Brynäs IF

730060 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

« · 1559489 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

"Jag träffade en elitseriespelare under Oddset Hockey Games i helgen som blev nästan chockad när han och hans lag mötte Brynäs för ett tag sedan.
– De spelade som ett juniorlag. Helt obegripligt hur det kan svänga så."

:D

Wennerholm säger dessutom att vinst ikväll = slutspel
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ändå så har du tippat 6-2 till Brynäs?
Kommentera

jå1: Timrås form är ju något bättre nu än den var i november och Brynäs något sämre..nog är det fördel Timrå allt.
Kommentera

Line Up

Last update: 2013-02-12 17:59:21

Referee(s) Marcus Vinnerborg, Tobias Björk
Linesmen Jimmy Dahmén, Daniel Persson

Brynäs IF (Black)

Head Coach:  Jonsson, Tommy Assistant Coach:  Larsson, Jan

Goalies  
40. Holmqvist, Johan
1. Johansson, Jonas

1st Line  
23. Jacobsson, Robin
13. Gunderson, Ryan

90. Harju, Johan
9. Enterfeldt, Sebastian
11. Ollas, Jesper

2nd Line  
22. Sundqvist, Jörgen
3. Djoos, Christian

17. Wännström, Sebastian
19. Järnkrok, Calle
28. Lindholm, Elias

3rd Line  
10. Styrman, Fredrik
5. Löf, Simon

16. Lauritzen, Sebastian
39. Nordquist, Jonas
53. Thuresson, Andreas

4th Line  
62. Lavander, Mats
2. Nörstebö, Mattias

31. Granström, Jonathan
27. Lindgren, Alexander
41. Widing, Daniel
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Ni klarade ju pressen på utomhus matchen, varför skulle ni inte klara det ikväll? Tror tyvärr att ni vinner oavsett om ni spelar bra eller dåligt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Höhöhö, nice try arnio
Kommentera

Gurra88:"Varför gör du nya konton?"

Jag vill sprida mina tillgångar. Jag har ett lönekonto, ett sparkonto, ett investeringssparkonto och ett fondkonto.

Kommentera

Enligt swehockey.se gäller Spelar Wänna,Järnkrok och Lindholm ihop, Thuresson går in med Lauritz och Nordan.

Kanske kan bli bra.

Kommentera

foppa78: Vi får lyssna på hjärtat och med en orgel så löser sig allt hehe . skämt åsido , jag har gett upp denna sässe , med spelara som är totalt lama i skallen så kommer denna press idag bara vara en belastning för dom ,
Kommentera

Carl Lejonkräk: Varför gör du nya konton?
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Med mycket snack och ingen verkstad dom sista 15 matcherna så kommer en mega uppblossad match ikväll nä jag är livrädd för den här matchen och dom har ett och annat att bevisa framöver så jag tror på torsk 1-4 fast hjärtat säger 6-1!
Kommentera

Slajsarn: "Du glömmer väl inte att vädra när du håller på med lösningsmedel."

Varför ständigt dessa provokationer och påhopp?
Kommentera

Monno: Bara extremt roligt att man inte kan stava till sitt eget lag:)

Ja, vi har ju allt i egna händer ett tag till iallafall:) förlust idag efter detta "jippo" så tror jag dock att det är kört.

Kommentera

Gurra88: Tro om inte du och Berka egentligen är lite kära i varandra? ;-)

För att gå till eran match, inget ont om Timrå men förlorar ni idag är nog ert enda hopp att lagen under är sämre än er i fortsättningen.
Kommentera

Något stolpskott i Modoboken har döpt dagens matchforum till Modo HC ........ Har elitserien redan utökats till 14 lag?
Kommentera

faceoff:Jag kräver inte att man vinner varje match. Saken handar mer om HUR man förlorar.Det är bara att kolla på slutresulatenpå de 15 senaste matcherna.

Kommentarer är överflödiga

Kommentera

foppa78:

Hur stor blir torsken i dag? tror på 1-3 . Hjärtat säger vinst men vettet säger torsk , får se vad som stämmer

Kommentera

faceoff: bara vinster som räknas!
Kommentera

Slajsarn:En handling för dig , är det bara när man vinner?håller med om att den här matchen betyder mycket för Bifs heder med presskonferens å allt vad det heter,vinst ikväll 7-3:)
Kommentera

faceoff:De behöver ju inte säga ett skit. Det räcker med att de VISAR motsatsen. något de har misslyckats att göraså här långt.

Kommentera

Gurra88:Tror jag med, övertygande seger:)
Kommentera

faceoff: Nej. men jag tycker väl att det snackat som ett avstamp efter varje match nu ?

Men jag tror på en vinst idag som sagt.

Kommentera

Gurra88:Vad ska dom säga då?Vi lägger oss ner å dör å väntar in nästa säsong!Dom måste ju tro på sig själv!

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn:  Vi vill, vi kan, vi ska .. kanske är löjligast av allt

Tror dock på en vinst idag, men inte att det är de där orden som gjort skillnad.

Kommentera

foppa78:Ja det är mång som behöver "Wake up and smell the coffee".

I början på året så gjorde man en"nystart" och menade på att Januari var en "viktig månad", men efter misslyckade såskaffar man en orgel och har återigen en nystart.

Är det Bill Gates som har byggt det här laget i och med att TJ tror att det bara är att starta om såblir allt bra igen...

