Brynäs IF

723252 inlägg · 7955 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK den 26/12

« · 476538 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: Håller med...SAIK passar i eliten...men BIF får gärna vara kvar:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Lilljanne: haha...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: Carola, är du kvar. Skulle inte du sätta på DeLeva?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: jo men inte på brynäs bekostnad
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
knutarne: Hoppas att skellefteå går upp nu !!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
sylf: malmö klarar vi att komma före. Om luleå har samma taskiga ekonomi som vi lär inte dom förstärka så mycket mer. Dom kan vi också komma före. Köper Sundlöv in en eller ett par NHL-lirare nästa fönster fixar vi ett ev. kval också. Det finns hopp. Men visst tillhör laget som det ser ut nu dom två, tre sämsta. Jag är i alla fall inte överraskad över torsken idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: Var inte hårdhänt, bara!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: Tyvärr blir det nog så...och det blir inte lätt...tror att SAIK blir hyperfarliga i år!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: ?????????????????????????????????
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Lilljanne: Sundlöv sa att det här laget är inte fy skam det heller.Då går dom ut och gör en skitmatch och blir utbuade inför fullsatt hall.Nu kommer mormor att få betala priset.Det här bär rakt ner i avgrunden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Lilljanne: Hahahaha......Tror jag tar Tomas Dileva !!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: Du skämmer ut the Boss, pajas. Skaffa dej ett passande nick: Carola eller Lena Ph., typ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: Vi som har lite längre perspektiv på det hela vet att det kommer en dag för er också. Dagen då Timrå åker ur igen blir en glädjens dag. Inför helgdag då tamejfan!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: Vilken rolig kille, va?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
knutarne: Börja ladda för bif-SAIK !!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
bocken: Misströsta inte, tio omgångar är mycket. Visst går det inte som på räls just nu men alla lagen som ligger runt strecket rosar inte marknaden direkt. Jag tror och hoppas att klassiska BIF går till slutspel...en form-topp fattas bara. Sedan är BIF inte ekonomin för att värva....och kopis-värvningar är det slut på....men något måste göras..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
knutarne: ES avgörs närmaste tio omgångar och det har inte vi någonting att komma med. Jag undrar hur har man tänkt sig i BIF? Har pengarna gått till de nya rektyteringar, eller? Dom kanske blir tvingade snart att sätta på sig matchtröja???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
88Lindkvist: vi ligger väll visst 10:a eller har jag helt fel?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Jompe: hallå vi ligger före luleå
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Serien just nu.

1.Frölunda 29 21 1 7 102-55 65
2.Linköping 31 20 1 10 91-66 60
3.Timrå 29 20 2 7 96-63 59
4.Färjestad 29 15 4 10 70-67 48
5.Mora 30 15 3 12 101-98 47
6.Djurgården 29 15 1 13 77-77 44
7.Modo 29 12 4 13 78-76 41
8.Södertälje 29 11 1 17 71-84 33
9.Luleå 31 10 2 19 86-102 33
10.Brynäs 29 10 3 16 73-94 33
11.HV 71 30 9 1 20 75-103 32
12.Malmö 29 7 1 21 64-99 24


