Brynäs IF

722767 inlägg · 7954 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03

« · 2042295 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Dom ska ha skit efter denna dyra och helt värdelösa säsongen. Lekstuga med klubbens resurser var är vi på väg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Davey85: var mkt tveksamma grejor i slutet. Domarna helt borta. Hoppas att Andersen är ok efter den fula armbågen. Sanslöst fult.
Trist att ett katastrofbyte av Birgersson resulterade bakåt, läropengar.
Men alltså, utan Scott o Rödin hade det varit negativt kval.
Till sist Hallam masterclass. Imponerande!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Brynäsgubbe: Nej det påstår jag inte. Jag påstår att det finns mycket losermentalitet här inne. Det var vad jag skrev.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Undrar hur det kan bli så?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Huss: Var inte Rahimis armbåge jämförbar med den som Scott fick matchstraff på i lördags? Inte ens en tvåa blev det...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Bedömningssporten börjar likna skit. Domaren är kass idag
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Zappaholic: Jag tycker att denna match understryker att Blomman inte skall få förlängt och ingen annan heller faktiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Lakim1912: jaha det var den bedrövliga säsongen över. Behöver man inte se mer och sitta och klaga framför tvn skönt ..
Ersson var riktigt bra idag . Räddade matchen i andra per .. kunde lika gärna stått 0-3

Tyvärr var ju Fast snäppet bättre ...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Bratwursten : Vi är nu helt klara för nästa säsong, alltid något.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Fuskbygget med Dacke-Sundquist-Dacke-Boken-Ingen Bok.
För att rundas av med Gunde/Bertil bye bye, In med AS (o)klass och hypade Sigalet skador på Kilas & Ersson dom två som kunde hålla rent gör att vi landar där vi gör.

Bara att inse att Brynäs sparkade tränare i år igen och spelet var under all kritik långa stunder för att vara bra enstaka matcher.

Lider med Scott & Rödda över allt dökött som dom fått dras med. Måtte storstädningen bli kraftfull.

Kul: Att Ersson visade hålla SHL klass när han fick stå ett gäng matcher i rad & att han skickar Jocke till arbetsförmedlingen.
Att Sundlöv fyndade Björk & Molin!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Axle San: hallam dammade av Falks gamla The Trap....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Kul det ska bli att ta med sig hela familjen och se på bif-lif på lördag... Och så jävla spännande det kommer vara herregud. Tror fan jag ska sitta kvar i bilen och sura över hur jävla kassa dom varit iår igen. Ingenmanslandet i shl här kommer vi för det verkar vara där vi hör hemma med det här fiasko bygget. Rannsaka er själva ni som fått ihop det här skiten och avgå nu på direkten ni drar ju ner ANRIKA BRYNÄS I SKITEN.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Lindström: ” Måtte storstädningen bli kraftfull.”

- Känns finfint med Persson, Mannberg och Alcén på kontrakt då...😅

Idag godkänt till Blomman, Andersén och Scott. Beröm godkänt till Ersson och Rödin...

Sen är det slätstruket... Andra periodens prestation i en sån här viktig match ger en olustkänslor... Brynäs har en bra målvakt, ett superlöfte på Backsidan, några godkända SHL-backar, en fantastisk förstakedja (seriens bästa?), en bra pp-forward... Sen är det för långt i kapacitet till övriga. Det skiljer divisioner... Alldeles för ojämnt lag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
bradberry: Ja att Sundlöv var så ivrig att krita på 2 år med Mannberg gör att man undrar...
Birgersson har på den lilla tiden han fått visat bra mycket mera som exempel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Lakim1912: Är vi redan borta från slutspel?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Jo det kan du vara lugn för
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Går ju inte att argumentera emot. Blir intressant att höra Brynäs ursäkter efter sista omgången.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Orkar inte längre med det här.

