Brynäs IF

730598 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1

« · 970227 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
sylf:
Vi får döma själva hädanefter:-)
Kommentera

Sören Person+Korronen=Pajaser
In med Sperrle NU å Spela förfan i 60 min..
Kommentera

Bissett19:
:-) Varit Brynäsare över 30 år, tillika hårt arbetande supporter i BSKV.
Hjärtat är o förblir detsamma livet ut...

Dock, o det förnekar jag inte. Med åren har jag lärt mig att även tycka om andra lag som spelar en kul o positiv hockey.
Jag menar. Har man endast 10 minuter bilväg till Timrå samt en kort resa till Ö-vik, så måste man ju gå på matcher om man är hockeyintresserad.
Bevisligen har ju både Timrå samt Modo lyckats väl de senaste säsongerna, så jag ser närmast det som en härlig upplevelse att få se bra hockey häruppe.
Kommentera

stefanalno:

Håller med dig att man skall hylla bra hockey och TIK har iallafall under förra säsongen presterat rolig hockey.
Däremor så räknar jag inte alls TIK som någon kandidat till guldet, skulle vara beredd att satsa både skor och toppluva på att man som vanligt åker i kvarten särskilt om man får Brynäs.
Därmed inte sagt att jag föredrar andra lag, jag skulle tycka det var skitkul om Sundsvall fick nått att glädjas över.
Tyvärr så är TIKs fans dom mest fantasifulla jag träffat på :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
StefanAlnö. Du dyker upp när Brynäs är som sårbar. jag är inte världens bästå. MEN JAG ÄR MEDLEM INNAN JAG BÖRJAR MUCKA. Stefan du kan gärrna ringa 0708-796993. jag tänker inte svara förrän du har löst ett medlemskap
Kommentera

Habs:" Tyvärr så är TIKs fans dom mest fantasifulla jag träffat på"
Ja att tro på Guld så krävs det en stor portion fantasi. ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse: Är Det inte illa att din radarkompis Stefan anger ditt namn som en själfrände samtidigtg han försöker sänka Brynäs...
Kommentera

Fn vilket ras i andra perioden...
Oddsen är nog rätt låga på att Fru Sjödin lägger av i vår.
Det man kan ta med sig är Widings 1-0 mål och att Molin äntligen tog en poäng.. och framförallt Dacke gjorde mål på Oves väldigt lösa passning.
Hiettanen var bra på backen.
Kommentera

65selander: Har du gått och lagt dig? Natten har ju knappt börjat!
Kommentera

Lindström: Men herre j-a... Han heter Markus Mikael Korhonen. Korhonen! Korhonen! Vi har ingen nytta av en målvakt som bara står 58.39 av en match.
Kommentera

65selander:vilka soloräder det går att göra mot er!:)
Kommentera

Habs: om inte vi är en guldkandidat är inte ni heller de, tänk på vilka spelare vi saknade ikväll ;)
Kommentera

stefanalno: Mysteriet löst. Du är alltså Tallefjantare! Då fattar jag varför det känns som du yrar på våra sidor om Brynäs. Lägg ner.
Kommentera

e en nykter bussresa hem då man var helt förkrossad samt reprisen på c+ har man sansat sig.

genomgående en bra insats
3 katastrofbyten blir för jobbiga att ta igen
stor eloge t att det gjordes match av det ändå
riktigt bra chanser t 4-4

tycker de flesta ska söka sig tillbaka på torsdag för att se kampen mot Sveriges just nu bästa lag...trots att det är årets fattigaste dag...
Kommentera

Domarn:
Till att börja med kan du presentera dig.
Jag anser att du med en anonymt inlägg, som riktar sig PERSONLIGEN emot mig, enbart förstör o jag o mina brynäsbekanta förstår uppriktigt sagt inte vad du menar.
Om du är osäker på vilken klubbtillhörighet, så kan du alltid kontakta de som känner mig.

De problem som funnits i föreningen både bland supporterklubbarna o organisation har visat sig riktiga. Somligas oro har var således befogad.
Om inte du har sett detta, så beklagar jag verkligen.
Kommentera

65selander:
Vi är inga radarkompisar. Dock är jag överlag överrens med GävleLasse om vissa saker som berör förening samt supporterklubbar.
Jag skall dock ta till mig din kritik o lämna GävleLasse utanför.
Dock o det känns viktigt att påpeka. Mycket av den kritik som framfördes av en del personer, bland annat GävleLasse o Rodrigues här på HS samt lite andra personer för 3-4 år sedan visade sig stämma, men mycket är idag bra.

