Brynäs IF

730591 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1

« · 970227 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
sylf:
Vi får döma själva hädanefter:-)
Kommentera

Peja:
Ursäkta mig. Timrå ligger tvåa i tabellen o jag anser TIK vara ett topplag.
Du gör din analys efter att ha sett laget i en match mot Brynäs i omgång 36.
Jag baserar mitt inlägg på de senaste säsongerna, där Timrå gått från klarhet till klarhet o spelat en positiv ishockey. De har visat att de är ett topplag som man bör räkna med.
Ett topplag kan göra mindre bra matcher, men även vinna.
Skador får man alltid räkna med.
Kommentera

sylf: Domarna är riktigt dåliga, det jag ville få fram är att Brynäs föll på eget grepp.
Kommentera

Peja:

Idag mötte ni ett juniorlag, tar ni er till slutspel så möter ni ett lite annat lag.
Kommentera

stefanalno: Problemet är ju lika stort under säsong. I första per blåser dom för det mesta, i andra slätar dom ut lite för att i sista blunda för det mesta. OM det inte är nåt lag som fått mycket mer utv än det andra, då måste statistiken jämnas ut till normal nivå. Patetiskt!
Kommentera

sylf:
Givetvis händer det att domare gör misstag. På en tiondels sekund skall de blåsa o döma. Med den fart som finns i dagens hockey, krävs det blixtsnabba beslut o här kan jag hålla med att man missar ibland, men jag har förståelse för att man missar en del.

Om varje domare håller sig till regelboken o har en rak o tydlig linje i sitt agerande match efter match, så skulle mycket av diskussionerna försvinna.

Dock vet alla att BÅDE spelare, ledare o domare förändrar dessa regler när det blir slutspel. Då gäller helt andra bedömningar.
Håll en rak o jämn bedömning i såväl elitserielunken samt slutspel, så slipper vi måhända en stor del av diskussionen?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Grattis AlnöStefan,ditt lag vann ju ikväll.
Kommentera

stefanalno: Nej, Brynäs mötte inte ett topplag. Det här Timrålaget skulle inte ha en chans att vinna SM-guld, men som tur är för Timrå har de ju ett helt gäng starka kort som inte var med idag, men som antagligen kommer att vara med när det börjar dra ihop sig på allvar.
Kommentera

Peja: Där håller jag inte riktigt med dig. Vi spelade tätt och försökte minska ytorna för er att spela runt pucken på, vilket också lyckades rätt så bra. Visst var det ett par tveksamma saker som Persson släppte för, men det var ju en liknande nivå hela matchen. Och åt båda håll.
Kommentera

rafalski:
Var ej sur o bitter. Vi mötte ett lag som kan gå hela vägen när sm-slutspelet avgörs framåt vårkanten.
Serien är jämn o flera lag krigar på inför slutomgångarna. Blir en härlig avslutning på serien....
Kommentera

70 Rodrigues: Nu var det inte det jag diskuterade, jag sa bara att domarna suger över lag.
Kommentera

sylf: Man kan diskutera domare hit o dit, vi torskar pga att killarna spelade som om dom hade sina klubbor uppkörda i gryngången under 2 min. Dom får skylla sig själva, dom föll på eget grepp.
Kommentera

Dream Team: Ja, Persson är kass. Idag lät han Timrå spela ryggsäckshockey hela tredje perioden utan att ta något för det, trots att det är sagt att de ska ta hårdare på holdings, interferance och hookings.

Utöver domaren kändes det som att den dåliga isen ställde till det en hel del i matchen. Det gick ju knappt ett slå en passning.
Kommentera

haggen:

2 domare på isen = straff;)
Kommentera

Dream Team: Domarna överlag är så dåliga så man baxnar. Sen får dom försöka med 2 domarsystem, 35 domarsystem eller vad som helst. Det innebär bara fler idioter på isen som kan göra korkade domslut.
Kommentera

Peja:

Klart det skulle varit straff isof om nu domarn hade blåst men situationen gick ju väldigt snabbt och domarn på andra blålinjen så då är det ju inte lätt o se.
Kommentera

Peja: Problemet stavades inte BjörnSvensson eller den Brynösspelare som nu kunde ha hakat honom. Matchens stora skämt hette ju Sören Persson. De matcher jag har sett då han har dömt har varit helt bedrövliga insatser. Hemskt att se.
Kommentera

Peja: Det var en klockren utvisning, filmning!
Kommentera

haggen: Märkligt att någon kunde tycka att det var utvisning, om det var hakning så var det väl straff? Eller hade han inte kontroll över pucken kanske?
Kommentera

sylf: Det behövdes ju inte
Kommentera

Peja:

Tom Arto "tillåter det mesta" Blomsten tyckte det var utvisning.
Kommentera

Peja: Det lustiga var att dumskallen slängde sig istället för att försöka göra mål. Han borde fått en tvåa där.
Kommentera

