Brynäs IF

730610 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1

« · 970559 Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
sylf: 100% Sperrle är ungefär 50% Honken :)
Kommentera

sylf:

Gusten snackade fit, inte räddningsprocent!

*säger han som hoppar in i Brynäsboken*
Kommentera

Gusten: Om Brynäs skall gå långt i ett slutspel krävs det att någon av målvakterna genomgår en metamorfos.
Kommentera

74050: Slutspel? Ska vi undvika plats 3-6 i KS menar du? Känns som att vi kan klappa igenom oavsett om motståndet heter Timrå, Mora eller Rögle...
Kommentera

Gusten: Aha! Du har släppt tanken på SM-guld?
Kommentera

74050: Släppt? Den där tanken har jag aldrig hållit i :)
Kommentera

Gusten: Neggo...
Kommentera

74050: Ja det är ett helvete, sur före OCH efter matcherna....
Kommentera

Gusten: :-)
Kommentera

Gusten:
Var med dig om det innan matchen med... men som sagt, Olle sitter inne med lite mer info än en annan.
Jaa, hur 17 slutar det här då?? Jag vill inte sia då det är helt jäkla öppet känner jag.. Som det ser ut nu kan ju mora hamna på slutspel och Frölunda åker på kval (kanske lite väl extremt). Men realist som man är så hamnar nog grabbarna tyvärr i ingenmansland.. (ingen vits ändå att råka på HV eller FBK i kvarten)
Kommentera

Horace76c: Kan nog inte vara mer svårtippat, fortsätter DIF´s svacka? Har Mora vaknat till eller är det dödssprattlet? osv.

En sak är jag dock säker på, jag tar gärna en 0-4 torsk mot HV i kvarten. Det betyder två saker, vi spelar i ES nästa säsong och vi får lite publikintäkter som delvis kan täppa till luckorna i den där eventuella felbudgeteringen.
Kommentera

Gusten:
Man får bara hoppas att frölunda tappar några matcher till så det blir några mer slutspelsplatser att fajtas om. Fler än 3 är det väl dumt att hoppas på. Men gissningsvis är det platser 7 och 8 som kommer vara "up for grabs"
Kommentera

Gusten: Ja, jag tycker också vi kan släppa tanken på slutspel. Vad fan har Brynäs i ett slutspel att göra? Om man mot förmodan skulle lyckas knipa 8:e platsen och ställas mot HV i kvarten lär det inte bli nån 7-matchers serie, det kan man ju räkna ut med röven och en bit krita...
Nä, det lutar nog snarare åt en total förnedring, där vissa av backarna kommer framstå som 42-åriga gubbar. Lägg därtill två målvakter som redan nu turas om att kasta in puckarna bakom sig. Hur ska det inte då se ut i ett slutspel där pressen på spelarna ökar...?

Låt oss istället hoppas på en 9-10:e plats och ett lååångt och skönt sommarlov, där Dääke får chansen att ta igen lite förlorade upphopp vid Åkermans kulle och Sundlöv hinner fylla på nytt bläck i faxen och leta efter fräscha nyförvärv i senaste Buster.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Munkas: Tror vi kan knipa en semi men då måstw vi ha ny målis och en spelskicklig back samt en fw. fast nästa vecka stänger fönstret.
Kommentera

65selander: Har du rökt svamp??
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sylf: Har inte rökt men jag tror att detta år så kan vi göra ett mini -99. Finns bättre spelare nu. Tror även att laget kommer att skärpa till sig.
Kommentera

65selander: Vad har hänt med dig??? Börjar tro att du släppt medgångs fasonerna???
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kossan: Har en vision... Fortsätter de så här men det vore gött med en ny målis, fw, back. Blir Hedemorapojken skadad. då är det vår
Kommentera

65selander: Nyförvärv....hahah, den var bra!
Vet du förresten vem som är sportchef? Han heter Michael Sundlöv och vet inte vem Henrik Tallinder är...
Kommentera

munkas och alla andra: Läste spelreglerna...

Välj "visa ämnen" innan du startar ett nytt ämne. Allt för att slippa dubbla ämnen.Dessutom håller vi en schysst ton i inläggen. Inga svordomar eller personpåhopp. Då raderas inläggen direkt.

Inga personpåhopp?

Det skulle: 1) vara helt ointressant att läsa GBn 2) Typ två inlägg per dag.
Kommentera

74050: Exakt!

Jag tycker vi ändrar spelreglerna.

Inläggen måste innehålla svordomar och personpåhopp annars raderas dessa direkt!
Kommentera

munkas: Skärp ihop dej!

Ingen svordom... Jäkla klant!
Kommentera

« · 970559