1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446538 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs J20

Sv:Brynäs J20

Någon som vet kvällens resultat för J20?

Swehockey strular fortfarande för mig.

65selander: Det blev 2-2 mot Löven,Daniel Ström kvitterade för Brynäs.

Här har du alla målskyttar i den matchen:

Third Period (29 min, total 2h 9 min)
57.21 2 - 2 EQ Brynäs 5. STRÖM, Daniel
(8. ANDERSSON, Joakim)
-------------------------------------------------
Second Period (32 min, total 1h 22 min)

24.00 2 - 1 EQ Löven 18. PRYTZ, Joakim
(21. LINDSTRÖM, Johan)
--------------------------------------------------
First Period (32 min, total 32 min)
19.57 1 - 1 EQ Brynäs 16. WELANDER, Gustav
(3. ERIKSSON, Rickard)
10.25 1 - 0 SH1 Löven 44. LUNDBERG, Marcus

Bissett19: Danke. 1 seger och en oavgjord samt en brakförlust i helgen alltså

I kväll gick det bättre och Sperrle fick hålla nollan. Resterande intressanta händelser får ni leta efter själv. Jag är för lat just nu :-)

Third  Period (30 min, total 2h 2 min)
59.592 minAlmtuna5. ROXÅ, CarlCROSS
59.002 minBrynäs29. SUNDELL, JonasHOOK
57.022 minAlmtuna31. WADÉN, SebastianSLASH
56.112 minBrynäs16. WELANDER, GustavCHARG
53.322 minBrynäs16. WELANDER, GustavSLASH
53.052 minAlmtuna10. JOSEFSSON, PontusBOARD
49.486 - 0 PP1Brynäs7. CARLSSON, Jonathan 
 (5. MORIN, Linus
 19. BELIN, Erik)
49.332 minAlmtuna3. BRUNDIN, AdamINTRF
41.362 minBrynäs9. ERIKSSON, SebastianHOLD
Second  Period (31 min, total 1h 16 min)
35.012 minBrynäs9. ERIKSSON, SebastianSLASH
28.432 minBrynäs20. SUNNA, KimHOOK
28.20GK inAlmtuna30. DYLAND, Johnny 
28.20GK outAlmtuna25. FERNSTRÖM, Linus 
28.205 - 0 PP1Brynäs18. LÖF, Mathias 
 (28. BERGSTRÖM, Eric)
27.582 minAlmtuna17. HENRIKSSON, FilipKNEE
23.512 minBrynäs20. SUNNA, KimBOARD
First  Period (29 min, total 29 min)
19.404 - 0 EQBrynäs19. BELIN, Erik 
 (15. SANDIN, Emil
 5. MORIN, Linus)
17.043 - 0 EQBrynäs15. SANDIN, Emil 
15.162 - 0 SH1Brynäs19. BELIN, Erik 
 (2. NÄSMAN, Andreas
 9. ERIKSSON, Sebastian)
14.542 minBrynäs15. SANDIN, EmilTRIP
10.002 minAlmtuna29. ERIKSSON, JoakimHOLD
06.581 - 0 PP1Brynäs18. LÖF, Mathias 
 (28. BERGSTRÖM, Eric)
05.482 minAlmtuna6. ROLLIN-CARLSSON, VictorHOOK
04.512 minBrynäs3. ERIKSSON, RickardCROSS
00.322 minAlmtuna17. HENRIKSSON, FilipHOLD
00.00GK inAlmtuna25. FERNSTRÖM, Linus 
00.00GK inBrynäs30. SPERRLE, Daniel

Härlig match idag av J20 även om Almtuna inte hade mycket att sätta emot, vilket också innebar att Sperrle inte hade så mycket att göra.

Ellebo gick av med fotskada efter 2 perioder men det var en säkerhetsåtgärd.

Sandin, Seb Eriksson och Anton Persson var strålande men många i Brynäs dominerade.

Stabil 3-0-seger idag mot Skellefteå. Sandin, Morin och S.Eriksson var strålande. Och upp med Ellebo i A-laget!

Peja: Jo jag väntar på att Ellebo skall få chansen. Han har mognat massor i sitt spel sedan förra säsongen. Där har vi en tung pjäs att sätta in när Casselståhlarna och Johansönerna fladdrar runt å försöker tacklas...

GävleLasse: Håller med. Ellebo är precis den spelartypen som saknas i A-truppen och han är utmärkt i sin roll som defensiv back i J20.

Peja: Brynäs har börja röra på sig tre raka segrer nu. Blev seger med 1-0 över Luleå idag. Emil Sandin blev stor matchhjälte eftersom målet kom strax före 3min före slutet. 41-21 i skott!