RTS: Angell var knappt på honom, han förstärkte det som bara den.
Kommentera

Peja: Som dem i studion sa, Solklar hakning. Kan bara instämma.
Kommentera

Var det #19 Björn Svensson som gjorde årets filmning där i slutet eller vem var det?
Kommentera

Huge: Hata Timrå
Kommentera

GävleLasse: Ja, han är iaf tillbaka i sin egen bok nu, och där har jag ingen jurisdiktion.
Kommentera

Huge: Och det har han gjort?
Kommentera

GävleLasse: Tänd lyset då, om du är mörkrädd.
Jag har haft fullt sjå med att radera i barnsligheterna. Ber om ursäkt ifall ditt oerhört viktiga inlägg kom bort tillsammans med resten. Jag raderade det mesta så du är inte ensam.
haggen är tillsagd att bättra sig.
Kommentera

Habs: Nu gjorde Huge en insats... han tog bort min uppmaning till moderatorerna...

man blir mörkrädd
Kommentera

Habs: Ähh det är skit att torska mot TIK, jag är så jävla sur och bitter.
Kommentera

GävleLasse:

Moderatorerna här här verkar inte fatta vad ett Troll är :)
Kommentera

Robban74:

Robban är du Robban på HM också?
Kommentera

haggen: "Däremot åker vi till Leksand nästa säsong"

Kan ni väl göra, vi tänker åka till Jönköping, Linköping och Karlstad m.m.
Kommentera

rafalski:

Du vet att matchen är slut va?, eller tittar du på reprisen o hoppas puckarna går in?
Kommentera

Från hjärtat: ohhh Widing vilen balja, bra kontroll i början av andra, vad händer stoppa karln!!!! men jag sover , väck mig, tre mål som känns jääääävligt onödiga men vi kommer igen. ANGELLLLLL !!!!!fan vad skönt!! DACKELLLLLL ändå skönare, nu kommer vi att köra över tallefjantarna i tredje. Tight, tight tight, och ingen riktig struktur, Timrå gnetar på bra och vi känns inte farliga. Ut med Korhonen och nu skapar vi chanser, ahh ohh men pucken vill inte in, så jävla bittert.
Kommentera

Habs:

Ö-vik o Gävle, enda ställen jag hört publiken bua ett helt pp...
Kommentera

Robban74: Nej, inte det minsta. Vi får nog mest vara tacksamma för alla poäng ikväll!
Kommentera

Robban74: Mata inte trollen....han förstår inte bättre....
Kommentera

Dream Team: Ja det var en spännande match och traditioner är till för att brytas, men varför just ikväll? Timrå gör en bra match med tanke på de skador dom har och jag tycker även att Brynäs gör en bra match. Jag bockar och bugar trots att det gör jävligt ont just nu.
Kommentera

Dream Team: Tyckte ditt ställningstagande mot dina medsupportrar var stort !! Finns ingen anledning att de går in här och spyr ur sig spydigheter
Kommentera

Dream Team:

Det är sant, mitt inlägg var menat till alla TIKar som hoppade in här. Men som du säger så var ditt inlägg sansat och helt ok. Sorry att jag valde att svara just på ditt.
Kommentera

Habs: Menar du mig nu, eller? Jag försökte alldeles nyss få stopp på de mer än onödiga kommentarerna som haglade in här. Kom inte och häng ut mig för det nu.
Kommentera

haggen: bla bla bla... Ja Tommy är ju från Tallefjant-land. VÄlkommen tillbaka i slutspelet... då du!
Kommentera

Blues Brothers på tv4-film. Höres:)
Kommentera

rafalski: Jag är likadan själv, så jag fötrstår dig ;-) Därför känns det ju extra omödigt när "du vet vem" dyker in och sprider onödiga kommentarer.
Kommentera

Dream Team:

Varför sån bitterhet när ni precis vunnit över oss för första gången på flera år. Var glada och nöjda och låt oss få vrida oss iplågor. Det är svårt att vara en bra förlorare men nu visar ni hur svårt det är att vara en bra vinnare.

Personligen så önskar jag av hela mitt hjärta att vi får er i kvartsfinal.
Kommentera

Dream Team: Ähh, jag är bara en dålig förlorare, känns jävligt tungt just nu ;-)
Kommentera

Robban74: Hur vet du att han hade en avvaktande utvisning på en TIMRÅ spelare?? Han kanske bara sträckte på armen!
Kommentera

Robban74: Hade han en utvisning? Och det är du säker på? Kommentatorn säger att han TROR att han har en utvisning.. Jag såg ingen och Brynäs protesterade inte.. verkar föga troligt att han hade en avvaktande..
Kommentera

« · 970227 · »