Jajjen: Jaja, skönt att det finns lite kaxighet kvar i er, ni som tidigare åtminstone hade talangerna att vila era förhoppningar på. Nu har ni inte ens det.
Ni är klart sämre än Mora Timrå och Västerås på juniornivå..
Redigerad kommentar
Peja: Jo jag vet att det är utifrån menade utomlands var lite slarvigt skrivet :) Efter Norstebö, Rönnild osv trodde jag Brynäs hade kontakter i Norge men finns väl bara ett begränsat antal spelare som håller måtten och vill till Sverige så klart det är svårt att konkurrera. Självklart är det ett större projekt att ta in killar från Ex. Slovakien, tjeckien, schweiz osv Men Vrana, Pstranek osv är bra exempel på killar som lyckats :) sen säger jag inte att bara för att dom killarna lyckades så kommer nya inmporter lyckas i Brynäs. Men finns det möjlighet att spetsa till truppen lite så tycker jag det vore intressant!
DOCK SKA Brynäs satsa på spelare från distriktet som dom gör, det som gav guldet, det som ger framtiden. Men spetsa(?) med någon utifrån vore intressant att följa :)
Peja: Mattias Görasson och Fredric Larsson båda i Tri-City Storms nästa säsong alltså!
Btw har Brynäs intag till Hockeygym kommit!
www.hockeymagasinet.com/hockeynyheter/hg-pa-hm-brynas-5/
Kul läsning :) verkar bli en till talangfull årgång! Hade dock trott på någon spelare utifrån ? (Norge, Slovakien osv?)
mk:
Exempelvis som när Brodecki gjorde första shl-målet o en bra match i Luleå för att vara bänkad i nästa match i LA...? ;)
70 Rodrigues: Ställer mig en smula frågande till att behålla Gällstedt som tränare för J20. Låt vara att vi haft en tradition att låta tränarna rulla igenom från U-16 via J18 till J20 och att det finns en viss representation av gamla spelare där som kan få chansen till en alternativ karriär. Men Gällstedt har i två år haft rätt så bra material utan att lyckas krama ut det bästa ur spelarna. Ojämna säsonger händer, men i hans fall regel snarare än undantag och slutspelen har slutat illa.
J20 är vårt absolut viktigaste lag förutom A-laget, det är där spelarna skall växa och kunna ta steget till a-laget eller utlåning för Allsvenskan. För ett år sedan stod Nörstebö, Ljunggren och Lindblom med ena foten på a-lagets tröskel. I år har de inte tagit steget in, vilket borde vara Gällstedts uppgift.
Tror det är läge för förändring där (också).
Redigerad kommentar
Stabilt :-)
J20 kvartsfinaler paus 2 per
Örebro HK - HV 71 0 - 3
Djurgårdens IF - Färjestads BK
Leksands IF - Brynäs IF 1 - 3
Södertälje SK - MODO Hockey 0 - 3
Ikväll gick Brynäs J20 till kvartsfinal efter att ha slagit ut Malmö med 2-0 i matcher.
I onsdags vann Brynäs efter straffar nere i Skåne och ikväll vann man med 5-2 i Läkerol Arena.
Oskar Lindblon gjorde 3+1 i 5-2-segern.
Redigerad kommentar
Brynäs vann idag över Mora med 3-2 efter straffar. En rätt sömning match i två perioder, i tredje skruvade brynäs upp tempot rejält men de fick inte in pucken.
Roligaste var vid en tekning i andra perioden, upptäckte då att huvuddommaren saknades på plan. Han stod i Brynäs bås och fick skridskon knyten av Ove Molin :-)
Huss:
OBS 3! Innan du startar ett nytt ämne så SKA du kolla att det inte redan finns ett liknande ämne.
Jajjen: Nej, det är fd NHL spelare som vill betala tillbaka till klubben som fostrat dem som känner ett ansvar nuförtiden.
Bäckström bidrar väl till er? Det borde han göra åtminstone.