Brynäs IF

723250 inlägg · 7955 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK den 26/12

476848 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Anneli: hmm, det fanns en tid då alla bra spelare från Timrå hamnade i Brynäs eller MoDo...
Så ni har mer att tacka oss än tvärtom...
 
Sedan kan ju brynäs gjort tabben att idrottslig livslängd och verklig livslängd inte är samma sak, kanske man får lida för det nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Anneli: Förstår din kritik som de som nu gjort sig skyldiga till nåt dumt självklart borde ta åt sig utav. Dock får du nog blanda dina kort lite bättre när du nämner de "slitiga tider" som Brynäs fått stå ut med.
Vad har Brynäs fått härda ut med som ens varit i närheten av de 18 säsonger som Timrå spelade i Div 1/Allsvenskan? Att vi Timråsupportrar inte skulle ha härdats nog under den tiden verkar du inte ha förstått alls (?).
 
Mitt råd är att inte prata så mycket skit om nåt du faktiskt inte har en aning om innan du själv upplevt det!
 
Lägg också märke till att enskilda supportrars åskikter aldrig kan representera vad en hel grupp tycker. Det finns säkert dom som stämmer in på vad du beskriver som "ridit på sina höga hästar". Men detta innebär ju för den skull inte att alla tycker på just det sättet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Jompe: Min avsikt var naturligtvis inte att få det att framstå som om dom "fick" sina mål, när jag använde ordet "får".
Dom spelade sig nog till dessa baljor. Med lite hjälp av vårt tama försvar i detta läge, kanske man kan säga.
Timrå har alltid haft mkt hockeykultur. Man har ofta varit tvungna att släppa bra lovande spelare till de lag som på den tiden dominerade. T.ex Brynäs.
Åren innan man gick upp i ES fick man ofta ta spelare som andra lag ratade.
Många av dessa tror jag aldrig riktigt fick ngn riktig chans i sett ursprungslag, av olika anledningar: främst tuff konkurrens om platserna.
I Timrå och AS kunde man i lugn och ro utveckla sig ytterligare. Laget fylldes på med lojala lagspelare med stort hjärta. Lite okända spelare för den stora allmänheten och som ytterligare gjorde laget till en hårt arbetande lagmaskin, kryddat med individuella stjärnor (ex Zäta).
Det år man gick upp hade man dessutom lite hjälp av att de kvalande ES-lagen såg ganska ihåliga ut, enligt min mening mer ihåliga än vad dom varit sedan dess.
Väl uppe i ES hängde näringslivet på, vilket är ganska naturligt. Sundsvallsregionen har dessutom minst lika stora ekonomiska resurser som Gävles dito. Om inte större.
Man har dessutom en ledning som passar perfekt för laget. Lill-Kenta passar som hand i handske för detta lag (och även för Tre Kronor skulle jag tro).
Att man tagit ytterligare ett steg i år beror främst på lockouten. Detta gäller i övrigt framförallt för Mora, som du också tar som exempel.
Man skall komma ihåg att Timrå tack vare lockouten fått spelare som Modin, Zäta, Berg och Kiprusoff. Lägg till att en spelare som Hagos höjt sig ytterligare, och du har ett lag som jag sedan starten framhållit som den främste utmanaren om guldet till den hittills i mångas ögon självklara favoriten Frölunda.
Jag säger det återigen, för det verkar som om argumentet inte har ngn större betydelse, trots att det i stort sett är roten till hela diskussionen:
NHL-konflikten, som ställt alla normala begrepp på ända....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
AD: Fan vad tyst det var i Gavlerinken.. Kul att vi hade lite liv på läktaren iallafall:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
forstod pa erat snack att Brynas inte spelade det basta precis... men hur var klacken nar jag var borta da, och vem var det som stod pa pallen /finns inget fragetecken pa det har tangentbordet/ sa vem blir min eftertradare :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Brynäs var inte bra igår! Så var det bara och jag hoppas att de Tikare som betedde sig otrevligt uppe på rinken fick en härlig resa hem!! Jag säger inte att det var alla Tikare, utan ett par stycken men tyvärr så finns det rötägg överallt!! Kanske är det samma personer som beter sig otrevligt mot oss då vi kommer upp till er ishall, jag vet inte så noga. Om dessa ärtskallar satte sig ner och tänkte efter så skulle de nog känna en viss taksamhet mot Brynäs och de spelare som kom härifrån och gjorde så mycket för TIK en gång i tiden! Det är lätt att glömma slitiga tider då det går bra, men man bör ha i minne att fallet kan komma snabbt. Titta på HV71! Jag tycker så jä... synd om dem! Om laget alltså, inte supportrarna för de har också ridit på sina höga hästar!!! Om Brynäs någonsin blir ett topplag igen så ska jag aldrig glömma denna slitiga tid och ta något för givet, det är säkert. Och skulle vi hamna i Allsvenskan så är Brynäs likförbannat laget i mitt hjärta och jag kommer att gå och se dem spela lika ofta som nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
RoW: Ja, undertecknad blev ju till slut "offer" för att ikläda sig Brynäströjan. Det är väl bara att vänta på att den bilden läggs ut... ;))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Huge: "När dom får 2 snabba i rask följd så går nog luften ur killarna lite grann."

