1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446215 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs J20

Sv:Brynäs J20

Någon som vet kvällens resultat för J20?

Swehockey strular fortfarande för mig.

88Lindkvist: ja kanske de.... masken är ju från gävle så omöjligt är det ju inte

88Lindkvist: Blev väl för mycket saft och bullar efter vinsten igår. ;-)

Db_04: tror inte de men man vet inte.. lär vart mkt sånt i leksand förra året med tanke på hur de gick ^^

88Lindkvist: sånna metoder ni använder i gävle? :)

65selander: dom kanske har blivigt bestraffade i duschen efter matcherna så dom inte vågar göra annat än att spela snällt ;)

88Lindkvist: ang utvisningarna så har dom om jag räknat rätt dragit på sig 193min på 7 matcher. ca 27min per match och i dag bara 8 so far :-)

Bissett19: 8-3 nu...... vad har hänt me ert j20 va ja har hört av folk som har koll på j20 så skulle ert vara ett av dom bästa i j20 superelit norra

65selander: Jaa där satt den,nu har vi häng:)

47.48 8 - 2 SH1 Brynäs 9. ERIKSSON, Sebastian

65selander: orkar inte? :P

Bissett19: Dom orkar inte ens dra på sig några utvisningar heller. Endast 8min i början av 3:e

Man undrar ju om vårat J 20 var ute på byn i Dövik igår o drack folköl.
Dem blir iaf mosade däruppe:

41.51 8 - 1 EQ MODO 41. HEDMAN, Victor
(16. FORSBERG, Tobias)

Folköl o dunka dunka....

GävleLasse: Det lär nog aldrig dom lära sig. 67 skott 33-34. skaplig  Hawaii hockey det måste ha varit ;-)

65selander: En viktig seger för grabbarna. De har inte spelat bra de senaste matcherna och har dragit på sig totalt idiotiska utvisningar,

GävleLasse: I kväll gick det lite lättare efter att spöat Löven borta med 4-1.
BIF låg under med 1-0 i 1:a och där drog BIF på sig en 10+2 i vanlig ordning men inte Götz denna gång ;-)

Målen gjordes utav.
1-1 Carlsson Jonathan
1-2 Sandin Emil
1-3 Sunna Kim
1-4 Sandin Emil

Bissett19: Ja Brynäs J20 har det tungt just nu. Där har Bäcklin lite att jobba med.

GävleLasse: Brynäs J-20 ligger under med 1-0 mot Leksand efter två spelade perioder,skotten leder vi med 24-13,Leksands mål gjordes i vårat powerplay.Daniel Ström med i laget.

Sperrle står i dagens match.Förmodligen är det Boorken som vill att Sperrle ska ha matchträning.

Laguppställning se länk.

Peja:

Vill man bryta ned saker och ting i små beståndsdelar kan man väl hävda att Bäckis är stark i puckförar/puckhållar-rollen och har att utveckla några andra roller innan han når sin peak. Man vill ju se honom utveckla sin förmåga att involvera hela femman i det offensiva spelet genom en förbättring av passningsspelet. Han har ju några år på sig!

Och ja, han är nog trots allt undantaget som bekräfar regeln när det gäller juniorer och klivet upp i ES. En applåd till de ledare som inte sänkt honom efter vägen! Det är annars en hel del små lirare som stoppas på vägen, tyvärr!

Down under: Fast Bäckström har ju blivit mer av en rollspelare, men han kanske är undantaget som bekräftar regeln :)
Vi får väl se hur det blir men Gynge och Alcén känns definitivt som framtida A-lagsspelare, har sett att du och flera andra även tror mycket på Lindbäck men honom har jag knappt sett överhuvudtaget och kan således för lite underlag för att kunna göra en bedömning.

Peja:

Du sätter fingret på själva problemet när det gäller juniorverksamheten. Alla som börjar i juniorverksamheten har som mål att spela i ES och NHL.
Allt eftersom juniortiden går blir det mer och mer tydligt att det blir svårare och svårare för den enskilde talangen att leverera det som krävs för att platsa bland de stora grabbarna.
Ledarna är oerhört viktiga, dels för att slipa till spelarna, dels för att lära dem hantera de mentala kraven och för att acceptera sina begränsningar och styrkor.
Som bäst resulterar det i ett antal rollspelare som kan användas av föreningen beroende på behov i A-laget.

En dyr verksamhet med stor utslagning. Life´s a bitch.

