Brynäs IF

730588 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00

« · 1067310 Till forumet

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf: *ASG* Du är för skön.... ;-)
Kommentera

Knogen: Välkommen till gästboken igen "Syntharn" och lycka till mot Gnaget.

Ang Sossehockey, det roliga är att det är en Brynäsare också. :-))

Kommentera

65selander: Gillade den där lätt kvasifilosofiska i definitionen av kedjans länk. Hade för mig att att ingen kedja är starkare än sin svagaste länk men här hade författaren knorrat till det lite extra.
Lite långsökt finns likheter med romarnas bunt med spöknippen (fasces)som symboliserade att enskilda grenar var svaga men tillsammans var de starka.
Samma sossesymbolik som sedan blev fascisternas symbol (därav namnet).
Så kan det gå....
Underhållande läsning i övrigt.
Kommentera

moreten: Skulle nog hellre vilja se Dixon med Sandin och Granström.

Dixon har hittills inte visat någonting. Något måste göras med den kedjan och det nu!
Kommentera

mattiaskarlgren: Vad ska man då säga om kedjan med Molin/Björne?
Kommentera

mattiaskarlgren: Jag tror tränaren är inne på din linje också. Spräcka den formation som var överlägset bäst senast...
Gör om, gör rätt.
Kommentera

sylf: Att den suger! Det räcker.
Kommentera

munkas: Båda suger getpung och måste bort omgående!
Kommentera

Jag skulle vilja att Widing och Hermansson byter plats.
Kommentera

mattiaskarlgren: Du är märklig du... Vill splittra succélinan med Granis, Sandin och Sundström. Dessutom vore det vansinnigt att sätta ut antingen Dixon (en utpräglad center) eller Granis (succé hittills) på kanten.
Kommentera

65selander:

Syntharn?? :-D

Snart kallar du väl mig för leksing också ;-)

Huss:

Sant! Men nog har vi en smått segregerad elitserie ändå, även om någon i toppen då och då floppar och hamnar på en plats som skulle betraktats som succé i en klubb i bottenträsket? :-)

Fan, det kan ju inte vara särskilt ångestfyllt att vara HV-, FHC-, LHC- eler FBK-supporter.
Kommentera

Peja: Visst var dom riktigt bra sist. Ska heller inte vara taskig mot Sundström, men kanske inte så svårt att glida med på en framgångsvåg när Sandin och Granis gör hela jobbet själva.
Kommentera

mattiaskarlgren: Sundström hade väl i alla fall två assist och ett klockrent stolpskott i matchen mot Timrå.. Men visst, han borde visa framfötterna mer tycker jag med...
Kommentera

MarcusElving: Haha, precis... Sundström var mkt bra mot TIK. Sen kan man ju inte bortse ifrån att hans klokhet behövs, inte minst i det defensiva spelet, när Sandin och Granström forecheckar som galningar.
Kommentera

Peja: Ja, jag tycker att Sundström ska fortsätta spela med Granis och Sandin. Frågan är: blir hans "egen" karriär lidande eftersom han blir tvungen att ta mer defensivt ansvar. Sundström är väl i grunden och vill väl vara en offensiv spelare.. Menmen, om vi tittar på matchen mot Timrå så ser vi ju att han verkar kunna balansera offensiv/defensiv ganska bra, med lite tur hade han haft 1 mål och 2 ass, plus en fin defensiv insats och det är inte fy skam.
Kommentera

Måste väll ändå säga att det roligaste? i matchen ändå var Björnes friläge där Backlund ligger ner. Sopan Björne kan inte ens göra mål i helt öpppet mål.
Kommentera

mattiaskarlgren: Jag tycker att Brynäs mål var mycket roligare! Tycker även det var mycket roligare att Brynäs vann än att Björne missade öppet mål. Fanns faktiskt massor i den matchen som var roligare än Björnes miss.
Kommentera

moreten: Att Björne är kvar i år,beror på budgetvärvningar!!!!!!
Kommentera

« · 1067310