Brynäs IF

730577 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1

« · 969147 · » Till forumet

Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Läge att spela Sperrle i morgon. Han har inte släppt in en puck mot Timrå på 120 ES-minuter denna säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Gusten: Svårt att peta Korhonen efter hans insats igår.

Kankaanperä verkar vara tillbaka i morgon i alla fall :)
Kommentera

GävleLasse: Det är det som kallas fingertoppskänsla Lasse ;)
Kommentera

Gusten: Ja, du om någon borde väl gilla "fingertoppskänsla" din lilla BB kung :-)
Kommentera

Gusten: Din fingertoppskänsla litar jag inte på min Gode Gusten. Kör på Korhonen i morgon.

Tänkte på Kanken har varit borta ett tag, hur många BP tror ni att vi har sluppit, tror ni Kanken hade gett f-n i PA efter hans tackling igår på Emil?
Kommentera

65selander: Han hade sänkt honom och det med rätta :-) Konstigt att inte Nick gick på honom, han brukar ju inte backa?
Kommentera

65selander: Vi är inte överens. Sperrle har tydligen lätt mot Timrå, två nollor på två försök.
Våra målvakter har en tendens att göra ett par bra matcher för att sen öppna butiken...det gäller att byta INNAN.

Nu är det nästan så jag hoppas på Korhonen i morgon...fan om Sperrle står och slänger in puckar ;)

I morgon vill jag se full jävla kareta, bättre chans att "rycka" i tabellen får vi nog inte. Lördagsmatch hemma, skadedrabbat Timrå, alla andra konkurrenter har svåra matcher. BLOD SVETT OCH...T..RE POÄNG!
Kommentera

Gusten:
Kan nog vara rätt att köra sperrle tror jag. Mot linköping sabbade ju Korhonen för oss, och sen har han blivit lite uppskriven över matchen igår... han fick många skott ja, men det var inte många jättevassa chanser direkt.
Nä, jag håller med Gusten, chansa med Sperle... rid på trendvågen
Kommentera

Horace76c: jo tyckte att korhonen såg lite Darrig ut igår. Men ni vann ju som sagt.
Kommentera

ajon:
Mjaa, darrig sa/vill jag inte säga att han var igår... däremot tycker jag att han inte riktigt blev satt på prov nån gång... gjorde inga fantomräddningar. Komentatorn tycker jag höjde Karhu lite väl högt. Bra match av honom, men ingen fantom match.. Linköping var han skakig mot däremot...mot..mot
Kommentera

Horace76c: Skärpning Engdahl!
Kommentera

Har precis vart på läkerolen och hämtat ut mina plåtar för imorgon. Passade på att fråga om förväntad publiksiffra och man hade hopp om 7500 besökare.
Kommentera

Mickis: Hoppsan, då blir det svårt att sista minuten boka biljetter? Har ingen större lust att chans-åka upp till Gavle. Eller finns det något annat knep?
Kommentera

Huss: Vet inte, ringa shoppen imorgon kanske?
Kommentera

Huss: Ja,om du är villig att ge ditt kontokortsnummer över telefon så går det bra att ringa till shopen och beställa.
Kommentera

Gusten: Typisk högriskmatch, får vi med oss 3 poäng på de kommande 2 hemmamatcherna är jag nöjd. Man skall passa sig att spänna bågen för högt i nuvarande läge.
Kommentera

Huss: Brynäs Stockholm!
Kommentera

GävleLasse: Shopen öppnar 2 timmar innan match? (tänker körtid från Sthlm)
Kommentera

Lunkan: Jag vet, jag vet.... Får kolla med Prosten om det finns någon biljett över. Kruxet (oj vad det kändes åttiotal..) är att jag inte vet förrän imorgon pga ev. jobb på lördag.
Kommentera

Huss:
selander nämnde just att han fick sista platsen på bussen, full m medgångssupportrar alltså...;)
Kommentera

Huss: kan man inte köpa biljetter via tipsombud då? Jag har för mig det.
Kommentera

GävleLasse: Har för mig att det inte går att beställa samma dag... tyvärr.
Kommentera

Huss: Dax att bumpa matchtråden. Jag tror stenhårt på seger idag. Hade varit mer osäker om vi mött SSK eller Luleå. Mot de sämre lagen blir det sämre hockey och Brynäs förväntas föra spelet vilket inte har varit vår starka sida. Timrå passar oss bra och det verkar finnas ett riktigt bra självförtroende i truppen.

