Brynäs IF

730575 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1

« · 970331 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
65selander:
Vari ligger skillnaden att vara kritisk till förening contra spelare.?
Jag såg ingenting av dig i debattten när Daniel Johansson så gott som kläddes av på HS. Vidare gjorde vissa narr av Sjödins fru när hon gick ut i media. Kan ge flera exempel.
Om du som jag läser KEBS frågespalt, så klär man av både spelare o tränare, i de flesta fall anonymt med insändare.
Beror det inte på VEM som har kritik, som du vänder dig emot ,när någon är kritisk till föreningen.?

Om du anser att jag muckar, dyker upp när föreningen är som mest sårbar samt rent allmänt förstör för andra o föreningen, så skall jag givetvis lämna debatterna.

Jag sade redan i debatterna för 3 år sedan att jag ämnar bli medlem i Brynäs IF när K-Å samt Palle har lämnat föreningen. Tydligt o klart skrev jag det o jag har ej ändrat mig på den punkten.
Till skillnad från många andra som ändrar åsikt vecka från vecka, o efter resultat i serien, så har jag varit otroligt fast både i min kritik samt åsikt kring saker o ting.
Kommentera

sylf: Nu såg inte jag matchen, men jag förutsätter att Brynäs vek ner sig som påse ruttna fikon. När folkets förhoppningar för en gångs skull ligger över marknivå och 8000 har samlats vid pumpen för att få en skymt av det "nya Brynäs" ,visar man på nytt att tigerhjärtat är lika starkt som Oves löpsteg på myren, en solig dag i augusti. Nu blir det Brynässlakt på torsdag och sedan bortamöte mot formstarkt Luleå där 0-poäng ligger klar på agendan. På söndag kan vi återigen ringa in Brynäs på 11:e platsen och be till gudarna att inte Leksand och Malmö hittar några förstärkningar inför slutspurten. Vi får verkligen hoppas att Clas Ohlson har ett fullgott sortiment av rep och bjälkar i mitten av april, det lär behövas...
Kommentera

GävleLasse: haaha ojoj ni förlorade på isen och på läktarn.. Sorgligt och pinsamt att ni måste skrika ut i högtalarna för att få igång publiken!!
Kommentera

Uddan:Jaigår var vi förlorare. Med tanke på att ni tallefjantar är så stöddiga så måste gårdagens vinst ses som någontng stort.

Det är mycket hockey kvar innan serien är färdigspelad...Sen får vi se vad som händer. Det lär bli slutspel för er och vad som väntar oss lär visa sig, en så tät serie som det är.
Kommentera

GävleLasse: Haha så säger en förlorare :)
Tack dessamma!
Kommentera

Uddan: Vi tar hellre era gliringar efter en vinst i en match som kunnat gå hur som helst än alla era bortförklaringar...

Lycka till i fortsättningen.
Kommentera

70 Rodrigues: Ojoj va enkelt.. Som ja sa.. VI vann!!!! :)
Kommentera

65selander:
Vi är inga radarkompisar. Dock är jag överlag överrens med GävleLasse om vissa saker som berör förening samt supporterklubbar.
Jag skall dock ta till mig din kritik o lämna GävleLasse utanför.
Dock o det känns viktigt att påpeka. Mycket av den kritik som framfördes av en del personer, bland annat GävleLasse o Rodrigues här på HS samt lite andra personer för 3-4 år sedan visade sig stämma, men mycket är idag bra.

Sänka Brynäs.?
Det var baske mig hårda ord. Nu får du allt förklara dig.
En rätt så hård anklagelse, enligt min mening.
Tydligen kan tidningar , media och övriga experter inom hockeysverige vara kritiska till föreningar, men vi andra har tydligen ej den rätten.

Vad får dig att tro att jag enbart är kritisk till föreningen?
Jag har skrivit otaliga insändare som berör annat än föreningen.
Kommentera

Domarn:
Till att börja med kan du presentera dig.
Jag anser att du med en anonymt inlägg, som riktar sig PERSONLIGEN emot mig, enbart förstör o jag o mina brynäsbekanta förstår uppriktigt sagt inte vad du menar.
Om du är osäker på vilken klubbtillhörighet, så kan du alltid kontakta de som känner mig.