Brynäs missar sin satta målsättning i år igen... kasst lagbygge rakt igenom. Dom enda värvningarna som varit bra är Rödda, Scott, Molin och Ersson. Resten kan dom kasta åt helvete.
Bra Dacke och Campese att ni slarvade bort 1 säsong till..
Sunken&Honken blev kvar, Molin gör något han inte vill, förlängningarna av Asklöf, Alcén, Sallinen, Mannberg (i år) är rent av bedrövliga!! Värvningarna då... Z en blivande målkung hahaha Linde topp 4 back.. haha ja med den åkningen. Persson ser ut som Viitakoski. Och han skrev vi ytterligare 1 år med.. Sigalet flopp, Desch flopp, Ölund flopp, Söderström lyckas inte gå samma resa som Nisse Lundqvist, Rohdin och Blomman ta ert förnuft till fånga och kliv ner i Allsvenskan. Har vi Solem och Westfält kvar nästa år.. har dom gjort 5 poäng tillsammans i år i Allsvenskan.. Andersén mer proppmätt än ifjol. Bryt!
Vad var meningen med att släppa Adam B. PP 2 FEMMAN hittade ingenting sen han lämnade. SÅ JÄVLA SPYLESS PÅ HOCKEY!!!! Och då har jag inte ens nämt domar idioterna och det förbannade referensrummet.

Publiken sviker i årets viktigaste match.. har föfan nyss varit löning. Rutten, knäpptyst hall. KK blev kostsamt..

Gör om gör rätt!!!!!! ORDENTLIGT! KICKA Dacke låt Ove vare spelarutvecklare. Bort med Honken. In med en helt utomstående tränartrio.

Annars kan dom lägga ner verksamheten!!! PISS
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Lakim1912: fyfan vad alla jävla medier skriver om att Brynäs kommer missa slutspel. Orkar de inte ens en kolla på tabellen och resterande matcher kvar!??

Visst chansen är inte alls stor och denna säsong är ju redan att fiasko. Blir jävligt tröttsamt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
bradberry: tycker även Björk gjorde det ok! Andersen och Björk funkar bra!
Syns att Kilström saknas där bak!
Nu får vi verkligen hoppas att de har gjort en gedigen rekrytering av ny HC! Lät på kommentatorerna att det var till 98% klart med tränar som de fått från Campese. Och sedan gillar jag det MS sa att nya HC får välja sina medhjälpare! Men nu måste det bli rätt och sedan måste man göra många bra spelarrekryteringar
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Redan förra våren var de flesta av oss här inne tveksamma till utnämningen av Dackell till GM och förlängningen av Sundquists kontrakt. Vi hade rätt, Brynäs hade fel. Synd att man toksatsade på en ”revansch” utan att ha några som helst insikter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Nu väntar en spännande Silly Season. Snart dags för gulden att börja trilla in.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Willelöken: Sundlöv sa ju att det till 99.99 % säkerhet kommer in en tränare utifrån. Jag tror Mädhåk har rätt här...det blir Peter Andersson. Även om jag fortfarande hoppas på Hallam.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Det kunde dom skrivit tidigare om medierna vill plocka plus poäng. Dagens inställning har inget i ett slutspel att göra. Men alla överbetalda idioter ska ha full lön men kassan bör nog tryta för vår för brynäs snart. Ingenmanslandet är en dyr vana
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Captain_fantastic: Tror du på det där själv, Det är kört med stort K...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Willelöken: Boom, dra igång uppställningarna, som vi har saknat dem.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Morningstar: Apropå att Brynäs ”har jättestor spelarbudget”.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Sundlöv sa i intervjun i Cmore att det handlar om att ”bryta kulturer”. Jag är väldigt intresserad vilka kulturer han pratar om. Det borde ju vara spiken i kistan för t.ex. Blomqvist, som ju varit med de senaste 6 säsongerna och definitivt varit en del av att sätta dessa ”kulturer” Sundlöv pratar om.

Han och Kilström är dom enda spelarna i dagens trupp som varit med dom 6 senaste säsongerna där vi resultatmässigt hamnat 10:a eller sämre i 5 av dom. Alcén har varit med dom 5 senaste säsongerna. Han bör också vara en av dom som varit med och skapat dessa kulturer?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Willelöken: Att kalla nån för pajas när man själv talar osanningar (läs Jesper Boqvist) säger väl det mesta om dig och dina sk kontakter.
Och jag är nog inte den enda som är less på att läsa dessa uppställningar som kommer alldeles för ofta och som har en budget som ingen förening i Sverige skulle ha råd med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Kribban: Jag tycker man borde se över fysen!
In med en ny fystränare! Det kan inte bli sämre iaf!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Morningstar: Hoppas vi kan sno honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Morningstar: Kopplat till ryktet om Peter Andersson månntro?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
bradberry: skulle vilja lägga till Ingman till de godkända spelarna. Blomman är lite som Desch, vill mycket men får ut väldigt lite.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Axle San: ja den där BOOM nyheten kommer man inte glömma största beviset på att karln ljuger oss rätt upp i ansiktet med sina "rykten" inte konstigt att många ser negativt på rykten i dessa trådar när det finns folk som tycker det är roligt att ljuga och lura Brynäsare härinne.

