Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

« · 1474635 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

arnio:

I det här tipset har du Växjö som 11:a och MoDo sist. Vad är skillnaden mellan att komma toksist och 11:a undrar jag ;)

Facit:

1. Linköpings HC
2. HV 71
3. Brynäs IF
4. Skellefteå AIK
5. Djurgårdens IF
6. Färjestads BK
7. Luleå HF
8. Frölunda HC
-------------------
9. Timrå IK
10. AIK
-------------------
11. Växjö Lakers HC
12. MODO Hockey
Kommentera

Huss:

Strular som fn för mig får bara upp en blank sida efter att jag matat in kortuppgifterna bokningen finns på min sida men inget bekräftelsemail som man brukar få. Tryckte uppdatera några gånger intressant att se hur många ggr pengarna har dragits...

Kommentera

mattias - 74: Ingen större skillnad alls som jag skrev så var det inget bra tips. Jag låg ju nära på Brynäs i alla fall. Sen har jag inte heller tippat rätt på en enda brynäsmatch i grundserien heller (tippada t ex. brynäsvinst med 6-3 mot Timrå senast).

Jag vet inte om det är någon annan här som kan visa ett bättre tips gjort innan serien började?

Kommentera

Skitstöveln: På ticnet är det redan bra sålt.
Kommentera

arnio: Håller med gurra i det här fallet: jag tar HV alla dar i veckan framför Frölunda.
Tabellplaceringen säger inte så mkt eftersom det ändå inte skiljer så mkt mellan topplagen poängmässigt.
Man måste titta på vilken sorts motstånd som passar oss bäst, och då tar jag hellre ett lite ojämnt men offensivt HV än ett defensivt jämnt spelande Frölunda, som dessutom har en klart bättre målvakt än smålänningarna.

Kommentera

Huge: Det viktigaste på förhand är nog att vi får en eventuellt avgörande match hemma då Frölunda är ju ett otroligt starkt hemmalag men borde vara överkomliga i Gävle. Sen är ju inte Frölundas form den bästa (ser man till de fem senaste matcherna så har Brynäs gått bättre) medan HV ser heta ut, hugget som stucket.
Kommentera

Ser ut som Hansen och Bertilsson spelar på Söndag...
Kommentera

I Götet är man överlyckliga för att man fick Brynäs tydligen, de är lagomt kaxiga. Åh vad skönt om vi slår dem, tändvätska!

Kommentera

MarcusElving:

Snacka om att bjussa på gratis tändvätska,perfekt GP!
Kommentera

MarcusElving:

Dom kan ju iofs vara kaxiga med all rätt.  Personligen skulle väl en annan visat en mer ödmjuk framtoning till uppgiften.

Wennerholm och Anrell tippar 1-4 i matcher... Att ge dom oraklen en näsbränna skulle va bland de skönaste

Kommentera

Horace76c: Är väl bara positivt att dom tippat så. Det brukar ju betyda bra för Brynäs
Kommentera

Horace76c: Anrell var också övertygad om att Brynäs skulle komma tolva i serien så han har ju haft fel förr.
Kommentera

atilla:
Sant, med tanke på -99 och hans profetior då kanske man ska sätta nån månadslön på att man vaknar upp med stygg blykeps och förstörda stämband nån gång där i mitten på April:)
Kommentera

atilla: Klart dom är nöjda.. Frölunda kunde inte få ett mer lämpligt motstånd..  Med Brynäs halvtaskiga form har de ingen större anledning att vara oroliga..Men matcherna ska spelas. Fan vad bitter jag är att det inte blev Hv för våran del

Kommentera

Gurra88: Jämför formen de fem senaste matcherna och jämför mellan Brynäs och Frölunda
Kommentera

arnio:

Den är nog ganska likvärdig skulle jag tro.
Nu nollställs all statistik,streaks,procent i PP osv.
På Söndag inleds den riktiga säsongen,då får vi veta vad Brynäsarna är gjorda av.
Kommentera

Återvänder den hem till Gävle???
Uppladdat:

450x300-sm.jpgsm.jpg

Kommentera

arnio: Absolut.. Men frölunda har haft det relativit lätt mot just oss.. Är väl bara du som blundar för det faktum. Säger bara att det är inte konstigt att de är jävligt nöjda med det motstånd de fick
Kommentera

Snacka om att media försöker hitta "nyheter" så här i slutspelstider och skrämma upp fansen i onödan.
Först blev man riktigt orolig efter att ha läst rubriken, men sen visade det sig att det tvärtom ser ljusare ut än befarat.

LJ och Dackell har varit förkylda och är sannolikt spelklara i god tid.

Övriga ser också ut att vara tillbaka på söndag.

Verkar mest osäkert på Bertilsson, tyvärr.
Kommentera

Huge:

Vilken rubrik?
Kommentera

Huge:

Det där lät ju riktigt positivt,Bertilsson biter nog ihop och spelar...
Trodde nästan Wännström åkte på en hjärnskakning,bara hoppas att sjukdomarna inte sprider sej i laget.Vi lär behöva hela truppen om det skulle bli en lång matchserie.
Kommentera

Såg bilden Rohdin lagt upp på Wännström via twitter idag. Inget vidare mysigt face den killen har idag.
Kommentera

Bortsett från form, statistik och målvaktsspel så har Brynäs en hyfsad chans att gå till semifinal. Men jag blir inte förvånad om det går åt h-vete. Den här säsongen har ändå varit en framgång; fyra i serien och av många ansedda som det mest underhållande och sevärda laget i svensk hockey. Och dessutom överskott i ekonomin.

