Brynäs IF

723888 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-Timrå

« · 789912 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Timrå
Bissett19: Han åker över trots att han knappt är en medelmåtta i elitserien, klagar sen på lönen, fortsätter med att kritisera sin obefintliga speltid, avslutar med att gråta ut för att han tvingas träna hårt och sen ger han upp och åker hem i tron om att han är en stjärna som misslyckats...det kallar jag kärringaktigt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Bissett19: Varför lär du dej aldrig att sluta mata Trollen?,*aarggh*....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: Frågar återigen,vad menar du med kärring?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Jompe:

Jämtin är väl ändå inte ens i närheten av tex Tuokko och Ledin m.fl. Jämtin gör ju dessutom mycket poäng också!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Bissett19: Ja kan du inte läsa dig till det själv? Snacka om att bryta ihop när det tar emot... Sen är han väl ingen värlsspelare som ska kunna kräva nåt. Med 17 poäng på 101 elitmatcher så må han inse sina begränsningar och att han inte värvades för att gå in i laget direkt. Näe han ska överhuvudtaget vara glad över att han fick chansen att åka över, men det verkar ju vara epedemi på att ge upp i förtid när det gäller "stjärnor" i BIF...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Jompe:
Tror nog ingen av dom är särskilt intresserade heller så det är lugnt, Brynäs är inte det "storlag" som det varit, Denna säsong ska ni ha all credit för men jag hoppas för eran skull att Sundlöv ser om huset redan nu för när Bäckis drar så får ni det tungt tror jag.
Ni har ju en del "äldre" killar med som sjunger på sista versen, och vem vet var Månsson tar vägen ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Gusten: Definitivt. Och hela Färjestad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Jompe: Jag fyller på med Tuokko :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Huge: Det finns ett par spelare som aldrig borde få spela i Brynäs. Sanny är en av dem, av tidigare diskuterade skäl. Pär Styf och Jämtin (rackham!) är några ytterligare exempel. Listan kan göras längre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: Vad menar du med kärring?Dina inlägg härinne blir bara lägre o lägre....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Robban74: Jaja... Ni har iaf fått hem en kärring nu så Månsson slipper känna sig ensam. Stackars Widing han fick "bara" 170.000 i sign on för att sitta på läktaren och träna sig till det bättre...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
TIKbiff:
*Klirr*
vad faan vad det,,,var nog stenen i glashuset tror jag ;-)))))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
70 Rodrigues:
Ni har väl redan en egen sådan i BIF?
En sån som åker runt och skadar andra menar jag ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
70 Rodrigues: Och då vore väl Sanny rätt man. Jag travesterar en känd fras, som Sanny gott kan ta i sin mun:

"Ryktet om mig som Neandertalare är betydligt överdrivet" :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Huge: En stor tuff back är vad vi behöver, inte en Neandertalare som åker omkring och skadar motståndare i parti och minut!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
70 Rodrigues: "Jag skulle skämmas om Sanny skulle få dra på sig Brynäströjan!!"

Det är en backtyp som vi absolut skulle behöva, speciellt nu när Hulkkonen är den ende liknande vi har.
Om det blev verklighet så är jag övertygad om att just du skulle gilla honom lite extra. Fast det kommer du nog aldrig att erkänna... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Huge: Jag skulle skämmas om Sanny skulle få dra på sig Brynäströjan!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
gud: kul, kul, inte sant.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
gud: Vad är du för diagnos då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå

Robban74:

Jisses...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: "Det är aning svårt att veta vad du syftar på med tanke på att du gnäller på allt... Nu var det Dackes interference och Nisses dito jag jämförde. Det var alltså vid 1-2 och ingenting annat..."

Ja eftersom jag skrev att det var Casselståls utvisning vi ert 1-1 så trodde jag det var ganska solklart vilken situation jag menade. Är det möjligtvis solförmörkelse i Jonteland eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Robban74: Så du menar att de är av samma kaliber? Jisses... Det är nog lika bra att vi lägger ner det här då du är dummare än vad jag först anade.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Robban74: Det är aning svårt att veta vad du syftar på med tanke på att du gnäller på allt... Nu var det Dackes interference och Nisses dito jag jämförde. Det var alltså vid 1-2 och ingenting annat...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: "Magnus Nilsson åkte ut för en likadan i första perioden... Sen är det inte svårare än att man inte får tackla icke puckförande spelare och det oavsett om det är med axel eller inte. Vill minnas att det heter interference..."