De problem som funnits i föreningen både bland supporterklubbarna o organisation har visat sig riktiga. Somligas oro har var således befogad.
Om inte du har sett detta, så beklagar jag verkligen.
Kommentera

e en nykter bussresa hem då man var helt förkrossad samt reprisen på c+ har man sansat sig.

genomgående en bra insats
3 katastrofbyten blir för jobbiga att ta igen
stor eloge t att det gjordes match av det ändå
riktigt bra chanser t 4-4

tycker de flesta ska söka sig tillbaka på torsdag för att se kampen mot Sveriges just nu bästa lag...trots att det är årets fattigaste dag...
Kommentera

stefanalno: Mysteriet löst. Du är alltså Tallefjantare! Då fattar jag varför det känns som du yrar på våra sidor om Brynäs. Lägg ner.
Kommentera

Habs: om inte vi är en guldkandidat är inte ni heller de, tänk på vilka spelare vi saknade ikväll ;)
Kommentera

65selander:vilka soloräder det går att göra mot er!:)
Kommentera

Lindström: Men herre j-a... Han heter Markus Mikael Korhonen. Korhonen! Korhonen! Vi har ingen nytta av en målvakt som bara står 58.39 av en match.
Kommentera

65selander: Har du gått och lagt dig? Natten har ju knappt börjat!
Kommentera

Fn vilket ras i andra perioden...
Oddsen är nog rätt låga på att Fru Sjödin lägger av i vår.
Det man kan ta med sig är Widings 1-0 mål och att Molin äntligen tog en poäng.. och framförallt Dacke gjorde mål på Oves väldigt lösa passning.
Hiettanen var bra på backen.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse: Är Det inte illa att din radarkompis Stefan anger ditt namn som en själfrände samtidigtg han försöker sänka Brynäs...
Kommentera

Habs:" Tyvärr så är TIKs fans dom mest fantasifulla jag träffat på"
Ja att tro på Guld så krävs det en stor portion fantasi. ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
StefanAlnö. Du dyker upp när Brynäs är som sårbar. jag är inte världens bästå. MEN JAG ÄR MEDLEM INNAN JAG BÖRJAR MUCKA. Stefan du kan gärrna ringa 0708-796993. jag tänker inte svara förrän du har löst ett medlemskap
Kommentera

stefanalno:

Håller med dig att man skall hylla bra hockey och TIK har iallafall under förra säsongen presterat rolig hockey.
Däremor så räknar jag inte alls TIK som någon kandidat till guldet, skulle vara beredd att satsa både skor och toppluva på att man som vanligt åker i kvarten särskilt om man får Brynäs.
Därmed inte sagt att jag föredrar andra lag, jag skulle tycka det var skitkul om Sundsvall fick nått att glädjas över.
Tyvärr så är TIKs fans dom mest fantasifulla jag träffat på :)
Kommentera

Bissett19:
:-) Varit Brynäsare över 30 år, tillika hårt arbetande supporter i BSKV.
Hjärtat är o förblir detsamma livet ut...

Dock, o det förnekar jag inte. Med åren har jag lärt mig att även tycka om andra lag som spelar en kul o positiv hockey.
Jag menar. Har man endast 10 minuter bilväg till Timrå samt en kort resa till Ö-vik, så måste man ju gå på matcher om man är hockeyintresserad.
Bevisligen har ju både Timrå samt Modo lyckats väl de senaste säsongerna, så jag ser närmast det som en härlig upplevelse att få se bra hockey häruppe.
Kommentera

Sören Person+Korronen=Pajaser
In med Sperrle NU å Spela förfan i 60 min..
Kommentera

sylf:
Vi får döma själva hädanefter:-)
Kommentera

Peja:
Ursäkta mig. Timrå ligger tvåa i tabellen o jag anser TIK vara ett topplag.
Du gör din analys efter att ha sett laget i en match mot Brynäs i omgång 36.
Jag baserar mitt inlägg på de senaste säsongerna, där Timrå gått från klarhet till klarhet o spelat en positiv ishockey. De har visat att de är ett topplag som man bör räkna med.
Ett topplag kan göra mindre bra matcher, men även vinna.
Skador får man alltid räkna med.
Kommentera

sylf: Domarna är riktigt dåliga, det jag ville få fram är att Brynäs föll på eget grepp.
Kommentera

Peja:

Idag mötte ni ett juniorlag, tar ni er till slutspel så möter ni ett lite annat lag.
Kommentera

stefanalno: Problemet är ju lika stort under säsong. I första per blåser dom för det mesta, i andra slätar dom ut lite för att i sista blunda för det mesta. OM det inte är nåt lag som fått mycket mer utv än det andra, då måste statistiken jämnas ut till normal nivå. Patetiskt!
Kommentera

sylf:
Givetvis händer det att domare gör misstag. På en tiondels sekund skall de blåsa o döma. Med den fart som finns i dagens hockey, krävs det blixtsnabba beslut o här kan jag hålla med att man missar ibland, men jag har förståelse för att man missar en del.

