1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

« · 1483768 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
MarcusElving: Jag håller inte riktigt med. FBK spelade ett smart defensivt spel på lagom nivå. Det gjorde  dom bättre än vad Brynäs gjorde med sitt anfallsspel.
Kommentera

bradberry: Håller med till 100%. Inte för att man kan skylla förlusten på Svedberg, men det känns lite fladdrigt mellan varven. 
Kommentera

MarcusElving: Nä men våra motståndare heter Färjestad dom behöver inte spela bra dom vinner ju ändå godnatt
Kommentera

Stecklarn: Vad fan yrar du om?
Kommentera

MarcusElving: Fullt upp märker jag, adios!
Kommentera

sylf: Matchserien är inte alls över, vi har bra chans att vinna i Karlstad. Färjestad spelar ju inte särskilt bra, det är ju våran match. Små marginaler och flyt för FBK avgjorde ikväll.
Kommentera

Blizzard:Ja, det gör det, men så blir det inte lilla du :)
Kommentera

MarcusElving: Än är det inte kört, dock blir det ju en måstematch direkt på onsdag...
Kommentera

Clarence: Härligt att du är positiv! :)
Kommentera

Vill se Honken nu!. Svedberg har inte stabiliteten... Sen var Martin Johansson en katastrof ikväll. Hade inte ett rätt.
Kommentera

bifhjärta:
"
Fortsätter vi spela såhär så klarar inte Fbk av oss i 7 matcher.."

nej de räcker med 3 till.
Kommentera

70 Rodrigues: bara 0-1, efter bara en match?! Den här matchserien är i praktiken över. Som du säger har inte Brynäs tyngden som krävs, inte karaktärerna som gör skitjobbet till 110% heller. Att förlita sig på att J.S och Calle ska göra allt funkar inte. Chansen låg i att vinna idag för att få dom under press. Nu blir det en behaglig seger för inavlen på onsdag, Brynäs vinner på fredag, thats it. 4-1 i matcher till inavlen och guldet blev till sand.
Kommentera

Patrik Källstr: Visst är det så, men tycker vi verkar få mycket mer spelrum mot fbk än mot frölunda. Man kan alltid få ut något av en match, även om det kanske blir sex till så kan man alltid se ett mönster. Jag kanske har fel, kanske har rätt :)
Kommentera

bradberry: Ja, Färjestad är ju inge vidare i spelet. De har dock den där förmågan att göra rediga skitmål.
Kommentera

Clarence: Godnatt Clarence...
Kommentera

bifhjärta: " speciellt om man kollar på hur fbk gjorde sina mål.."

-Någon som är förvånad? Det finns inget lag i Sverige som har förmågan att vara riktigt dåliga och ändå vinna. En styrka i sig iofs...
Kommentera

bifhjärta: Alla matcher lever sitt eget liv och es är hur jämnt som helst. Nästa match kan lika gärna Färjestad dominera.
Kommentera

Jaha, så var det med det, ganska så förutsägbart om ni frågar mej.  Detta kommer inte gå att vända när man inte ens kan vinna efter en såpass bra genomförd match.  Godnatt till finalen. Godnatt SM-guldet, Godnatt 100-åringen...
Kommentera

Huge: Ja, verkligen trist när det blir så här. Men att puckarna studsade några centimeter fel gång på gång är det inte mycket att göra åt.

Nu måste vi ta en match i Karlstad, det klarar vi!

Kommentera

atilla: Ja, precis! Blev helt paff när jag läste det. Ska domarna dela ut matchstraff på en gång någon blir skadad?
Kommentera

atilla: Han kommer att bli avstängd i efterhand.
Kommentera

Huge: Kan inte se att fbk reder ut detta sett över sju matcher.. FRUKTANSVÄRT orättvist..men bara ta nya tag, tror vi har fin chans o vinna på onsdag, känner mig inte särskilt orolig heller och min magkänsla brukar faktiskt ha rätt :) få hoppas den har det den här gången också! Gonatt
Kommentera

yngwie: Förlust. Hur gick det i eran?
Kommentera

Oerhört dåligt av Brynäs att inte avgöra den här matchen tidigare. Färjestad är fruktansvärt dåliga. Tycker Frölunda har mycket större kvalité.

