Huge: "Nä, det här drar ner mitt betyg på Bäckis en aning, han är för stor för att behöva hålla på med sånt här."
Ja synd, han hade chans att bli en legend. Men nu valde han fel tröjnummer.. Fan också
Huge: Så bara för att man är en kreativ speluppläggare så är man en Gretzky.. Jag tycker du hånar en av de största.. Fy fan vilket svin.. Du är typ 50 va och så respektlös..
"Gretzkyjämförelsen med Lauritzen är en bildlig sådan, det fattar alla utom du. "
Bäckström har 99, ett nummer på ryggen, i övrigt inga som helst jämförelser med Gretzky. Det fattar alla utom du.
Redigerad kommentar
Huge: Det är respektlöst att ha #99 som svensk i KHL, men det är helt okej att kalla en medelmåttig elitseriespelare för Gretzky?
Ska jag vara helt ärlig så tror jag Gretzky hellre förknippas med Bäckström än med Lauritzen.
Mittzon:
Allt som retar NHL och dess anhängare tycker jag är bra.
Därför tycker jag att det snarast möjligt också bör finnas
en spelare med nr 99 i varje elitserielag.
Jag tänker såhär:
Bäckis som brukar vara ödmjukheten personifierad skulle väl inte välja 99 själv.
KHL och dess klubbar som gärna stciker upp mot NHL finner det nog rätt kul att använda 99:an (lite kalla kriget).
Bäckis ville ha en out-klausul i sitt kontrakt med Dynamo för att kunna gå till Brynäs om HL släpper in lockoutade spelare. Deras motkrav blev att han spelade i tröja 99 (bara för att väcka uppmärksamhet och reta NHL).
Japp, där har ni det, så nu kan ni sluta tjafsa om det ;)
Redigerad kommentar
Man har byggt en jättestruts av en kolibri fjäder med denna nonsens om Bäckström.
Alla som tycker det är förfärligt att han tagit tröja nr 99 i KHL laget Dynamo Moskova tycker alltså lika som Pettersson på Hockeysverige mannen som har så många bokstäver att inte ens det svenska alphabetet räcker till.
Om Bäckström varit först med att ta 99 hade jag förståt eran förfäran lite mer, men det finns redan 2 st i KHL som har den. Han är inte ens först vart var eran jävla klagan då???
Sen tycker jag det är löjligt att NHL har bestämmt att tröjan aldrig skall användas mer, det finns tre lag som kan höja den i taket det är Oilers,Kings,Rangers, jag tycker inte ens att Blues ska ha den i taket.
Då får man göra lika dant med Orrs, Hull, Esposito osv..och i europa så får väl KLM kjedjans nummer förbjudas. Ni hör ju hur jävla idiotiskt det låter!!
Huge: Jag tycker Peter Forsberg var i sina bästa stunder bättre än Gretzky! Gretzky var ju för fan fridlyst när han spelade!
#99 må vara fridlyst i NHL men nu spelar Bäckis i KHL så vad fan är problemet det är så jävla löjligt att det ska bli tjafs om att han använder detta nummer!
Gurra88: Fotboll på landslagsnivå blir lite sned jämförelse då man i stort sett alltid använder 1-11 till startelvan. Blir lite mindre att välja på då... Undantaget är väl Argentina som ett tag körde med bokstavsordning på sina, Ardiles hade ju 1 i flera turneringar. Kanske nåt för hockeyn att ta efter...:)
Fridlyser man några tröjnummer överhuvudtaget inom fotbollen ens i klubbarna...? Någon som känner till något fall?
ante08:
J20 vann med 5-4, J18 vet jag inte.