Om varje domare håller sig till regelboken o har en rak o tydlig linje i sitt agerande match efter match, så skulle mycket av diskussionerna försvinna.

Dock vet alla att BÅDE spelare, ledare o domare förändrar dessa regler när det blir slutspel. Då gäller helt andra bedömningar.
Håll en rak o jämn bedömning i såväl elitserielunken samt slutspel, så slipper vi måhända en stor del av diskussionen?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Grattis AlnöStefan,ditt lag vann ju ikväll.
Kommentera

stefanalno: Nej, Brynäs mötte inte ett topplag. Det här Timrålaget skulle inte ha en chans att vinna SM-guld, men som tur är för Timrå har de ju ett helt gäng starka kort som inte var med idag, men som antagligen kommer att vara med när det börjar dra ihop sig på allvar.
Kommentera

Peja: Där håller jag inte riktigt med dig. Vi spelade tätt och försökte minska ytorna för er att spela runt pucken på, vilket också lyckades rätt så bra. Visst var det ett par tveksamma saker som Persson släppte för, men det var ju en liknande nivå hela matchen. Och åt båda håll.
Kommentera

rafalski:
Var ej sur o bitter. Vi mötte ett lag som kan gå hela vägen när sm-slutspelet avgörs framåt vårkanten.
Serien är jämn o flera lag krigar på inför slutomgångarna. Blir en härlig avslutning på serien....
Kommentera

70 Rodrigues: Nu var det inte det jag diskuterade, jag sa bara att domarna suger över lag.
Kommentera

sylf: Man kan diskutera domare hit o dit, vi torskar pga att killarna spelade som om dom hade sina klubbor uppkörda i gryngången under 2 min. Dom får skylla sig själva, dom föll på eget grepp.
Kommentera

Dream Team: Ja, Persson är kass. Idag lät han Timrå spela ryggsäckshockey hela tredje perioden utan att ta något för det, trots att det är sagt att de ska ta hårdare på holdings, interferance och hookings.

Utöver domaren kändes det som att den dåliga isen ställde till det en hel del i matchen. Det gick ju knappt ett slå en passning.
Kommentera

haggen:

2 domare på isen = straff;)
Kommentera

Dream Team: Domarna överlag är så dåliga så man baxnar. Sen får dom försöka med 2 domarsystem, 35 domarsystem eller vad som helst. Det innebär bara fler idioter på isen som kan göra korkade domslut.
Kommentera

Peja:

Klart det skulle varit straff isof om nu domarn hade blåst men situationen gick ju väldigt snabbt och domarn på andra blålinjen så då är det ju inte lätt o se.
Kommentera

Peja: Problemet stavades inte BjörnSvensson eller den Brynösspelare som nu kunde ha hakat honom. Matchens stora skämt hette ju Sören Persson. De matcher jag har sett då han har dömt har varit helt bedrövliga insatser. Hemskt att se.
Kommentera

Peja: Det var en klockren utvisning, filmning!
Kommentera

haggen: Märkligt att någon kunde tycka att det var utvisning, om det var hakning så var det väl straff? Eller hade han inte kontroll över pucken kanske?
Kommentera

sylf: Det behövdes ju inte
Kommentera

Peja:

Tom Arto "tillåter det mesta" Blomsten tyckte det var utvisning.
Kommentera

Peja: Det lustiga var att dumskallen slängde sig istället för att försöka göra mål. Han borde fått en tvåa där.
Kommentera

RTS: Angell var knappt på honom, han förstärkte det som bara den.
Kommentera

Peja: Som dem i studion sa, Solklar hakning. Kan bara instämma.
Kommentera

Var det #19 Björn Svensson som gjorde årets filmning där i slutet eller vem var det?
Kommentera

Huge: Hata Timrå
Kommentera

GävleLasse: Ja, han är iaf tillbaka i sin egen bok nu, och där har jag ingen jurisdiktion.
Kommentera

Huge: Och det har han gjort?
Kommentera

« · 970331 · »