Domarna hittar 1 utvisning på en fbkare på en hel match.. Även i mina ögon en horibel straff där klubban mer eller mindre ligger och han kör över den.

Svedberg bra. Men avskyr de där försöken till att bryta pucken. Missar man som i detta fallet så är det mål.

Kommentera

MarcusElving: Ja, fel lag vinner orättvist, men så är det ibland.
2 skitmål i arslet, ett par stolpträffar, ett par skott i huvet på målvakten och lita annat smått och gott.
Inte mkt att klaga på vår insats idag, pucken ville bara inte in.
Nya tag i övermorrn. Undrar om deras tråkhockey vinner i längden eller om vi kommer att köra slut på dom till sist?
Kommentera

sylf: Det enda dom kan skylla på är deras egna usla effektivitet, bedrövligt är bara förnamnet. Gör man inte mål på alla solklara chanser de hade så är man för dålig för att vinna helt enkelt. Det står bara 0-1 i matcher men det ska mycket till för att vi ska vinna den här serien, vi har inte tyngden som krävs, tyvärr :-(
Kommentera

Fortsätter vi spela såhär så klarar inte Fbk av oss i 7 matcher..
Kommentera

Ja, vad säger man ? De sitter och bläddrar i regelboken i Studion. Och visst straffen är helt ok..

Men om vi nu ska bläddra regelbok,ska vi inte då också diskutera alla missade trippings och hookings ?

2 min PP på 5 perioder med oss. 6 min BP och straffslag mot oss. Så såg inte matchen ut.

Sören Persson och CO är ett jävla skämt idag tyvärr.

Kommentera

Brynäs var bättre sett till hela matchen, skapade fler vassa lägen men pucken studsade inte vår väg. Det var stolpar och allt möjligt i vägen.

Färjestad hade flyt med studsarna och domarna.

Brynäs kan inte beskyllas för att göra en dålig match.

Surt att återigen åka på stryk mot FBK, speciellt när vi är det bättre laget.

Kommentera

foppa78: Brynäs får skylla sig själva. Hade nog med chanser att avgöra. Uselt så in i helvete.
Kommentera

foppa78:

Ja, du har rätt. Både Widing och Wännström skulle givetvis haft matchstraff för sina vansinnesgrejer. Skönt att Färjestad lyckades vinna i alla fall. Det är alltid roligt när rent spel lönar sig.

Kommentera

Hur gick matchen? Har ingen tv här.
Kommentera

Fy fan vad jag hatar fbk. Fyfan...
Kommentera

sylf:
HELVETES JÄVLA SKIT!!!!
3 jävla stolpskott och sedan detta. FY FAN!!!
Dessutom är domaren helt jävla hotiblet skandalöst dålig. Fan bad jag hatar att förlora när det är så sjukt orättvist.
Kommentera

sylf: Godnatt!!
Kommentera

GOD NATT Brynäs, snyggt att supa bort hemmafördelen!!!
Kommentera

Clarence: Nya tag på onsdag! Fruktansvärt orättvist om ni frågar mig, speciellt om man kollar på hur fbk gjorde sina mål..
Kommentera

Bara o komma igen, gonatt!

Kommentera

Patrik Källstr: Och domarna blåser inte men straff för FBK blåser dom utan att tveka Fyfan
Kommentera

sylf: En känsla säger mej nämligen att de inte klarar göra lika bra matcher i fortsättningen.
Kommentera

bastiansenn ser ut som en äldre herre

Kommentera

sylf: Vi kan lika väl vinna i karlstad.. ett PP nu så smäller det!
Kommentera

Clarence: Det trodde jag gällde Modo i kvarten också, och jag hade nästan fel.
Kommentera

Clarence: Nej, det har dom inte. Det lag som vinner sätter press nåt enormt.
Kommentera

Jag ska ju på kryssning imorrn, nu får Brynäs avgöra

Kommentera

sylf: Brynäs har inte råd förlora den här matchen, hur säkert som helst.
Kommentera

Held: Ja inte bra för pumpen detta!
Kommentera

Dom hittar o visar bara Brynäs ö-tramp på canal skit. Snacka om naiv skitsändning och nötter som kommenterar matchen.

Kommentera

« · 1483768 · »