1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

« · 1485035 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
bisterfinnen: Sen att Svedberg håller ihop så pass bra är ju ett utropstecken modell större.
Kommentera

arnio:

Jag är också imponerad, men inte förvånad. Jag tycker att det har sett bra ut hela året. Igår var jag dessutom imponerad av Calle Järnkrok.

Djävligt Foppa att ta smällen och behålla kontrollen över pucken i situationen som föregick Silfverbergs avgörande i tom kasse. Djävligt kaxigt att dra klubban i knävecket på Färjestadsspelaren också som grädde på moset. Tror att han njöt rätt bra där i utvisningsbåset sista sekunderna.

SÅ vill jag se Järnkrok i varje match!

Kommentera

Jag måste säga att jag är otroligt imponerad av Brynäs spel just nu. Brynäs gör sig ju nästan aldrig av med pucken utan försöker alltid ta sig in i anfallszon med pucken under kontroll, ingen dump&chase inte. När Brynäs sätts under press i egen zon och återerövrar pucken så försöker de nästan alltid med en spelvändning i stället för att ge bort pucken. Det måste vara otroligt jobbigt för motståndarna att spela mot oss. Sen på det sätt vi agerar när motståndarna försöker att spela tufft är ju helt enormt, grabbarna tar smällarna utan att blinka och spelar allt som oftast bort de som smäller på, imponerande.
Kommentera

Gurra88:Hyffsat lång match på Hovet, hoppas att de får spela många långa matcher så att våra finalmotståndare är ordentligt slitna när finalserien drar igång.
Kommentera

Huge: Ikväll var ni Färjestadsfans lika aktiva här inne.
Kommentera

Huss: Misstänker att J.J är född med ett above neck damage efter ett sånt uttalande...
Kommentera

MarcusElving: Koppartaket kommenterar:

"– Men jag tycker inte att han ska stängas av, sa assisterande tränaren Jörgen Jönsson till Sportbladet innan beskedet kom."

Med tanke på att brorsan Kenny var tvungen att kasta in handduken tidigare än vad som var nödvändigt pga hjärnskakningar undrar man om Jönsson också råkat ut för någon upper shoulder damage....

Härlig seger idag, som jag anade. Känns bombsäkert faktiskt!

Kommentera

Låt oss hoppas Hannes klarar sig undan med en match. Vi kan behöva hans hjärna under resten av semi-serien...
Kommentera

Vinsten idag betyder ju ännu en hemmamatch också, klirr i kassan! :)

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Det blir väl så..
Kommentera

MarcusElving: Saik är överlägsna på hovet, ska vi tippa på att aik avgör?
Kommentera

Hockeysverige om Hyvönens hjärnsläpp.
Kommentera

Zzz: Haha, Sunken är skön!

"Jag fick ett slag rakt i huvudet, men det kändes knappt. Dom ballade ur på slutet, säger Sundqvist, och betonar vikten av segern.
- Väldigt viktigt, förstås. Att få 1-1 i matcher."

Kommentera

sylf: Ja,jävla stolpskott...dock bättre än Sören senast.

Man ser ju vilken skillnad det är idag när vi iaf får två PP med oss där FBK stått för spelförstörande hockey.

Det är ju inte bara det att man eventuellt gör mål i PP, laget kommer upp i banan och motståndarena får slita hårt. Viktigt.

Mer av den varan tack !

Kommentera

Gillar när Silfverberg säger" Nu är det ny match på fredag med fullsatta läktare som vi ser fram emot jättemycket" Blir vinst på fredag!
Kommentera

Davey_22: Han tog ju utv efter att ha tittat på jumbotronen!!??
Kommentera

Bissett_19: Hoppas det stämmer. Vi lär behöva honom kommande matcher.
Kommentera

Peja: Det roliga, eller egentligen inte så roliga med den utvisningen är att den domaren som står närmast och ser situationen släpper den,rycker inte ens i hans arm...

Men efter lite oförståeligt neandertalarbröl från läktarna så blir det lik förbannat en 2:a

Kommentera

Lunkan: När Hansen blev utvisad för Elbowing. 13-14 min in i tredje perioden, tror jag.
Kommentera

Peja: när i matchen var filmningen?
Kommentera

Zzz:

Har dammsugit alla nätupplagor,hittade bara detta i Expressen

"Enligt de första rapporterna från Karlstad mår Simon Bertilsson bra efter matchen."
Kommentera

Hockeysveriges misshandel och smutskastning av underbarnet Järnkrok fortsätter.

Idag får Calle en 10:a för en klubba mot ett benskydd. Skrattretande när man tänker på det han fått ta emot.

Jag säger 5 matcher på Finländaren. Känns rimligt när Abbott fick det.

Älska Brynäs IF - Vi spelar fortfarande hockey.