Down under: Sant, svårt att hålla reda på allt ibland känns det som. Varje år är det så många som man tänker att de ska bli A-lagsspelare i framtiden men det är ju ärligt talat inte ofta som BIF får fram några. Bäckström skapar ändå större förhoppningar än tidigare.

Alcén var väl helt OK på försäsongen när han fick chansen. Spets snor en plats, håller med om det.

Peja:

Ja, man kan tycka att det borde finnas A-juniorer som skulle spelas in på den plats tex Spets nu bemannar. 55 matcher istället för Spets skulle etablera en egen junior helt klart. Ge dem chansen att spela under samma villkor som Spets så visar de av vilket skrot och korn de är.
Jag är till 100% övertygad om att Johan Alcén har den förmågan som krävs för att leverera på ES-nivå.
Gynge skulle göra sig bra i Almtuna. Vad skall han utveckla i A-juniorserien som han inte gjort förut i Hammarby? Been there, done that, liksom.

Hassel är väl 89, va... :-)

Lägg till Anton Persson till din up-and-coming-lista.

Peja: En annan spelare som jag tror kan vara intressant är Gustav Ellebo. En tung oöm back som har utvecklats bra på sistone. Kan han fortsätta sin utveckling så kan han bli en spelare för framtiden.

Men annars är de väl de som tränat men A-laget som Down Under skriver.

Peja: Ja man kan ju inte edita men på slutet glömde jag Carlsson.

Down under: Tack för svaret. Du verkar ha bra koll.

Jag är medveten om att många har sommartränat med A-laget, men efter som det trots allt var ett flertal spelare som hade gjort det, samtidigt som de verkar spela bra för J20, så tänkte jag att det kanske kan bli elitseriespelare av dom.

Förmodligen kan det ju också bli elitseriespelare av flera av de nämnda spelarna, men de behöver tid. Precis som flera av Leksands 82or behövde tid.

Frågan är ändå om inte flera i J20-laget skulle vara minst lika bra som Spets i A-laget? Gynge är förmodligen bättre.

Alcén och Lindbäck verkar som sagt bra, 88orna verkar rent allmänt bra, även Hassel, Seb Eriksson och Sandin är duktiga.

Peja:

Ja, speciellt som man hoppas att Brynäs verkligen lyfter kompetensnivån ytterligare kommande säsong för att kunna slåss om guldet.. Då blir det ännu svårare för juniorerna att ta klivet upp bland de stora grabbarna.

Att sommarträna med A-laget har många gjort före Sunna, Götz och Belin m fl. Spel i J20 blir det ju vanligtvis för de allra flesta.

Sunna har sina fördelar, det är mycket fart och fläkt. Supertalang är väl att ta i. Där kan vi väl snarare peta in Bäckis. Det är bara att konstatera att spel i Elitserien kräver mycket, och mer än Sunna kan leverera för närvarande.

Lindbäck och Alcén är två givna spelare i a-lagsdiskussionen inför 07-08...

Down under: Sunna, Götz och Belin sommartränade i alla fall med A-laget, sen är det många som talar varmt om Ellebo. Men visst är det oerhört svårt att gå från J20 till SEL.

Angående Sunna så har han ju beskrivits som en supertalang i flera år men verkar som om han har stannat något i utvecklingen.

Peja:

Noll 87:or
Två eller tre 88:or

GävleLasse: Har fått intrycket av att du brukar se J20. Vilka av sistaårsjuniorerna (dvs 87erna) tror du har en realistisk chans att stanna, dvs få A-lagskontrakt nästa säsong?

Falken: Det var bara för att visa inkonsekvensen hos den som skrev tidigare "varför inte erkänna att man förlorade mot ett bättre lag"..
Vi är alla ganska lika..
kommer ihåg att efter förlusten i SCA-cupen var det gått om bortförklaringar också här på er supp-sida så jag antar att Bagdad-bob den
gamle humoristen bor lite överallt o har lägenhet såväl i Timrå som i Gävle...

Dream Team: så det var skador? *L* Å Brynäs saknade även de flera tongivande spelare. Bäckis, Månsson, Bicek, Hulkkonen för att nämna några. Men det är som du säger.. då ver det försäsong och nu är det säsong. Slutsaster kan man inte dra än på ett tag.

Backlund har imponerat nu i början. Mot ett Modo som är ruggit effektiva ;) och ett Malmö som de flesta tippar långt nere i tabellen.

