Brynäs IF

730577 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1

« · 970163 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
GävleLasse: Tänd lyset då, om du är mörkrädd.
Jag har haft fullt sjå med att radera i barnsligheterna. Ber om ursäkt ifall ditt oerhört viktiga inlägg kom bort tillsammans med resten. Jag raderade det mesta så du är inte ensam.
haggen är tillsagd att bättra sig.
Kommentera

Habs: Nu gjorde Huge en insats... han tog bort min uppmaning till moderatorerna...

man blir mörkrädd
Kommentera

Habs: Ähh det är skit att torska mot TIK, jag är så jävla sur och bitter.
Kommentera

GävleLasse:

Moderatorerna här här verkar inte fatta vad ett Troll är :)
Kommentera

Robban74:

Robban är du Robban på HM också?
Kommentera

haggen: "Däremot åker vi till Leksand nästa säsong"

Kan ni väl göra, vi tänker åka till Jönköping, Linköping och Karlstad m.m.
Kommentera

rafalski:

Du vet att matchen är slut va?, eller tittar du på reprisen o hoppas puckarna går in?
Kommentera

Från hjärtat: ohhh Widing vilen balja, bra kontroll i början av andra, vad händer stoppa karln!!!! men jag sover , väck mig, tre mål som känns jääääävligt onödiga men vi kommer igen. ANGELLLLLL !!!!!fan vad skönt!! DACKELLLLLL ändå skönare, nu kommer vi att köra över tallefjantarna i tredje. Tight, tight tight, och ingen riktig struktur, Timrå gnetar på bra och vi känns inte farliga. Ut med Korhonen och nu skapar vi chanser, ahh ohh men pucken vill inte in, så jävla bittert.
Kommentera

Habs:

Ö-vik o Gävle, enda ställen jag hört publiken bua ett helt pp...
Kommentera

Robban74: Nej, inte det minsta. Vi får nog mest vara tacksamma för alla poäng ikväll!
Kommentera

Robban74: Mata inte trollen....han förstår inte bättre....
Kommentera

Dream Team: Ja det var en spännande match och traditioner är till för att brytas, men varför just ikväll? Timrå gör en bra match med tanke på de skador dom har och jag tycker även att Brynäs gör en bra match. Jag bockar och bugar trots att det gör jävligt ont just nu.
Kommentera

Dream Team: Tyckte ditt ställningstagande mot dina medsupportrar var stort !! Finns ingen anledning att de går in här och spyr ur sig spydigheter
Kommentera

Dream Team:

Det är sant, mitt inlägg var menat till alla TIKar som hoppade in här. Men som du säger så var ditt inlägg sansat och helt ok. Sorry att jag valde att svara just på ditt.
Kommentera

Habs: Menar du mig nu, eller? Jag försökte alldeles nyss få stopp på de mer än onödiga kommentarerna som haglade in här. Kom inte och häng ut mig för det nu.
Kommentera

haggen: bla bla bla... Ja Tommy är ju från Tallefjant-land. VÄlkommen tillbaka i slutspelet... då du!
Kommentera

Blues Brothers på tv4-film. Höres:)
Kommentera

rafalski: Jag är likadan själv, så jag fötrstår dig ;-) Därför känns det ju extra omödigt när "du vet vem" dyker in och sprider onödiga kommentarer.
Kommentera

Dream Team:

Varför sån bitterhet när ni precis vunnit över oss för första gången på flera år. Var glada och nöjda och låt oss få vrida oss iplågor. Det är svårt att vara en bra förlorare men nu visar ni hur svårt det är att vara en bra vinnare.

Personligen så önskar jag av hela mitt hjärta att vi får er i kvartsfinal.
Kommentera

Dream Team: Ähh, jag är bara en dålig förlorare, känns jävligt tungt just nu ;-)
Kommentera

Robban74: Hur vet du att han hade en avvaktande utvisning på en TIMRÅ spelare?? Han kanske bara sträckte på armen!
Kommentera

Robban74: Hade han en utvisning? Och det är du säker på? Kommentatorn säger att han TROR att han har en utvisning.. Jag såg ingen och Brynäs protesterade inte.. verkar föga troligt att han hade en avvaktande..
Kommentera

rafalski: Såja, 30 säsonger i högsta serien har nog gjort att iaf någon kommer ihåg oss. Men du har rätt, vi har en bit kvar till ditt Brynäs, som verkligen solar sig i historiens glans. Kanske lite för mycket.
Kommentera

rafalski: Brynäs älskad i hela Sverige? Nu tog du väl ändå i lite väl.
Känner du alla i sverige?.
Skärp dig nu.
Timrå vann en tätt match och hade marinalerna med sig.
Kommentera

haggen: Till skillnad från tik så behövs Brynäs i elitserien, tradition och och ett älskat lag i hela sverige. Däremot timrå är en perentes i hockeysverge som ingen älskar och saknar ifall de åker ur.
Kommentera

haggen: Sluta upp och skäm ut dig själv med dina kommentarer nu! Vi har precis vunnit efter en gastkramande match, så det du vill ha sagt tror jag ingen här inne håller med i speciellt mycket. Visa lite respekt istället!
Kommentera

Springsteen:

Visst, precis så är det.
Vi har haft lite stolpe in några matcher idag var det stolpe ut. Men vi börjar spela med ett mycket högre tempo och det gillar jag.