Kommentera

Vart är Anders Berg? Just ja, det blev ju vinst...
Kommentera

sylf: Vet inte riktigt... För övrigt fascinerande att Wikegård konstaterade att Holtet inte blev träffad i ansiktet och överdrev, men ändå inte sågade sönder hans skådespeleri, som han älskar att göra med Brynässpelare. Semifinalens största filmning hittills går alltså till den s.k tuffingen Holtet.
Kommentera

Clarence: Absolut, men på hemmaplan kan vi spela ÄNNU mer hockey, det vinner i längden!
Kommentera

micke: Så ja, inte rusa iväg i sturskhet nu. Ledordet inför fredag heter ödmjukhet. In i minsta detalj.
Kommentera

MarcusElving: vi ser honom inte mer i årets slutspel. Han packar och åker hem till Oulu imöra.
Kommentera

Peja: Inte första gången han hopptacklar en motståndare bakifrån heller, var det inte nån i TIK som fick smaka på finnens feghet också?
Kommentera

Peja: Ja, det har du rätt i. Ska bli intressant att se vad som händer, diciplinnämnden är ju inte känd för att vara konsekvent precis.
Kommentera

MarcusElving: Det skulle vara skönt att få bort honom några matcher för han har en jävla bössa. Ingen som hört om det är någon fara med Bertilsson?
Kommentera

MarcusElving: Inte bara någon match. Det var ju betydligt fulare än Abbotts tackling på Pavlykovsky...
Kommentera

Bissett_19: Ja, Hyvönen borde bli avstängd ytterliggare någon match. Att hoppa in en armbåge i huvudet på en motståndare när matchen är över borde ge några matcher. Det har ju varit snack om tacklingar mot huvudet dessutom, att sådana smällar ska rendera i avstängning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäs mot AIK i final. Vem hade kunde trott detta?
Kommentera

Olle: Inte helt klart vad som menas med scenen men hursom verker det inte vara något eftersnack i TV. Bedrövligt lite analys mellan perioderna och efter matchen för övrigt.
Kommentera

Bissett_19: Given avstängning på finnen, frågan är ju bara hur många matcher han får och om DN ska vara konsekventa och bedöma honom som "återfallsförbrytare". Bort med patrasket säger jag.
Kommentera

Gurra88:

Matchprotokollet ändrat på Hyvvönens straff,från game till match.
Då spelar han inte på Fredag.

58:40 20 min FBK 23. Hyvönen, Hannes Match Penalty
(58:40 - 60:00)
Kommentera

Gurra88: Om Hyvönen kan jag berätta... Polare med en f.d. SSK-spelare som lirade med honom. Hyvönens nycker höll på att spela ner SSK i Allsvenskan det året. Vilken jävla diva! Och backstabber också, tydligen.
Kommentera

Gurra88: det köper jag. Men det är ofint att neka en uppbjudning. Av en dansant stilig finländare dessutom. Jag hade gärna sett en svängom.

Edit: tror att finnblodet hade runnit till lite på Hannes, så han tänkte nog inte riktigt klart. Jag vet hur det känns :)) haha, där har vi väl en bra straffspark. Komsi :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Nu såg jag Holtets filmning. WTF! Går det att anmäla sånt också?

Kommentera

Gurra88:
Hur slutade matchen? Jag har inte råd med TV?
Kommentera

Zzz: På scen! Järnkrok skulle komma upp på SCENEN sa han.
Kommentera

bisterfinnen: Hade Sundqvist velat dansa med Hyvönen så hade han givetvis gjort det. Men han är inte korkad nog att ta en eventuell avstängning.

Hyvönen är inte feg, bara oerhört korkad.. 

Kommentera

Är det någon som vet om eftersnacket fortsätter i någon annan kanal? Tyckte Wikegård sa att Järnkrok skulle komma till studion.
Kommentera

Jajjen: Jo det är sant men Ekholm har ju redan provat en gång och kommit hem. Inbillar mig att det är svårare med hans spelstil att lyckas som back där borta med så pass fysiska forwards.

Bäckis är ju trots allt så mycket bättre på rören än vad Ekholm är. 

Kommentera

Macahan: "Dom som avskyr filmningar, fast att vara konsekvent är väl inget som rimmar med att vara Modoit."

Det enda som rimmar på Modoit är väl - skit.

Kommentera

Mikael Karlsson: "Ekholm tror jag blir kvar i Brynäs nästa säsong, med hans spelstil överlever han aldrig i NHL/AHL."

Många som sa det om Bäckström också.

Kommentera

Från GD:s matchrapport:

"Färjestadsklacken försöker attackera Brynässpelarna när de lämnar isen. Precis som i fjol."

Härliga karaktär, därborta i ingemansland.
Kommentera

Trots inte särskilt bra Brynässpel så vinner vi på bortais. 

Järnkrok är fritt byte att göra vad man vill mot. Intressant.

Hur gick det i kvällens Modomatch har problem med säsongskortet?

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1485035 · »