Malmö i princip avhängda, regeriande svenska mästarna flåsar oss i nacken. HV kommer att komma igång förr eller senare. Luleå bör vi kunna hålla bakom oss, inte minst med tanke på att de hare två matcher mer spelade. Sötälje blir svåra, alla blir svåra med nuvarande trupp. Almtorp räcker liksom inte till mot Hossa...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
knutarne: jo hamnar vi i kvalet så riskerar vi att ryka och då vet jag inte vad jag tar mig till *ush*
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Ja, det behövs nya spelare helt klart! Kvalserien är nära och det är aldrig kul att möta hungriga Leksand eller Skellefteå, det kan bli mycket tufft!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
bocken: jag hoppas på att vi åtminstone klarar att hamna mellan strecket
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Ahlbom: Kvalserien! Här kommer vi... Jag förstår inte att alla andra lag fixar nya spelare men inte "Mormor". Jag har sagt förut och jag säger det igen: Nuvarande Brynäs räcker inte i ES. Två backar och minst en forward för lite. Tyvärr!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Lilljanne: Just de jag glömde bort Sjögren (även om han kanske täcks in av Luovis kostnad) har han tillfört något Brynäströjan?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Lilljanne: jo det skulle vara en mardröm att hammna i kvalet i år
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
lindberg: Pengar över kan det bara bli om man inte från början satsat mer än man haft. Inte omöjligt att Brynäs satsade för hårt med Phillips och Arnason samtidigt som både Sjögren och Timonen kostade pengar (om än mindre). Vi var väl alla förvånade över värvningarna som var så totalt olikt Brynäs. För att hamna på budget har man valt att avstå fler förstärkningar. Som vanligt när det gäller Brynäs handlar det om för lite resurser. Hade Sundlöv haft pengarna, hade han givetvis skaffat både en och två spelare. Kvalet måste undvikas. Jag tror både leksand och skellefteå tar klivet upp i år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Fy fan vilken kass match det där var
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Ja, det går lite trögt! Men jag tippade till slut emot Brynäs, så det blev lite pengar till kassan. Hade dock hoppats på mer av dem, men det måste ju vända snart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Arne hade väl ett likadant kontrakt som Phillips, dvs så länge det är lock-out. Dessa pengar borde väl finnas tillgängliga nu när inte Timonen är kvar, om inte Jokela och Almtorp kostat för mkt förstås. Deprimerande är ordet Jompe.. och i en ev kvalserie kan tex ett proffsförstärkt Leksand vänta mot Brynäs allsvenska backpar Johansson-Kupan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Jompe: Hahaha, som en skärpt kille jag känner skulle säga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Lilljanne: Linköping har gjort 1-2 på Malmo. Alltid något.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Jompe: Jävlar jag hade tippat 1-6 !!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
BIF_: Ännu märkligare är att matcherna uppe i Gävle alltid är klara först. Och att matcherna i Scaniarinken alltid är klara sist.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Lilljanne: SSK verkar slå Djurgårn så vi drattar ner under slutspelsstretcket. Modo har kvitterat i Luleå.

Tisdag har vi Modo borta, sen Luleå hemma på torsdag. Fram med de gröna pillerna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: Nu tänker jag snacka med din morsa! Räkna inte med nå´n kvällsmat innan du lägger dej. HA!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
70Igor: Svårt att hålla slutsspelsplatsen med ett PP-spel av allsvensk klass. Om jag minns rätt har vi gjort 1 PP-mål på dom 10 senaste matcherna. Kyrö måste få gå den kursen omgående!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Jompe: Jahapp då var vi 10:a. Kvalserieplats på tisdag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Jompe: Hahahaha...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Jompe: Hahahaha...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Jompe: 1-4, gonatt, verkar bli en tuff vår.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Walle skott i stolpen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Lilljanne: Men om vi hade pengar till Arnason så borde det finnas något kvar att shoppa för, tycker man. Något måste till. Antingen löses NHL-konflikten i januari (mycket osannolikt) eller så måste vi ha in förstärkningar om vi ska ha en sportslig chans att klara slutet på serien.

Var lunarungarna kommer från? Gissa tre gånger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Jompe: Visst saknas en världsspelare som Timonen men kommer Sulku och Dackell tillbaka så räcker det rätt långt. Ska vi ha en bra chans till slutspel måste minst en toppspelare in. Det är bara att hoppas att pengarna finns. Jag är rädd för att man intecknade framtida vinster (det förväntade ökade publiksnittet) när man slantade upp för Phillips.

Typiskt att en brynäsare avgör för motståndarna idag. Tid finns för Almtorp att svara.

Var kommer lunarungarna ifrån?

KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
rafalski: Tror att det framför allt är två saker man märker idag. För det första saknas Timonen otroligt mycket; virrspelet i egen zon har varit borta ett tag men tycks vara tillbaka idag. Vår backbesättning är så svag, inte minst idag med Sulku skadad.

Sen saknas Dackell. Mycket.

Jag har sagt att vi kommer att tappa slutspelsplatsen ganska snart (inget särskilt djärv gissning) och att det kommer att bli svårt att få tillbaka den. Nästa gång fönsret öppnas måste någon ordentlig förstärkning komma, även om det bara återstår tiotalet matcher. Det känns ju bara deprimerande att ställa vårt lag på isen mot NHL-späckade lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: Jag håller med dej!
Nu vänder Brunäs det här: 99-3 efter tredje perren!
(8^(/)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
rafalski: Det kan du glömma, nu lägger Timrå in en växel till i tredje perioden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
wesse: Tycker brynäs gjör en bra match det står ju bara 1-3 !!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Roxio: Dra åt dig luft innan ni åker under ytan..
Kommentera

« · 476538 · »