- Ord utan handling är bara ord

Kommentera

HappyX3: Har dom inte fattat att det är allvar efter så här många förluster som dom har nu så föreslår jag att alla i laget går till arbetsförmedlingen i morgon!
Kommentera

Carl Lejonkräk:Du glömmer väl inte att vädra när du håller på med lösningsmedel.
Kommentera

Vinner brynäs igen så kommer dom ju fortsätta så som dom gjort, "bara" publiken kommer och dom säger, nu jävlar.. 

Förlorar dom däremot så kanske spelarna börjar fatta allvaret. Kanske krävs att dom ska förlora ikväll för att dom ska börja kämpa och slita som djur för att dom inte ska känna sig "säkra" på slutspel. Visst, jag ser helst att dom vänder detta ikväll, att dom vinner och ser till att bygga en god form. Men det finns två sidor av allt.
Kommentera

sylf:"Va fan spelar det för roll om du är laddad?"

Vad spelar det för roll att du skriver en sån faslig massa dynga egentligen? Jo det ska jag svara på direkt: Det är nämligen så att du verkligen visar på vilken nivå ditt intellekt ligger och det är ju bra att det åskådliggörs. Sen är det ju dessutom så att din replik på mitt inlägg gillas av några personer och det är ju kul för dem.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Vinner vi inte ikväll så är det HÖG tid för han att stiga åt sidan och även för Sundlöv!
Kommentera

sylf: Hahaha!! :) Tack för skrattet
Kommentera

Carl Lejonkräk: Va fan spelar det för roll om du är laddad?
Kommentera

70 Rodrigues: TJ är alltid lugn, även efter 11 förluster på de 13 senaste, en förlust till lär inte förändra det.. Nu börjar jag bli laddad!!!!!! En rejäl urladdning vill jag se och jag tippar på att vi vinner med 6-2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Hoppas att TJ är lika lugn efter kvällens match.
Kommentera

Tror vi har goda chanser att vinna ikväll. Men OM vi förlorar så tror jag det är kört.. Allt det man byggt upp för denna matchen med åtgärdpaket,fullsatt arena, orgel och nu-vänder-det snacket m.m. Att i det läget förlora mot Timrå betyder att fiaskot är fullbordat då får vi följa slutspelet vid sidan av.

Redigerad kommentar

Kommentera

foppa78:

Ta det lungt! Räkna redan nu m att säsongen är körd och att vi nu har chansen att spela till oss en slutspelsplats...

Lite samma kloka tänk jag hörde inför en kvalserie; vi har redan åkt ur ES, nu har vi i KS en chans att spela oss tillbaka...

...men...det ska bli kul m hockey ikväll!

Kommentera

Ja grabbar om 6 Tim och 17 min är det dags Fyfan vad nervöst!
Kommentera

brynäs08: På sikt kommer Brynäs ha en god ekonomi och kan förbättre till kommande säsonger medans Växjö måste börja betala tillbax sin skuld till kommunen och Rögle panikvärvar juh för dom ligger under kvalstrecket...

Nej, nån värvning till kanske men känns ändå förnuftigt så som Brynäs agerat.

Kommentera

Carl Lejonkräk: nä det är det jag menar. Vi skulle ha tagit upp plånboken och gjort ett par förändringar när vi hade chansen. I min värd skall inte nykommlingarna Rögle och Växjö värva bättre och dyrare spelare än regerande svenska mästarna i en anrik klubb som Brynäs. Framförallt inte i den sitsen vi har hamnat i. Jag tycker det gamblas för mycket där hela föreningen lever på hoppet att det vänder av sig självt. Ibland måste man förstärka där finns svagheter. Jag hoppas innerligt att jag har fel.

vi ska leda svensk hockey men verkar hoppas på mirakel, tror gör man i kyrkan, iföreningslivet och företag gäller det att agera.

Kommentera

snubblar in i ett slutspel i sista matchen och vips är alla feberfria, alla ser oss som en mumsbit så vi har inget att förlora. Brynäs går in och köööör! Sm-GULD!!
Kommentera

tompap71: Låter lite bättre i alla fall
Kommentera

Lindström: Är det flunsan så kommer det vara kris i någon vecka till.
Kommentera

TJ låter verkar ju positiv iaf, hoppas att det avspeglar sig på isen också :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

brynäs08: De lär ju ha slipat på taktiska detaljer under uppehållet. Vad mer kan de göra?
Kommentera

Jag vet inte riktigt vad laget har gjort för att vinna imorgon? Känns inte som något annat än löst snack? Jag hoppas såklart att uppehållet gjort att några bitar har trillat på plats men det känns sådär. Det är samma lag som förlorat hela året. Tyvärr.

jag tippar 2-4. Eftersnack om skador och otur. Tyvärr. Hoppas verkligen jag har fel.

det är dags att plocka fram en stor dos lagmoral och gå för vinst till varje pris.

Kommentera

Lindström: Trista nyheter, hoppas verkligen Calle kan lira imorn då, verkar ju så.

Hade ju dock hoppats att en frisk DP skulle gå in och höja nivån på det defensiva. 

Kommentera

Iphone70: Nja det vet jag inte jag tror ni vinner i morgon tyvärr 1-4!
Kommentera

tjugo8:ingen fara, ni vinner sju dagar i veckan mot Timrå
Kommentera

« · 1559489 · »