Jadu bäste herr (?) Ambroo. Om du jämför Magnus Nilssons interference med Casselståls holding som "LIKADAN"... då är du nog mer blind än vad vi kan tro. Magnus Nilssons utvisning är SOLKLAR och det är ju mer än vad man kan säga om Casselståls!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: Aarnio gjorde väl ungefär lika mycket väsen som Pavel Rosa - Men billigare väsen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Robban74: Aha, just det... Aarnio gjorde ju sånt väsen av sig att jag nästan skäms över att jag glömmer när en sån kvalitetslirare huserade här.

Armbågstackling?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå

Robban74:

Jisses..

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: Aarnio var inte så söt han heller... Sen undrar jag varför man ska älta saker som hänt för en par-tre säsonger sedan?

Men väx upp... Aarnio spelade i Brynäs FÖRRA säsongen. Hade Diciplinnämden stängt av Sanny hade saken varit merutagerad, men nu ältar vi.

Har kommit till 11.14 i 1:a nu när Sanny missar en arbågstackling på Angell och drar istället själv rätt in i sargen :) Mysigt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Lunkan: Fast Ambroo slår ju faktiskt huvudet på spiken: När och om Sanny drar på sig ES snyggaste tröja, så är nog allt förlåtet.
Lite komiskt, men ändå så nära sanningen man öht kan komma... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Lunkan: Dagsfärska ting känns ju en aning mer relevanta, men vad vet jag... Jag vill inte ha sympatier då jag hellre sysslar med meningsuppbyggnad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: Sen undrar jag varför man ska älta saker överhuvudtaget spelar ingen roll om det är 3 timmar eller 3 år sedan bara att inse det blir svårt för dig att få sympatier för Sanny L i denna bok punkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Robban74: 90% av skador vid TACKLINGAR. Räkna upp de TIK:are som fått skador som orsakats av TACKLINGAR

Aarnio var inte så söt han heller... Sen undrar jag varför man ska älta saker som hänt för en par-tre säsonger sedan?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Robban74: Magnus Nilsson åkte ut för en likadan i första perioden... Sen är det inte svårare än att man inte får tackla icke puckförande spelare och det oavsett om det är med axel eller inte. Vill minnas att det heter interference...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: Skulle ju vara kul att höra din åsikt om Brynäsutvisningen som föranledde ert 1-1 mål? Kan du se DEN då är du duktig. Det brukar ofta vara så att udda blir jämnt i slutändan. Om du tycker Sannys utvisning inte var någon utvisnin, så kolla på sekvensen från första perioden så är du kanske neutral sen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: Jadå, jag har minsann läst dina inlägg nu under eftermiddagen.

"Svenska spelare måste lära sig att ge och ta och inte vika undan när det börjar hetta till då det är det beteendet som orsakar 90% av alla skador vid tacklingar".
Intressant. 90% av skadorna säger du... Då är det alltså så att någon av de nuvarande skadade Timråspelarna är skadade av beteendet? Inte av knäskador, hjärnskakningar och dyligt?

Om Sanny skulle köra på en Brynäsare med en schysst "open-ice tackling" och Brynäsaren skulle bli skadad så är det självklart otur. Men när samme Sanny drar en crosschecking i bakskallen på Aarnio när han står 1 meter från sargen... DÅ har jag VÄLDIGT svårt att se det som tufft och en "olycka i arbetet". Då är det medvetet. I såna lägen finns det tid att tänka, och det är ju det jag menar att efter Sannys egna "kyss" i sargen så kanske karln tänker till en mikrosekund och kan få nervtrådarna och klubban att lyda och INTE skicka motståndaren in i sargen med huvudet före.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Robban74: Men gud så trevligt att du är med i debatten igen... Scrolla och du ska hitta det du söker.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: "Nu får du ta och ge dig. Sanny Lindström är allt annat än feg, han är förmodligen en utav de tuffaste spelarna i Elitserien och kan du inte se det så är du mycket, mycket speldum..."

