom Propp till domarna.... :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ska vi spöa ssk är det, som alltid iofs, viktigt att få första målet. När spelet stämmer för dom finns det nog inget lag som kan spela ett sånt mördande tråkigt och effektivt försvarsspel. Får vi 1-0 grejar vi matchen.

Som lite tändvätska vill jag bara påminna om hur lokaltidningen i s-tälje beskrev Brynäs inför matchen i tälje: "Inget lag i serien kan på förhand acceptera något annat än vinst hemma mot Brynäs."
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: var det inte någron av kvällstidningarna som för ett par månader sen (eller var det förra säsongen) som hade sammanställt alla wikegårds utbrott mot motståndare och domare osv..

Tror inte att han vill träna Brynäs, han är väl godtemplare från början och då är man ju automatiskt brynäshatare om jag har förstått de infödda gävleborna som skriver här rätt.. ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Lilljanne:
Media gullar ju verkligen med Mesta Mästarna och det är ju ingen mening att anmäla en spelare från det laget till Diciplinnämnden för den kontrolleras ju som bekant av Djurgården....
Sjödin i egenskap av lagkapten pratar väldigt mycket med domaren är ju känt och att Wikegårs sticker ut hakan och påpekar detta faktum ju i sig inte konstigt då Niklas är känd för att sticka ut hakan och "retas" med andra lag när han blir intervjuad i media.
Sjödin tog dessutom kritiken/gliringen på rätt sätt och inte som en viss lagkapten i MIF skulle ha gjort .....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Lilljanne: Som jag skrev i ett tidigare inlägg så måste dom vara på tå från början till slut o det ska smälla nåt så gud förbannat i varje närkamp och framför dom båda målen, sen måste dom skjuta mer, det går inte att trä in pucken i varje anfall, sen måste dom gå RAKT PÅ MÅL, det finns inga målburar i hörnen... Kuparinen o Björck ska inte spela tillsammans!! Det är så här jag tycker att hockey ska spelas, man vinner inget om man är snäll. Får man ett mål i arslamentet så ä'r det fan bara att bita ihop, bli förbannad o köra på ännu mer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Finns det inga målburar i hörnen? Ojoj, jag ska genast skicka iväg ett mail till Vancouver.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Frisco: Hade det funnits det så hade ni vunnit SM-GULD 98-99 :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Det var så jag tänkte faktiskt, får man göra det?:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Frisco: Självklart får du det :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Men det hände ju trots allt under förra årtusendet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Frisco: The truth hurts my friend :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Snart ska jag till Husum och kolla hockey. Härlig div 1.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Det blir 4-2 på söndag åtminstone om man ska tro de som skrivit på tippa matchen forumet, eventuellt skulle det kunna bli 3-1 det resultatet har också fått ett par röster.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Det verkar som om det blir lite folk på söndag iaf, när jag köpte biljetter igår så såg det svartare ut än vanligt på burken. Vi får väl hoppas att Brynäs spelar bra så att folk vill komma tillbaka.
Nästa gång Djurgården kommer till Gävle så får vi sätta upp en skylt med nån rolig texthälsning till fjanten Wikegård.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Matchen igår mot Djurgården:
Ingen rolig historia precis,var på plats igår.
Men fan vad mycke Brynäsare de finns i Sthlm!


Casselståhl borta för resten av säsongen kanske, inte bra!,men de är nu övriga backar måste kliva fram och ta ansvar.
Låt Adam få en riktig chans,om han inte tar den. Så vet vi vem som inte ska kontraktsförlängning efter den här säsongen.


M.V.H Larry!


Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Lilljanne: Helt rätt att första målet är extra viktigt mot ett lag som SSK.
Nu har dom väl iofs inte samma stabilitet i försvarsspelet som ifjol. Hoppas att dom inte hittar den än på ett tag....
Nu gjorde tydligen Lindqvist en kanonmatch mot LHC då Wanhainen var bänkad. Har för mig att han brukar göra idiotmatcher mot oss i Gavlerinken. Dags att ändra på det mönstret.
Undrar om han har klippt av det där erbarmliga Jesusskägget han hade ifjol?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge:
Linkan har kvar skägget, fast det är ju inte det som vi skall frukta..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Frasse: Jag håller med dig beträffande Wikegård. Att Brynäs skulle vara gnälligare än andra tror jag på ungefär lika mycket som jag tror på tomten, men att Wikegård tar chansen att retas är ganska vanligt. Ibland får jag rent av en känsla att han vill att han och hans lag ska vara hatat, för att på så sätt skapa den där "vi mot dem"-känslan. Jag tänker då inte bidra till det. Älska Wikegård! :)

Och förresten: Undrar om inte Wikegård är en av de största gnällspikarna i elitserien. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Min lilltå säger att det kommer lossna lite för Brynäs i morgon. 7-2!!!! Mål av Molin, Lind, Malmström, Sjödda, Kyrö, Kupan. Någon av dessa kommer göra två.