Sänka Brynäs.?
Det var baske mig hårda ord. Nu får du allt förklara dig.
En rätt så hård anklagelse, enligt min mening.
Tydligen kan tidningar , media och övriga experter inom hockeysverige vara kritiska till föreningar, men vi andra har tydligen ej den rätten.

Vad får dig att tro att jag enbart är kritisk till föreningen?
Jag har skrivit otaliga insändare som berör annat än föreningen.
Kommentera

70 Rodrigues: Ojoj va enkelt.. Som ja sa.. VI vann!!!! :)
Kommentera

Uddan: Vi tar hellre era gliringar efter en vinst i en match som kunnat gå hur som helst än alla era bortförklaringar...

Lycka till i fortsättningen.
Kommentera

GävleLasse: Haha så säger en förlorare :)
Tack dessamma!
Kommentera

Uddan:Jaigår var vi förlorare. Med tanke på att ni tallefjantar är så stöddiga så måste gårdagens vinst ses som någontng stort.

Det är mycket hockey kvar innan serien är färdigspelad...Sen får vi se vad som händer. Det lär bli slutspel för er och vad som väntar oss lär visa sig, en så tät serie som det är.
Kommentera

GävleLasse: haaha ojoj ni förlorade på isen och på läktarn.. Sorgligt och pinsamt att ni måste skrika ut i högtalarna för att få igång publiken!!
Kommentera

sylf: Nu såg inte jag matchen, men jag förutsätter att Brynäs vek ner sig som påse ruttna fikon. När folkets förhoppningar för en gångs skull ligger över marknivå och 8000 har samlats vid pumpen för att få en skymt av det "nya Brynäs" ,visar man på nytt att tigerhjärtat är lika starkt som Oves löpsteg på myren, en solig dag i augusti. Nu blir det Brynässlakt på torsdag och sedan bortamöte mot formstarkt Luleå där 0-poäng ligger klar på agendan. På söndag kan vi återigen ringa in Brynäs på 11:e platsen och be till gudarna att inte Leksand och Malmö hittar några förstärkningar inför slutspurten. Vi får verkligen hoppas att Clas Ohlson har ett fullgott sortiment av rep och bjälkar i mitten av april, det lär behövas...
Kommentera

65selander:
Vari ligger skillnaden att vara kritisk till förening contra spelare.?
Jag såg ingenting av dig i debattten när Daniel Johansson så gott som kläddes av på HS. Vidare gjorde vissa narr av Sjödins fru när hon gick ut i media. Kan ge flera exempel.
Om du som jag läser KEBS frågespalt, så klär man av både spelare o tränare, i de flesta fall anonymt med insändare.
Beror det inte på VEM som har kritik, som du vänder dig emot ,när någon är kritisk till föreningen.?

Om du anser att jag muckar, dyker upp när föreningen är som mest sårbar samt rent allmänt förstör för andra o föreningen, så skall jag givetvis lämna debatterna.

Jag sade redan i debatterna för 3 år sedan att jag ämnar bli medlem i Brynäs IF när K-Å samt Palle har lämnat föreningen. Tydligt o klart skrev jag det o jag har ej ändrat mig på den punkten.
Till skillnad från många andra som ändrar åsikt vecka från vecka, o efter resultat i serien, så har jag varit otroligt fast både i min kritik samt åsikt kring saker o ting.
Kommentera

Uddan: Om du såg upp i taket så såg du anledningen till att Gävlepubliken är kräsen.

Vad har ni i taket i E.on? En tvättlina eller?
Kommentera

munkas: Din analys stämmer inte.

Brynäs gjorde en ganska bra match igår, förutom en del av den andra peioden när man agerade statister på isen. Det blev matchavgörande.
Kommentera

GävleLasse: "Vad har ni i taket i E.on? En tvättlina eller?"

Nja, jag tror dom har firat upp tre av Jonte Hedströms utslagna tänder.
Kanske en bit av näsan också...
Kommentera

GävleLasse: En som har hajat läget iaf:

Vi går ut och gnäller och säger att vi vill ha hit publiken och så gör vi så här när de kommer hit. Det är så att man skäms, säger Daniel Widing.
Kommentera

70 Rodrigues: Hur det än gick igår så var det bra hockeyunderhållning. Hade vi vunnit så hade det givetvis varit bättre. Men jag tror att du har snöat in för mycket på resultatet i en enskild match. Hade vi fått stryk med flra mål och gjort en dålig insats så hade jag köpt dina argument helt.

Att Widing sågar sig själv och laget i efterhand ger jag inte mycket för. Man har vikt ner sig allt för många gånger för att man ska bry sig om vad de säger.