Jag såg inte matchen, men av referaten att döma tror jag inte att ordet "får" mål återspeglar vad som hände. Det var väl snarare så att TIK lade i en högre växel och gjorde två snygga mål. Man "får" mål när man pressas tillbaka av ett starkare lag och lyckas hänga en sketbalja. Det var väl knappast vad som hände igår.

Håller annars med Dig i långa stycken. Timrå just nu är klassen bättre än Brynäs, och även om vi spelat bra mot dem tidigare den här säsongen så ska de, med den trupp de har, slå oss. Timrå "ska" slå Brynäs. Man tar ett steg tillbaka från skärmen och försöker fatta vad i h***e som hänt. Timrå, detta stabilt allsvenska lag, harvade i de lägre serierna år ut och år in. Timrå, som när de gick upp i elitserien blev en islada man åkte upp till och hämtade tre pinnar. Skillnaden mellan Timrås och Brynäs utveckling de senaste åren borde vara en varningsklocka i BIF-kansliet uppe på åsen. Det är också en indikation på hur dåligt näringslivet i Gävletrakten ställer upp. Det har blivit något bättre, men kolla in den lilla hålan Timrå (eller Mora, för den delen) och fråga hur de kan ha råd med spelare som Brynäs inte skulle kunna drömma om att få kontrakt med. Varifrån kommer pengarna? Från det lokala näringslivet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Chief: Ja, jag håller med. Bra folk. Bra resultat. Bra hemresa. Bra på Brittas och Bra hemma också hoppas jag när jag träffar familjen. HS går alltid först ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
RoW: Lätt att säga så där i hemmets lugna vrå...;)

Men det var en trevlig resa. Trevligt sällskap, trevligt resultat. Trevliga typer de där Brynäsarna dessutom. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
70 Rodrigues: Vägra sluta kämpa! I första perioden var Brynäs lika bra som Timrå. Sedan bar det iväg, Vad Brynäs behöver är en eller två riktiga mälgörare. I övrigt är ni minst lika bra som Malmö, Södertälje och Luleå och i enstaka fall även Timrå.
 
I eftermiddags kämpades det i alla fall i första perioden, men det såg otroligt lojt ut efter att Timrå gjorde två snabba i andra.
 
Mer hjärta och Brynär spelar slutaspel!
 