Victory is ours.
Kommentera

Jompe: Håller med, det känns verkligen som vi har goda chanser till 3 poäng idag. Förhoppningsvis så ska väll detta ske inför minst 7000 också vilket laget helt klart är värda nu.
Kommentera

Gusten: Enl Bissett så var Emil med på värmningen och körde på som vanligt, återstå och se om han får spela ändå?
Kommentera

Tror ni på mycket Publik idag ?
Hur många här ska dit och hur mångs ska sitta här och klaga över den dåliga publiken ???? (dvs hur mångs ska sitta och hyckla)
Vi ska då åka lämna dottern till svärföräldrarna i S-viken nu och sedan hoppas jag få se Timrå mosas av Brynäs.
Kommentera

Jompe: Det är väl just det som är kruxet. Vi är favoriter + att Timrå har en skadedrabbad trupp = förväntad seger
Påminner inte lite om en match mot Luleå på höstvintern..
Helt plötsligt har vi ärvt Skansens disciplinerade och effektiva bortaspel från i höstas men att spela offensivt och föra matcher är en annan sak.
Men det finns många tecken som tyder på att Brynäs vändning har kommit, det finns en säkerhet och en högre lägstanivå nu.
Kan vi vinna idag så behärskar vi både ett borta och hemmaspel vilket vore mycket, mycket bra
Kommentera

RavenLord: Tydligen runt 7000 enligt shopen..
Kommentera

Huss: Tja, visst hoppas man väl på att hemmalaget för dagen ska känna av en viss press att ligga på lite mer och visa offensivlusta och därigenom öppna upp sig lite i försvarsspelet. För det är ju just det som varit en av skillnaderna under våra inbördes matcher den här säsongen. Att ni haft det tålamod som vi då har saknat. Detta med förväntat resultat. Nu kanske vi får kosta på oss att inte ha samma offensiva inställning som tidigare, och därigenom ha lite mer att säga till om. Men jag är skeptisk...
Kommentera

Dream Team: Det känns som att Timrå måste göra minst 4 mål för att slå oss idag. Brendl gör två och Widing gör ett idag.
Kommentera

GävleLasse: Det är inte så troligt. Resultatet torde därmed vara givet.
Kommentera

Dream Team: nja givet är det aldrig. Brynäs har av tradition svårt för lag som backar hem och forcheckar hårt. Luleå, Mora är två lag som vi har grymma problem mot. Ti,rå har ju alltid varit det spelförande laget när vi mötts.

Alla skaor kanske gör att man ändrar spelstil.... och då kan ju allt hända
Kommentera

GävleLasse: Det var väl det jag ville ha sagt med mitt förrförra inlägg. Men det gick kanske att missförstå.
Kommentera

Dream Team: hehe, vi kan dra slutsatsen att vi tycker lika :)
Kommentera

Trådbyte, gubbar: Var det inte så 8 december också att övriga bottenlag tog poäng i sina 15.00-matcher och satte press på Brynäs att göra dito i Timrå? Vilket de okklädda (läs Brendl/Sperrle) klarade av via 2–0-segern.

Nej, Bengt “Pucken” Persson, det är ingen räkmacka till slutspel nu. Lidandet kommer att fortsätta!
Kommentera

1-0 Kung Widing
Kommentera

70 Rodrigues: fn också.
Kommentera

ajon: varför har du inte ett bindestreck mellan a och jon?
Kommentera

Hong Kong: försöker du hitta saker att gnälla över?
Kommentera

ajon: Försöker du alltid hitta gästböcker som inte berör ditt lag att påtala saker i?
Kommentera

Vilken bra match bif gör hittils, tik med för den delen. Men BIF ett par strå vassare.
Kommentera

spud:
Sant efter att ha sett de andra matcherna så måste jag säga att den här matchen är den med högsta tempot och intensiteten.
Kommentera

Danne Widing ale ale ale hej.. =)
Kommentera

Projta:
Sanslöst billig utvising på Sundström.
Kommentera

Habs: Han heter Sören Persson!
Kommentera

Dream Team:

Billig utvisning och billigt mål.
Vad gör Nolander?????
Kommentera

Habs: Va fan har ni för försvar? va det smämsta jag sett på en hockey plan. kan tro att det är 5st Elofsson på plan =)
Kommentera

Habs: Fyfan vilket jävla antiklimax! Jag sa ju det!!! SPERRLE har spelat TVÅ matcher mot Timrå denna säsong och TVÅ nollor.
Kommentera

Habs: Vad gör Korhonen? Kryper in i målet och sätter sig ned.
Och vad gör sen Jonathan Carlsson? Står och tittar på Svensson som får nypa till på halvvolley. Junistakter.
Och sen stirrar Kankan på puck.
Här går det undan i svängarna...
Kommentera

Huge: Att höra speakern försöka dra igång hemmapubliken var både ett nytt och väldigt ovanligt drag.
Kommentera

« · 969147 · »