1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

« · 1488136 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
foppa78: Det gör du rätt i! Grattis till finalplatsen;)hehe
Kommentera

Olle: Brynäs går plus minst 8 miljoner i år.. lägg därtill ett kapital på 11.. Hade tagit år för Djurgården att få ihop ett bra lag igen .. Faktum kvarstår att de drar mer folk och gör elitserien starkare..Jag vill ha en stark liga, annars kan jag väl likaväl börja kolla allsvenskan.. Men du har rätt.. känns tryggt att veta redan nu vilka två lag som lägger beslag på 11 och 12 plats.
Kommentera

Olle: God Natt alla brynäsare sov gött för det ska jag:-)
Kommentera

Gurra88: eller ska jag säga "den slutgiltiga lösningen av Elitserien"?
Kommentera

Wayne Gresky: Din okunskap lyser så jag blir bländad.. Alla lag förstärker någon gång. Att man mest är på Järnkrok handlar enbart om avundsjuka..

Ett svar på ett sånt påstående från en klassisk modoit låter ungefär såhär: Nä vi vill faktiskt inte alls ha en järnkrok i vårat lag. Gillar inte filmare. Han är klen. Han kommer inte klara sig i NHL och bla bla bla.... Järnkrok tillsammans med Silfverberg besitter två enorma spelsinnen som håller på att ta brynäs till guld..  Nej tacka vet jag Janos Hari

Kommentera

Gurra88: Du tar hellre två ekonomiskt starkare föreningar än BIF istället för två ekonomiskt svagare? Du förefaller inte använda din hjärna, är du säker på att du inte är antisemit?
Kommentera

Gurra88: Det var ju en fråga om sexton kronor, jag tror att det är löst nu. Lycka till med slutspelet!
Kommentera

mattias - 74:

1. Ligga? jag har redan blivit tillfredställd av Brynäs flera gånger om. Vem fan behöver flickvännens hjälp då?

2. Brynäshatare som mer eller mindre varit här och förnekat brynäs stohet dag efter dag och som nu kommer krypande förtjänar en liten känga.. Och jag får fortfarande tycka att TImrå är elitseriens tråkigaste lag?

3. Tack. Jävligt synd att ni inte tog er upp. Leksand tillhör finrummet. Se till att hamna trea. Stormen är inte över i Timrå.

Kommentera

Gurra88: Inte kollar man väl på slutspelshockey när det finns kvalserie att njuta av! Lite mindre filmningar där också även om Friberg dök som en döende dandy. Kan man fuska sig till ett OS-guld på 100 meter, segrar i Tour de France, OS-guld i boxning, italienska ligatitlar etc. etc. så går det nog att fuska sig till en plats i en SM-final i ishockey också ska du se lille vän.
Kommentera

Wayne Gresky: Hahaha.. Hade man sett konsekvens från ett Modofans en endaste gång så kunde man ta kritiken på allvar. Men när det det blundas åt ena hållet kan man inte mer än hånskratta.. Kryp ner i ett hål och kom tillbaka när Modo får vara med och leka igen
Kommentera

Olle: Om du kallar 88 för pojkspoling så tyder det mer på att du förnekar ditt eget åldrande.. Förstår att ni är glada, och det ska ni vara.. hade ju dock hellre tagit Djurgården - Leksand än Timrå - Rögle 7 dagar i veckan. Kvalserien känns dock som en parentes just du..Och tänker inte särskilt mycket på nästa säsong då Sveriges bästa lag spelar SM-FINAL..
Kommentera

Wayne Gresky: Men dra ditt virus!
Kommentera

Wayne Gresky: eller är 24 år och heter Heinrich Himmler?
Kommentera

Gurra88:

Varför är du så jävla otrevlig? Timråiter kommer in och säger Grattis till Finalplatsen och du är bara dum i huvudet..Jag kan bara se 2 orsaker. 