Hur som helst så blir det en intressant säsong som kommer att kantas av skador i alla lag. Så det är egentligen ingen bortförklaring. Man får helt enkelt se till att ha en bred trupp.

Dream Team: MoDo och Malmö lär ju inte vara speciellt svåra prov. ;)

GävleLasse: På försäsongen var vi inte särskilt bra. Vi var ju dessutom hårt drabbade av skador i SCA-cupen, så den cupen är då ingen bra värdemätare för var nånstans laget stod just då.

Nu har vi bara spelat två matcher, så det får nog gå en åtta-nio matcher till innan jag gör något uttalande om vad jag tror mer exakt om den här säsongen. Vad jag dock redan kunnat konstatera är i alla lägen att det ängsliga och tafatta spel vi såg Timrå prestera förra säsongen inte har gått att se röken av såhär långt. Det är väl det som är lovande. Nåt mer går det egentligen inte att säga.

Med ett insläppt mål på sex perioder (plus en förlängningsperiod) och med en räddningsprocent på 97,56 så är Johan Backlund bäst såhär långt iaf.. ;-)

wap.hockeysnack.com
Anders. Glömde att grabbarna från Givetvis så stvar Svedberg namnet Strimma... tycker det är kul att Timråterna hyllar Brynäsare

wap.hockeysnack.com
Anders. Glömde att grabbarna från -99 har rekordet över poäng öve formation. ps/Legenden Strimja och Ernie gud (Wiikegård) är ju Brynäsare,

Dream Team: Vi får väl se vart vi hamnar med Kristan,det han visade upp i Skellefteå,var helt borta i HV matchen,så vi får vänta o se,lixom ni får vänta o se om Backlund håller.

Dream Team: Tja, han höll ju nollan igår... ;)

Dream Team: Slår man ut 28 minuter på en hel match så är det fullt möjligt att döda dessa utvisningar. Men får det ena laget får 5 PP under en 12 minutersperiod varav 2 5 mot 3 lägen så blir det skillnad.

Att sedan endast vinna med ett uddamål efter att ha fått två straffar tycker jag är dåligt.

Ni borde vunnit med 3-4 mål om ni är så jäkla bra som en del vill påstå.

wap.hockeysnack.com
Anders. Brynäs har inte varit i skopet sedan Sundsvall brann senast. Däremot så vet vi att 12-SM guld sitter i ryggraden.

GävleLasse: "-99 så hade vi en het målvakt i slutspelet"

Lite som nu då... ;-)

GävleLasse: Men Brynäs och Timrå hade ju precis lika många utvisningsminuter den matchen (28 min.) Borde det inte vara samma förutsättningar då menar du? Ja, att domaren var lika dålig åt båda håll? Siffroran tyder väl på just det.

Dream Team: nja -99 så hade vi en het målvakt i slutspelet och ett ruggigt bra PP. Det var det som var tungan på vågen.. det är små marinaler i ishockey

Bissett19: Det återstår väl att se. Men med spelare som Tom Bisset och de övriga som snodde guldet från MoDo 1999 så hade ni en j-vligt stark trupp. Vare sig bredden eller toppen är väl fullt i fas med det som det ser ut nu, men ge det lite tid så kanske det blir så igen ;-)

Dream Team: "Det var ju på den tiden då man fortfarande kunde se på Brynäs som ett bra lag och som med hyfsad garanti alltid placerade sig på den övre halvan"

Den tiden kanske är tebax nu......:)

65selander: Det var ju på den tiden då man fortfarande kunde se på Brynäs som ett bra lag och som med hyfsad garanti alltid placerade sig på den övre halvan. Som nykomlingar hade vi inte mycket att hämta den gången. Det var dock en av de mer omtalade resorna som supporterklubben har genomfört, så man var säkert mer än nöjda trots storförlusten.

Dream Team: Nej det var absolut inte dommaren som vann matchen åt er. Men jag vill pååeka det faktum att OM ni inte vunnit så skulle det vara bedrövligt med tanke på att domaren dömde som han gjorde.

Bissett19: Det tror jag säkert. Nivån var månne patetisk, men spelarna måste väl hur det än är hitta ett spel som håller sig inom ramarna.

wap.hockeysnack.com
´Anders; Har säkert angets redan. Eran premiär resa efter 18 år... sämre än SAIK. Då slutade det 5-0 till Brynäs, trots er stora tågresa. ps/säg åt Linne och bädda på soffan den 7:e :-)

Dream Team: Om du hade varit där så hade du bara garvat,jag lovar!!

« · 763544 · »