65selander: Det verkar som att bra boxplay även gäller i J20

saxat från swehockey:

1 Brynäs IF 12 G - 5 PPGA - 81 OPP. - 141:41 TSH - 93,83% PK - 4 SHGF

GävleLasse: Haha, det smittar av sig. Anton Persson är faktiskt lite lik Mikael Lind i spelsättet när man tänker efter... fast Persson kanske har ännu större kapacitet?!

Igår mot SAIK spelade Brynäs runt i anfallszon i boxplay vid några tillfällen :)

Peja: Dagens match mot Luleå var väldigt jämn. Brynäs hade skott i stolparna och i ribban.. Till slut så kunde de trycka in 1-0 efter 16 minuters spel i 3:e..

Lindbäck håller nollan hela helgen.. respect!

Jag kollade en period J 18 mellan Brynäs och Mora.

4-0 till Brynäs och 17-1 i skott... dominansen var total så jag åkte hem. Nån som vet hur matchen slutade?

GävleLasse: Det blev 8-0.

Istället för 8181 personer i Läkerol Arena så var vi 136 personer i ett svinkallt Rocklunda som såg VIK-Brynäs J20 2-5.
Där VIK stod upp mycket bättre än vad jag hade trott, trodde att Brynäs skulle köra över VIK. Först sista 10 minuterna gick Brynäs ifrån. VIK ledde både med 1-0 och 2-1. I Brynäs glänste Anders Lindbäck hoppas BIF tar vara på den talangen! 1:a femman dominerade när den var inne med Anton Persson, Sebastian Eriksson och Johan Alcén med Ellebo och Götz på backen.
Ellebo är verkligen långsam, det var inte ofta som han var ur egen zon...
Det syndes verkligen vilka spelare som har varit uppe o tränat o spelat med A-laget.

Som det ser ut just nu kommer Brynäs att köra över VIK. Leder just nu med 5-1. 3:e är kvar att spela.

Med denna seger så går dom upp i serieledning :-)
Som ni vet så är Nick med för att testa om ryggen håller tills imorgon och han har hunnit med att slasha en gurka i 1:a och efter det så har han lyst med sin frånvaro i protokollet.

Antingen har han klivit av för att ryggen inte håller eller för att han känner sig "fit for fight" för matchen i morgon. Vi får avvakta tills att någon som har sett matchen kommer hem.

65selander: Jag var upp på Tablettasken å tittade på 2 perioder och Nic såg grymt pigg och spelsugen ut. Jag hoppas verkligen att han är med.

GävleLasse: Låter bra det,speciellt nu när det är "lite" frågetecken på Sjödda o Sunken.

Bissett19: Kan Angell och Sjödda spela så får gärna Sunken vara lite skadad, han kanske behöver kalibreras lite

Gusten: Tja Sunken vet jag inte om jag saknar direkt. Han har varit inne på massor av mål bakåt...

65selander: Enkel Brynäsvinst och serieledning för J20 :)

GävleLasse: Som att plocka gurkor från småbarn ;-)

Spelade Nick hela matchen eller klev han av före?

65selander: Jag såg bara 2 perioder men han såg grymt pigg ut och såg inte ut att störas någonting av någon ryggskada.

Han var nära att måla med fast slutsignalen för periodpausen hann före.

Han stoppade en puck med handen i mittzonen och snurrade upp två VIK backar, höjde klubban för skott men fick avbryta.

En annan kul grej var när han hackade lite sent efter pucken när målisen hade blockerat. Två västeråsare åkte på honom varav han gav den förste en rak höger, den andre västeråsaren vände då på en femöring och åkte å bytte istället...

GävleLasse:
"En annan kul grej var när han hackade lite sent efter pucken när målisen hade blockerat. Två västeråsare åkte på honom varav han gav den förste en rak höger, den andre västeråsaren vände då på en femöring och åkte å bytte istället..."

ASGARV

GävleLasse: Tycker det är orättvist att Angell får spela med J20....Det är ju synd om de små gurkorna. ;-))

- Nic Angell spelade i kvällens match mot VIK Västerås HC i J20 Elit (vinst med 7-1). Det gick bra för Nic som inte kände av sina ryggbesvär och han är tillgänglig för spel mot Luleå.

Peja: Härligt. Då kan man gå och lägga sig i lugn och ro, eftersom det är det beskedet man suttit uppe och väntat på.
Att både Sjödda och Sunken dessutom är klara, gör ju inte saken sämre...

I dagens J-20 match mot Almtuna är Sebastian Karlsson uppsatt som center i andrafemman,förmodligen är det för Sebastian har fått för lite istid på sistone,enligt HL:s statistik fick han bara 5,17 på isen igår,ungefär nåt liknande på Spets o Salmonsson.