1. Du får inget ligga av din kärring.

2. Du är bara allmänt dum i huvudet.

Grattis till SM finalen. Hoopas ni vinner. ( Jag unnar Ollas ett guld )

Kommentera

Olle: Han kanske är glassälskare?
Kommentera

Gurra88: Jag tycker att det är tråkigare med den här filmningstrenden som Brynäs går i bräschen för. Det sabbar mycket mer för elitserien än något ensklit lag från fel håla.
Kommentera

Gurra88: "88" i ditt namn betyder endera att du är en pojkspoling eller nazist. Vilket alternativ som än stämmer så förklarar det ju din brist av fingertoppskänsla. Grattis till finalplatsen! Tråkigt att du inte ens kan glädjas med andra då ditt egna lag går som tåget.
Kommentera

Hahl Bundy: Du får vara hur glad du vill..Förstår din glädje. Dock tråkigt för elitserien
Kommentera

MarcusElving: Så jag får inte tycka att Timrå och Rögle är de två tråkigaste lagen som gick upp? PMS? Njut istället och passa på att ge en känga till de som varit här inne och hånat oss.
Kommentera

Hahl Bundy: Tack ska du ha! Och grattis till nytt ES-kontrakt, det var inget snack om att ni skulle tillbaka.
Kommentera

Gurra88: Du får tycka vad du vill. Det tar inte bort min glädje.

Grattis till Finalplatsen ändå.

Sån är jag.

Kommentera

Gurra88:

Svårt det här med domarbedömningar, jag läste några inlägg på Aftonbladet efter matchen, FBKanhängare får fullständig hjärnblödning. Men så är dom ju oxå vana vid att deras stora, tunga spelare fått åka runt o hålla i, slasha och haka upp motspelare utan bestraffning. Nu när domarna tittar i regelboken ibland åtminstone så tycker dom ju förstås att det är väldigt orättvist ;-)

Kommentera

Gurra88: Hahl Bundy kom in och grattade oss till finalplatsen, varför måste du vara otrevlig tillbaka?

Omoget och onödigt!

Kommentera

Hahl Bundy: De två tråkigaste tänkbara lagen står som "vinnare" om man kalla det så..

Tyvärr inget man kan göra nått åt, inte heller nått jag lägger särskilt mycket tanke på när det stundar SM-FINAL.. smaka på den

Kommentera

Hahl Bundy:

Tackdesamma... väl genomförd kvalserie!

Kommentera

Wayne Gresky: Ännu ett bittert Modofan.. Du såg förstås inte Färjestad förstärka flera situationer idag?.. Om du tror man kan fuska sig till en SM-final så är du mer än lovligt korkad. Iofs inte helt förvånad
Kommentera

Grattis till finalplatsen!

Jag kan kosta på mig det nu då vi vann Lilla-SM. :)

JAAAAAAAAAAAAAAA!

Kommentera

Qvarre:Vi var det klart bättre laget

Ja jösses vad har dm glömt att gnälla på?

Kommentera

Wayne Gresky: Hockeyälskare kanske men absolut ingen hockeyvetare!
Kommentera

Peja:

Grattis Brynäs IF till en välförtjänt finalplats. Grattis alla mina fina Brynäsvänner.

Kommentera

Alla Brynäsare:
Låt inte trollet WG förstöra denna stund för oss nu ikväll.
Mata inte honom.
Kommentera

Wayne Gresky: Du är partisk om du inte kan se att alla es-lagen filmar/förstärker situationer.
Kommentera

brynäs08: Att MoDo låg i botten hela säsongen berodde ju att laget hamnade på efterkälken redan från början. Hade man gjort en tabell för andra halvan av säsogen så skulle MoDo varit ett topplag. Med ny tränare och många nya spelare så tar det ofta ett tag att få bitarna att falla på plats. Sen behöver man inte vara bitter för att tycka att det är tråkigt med fuskare inom idrotten. Ni får hitta på en bättre förklaring till att alla tycker att Brynäs filmar hela tiden.

Du som partisk kanske inte uppfattar det, men jag tycker att det verkligen urartat med filmningar den här säsongen. Brynäs är långt ifrån ensamma, men värst i klassen. Jag tycker att det är väldigt tråkigt som hockeyälskare att behöva uppleva detta. Eftersom domarna verkar helt oförmögna att ta tag i problemet så är det vår uppgift som publik att uppmärksamma detta systematiska fusk för att bli av med det. Det är så trist att en spelare som slänger sig får en utvisning med sig varje gång, medan den ärige straffas för sitt agerande.