sen visst man väljer själv att tro på det, men ser inte tjusningen i att ljuga om sådant på internet
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
majk: Har extremt svårt att tro att DIF kommer kunna sno Molin när han precis värvats tillbaka till Brynäs, och dessutom nyligen sagt att Brynäs är klubben i hjärtat. Förmodligen ber han om lite mer än vad Sundlöv tänkt sig men jag skulle vara förvånad om han inte spelar med oss nästa säsong. En av få ljusglimtar i årets haveri till Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Willelöken: kan hålla med om mycket. Men att säga att förlängningen med Mannberg ät dålig håller jag inte med om. Han är alltid där. Gör aldrig en klappkass match. Kan göra några mål här och där. Perfekt i en 4:e. Grym i boxplay
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Brynäsgubbe: Jag tror inte heller han väljer nåt annat lag. Men han vill ha upp lönen rejält gissar jag på.
Kan tänka mig att Färjestad kommer med ett riktigt saftigt bud.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
majk: man byter inte till sånt skitkaffe!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Lunkan: Pest eller kolera. Hehe. Men Färjestad har ruskigt mycket stålar och det finns inte så mycket svenska toppspelare på marknaden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Chris11:
Okej, jag var nog lite hård i min bedömning om Daniel. Jag fick förhoppningar om att han skulle fortsätta producera lika bra efter förlängningen som innan. Men som du säger. Bra och nyttig spelare. Framför allt i BP. Sen kan man ju hoppas på ännu ett lyft när Peter kommer in. För jag tar nu för givet att Peter är "klar".

Har nog inte nämnt det men gällande Boqvist så var han sjukt nära att gå till oss nu i slutet av säsongen. Han ville då ev även spela ytterligare 1 säsong i SHL. Det var sjukt nära innan deadline. Jag har många kontakter inom Brynäs. Ni får tror vad ni vill. Men faktum kvarstår att jag bara har haft 3 fel på dom jag sagt varit klara. Det är Lindbäck under BZ år, Holloway samma år och nu Boken. Ni glömmer lätt att jag avslöjade Gunde på 3 år innan höken, att Kilas skrivit på för oss, Andersén storyn med BZ, Granis första vända hos oss, Sebbe Enterfeldt, Alex Larsson mm mm. Ni kan lägga ner att tro att jag ljuger. Det jag hör finns alltid substans i. Berra hade förmodligen kommit innan den 15e om han varit piggare. Ska även sägas att jag vet att Micke Sundlöv även kollade med FBK om Jesper Olofsson.

Jag har även två namn till nästa år som jag hörde idag att Peter älskar att träna och gärna ser hos oss om han kommer hit. Det ena namnet är Fredrik Storm som älskar att spela för Peter och som vill få ett miljöombyte. Men även Nisse Andersson som sitter på utgående kontrakt och det känns inte som Nisse har hittat rätt i HV.. även Johan Ivarsson som billig rejäl 7e back vet jag Peter gillar. Sen tror jag inte att Jocke E,M Ersson, Kilas, Norin, Söderström, Sallinen, Asklöf, Westfält, Blomman, Jocke R och Ölund blir kvar. Inte om Peter kommer in som coach. Tänker främst då på Sallinen.

Två spelare jag tror höjer sig med Peter som tränare är Andersén och Solem men även Ingman borde kunna hitta en mer jämn nivå. Och att Emil skulle ha nån schism med Peter är rent skitsnack. Däremot vet jag att Emil vill vara center nästa år om han ska krita nytt. Och det är väl där som dom ska komma överens. Och kom ihåg att det var just Peter som ville ha in Björken till Malmö från Örbero i byte mot Wargen.

Sen till mina uppställningar.
TIPS till er som är less och kallar det fantasi:SKIT I ATT LÄSA, SCROLLA! ENKELT BOOM...

Även ni som är dryga och kaxiga och inte alls sitter inne på min hockeykompetens kan ju kanske förstå att jag gillar att göra dreamteams. Kom ihåg att jag väldigt ofta drömmer. Inte ofta som jag gör ett realistiskt lag. Men när jag gör det så vet jag att jag ofta prickar många rätt.