Men jag vet, blir det inte guld är allt skit och inget värt. Vilket ju är en självklar inställning efter en ökenvandring på 10-12 år.

Kommentera

Härlig logisk kullerbytta AB gör. Brynäs får mest utvisningar med sej, alltså filmar dom mest. Påminner om samma, stendumma logik som säger att tjejer med kort kjol får skylla sej själva. Guilt by association, liksom. Och allt detta underblåses av en rikstäckande kvällsblaska. Köp inte skiten!

Kommentera

Hur ser det ut i Gävle? Har slutspelsfebern spridit sej? Ringlar köerna långa till biljettförsäljningen? Har skolorna fått ledigt?

Så här säger Roger Rosén om vad fullsatta läktare betyder:

"- Det är jätteviktigt. Man får extraenergi och en extra boost. Samtidigt vet man att kommer man till en arena som motståndare där hemmalaget har ett jäkla tryck, så tänker man; shit, det här blir tufft, de har verkligen publiken med sig. Bra stöd ger någon procents fördel, det är inget att snacka om."

Är Gävleborna beredda att ge Brynäs den där extra procentens fördel? (Som om jag inte vet svaret.)

Kommentera

Jajjen: Brynäs form är inte sämre än Frölundas
Kommentera

Jajjen: hockeyligan.se
Kommentera

arnio: Ok, tittar man på formen sen den 13 september 2011 ser det bra ut.
Kommentera

Jajjen: jag tycker att vi ska titta på de fem senaste matcherna, det känns aktuellare.
Kommentera

arnio: Säg tio senaste matcherna så är vi överens.
Kommentera

Jajjen: äh vad som hände för sex till tio matcher sedan är ju oväsentligt, de fem senaste visar nuvarande form, vi kör på det.
Kommentera

arnio: Senaste två timmarna?
Kommentera

Jajjen: hm sista två perioderna kan jag köpa, eller sista fem matcherna. Kontentan är i alla fall att det inte bara är Brynäs som tappat formen på slutet utan även våra motståndare i kvartsfinalen.

Kommentera

Troligt lag på sön:

Svedberg (Holmqvist)

Gunderson Bertilsson

Dackell Larsson Ollas

Ekholm Andersén

Silfverberg Järnkrok Lavander

Jonsson Sundqvist

Widing Nordquist Lauritzen

Wännström Hansen Granström

(Löf,Johansson)

Kommentera

Pettisbif:

Hoppas på ett platsbyte mellan Dackell och Wännström.
Kommentera

Nån som vet varför man ändrat i spelordningen när det gäller hemma- resp bortamatcher i slutspelet?
Eller gäller ändringen endast kvartsfinalerna?
Har för mig att man tidigare hade 2 hemmamatcher i rad nånstans i matchserien, men inte nu längre, tydligen.

Kommentera

Huge: Ordningen ändrades inför förra slutspelet. Dags o vakna Huge ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäslegenden: Ajfan, hade jag faktiskt missat och totalt glömt bort.
Närminnet är inte vad det aldrig har varit, eller nåt...   ;-)

Men varför ändrade man månntro?
Kommentera

Huge:

För att Loob och Rundqvist tyckte det skulle passa Färjestad bättre helt enkelt...
Kommentera

Lite taskigt tycker jag....

Uppladdat:

450x300-wnnstrm.jpgwnnstrm.jpg

Kommentera

Så rätt så av Stisse!

Om jag inte ser detta på söndag blir jag riktigt besviken

"Andersen kan bli ett monster för Brynäs.
Han måste skymmas, han måste störas, han måste frestas med styrningar och han måste torteras fram till slappa returer."

Kommentera

tjugo8: Jag undrar hur det blir med småpojkarnas slutspelskägg, blir det mest fjun?
Kommentera

tjugo8:

Helt rätt av Stisse.
Han måste störas,annars får han för enkelt.

Är dock lite orolig för att det ska förekomma en övertändning hos Brynäs.
Hoppas verkligen inte man åker runt och letar tacklingar och försöker proppa i varenda situation.Behåll fokus.Spelar man med sin höga fart som man gjort tidigare under säsongen så lär det dyka upp chanser till att spela PP till exempel,där brukar Brynäs vara hyggliga.

Fan nu längtar man tills man får sätta sej i bilen runt Söndag lunch och åka till Gävle;)
Kommentera

micke: Hahahaha vilket fighting face!
Kommentera

Bissett_19: Precis, ice and fire. Det gäller att väga tillfällena vilket inte är unga orutinerade spelares styrka. Men det är nu Nordan, Lavander, Widing, Dacke och Hansen kliver fram och visar VF var skåpet skall stå.
Kommentera

« · 1474635 · »