Faktist från hjärtat, tar vi oss till slutspel så räds jag inget lag alls. IOF är väl TIK en önskemotståndare men för tusan ta hit HV så skall Liv få kröka rygg :)
Kommentera

Robban74: Kankan och Nolanders insats i andra är matchavgörande, maken till flathet i backspelet har jag inte skådat. Men att brynäs skulle leva upp till förväntningarna vore väl för bra för att vara sant, tillbaka i Moraträsk.
Kommentera

Per HApps:

Precis så där ödmjuka är vi alla Valbograbbar.
Kommentera

rafalski: Tyckte brunäs gjorde en kanon match man
får ju tänka på att det vaTimrå ik dom mötte !!!
Kommentera

rafalski: Ja, om spelet i period 1 får tala så var det så. Nu var det som tur var för vår del 40 minuter till att spela.
Kommentera

mattiaskarlgren: Varför går det INTE att skylla på domarn när det jävla puckot låter Timrå spela PP i slutet när Brynäs ligger på för en kvittering. Det är skandalöst dåligt av domare Persson att göra en sån miss. Han har en avvaktande utvisning på armen när Brynäs lyckas få in en spelare för mycket på plan. Då ska spelet blåsas av och man ska kvitta utvisningen på armen mot Brynäs 6-man och därmed ska man spela 5-5. PUNKT!
Kommentera

Dream Team: Ok, men att torska mot Timrå är ett lågvattenmärke ;-)
Kommentera

rafalski: Nu har du fel. Våran förstafemma har varit intakt förutom någon match den senaste tiden. Där ingår Sundh/Regin/Axelsson.
Kommentera

sylf: Torska mot Timrå är ett lågvattenmärke, hela förstakedjan är skadad och ändå förmår man inte att vinna.
Kommentera

sylf: Nu tog du väl i. Jag får det till 1 minut och 37 sekunder. (((3.45 5/4) Peter
Regin, 1-2 (4.52) Björn Svensson
(Jonsson), 1-3 (5.22) Johan Andersson)))) Djävla skitlag!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, dom kan inte ta sig i kragen och vinna såna här matcher. Är det inte individuella misstag av utespelare så är det målvakterna som kastar in nåra puckar i egen kasse. Det håller inte. Det var en bra och underhållande match idag men vad hjälper det?
Kommentera

70 Rodrigues: Jävla bajsspel i andra bäddar för den här förlusten, fan att dom inte kan vinna när det som bäst behövs. Uselt backspel i andra där en febersjuk Kankan åker runt totalt desorienterad.
Kommentera

Habs: "Egentligen så gör man en bra match, det är slarv under en kort period och maximal utdelning av TIK."

Ja, det sammanfattar matchen mkt bra.
Bra intensitet överlag och viljan var det iaf inget fel på.
Bortsett från dom där minuterna när man stod och sov.
Vi får skylla oss själva helt enkelt.
Kommentera

Per HApps: Håller med. Stort i förslustens ögonblick.
Kommentera

extra kasst när timrå har 86:or som snurrar åttor runt era backar.....
Kommentera

Går inte snacka en massa om domarn, Brynäs förlorar matchen på egna juniormisstag. Man är inte värda att ta poäng i en sådan här match. Angell, Hietanen och Widing får godkänt. Alla andra kan bättre.. Sen är det synd å se att personer som Danielsson samt Hermansson får spela när dom går ner. Bättre å köra med Alcén som iaf gör lite mål samt Sandin som sliter som ett djur.
Kommentera

70 Rodrigues:
nu är du orättvis, inte vek väl bif ned sig?
Kommentera

Habs:
En eloge till eran tränare under intervjun efter matchen.
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja det är fraperande att man BARA vinner matcher när man inte är favoriter.
Kommentera

sylf: Ja, dom undrar varför det inte kommer något folk, jo för att dom viker ner sig.Fy fan vad trött jag blir, det gällde ju så mycket.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, så var den matchen över. På 3 minuter avgör TIK matchen mot ett juniorförsvar. Folkfest, lördag och allt vad det innebär, då spelar man ett försvarsspel som inte ens P97 gör. Nu hade man chansen att gå förbi DIF och knapra in på VF, men vek ner sig. Hur många kommer till nästa match? 3500?
Kommentera

70 Rodrigues: Ååååå jösses säger jag bara det va ju tre säkra eller????
Kommentera

Habs: Slarvar man som dom gör så är det ingen bra match. tyvärr. Som vanligt när det gäller så gör dom helt oförklariga misstag, only in Gävle!!
Kommentera

Begär omspel för helvete ! och sänk den där jaävla Sören Persson i nybroviken
Kommentera

« · 970163 · »