Brynäs IF

727640 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15

« · 1667174 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15

Lif - FHC 3-3

NÄNÄ 4-3 NU:-(

Kommentera

Forsberg 1978: Spelar roll....
Kommentera

Forsberg 1978: Då har de bara 26 mål att ta igen på två matcher.
Kommentera

Forsberg 1978: vad gråter du över :-)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Zappaholic: Bra att du förtydligar för de som hänger kvar i det negativa....
Kommentera

honken21: Tack Fiskrens :-)
Kommentera

Hahahah Frölunda kvitterar med 4 sek kvar! Då var det klart på riktigt!
Kommentera

honken21: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa alla rätt på powerplay!!!!!
Kommentera

Hahahha Frölunda 19:56...inte ens idag får dom vinna....
Kommentera

Min son: Varför är dina ögon blöta
Jag: Brynäs vann.
Jamie: Jag vill köra tunnelbana när jag blir stor.

😂😂😂😂
Kommentera

Brynäsgubbe: skönt att det även är klart i teorin. Fy fan vad skönt!!! Nu kan man slappna av och säsongen får sluta lite hur den vill.

Liksom.
Kommentera

Släkten är bäst. Visst var det Jonas grabb?
Kommentera

Forsberg 1978: Vad vinner du?
Kommentera

Zappaholic: Nu ska vi förbi skansen så vi får Luleå i playin för dom är helt under isen!!!!
Kommentera

Zappaholic: Inte en aning matcherna måste vara färdigspelade först men det är nog inte så mycket men krysset i leksandmatchen och Brynäsvinsten ger nog lite iaf?
Kommentera

Forsberg 1978: så djävla skönt , å lyxfällan får ta hissen ner å starta om i korpligan ..
Utan någon trixande med pengar . GRATTIS ALLA BRYNÄSVÄNNER! !!!!
Kommentera

Jag hoppas verkligen att Leksand klarar kvalet. Jag skulle verkligen sakna derbyna mot Leksand för att inte tala om hur viktig dessa derbyn är för Brynäs ekonomi.
Kommentera

Zappaholic: Naturligtvis så hade jag fel för jag hade en enkel 2:a på VF!:-(

Hade ju varit för mycket begärt att vinna på detta! Men huvudsaken är ju att Brynäs vann och det värmer så inni helvete!

Redigerad kommentar

Kommentera

Qvarre: Hade jag personligen kunnat stå för dom förlorade pengarna iochmed Läxsands degradering sp hade jag sparkat ner dom till korpen. Efter den här säsongen så har mitt hat mot dom ökat markant..tyvärr
Kommentera

70 Rodrigues:
Barnen kan verkligen flytta fokus!😆😆
Skål på er Brynäsvänner!
Kommentera

11 raka nu för Leksand va? Helt sjukt. Vettifan om dom reder kvalet..
Kommentera

bifhjärta:

Det är bland annat för att matcherna mot Leksand väcker starka känslor som jag vill ha dom kvar. jag tycker att en fullsatt Gavlerink och ett derby är bra mycket sexigare än en halvtom arena mot Rögle.

Kommentera

Qvarre: Fan vad spännande det blir mot DIF nu. Orka möta Färjestad IGEN. Finns risk för att det blir som förra året.
Kommentera

Tittar man på FBK och Luleå så är de betydligt bättre bortalag än hemmalag. Det borde gynna oss eftersom de har två hemmamatcher. Fast då har jag inte tagit i beräkningarna att vi är sämst bortalag i hela SHL :-(
Kommentera

Zappaholic: Luleå är förstås helt klart att föredra framför Färjestad som motståndare, tror vi har en jättechans att styra valet själva. 3 poäng mot Djurgården på Hovet låter inte som nån omöjlighet, speciellt som deras skadelista bara verkar bli längre och längre. Starkt att vända mot ett erkänt bra lag som Växjö, tyder på bra moral.
Starky tillbaka och gör en kanonmatch, lika viktig här som Honken var mot Luleå.
Som jag förutspått så har det tagit nästan en säsong för tvillingarna att anpassa sig till SHL, tack för de värvningarna Sundlöv.
Alla som gnällt och velat ha bort dom kan sätta på sig dumstrutarna och ställa sig i skamvrån ett tag.
Att det nu har lossnat för dom beror nog både på att man härdats samtidigt som man nu under Bulan/Petter får spela lite mer AS-hockey sas, istf av den mer styrda varianten som TJ förespråkade.
Tror fan jag ska ta mig upp till Hovet på tisdag, även om det tar emot att åka över Lidingöbron och dessutom via inträdet bidra till Djurgårdens ekonomi....   :-)
Kommentera

Huge: jag är ju en som gnällt ordentligt på tvillingarna...jag hade fel ;)

jäkligt skoj att se dem nu! Härligt med nytt kontrakt 👏

Kommentera

En stor stor lättnad att kvalhotet är undanröjt. Bra av laget. Men säsongen kommer vara över inom ett tiotal dar. Brynäs kommer inte överleva Play in-duellen.
Kommentera

Clarence: Heja, heja.
Nä fy fan inte glädjas något här inte.
Kommentera

"Robin Jacobsson, som kom in mitt under säsongen efter att ha petats i Leksand, har gett stabilitet i försvarsspelet.."