En som jag verkligen tycker har lyft sig riktigt jävla ordentligt är Deschen. Jävlar vilken skillnad på spelare.
Blir jävligt nyfiken på vad Peter skulle kunna kräma ut från Jeadon efter 1 år i SHL. Kom ihåg att Peter och Patrik Sylvegård så sent som ifjol var väldigt intresserade av Desch och att han skulle krita på för Malmö till i år.

Här kommer ett realistiskt lag för er som ser nån glädje i det:

Ersson - O.Dansk

S.Bertilsson - N.Andersson
Sigalet - Ingman
Andersén - Björk
J.Ivarsson - NY billig

Rödin - Scott - Danielsson
F.Storm - Molin - M.Myttynen
Descheneau - J.Nilsson - J.Olofsson
Persson - A.Wemmenborn - Mannberg
Alcén/Solem
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Måste även säga det att även MrMadhawk också kan ha fel. Han var/är stensäker på att Örbero kritat på Enroth till nästa år. Men enligt många andra är han klar för LHC. Vad säger då att han har rätt om en sån som Emil Larsson just till Örebro?? Det vore ju den perfekta andra kedjan.

Emil Larsson - Emil Molin - Fredrik Storm

Jävlar vad vass den hade varit. Också Nicke, Rödda och Greg i första. Två mindre skillade linor 3e o 4e.

Nicke går ner i lön (kraftigt) Blir av med dyra kontrakt som Kilas, Jocke och Blomman. Då tycker jag man ska gå all in på Berra, Emil Larsson och Storm.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Willelöken: Jag ska erkänna att jag är en av dessa som oftast scrollar förbi laguppställningar.
Men det är för att de ofta från dig är helt orealistiska.
Men som nu när du lägger upp en realistisk så är det genast intressant.

Jag kan oxå lägga upp mitt dreamteam. Men varför? Och speciellt som BRYNÄS lag nästa år.
Whats the point??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Morningstar: I artikeln säger agenten att man precis börjat inleda förhandlingar med Brynäs om Molin.

Sportbladets begåvade slutsats av agentens ord i samma artikel:

”Förhandlingarna med Emil Molin går trögt”.

Haha...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Willelöken: Inte en chans att Boqvist ville lira i Brynäs nästa säsong, du har noll trovärdighet kvar vet du det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Huge: Kan vara agenten som läckt det till media för att sätta press på Brynäs.

Sen även om förhandlingen nyligen börjat så kan väl parterna ändå vara långt ifrån varandra? Och om andra anbud har kommit in som matchar Molins ursprungskrav så försvårar väl det Brynäs förhandlingsposition. Riktigt synd att man inte skrev två år när han kom från Malmö, han ville det då men vi avvaktade, och nu kommer det bli ett till dyrt kontrakt om han stannar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Lemp: Varför säger agenten isf att man precis bara börjat förhandla, om han nu verkligen velat sätta press på Brynäs?
Hade väl isf varit mer effektivt att ex säga att man tidigt har lagt ett kontraktsförslag till Sundlöv men ännu inte fått nåt svar.
Nu framstår ju artikeln bara som ett alster av en murvel som är jätteförvånad över att två parter i en förhandling, inte blir överens på direkten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Huge: Vi får hoppas att Sundlöv inte slarvar bort Molin. Som hans föregångare BZ gjorde med Palushaj och Clark.

Det mesta går fel i Brynäs. Man lyckas inte knyta upp viktiga spelare men Alcén och Mannberg förlänger man med under säsong.

Skönt för nya tränaren att han har 2 killar i fjärdekedjan klara redan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Många vettiga tankar när Sanny tar fram sågen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Huge: "Hade väl isf varit mer effektivt att ex säga att man tidigt har lagt ett kontraktsförslag till Sundlöv men ännu inte fått nåt svar."

Fast det kanske inte ens stämmer så varför skulle han säga det? Någon slags sanning måste han ändå säga alternativt att han inte vill kommentera. Man ska nog inte avfärda uppgifterna som mindre begåvade bara för att agenten säger en sak.

"Nu framstår ju artikeln bara som ett alster av en murvel som är jätteförvånad över att två parter i en förhandling, inte blir överens på direkten"

Förstår din poäng, men om jag går in i en förhandling och exempelvis kräver 60.000 och arbetsgivaren är villig att ge mig 30.000 så är det väl svårt att se att vi kommer nå en överenskommelse oavsett hur länge vi förhandlar. Parallellt som en annan arbetsgivare väljer att erbjuda 55.000.
Kommentera

« · 2042295 · »