De har en utmärkt chans att revanchera sig på torsdag...
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, en kille med självinsikt!! Den enda skulle jag tro.
Kommentera

GävleLasse: Så vilka ska man lyssna på om inte spelarna själva?
Kommentera

70 Rodrigues: Visst ska man lyssna på dem, men man ska inte ta deras uttakanden på för stort allvar. Han är givetvis besviken på deras insats. Men som jag sa, de har alla chanser att revanchera sig redan i nästa omgång.

Kommentera

70 Rodrigues: När Widing säger att han skäms så hoppas jag att han avser speakern/klackledaren.
Kommentera

GävleLasse:

Jo Brynäs har underhållt riktigt bra de senaste två hemmamatcherna,men tyvärr har vi bara fått med oss 1 poäng.O det är ju ändå det som räknas.

Offensivt är Brynäs riktigt roliga att skåda på just nu,kan man minimera misstagen i matcherna så ska vi nog kunna knipa en plats bland dem åtta efter 55 omgångar.
Kommentera

GävleLasse skrev:

"Brynäs gjorde en ganska bra match igår, förutom en del av den andra peioden när man agerade statister på isen. Det blev matchavgörande."

-Dessa två meningar räcker, en enkel och helt klockren beskrivning av matchen igår. Brynäs hade kanske behövt plocka fram lite mer bortaspel vissa stunder för att tajta till hemmåt men vaffan shit happens. Man kanske ville lite för mycket inför en ovanligtvis stor hemmapublik. Om man tar o glömmer de där hjärnsläppsminuterna i andra så fanns det en hel del positivt att hämta. Inställningen var det iaf inget fel på o det kan man komma långt på framöver...
Kommentera

GävleLasse: Vad spelar de för roll...Vi äger på isen och på läktarn...
Kommentera

Uddan: Glöm inte att det står 5-1 i matcher till Brynäs nu bara, Timrå kommer göra som vanligt...ta sig till slutspel och åka ut hedersamt mot ett vassare lag.
Kommentera

Davey_22: Ni kommer inte ens dit!!
Kommentera

Uddan:
Ödmjuket är en dygd, punkt
Kommentera

Uddan: Det får vi se, i vilket fall som helst så har det inget med mitt tips om hur det går för Timrå att göra.

Jag tror dock att Brynäs kniper sista slutspelsplatsen.
Kommentera

GävleLasse: Chans till revansch finns ju alltid efter en torsk. Det är väl ändå spelarna man ska lyssna på efter en match, eller man kanske ska ta Aftonbladet eller GD?
Kommentera

70 Rodrigues: Spelare/ledares uttalanden bör väl tas med en smula salt. Det handlar om gruppsykologi. Man vill enbart fokusera på det man kan påverka, dvs sitt eget lag och dess prestation. Hylla motståndaren ger loser-vibbar.
Kommentera

Bragd-Birger: Så vilka ska man lyssna på??
Kommentera

70 Rodrigues: Supportrarna, i synnerhet de på HS:-))
Kommentera

sylf:
Lite ... "besviken" är nog ordet jag letar efter... att inte OÖ spelade på trenden han hade med sperrle.. Kan inte säga att jag varit imponerad av Korhonens spel på sistone, även om han motat mycket skott i en del matcher.
Nu ska väl tilläggas att det inte nödvändigtvis behövt blivit bättre med sperrle, men synd att OÖ inte vågade bara...
Kommentera

Horace76c: Sperrle/Korhonen, same shit, different name. Vi har inga matchvinnande målvakter. Dom kan göra ett par bra matcher för att sedan ge bort poängen i nästa. Självklart speglar sånt av sig i försvarsspelet. I lördags förlorade man för att man inte fattar att man måste spela bra i 60 minuter, inte 57!
Kommentera

sylf:
Ja, det där går det att bitcha om tills helvetet fryser över. Håller med dig, vi har ingen given matchvinnare i målet (nog för jag tycker korhonen var jämnare förra gången han var här). Men utifrån rådande omständigheter skulle då JAG ialla fall spelat sperrle när han hade sån fin statistik mot TIK. Sen vet ju inte jag iofs hur dom såg ut på träningarna innan, men som jag sa... KArhu har inte varit nån jätteklippa dom senaste matcherna..
Kommentera

Horace76c: Amen!!!
Kommentera

Horace76c: Jag är inget större fan av Sperrle men jag var inne på det där redan inför matchen. Kändes som ett perfekt läge för OÖ att briljera med sin fingertoppskänsla. Men vafan vet man, Sperrle kanske inte var 100% fit?
Kommentera

Gusten: Har han nånsin varit över 50%?
Kommentera

« · 970227 · »