Norberg bloggar om Västerås och KHK..Liiite skillnad på AS och SHL är det nog ändå...

Redigerad kommentar

Kommentera

bifhjärta: På tal om Molin och Dackell också för den delen. Har Brynäs uppfunnit några nya positioner är dom än? Eller är de numera heltidsanställda för att inte göra något alls? 
Kommentera

Clarence: ja du, varför glädjas några minuter när man kan få gnälla och vara pessimistisk?

Jösses...
Kommentera

munkas:"Underbart! Nu kan man släppa den här jävla säsongen!"

Nu börjar säsongen skulle jag vilja säga, jakten på till en början Luleå har inletts.

Kommentera

Huge: Skönt att ha säkrat kontraktet. Mission Accomplished för Bulan och Petter.

Det ska bli intressant att se hur detta faktum påverkar spelarna. Fortsätter man att mala på säsongen ut för att göra det man kan för att få Luleå i Play in, eller kommer vi få se ett Brynäs som spelar av de återstående matcherna.
Kommentera

Gött! Som väntat är kontraktet säkrat, blev aldrig särskilt nervöst. Nu jävlar ska vi ha niondeplatsen. SEGER PÅ HOVET!
Kommentera

Underbart att vara på plats i Gavlerinken en sån här dag!

Finns tamejfan inget som är roligare än när man ser Brynäs på plats när dom vinner!
Kommentera

Förutom nytt kontrakt är det flera saker som glädjer inför avslutningen;

Westerholmarna fortsätter vara heta.
Starkbaum får göra en riktigt bra match.
Vi vinner trots att vi inte gör en vidare bra match.
Bulans timeouter har varit väldigt bra och lägliga – bra coaching! 

Kommentera

bifhjärta:man hoppas det.
Kommentera

Steenm:Ja vi har det i egna händer med. Vinner vi borta mot skansen så går vi förbi och kan hålla dem bakom oss serien ut med en vinst mot Modo hemma i sista omgången. Det skulle vara riktigt skönt.
Kommentera

Zappaholic: Tro det eller ej, jag är också lättad (enda relevanta beskrivning)över säkrat kontrakt. Men "glädjas" över en trolig tiondeplats? Hmm...? Är det på den nivån vi vill ha vårt lag?
Kommentera

Clarence: Du har ju hela säsongen hävdat att laget håller allsvens klass, du om någon borde väl glädja dig åt klarat kontrakt? Ska jag vara helt ärlig tror jag du mår som bäst när vi torskar så du får upprepa ditt mantra om hur jävla kassa vi är. Finns det verkligen inget du kan vara glad över?
Kommentera

Clarence: Det är väl ingen som gläds över en tiondeplats och hoppas på det inför en säsong. Nu när det blev som det blev kan väl alla få vara lite glada utan att det direkt ska kastas smolk i glädjebägaren.
Kommentera

Lunkan: Är du glad (=nöjd) över att Brynäs blir 10:a av 12 lag i tabellen? Verkar så!
Kommentera

Zappaholic: Du missuppfattar mig om du (och andra) får för sig att jag verkar putt när Brynäs ordnat ett nytt kontrakt och missunna nån att glädjas om ni vill det. Jag tycker själv bara inte att den här anrika föreningen ska behöva sjunka så pass djupt att  kval nedåt ska ligga som ett tungt hot en stor del av säsongen. Brynäs ska vara ett topplag. Då finner även jag glädje, i ordets rätta mening.
Kommentera

Clarence:

Att anpassa sina uppfattningar/önskningar efter verkligheten.

I augusti hoppades jag på en topp4-placering med ett spännande slutspel som följd. 

Ett antal skador senare (bl.a. på ett par viktiga rollspelare), dåligt spel och förlustsviter som kunde sänka vem som helst, så har med Bulans inträde en förändring i taktik och attityd en stor förändring kunnat skönjas. Brynäs är inte slagna på förhand utan kan slå vilket lag som helst i serien........ och därmed

ja, också jag är glad/nöjd med en 9-10-plats. Skall f.ö. bli kul och spännande att se resten av säsongen..... när det var som mörkast och kvalseriespöket stod runt hörnet var det inte lika kul.

Kommentera

SnowKing: Men nu är det bara en sak som gäller, att vinna säsongens sista match.
Kommentera

Clarence: Om tesen är att dagens lag håller allsvensk klass måste ju tränarna & spelarna har gjort en fantastisk prestation som redan klarat kontraktet. Men det är givetvis upp till dig om du väljer att bara vara glad en gång var 10:e år (när Brynäs vinner guld). 
Kommentera

Clarence:Se SnowKings inlägg, han sammanfattar läget på ett bra sätt.

Ett kval hade inte varit någon fest, fel år att åka ur. För övrigt hoppas jag fusk klarar sig och enda anledningen till det är att det gynnar Brynäs ekonomi.

Kommentera

skulle vara mycket viktigt om Bertilsson är spelbar igen i ett play in
Kommentera

Peja:
Blomman: 36 senaste matcherna, 1 mål, betydelselöst i Globen
Kommentera

« · 1667174 · »