Har du inte hämtat dig än eller vad gastar du om? Varför ska JAG ge mig bara för att jag inte har samma åsikt som du. DÅ är det nog DU som får ta och ge dig. Om du läst vad jag skrivit så kunde du läst följande. Att jag tycker Sanny är en tuff back men att han ibland flippar ur och kan göra de mest vansinnigt fula grejjorna (ungefär som Peter Nordström). Är SÅNT spel "tufft"? Nä, det är fegt. Om jag omdefinerar mig lite då och säger att Sanny är en av de FULASTE spelarna då... klarnar det hos dig då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
65selander: Kenta brukar sällan kritisera domaren så det är svårt att inte hålla med honom när han menar att just den utvisningen är horribel från Rådbjers sida...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
GävleLasse: Skador är vad jag anser alltid olyckliga om det inte handlar om överlagt mord om du förstår...

Jag säger inte att det var ett renodlat överfall... Visst kunde Plüss ha bromsat upp en aning och kanske inte hakat upp Sanny i det ögonblicket, men det är just det att det handlar om ögonblick och då är det allt annat än lätt för spelaren att hinna fatta rätt beslut.

Det finns väl inte heller många som kan påstå att herr Lindström är renhårig alla gånger, men han är knappast ovårdat i den omfattning som du vill mena. Näe, spelar man en hockey där man använder musklerna så syns man mer än en spelare som väljer att åka och småpeta och det inträffar också incidenter som inte alltid faller väl ut, men att kalla en sån spelare för feg är löjligt i överkant. Svenska spelare måste lära sig att ge och ta och inte vika undan när det börjar hetta till då det är det beteendet som orsakar 90% av alla skador vid tacklingar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: Borde inte Sanny vara så smart att inte försöker snatta pucken från matchen. Det tog ju bara 1,17 innan 3-3 kom. ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: Men att följden blir skada och sedan olycksfall i arbetet gör inte saken bättre. Med alla kommentarer i er GB efter Sannys skada i färskt minne. För i den situationen kan vi lätt konstatera att det just var ett olycksfall i arbetet.

Men jag tycker att Sanny har gjort dessa "olycksfall" lite väl ofta och anser därför att han är en ovårdad spelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
El Aka Ali: Ja Angell är en riktig buse. Han har ju suttit hela 14 minuter i utvisningsbåset.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Sylf och GävleLasse: Hatad absolut, men förmodligen älskad om han drog på sig en BIF-tröja. Att det är ovårdat ibland går icke att vifta bort, men jag tror knappast att han går in för att skada utan det är mer av arten olycksfall i arbetet där objektet oftast viker undan eller vänder ryggen emot i sista stund. Dock har jag sällan eller aldrig sett en spelare (i Elitserien) som delar ut så många klockrena, bröstvärmare, axel mot axel eller openice-tacklingar som den mannen. Att han sen aldrig tvekar att täcka skott eller ta en tackling i utsatta situationer gör honom inte fegare...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
65selander: Som alla Timråiter och Brynäsare då :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå

70 Rodrigues: Helheten är väl att ni aldrig kommer att bli överrens ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
GävleLasse: Finns det någon helhet när det gäller Sanny :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
El Aka Ali:

Vi bryr oss inte sa mycket om Red Top x 2, du vet...
Angell ar from som ett lam, pa gransen till blyg och forsynt...

Men attityd har han. GRR!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
GävleLasse: Han kan försvara sig själv o speciellt om "Arnio" hoppar på han som i Norrtälje. Sedan har ni ju fått en annan riktig fulgris i Angell. Fråga Jönssonligan va de har för tankar om honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
GävleLasse: Just i sådanna fall har du helt rätt men jag pratar generelt om tacklingar och inte bentacklingar då. Sådant ät alltid farligt och ovårdat som jag kan se det. Men känns mest som herr randig blåser mer o mer för tacklingar för dom e så rädda. I hockey får man tacklas har jag hört iaf...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
mok: Ja men det är ju "the name of the game"

Men för att ta ett exempel. Senaste matchen mellan Timrå och Brynäs i E.On så fintade Pärssinen upp Hulkkonen på läktaren. Hade Hulkkonen varit en "ovårdad" spelare så hade han lätt kunnat gjort en bentackling i den situationen. Då hade det inte blivit ett vackert mål och eventuellt en väldigt kort säsong för Pärssinen.

Det känns som att det är många som glömmer helheten när man skall försvara Sanny...
Kommentera

« · 789912 · »