P.S. Brynäs har otroligt trevliga supportrar! Tack 66Selander och 70Rodrigues för en trevlig eftermiddag! Fegt av Kalle K och inte våga sätta på sig Brynäströjan igen. Det skulle jag ha gjort på en gång om någon hade frågat mig ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Huge: hehe.... nej men almtorp tog för sig varjefall i första perioden
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Marre70: Haha.. hälsa de bägge tomtarna så gott!! ;)))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Marre70: haha..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Marre70: haha har 70 Rodrigues fått i sig lite för mycket? ;P
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Huge: Har två packade Brynäsare här, 70 Rodrigues och 65 Selander med följe. Åk hem så jag får sova nångång...:))
Livet är inte lätt när det är svårt:))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
4-1 det är köng!!!!!!!HAHAHA
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Huge: Jag lovar, det var bara "Honken"som spelade ikväll, ok, Soling o Malmström var också bäst.-) Hälsningar 70 Rodrigues!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Huge: han spelade väll eller har jag helt fel på vilket nr han har? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
70 Rodrigues: Var du så frustrerad och besviken på läktaren idag att du inte noterade om Almtorp spelade eller inte?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
70 Rodrigues: jo och det är inte så troligt att vi tar tillbaka den heller
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Där rök slutspelsplatsen också!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Huge: Almtorp, va han med??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
bocken: jo låt juniorerna få visa lite vad dom går för med men sjödda har väldigt mycket med rutin det räknas det med men tycker inte han var märkvärdig idag
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
70 Rodrigues: Har inte mkt att komma med idag då jag varit upptagen med annat (middag) i stort sett hela kvällen. Hade min walkmanradio med så jag iaf kunde få reda på ställningen.
Verkade iaf som att det var en jämn tillställning i första.
När dom får 2 snabba i rask följd så går nog luften ur killarna lite grann.
Modin verkar tydligen ha kommit igång till sist, efter att ha varit mkt blek hittills. Nu har han nog kommit ikapp träningsmässigt och Timrå, som jag redan från start klassat som guldkandidat, blir ännu bättre. Bara att titta på deras laguppställning så förstår man att det inte är ett lag man bara går ut och kör över direkt.
Ingen skam att torska mot detta lag. Trots att jag som vanligt är optimist så konstaterar jag att det har känts lite som att vi för tillfället är i en liten negativ trend, rent mentalt. Övriga lag därnere som vi tampas med har alla, på papperet iaf, blivit lite bättre. Dessa lag har kunnat gå in i omstarten med en anda av lite mer positivism, även om det inte automatiskt innebär att man blir bättre pga sina på papperet bättre förstärkningar. Förlusten av Timonen, som inte heller blivit ersatt, tar nog minst lika mkt på psyket som det försämrar kvaliten på laget.
Det är som jag hela tiden framhållit, lagen som nu ligger därnere som vi tampas med, och inte lag av Timrås kaliber. Visst är det alltid bra om man kan ta några "bonuspinnar" mot dessa topplag, men idag gick det inte.
Man måste för det första ha första målet (kan tyckas vara en klyscha, men alla hockeykännare vet att i dagens hockey är det en mkt viktig sak), plus att man måste sätta de chanser man får. Speciellt frilägena.
Har vi dessutom både Dackell och Sulku på skadelistan, så kan man väl konstatera att dagens resultat inte var direkt sensationellt.
För övrigt håller jag med Lilljanne, när jag läst igenom dagens inlägg under och efter matchen: Klar Lunarvarning på många.... :-)
Hur såg Almtorp ut, förresten?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Ahlbom: Ja, det kan man tycka men faktum är att sjödda fortfarande tillhör dom bästa i laget. Nu måste ju BIF värva yngre spelare eller släppa fram juniorer annars får vi ett lag som består av gamla gubbar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
bocken: jo det e klart men kanske dags att byta ut han snart?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Ahlbom: Han ju f...n 39 snart!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
bocken: nja håller inte med dig om sjödda han var inte bra idag asså gjorde alldeles för lätta mistag med puck
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
70 Rodrigues: Timrå var ärligt talat helt överlägsna idag. Tur för oss att Honken storspelade.
Myn betyg idag:
Riktigt bra Honken, Malmström
Bra Sjödin, Soling
Helt OK Ingen
Underkänt Resten....

Ja, Ni... Vi skulle verkligen behöva typ Modin och Zäta i laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Huge: Matchanalys??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Lundström 6: haha den va bra :P nej det vet dom troligtvis inte hehe lägg in den kommentaren till dom och se hur länge den varar ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Ahlbom: SM-GULD vet dom vad det är?
 
MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Batman: hur många sm-guld har dom då? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Gäst: Liten kommun, men j...a bra isockeylag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: du är i fel gästbok om du ska dirkutera sundsvalls hockey ;P
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Gäst: Hur går det för sundsvall-hockey ???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
knutarne: nej den går alldrig at rädda ändå
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Trodde bocken var prio 1:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Gäst: haha jo dom e väll inte så många där va? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Ahlbom: I år finns det två kriterier som betyder nå´t: 1) En planering för en schysst parkering 2) Snyggast tröja i Elitserien (trots att hela timra kommun röstat ligger dom sist).
Resten skiter jag i!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: Är du uppe fortfarande? Är det FF?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Lundström 6: otroligt vackert :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen:  Det är BRYNÄS
 
MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
DEn enda tröst vi har nu är ju att vi leder omröstningen om sveriges snyggaste tröja :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Springsteen: KNAPPAST!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Lilljanne: Dileva är väll gävles stolthet !!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Men vi har ett bra lag som inte är fy skam, yeah right!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
Siter på Sätra i Gävle o skäms, tänk vad kul det hade varit o va tIKfans, vilken lekstuga dom hade med Beynäs ikväll, så vackert!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 26/12
sylf:
Glömde du rasta hunden idag...?
Kommentera

476848 · »