arnio:
Jag är också imponerad, men inte förvånad. Jag tycker att det har sett bra ut hela året. Igår var jag dessutom imponerad av Calle Järnkrok.
Djävligt Foppa att ta smällen och behålla kontrollen över pucken i situationen som föregick Silfverbergs avgörande i tom kasse. Djävligt kaxigt att dra klubban i knävecket på Färjestadsspelaren också som grädde på moset. Tror att han njöt rätt bra där i utvisningsbåset sista sekunderna.
SÅ vill jag se Järnkrok i varje match!
MarcusElving: Koppartaket kommenterar:
"– Men jag tycker inte att han ska stängas av, sa assisterande tränaren Jörgen Jönsson till Sportbladet innan beskedet kom."
Med tanke på att brorsan Kenny var tvungen att kasta in handduken tidigare än vad som var nödvändigt pga hjärnskakningar undrar man om Jönsson också råkat ut för någon upper shoulder damage....
Härlig seger idag, som jag anade. Känns bombsäkert faktiskt!
Redigerad kommentar
Zzz: Haha, Sunken är skön!
"Jag fick ett slag rakt i huvudet, men det kändes knappt. Dom ballade ur på slutet, säger Sundqvist, och betonar vikten av segern.
- Väldigt viktigt, förstås. Att få 1-1 i matcher."
sylf: Ja,jävla stolpskott...dock bättre än Sören senast.
Man ser ju vilken skillnad det är idag när vi iaf får två PP med oss där FBK stått för spelförstörande hockey.
Det är ju inte bara det att man eventuellt gör mål i PP, laget kommer upp i banan och motståndarena får slita hårt. Viktigt.
Mer av den varan tack !
Peja: Det roliga, eller egentligen inte så roliga med den utvisningen är att den domaren som står närmast och ser situationen släpper den,rycker inte ens i hans arm...
Men efter lite oförståeligt neandertalarbröl från läktarna så blir det lik förbannat en 2:a
Hockeysveriges misshandel och smutskastning av underbarnet Järnkrok fortsätter.
Idag får Calle en 10:a för en klubba mot ett benskydd. Skrattretande när man tänker på det han fått ta emot.
Jag säger 5 matcher på Finländaren. Känns rimligt när Abbott fick det.
Älska Brynäs IF - Vi spelar fortfarande hockey.
Redigerad kommentar
Gurra88: det köper jag. Men det är ofint att neka en uppbjudning. Av en dansant stilig finländare dessutom. Jag hade gärna sett en svängom.
Edit: tror att finnblodet hade runnit till lite på Hannes, så han tänkte nog inte riktigt klart. Jag vet hur det känns :)) haha, där har vi väl en bra straffspark. Komsi :)
Redigerad kommentar
Nu såg jag Holtets filmning. WTF! Går det att anmäla sånt också?
bisterfinnen: Hade Sundqvist velat dansa med Hyvönen så hade han givetvis gjort det. Men han är inte korkad nog att ta en eventuell avstängning.
Hyvönen är inte feg, bara oerhört korkad..
Jajjen: Jo det är sant men Ekholm har ju redan provat en gång och kommit hem. Inbillar mig att det är svårare med hans spelstil att lyckas som back där borta med så pass fysiska forwards.
Bäckis är ju trots allt så mycket bättre på rören än vad Ekholm är.
Macahan: "Dom som avskyr filmningar, fast att vara konsekvent är väl inget som rimmar med att vara Modoit."
Det enda som rimmar på Modoit är väl - skit.
Mikael Karlsson: "Ekholm tror jag blir kvar i Brynäs nästa säsong, med hans spelstil överlever han aldrig i NHL/AHL."
Många som sa det om Bäckström också.
Från GD:s matchrapport:
Trots inte särskilt bra Brynässpel så vinner vi på bortais.
Järnkrok är fritt byte att göra vad man vill mot. Intressant.
Hur gick det i kvällens Modomatch har problem med säsongskortet?
Redigerad kommentar