Nu bär det av till Ängelholm för att stötta framtiden. J-20 match mot Rögle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect:
Den störste gnällspiken i ES alla kategorier är Daniel Rydmark .
Att sedan Sjödin är rapp i käften vet ju alla ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Frasse: Glömde Rydmark. Var du tvungen att påminna mig? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect:
Kunde låta bli när du "felaktigt" påstod att det skulle vara Wikegård;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: "Det här om Brynäs gnällighet tror jag dock är något han snappat upp genom hörsägen. Karl'n var väl knappt född när Lundström och Stigge var i farten... :-)"

Niklas Wikegård var en månad gammal när Lundström med råge just börjat fylla ut Lunds kvarlämnade tröja. Men jag kanske inte ska ta dina tidsangivelser så noga?

(Hansinge Lunds moderklubb är för övrigt IK Huge.)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Linkan har skägget kvar.Såg det senast i Scaniarinken,räcker ner till knäna ungefär.Han ser ut som Skogs-Ola i Kalle Anka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
sylf: Ja, jag har glömt att raka mig efter det att vi förlorade på Hovet.

Jaså — menade du Magnus Lindquist? Jag tyckte väl att det där med ner till knäna var en viss överdrift på min blonda haka. Det är bla 58 Larsson, 79 Mikaelsson och 14 Robban som kallar mig Linkan trots att jag varken heter Lindquist, Lindqvist eller Lindkvist. [f]Lingon[/f] hade varit mer på pricken som nickname då g:et fångar in -gren bättre än vad k:et gör.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
20 Lindgren: Aja. Men vi har ju faktiskt en Bremberg i serien som också går under namnet "Linkan". :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Skriver du det? Det var ju faktiskt ett ljushuvud som 2003-10-28 06:22 skrev här som förslag till läktarsång under Djurgår'n—Brynäs att:

“Vart ishockeypubliken har gått nu någonstans
Det vet ju ingen ty det enda vi hör är er svans”
“Man undrar ju om hockeyn för er spelar någon roll
Det enda som ni bryr er om är sparka på en boll”
“Hur man kan kallas “Linkan” när Bremberg är ens namn
Det spelar kanske mindre roll i Kuparinens famn”
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
20 Lindgren: *ASG* Den var ju strålande. Nu ska vi bara få ihop ett gäng som vill sjunga på matcherna. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Attan också att inte detta gäng läste den innan matchen. Melodin är till Evert Taubes "Balladen om Gustaf Blom".

(Detta fullständigt onödiga inlägg skriver jag ju bara för att avancera i inläggsligan.)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Så här vill jag se laget i morgon:

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Andersson Miettinen-Lind-N Danielsson

2:a VPL-Kuparinen Malmström-Johansson-Anger

3:e Johansson-Björck Nylander-Kyrö-B Danielsson

4:e Karlsson-? Rönnqvist-Rullande-Soling

Kommentera gärna!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues:

"Bla bla blaaahh" ;-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues:
Har inget att invända mot det trupp förslaget . Får hoppas GP inte spelar kupan och björcken tillsammans bara.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Favorit i repris :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Brynäs vinner med 3-1 över Södertälje,målskyttar: Lind,Björn Danielsson och "Sjödda".


M.V.H Larry!



Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ja då ska man strax iväg med den dära Tomten Warhawk och äta o ladda inför matchen....Känner mig inge motiverad och sugen på hockey just nu bara deppad över Cassels skada och en känsla över att nu kommer det vända och börja gå rätt ner i helvetet "under kvalseriestrecket" ja gud va positiv man är ;) Hoppas grabbarna överbevisar mig genom att köra över kringlorna som ju verklar vara lite på gång nu...Tippar 6-2 till BIF :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
GP inför matchen i em: -Vi släppte in 4 skitmål mot Djurgården.Mot SSK så blir det säkert en krigarmatch.Och då måste vi stå upp från början..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Kvällens/em laguppställning:

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Andersson Miettinen-Lind-Anger

2:a VPL-Johansson Nylander-Johansson-Soling

3:e Kuparinen-Björck Malmström-Kyrö-B Danielsson

4:e Karlsson, N Danielsson, Rönnqvist

Jag fattar inte varför GP spelar med Kuparinen o Björck ihop?

Så här vill jag se laget:

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Andersson Miettinen-Lind-N Danielsson

2:a VPL-Kuparinen Malmström-Johansson-Anger

3:e Johansson-Björck Nylander-Kyrö-B Danielsson

4:e Karlsson-? Rönnqvist-rullande-Soling

Kommentera gärna!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
I min enfald tänkte jag att dom skulle visa Brynäs-SSK på pay per wiev, men icke sa nicke, det är Leksand o Djurgården som visas. Varför detta frossande i DIF jämt o ständigt??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Angående backkonstellationerna så vill väl GP ha en högerskytt i varje backpar kan man anta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Prosten: Visst är det väl så, men det går alldeles för långsamt både för Björck o Kuparinen när dom spelar tillsammans.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Dom får väl helt enkelt se till att befinna sig i anfallszon istället för runt Karhu så e de ju lungt :-)
Kommentera

« · 320556 · »