Grattis till finalplatsen btw!

Kommentera

Macahan:
Brynäs i SM Final!!! Vi tar sä detta.
Kommentera

Peja: Frögren är en ärlig spelare som jag gärna skulle velat se i Brynäs. Han tar och han ger. Lojal lagspelare.
Kommentera

Fantastiskt skönt att besegra Färjestad. Helt välförtjänt. Tycker nog att FBK gjorde sin bästa match ikväll, men Brynäs skicklighet lyser igenom i de avgörande momenten.

Angående Frögren. Tycker inte att han spelar särskilt fult eller osportsligt. Han är en rollspelare som utför sin uppgift på ett jäkligt bra sätt. Hoppas han kommer med i VM-truppen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: alltså nu får ni fan ge er era sopor! Kryp tillbaka till er jävla bitterhåla, maken till skev självbild får man leta efter. Ni sitter dag efter dag, kväll efter kväll och irriterar er på alla lag i serien, ni var en hårsmån från kval själva, ni låg i botten mest hela säsongen. Tror ni det berodde på att ni var missgynnade i 55 omgångar? Eller kan det vara så att lag 1-7 var bättre sett över 165perioder? I år var det någon annans tur. Fan gå vidare för helvete. Ni är så jävla bittra att ni får citroner att framstå som söta. Lägg ner! Nästa år kanske det är er tur. Trevlig kväll
Kommentera

Grattis till er må ni ta guldet nu!
Kommentera

70 Rodrigues: 1912 och en propeller, Båt, Isberg, Förlisning - En Titanictatuering! En fin hyllning så här hundra år efter katastrofen även om jag inte tycker att utförandet ser ut att hålla någon högre kvalitet.

Kommentera

Erat: Kärlek<3
Uppladdat:

0x600-gaddning.jpg

Kommentera

Erat: 2lax12?

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: JS blir enormt svår att ersätta. Otroligt duktig spelar som trots sin ringa ålder totalt dominerar och sprider ett otroligt lugn.

Ersättaren blir inte lätt att hitta. Sundlöv får garanterat ingen semester, det är bara ut och leta.

Men Micke Sundöv, en uppmaning, var ordentligt noga och kräsen i valet av ersättare.

Forza 

Kommentera

Nu är det dags att boka tatuerings tid!

Skulle vara tacksam för lite tips på tatueringar! :)

Fyfan vad jag är så jävla stolt!

kan ju tillägga att det kom en liten tår :')

Redigerad kommentar

Kommentera

Sylf: Damen är inte lika glad som jag, råkade väcka grabben med mitt segervrål :-)
Kommentera

Vi är i SM-final.
Jag har fortfarande svårt att ta in det...
Kommentera

Zzz: Widing har en förkylning i kroppen sedan söndags.
Kommentera

Mikael Karlsson: Förmodligen minst 3 nya hemmamatcher. Helt underbart. Går fixa en duglig ersättare till Silfver för de pengarna;)
Kommentera

Lagom mängd Modofans här inne idag.. Yngwie..Fortfarande orolig för hur vi ska klara oss i slutspelet??

Vi är i final!! Inte ett dugg förvånande dock för min del då det kändes mycket oroligare mot Frölunda...  Kan bli väldigt fina matcher mot Skellefteå. Hoppas dock på AIK så att man kan närvara oftare.

Guldet ska hem!!!! Hejdå Tant Wallin

Kommentera

Granis bara måste krita på ett nytt kontrakt. Tjänstefel om inte Sundlöv gör allt för att fixa detta.
Laget visar moral & hjärta ikväll och i hela den här matchserien.

Med som Swedberg sa "Vi har inte vunnit något ännu"

Forza Brynäs

Kommentera

foppa78: Jag älskar vårt Brynäs, jag älskar er allihopa..det här är så underbart..vilka känslor, nu är man lycklig..

Kärlek, Brynäs, Kamratkompaniet!
Kommentera

« · 1488136 · »