Bissett19: Hoppas det hjälper Sebbe Karlsson att komma igång ordentligt...Han kommer att bli riktigt bra med tiden..Härligt också att Bicek fick hänga dit en igår =)

Bissett19: Starkt av Salle att producera 1+1 på ynka 5:26 !!
Sen är det lite konstigt tycker jag att Boork matchar D.J så enormt. 4 sekunder mindre än Sjödda som var "meste" Brynäsare.

Gusten: Att Boorken matchar DJ nästan lika mycket nu som Sjödda...Måste ju bero på backbristen i BIF just nu...Hulken...och Cassel...Är säkert ett sätt av Boorken att få igång DJ så att han kommer upp i fjolårets standad...Fast jag tycker dock att Morin borde fått spela lite igår iaf =)

Gusten: Boorkie snackar Engelska:)

Länk:

Bissett19: Jahaja, at the presskonferenser går it bra men inte in the dressingroom. Double moral at my ära ;)

Och Molin gav besked att han skall fortsätta några säsonger till om han bara hänger med och presterar bra. Kul Kul.

BlacK: 1+2 av Sebastian K idag.

Bissett19: hmm, snodde de sebbes andra mål? Jag tyckte nog att han gjorde 2 och spelade fram till ett..

Bra match i alla fall.

arnio: "Och Molin gav besked att han skall fortsätta några säsonger till om han bara hänger med och presterar bra. Kul Kul."

Ja, nån måste ju utmana Sjödda, så han inte känner sig alltför säker på åldermannatiteln i ES... :-)

Vinst i kväll med 2-0 borta mot LHF :-)

0-1 Jonathan Carlsson (pp)
0-2 Morin Linus (pp)

5/11 J20 Luleå - Brynäs...

Linus Morin och Kim Sunna verkar ha vaknat på rätt sida. I dagens match ha de båda legat bakom 3 av målen. Morin som framspelare och Sunna som avslutare. Gott!

GävleLasse: Man kan ju tillägga att Grabbarna verkar ha varit ruskigt effektiva under den andra perioden. De förlorade skotten med 13 - 5 men vann perioden med 0-4. Mål på 80% av skotten, det hade varit nåt igår mot FBK *skratt*

GävleLasse: Jag rättar mig själv...Jog råkade kolla på räddningarna istället för skotten som Brynäs vann stort. 17-5 i skott till Brynäs

0-6 i slutminuterna nu. Sista målet av Jonte Carlsson, framspelad av Sunna..

GävleLasse: Matchen slut... 1-7 i Brynäsfavör. Klantigt att släppa in en reducering efter 59.53.

Sunna 3+1
Morin 0+3

Grabbarna spelar med stort hjärta, och de verkar ovanligt rutinerade för att vara ett J20, det oundvikliga i J20-spel är tempot, men Brynäs J20 tar igen det med fin puckkontroll, och det kan ju bero på att vi har en hel del s.k. "overaged players" tack vare Boorkens arbete med elittruppen, men det spelar ingen roll. Kul, jättekul för grabbarna

OLZ UB06: Jag tror inte att det är på grund av de överåriga spelare som Bäcklin fått använda som ligger till grund för Brynäs J20's framgångar.

Tittar man på skytteligan så ser man att det är några spelare som producerar det mesta.

Sebastian Eriksson 19 matcher 7+12
Kim Sunna 19 matcher 9+8
Marcus Götz 19 matcher 7+9
Erik Belin 19 matcher 6+9
Johan Alcén 10 matcher 4+11
Emil Sandin 17 matcher 6+6

En annan spelare som bidragit starkt till framgångarna är givetvis målvakten Anders Lindbäck (92,47%, 1,76 GAA)

Det har varit just Anders Lindbäck som varit tungan på vågen i ett antal matcher. Jag minns Brynäs - Luleå som slutade 1-0 där Lindbäck räddade tre-fyra solklara målchanser.

OLZ UB06: Det är bara titta på statistiken på swehockey. Ström t.ex -2, 14 utvm. på 5 matcher. Angel 2 per. Resten har spelat en match.

Ungtupparna ångar på 1-0 i Fredagens mot SAIK och Sunna blev segerskytt i med sitt mål i 2:a.
Tabellen ser onekligen "nice" ut. Brynäs har både gjort mest mål och släppt in minst. Däremot Götz är en besvikelse eftersom han bara ligger tvåa i utvisningsligan...

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 Brynäs IF 20 15 1 4 75 : 34 46 0 0
2 Timrå IK 19 12 2 5 60 : 35 38 0 0
3 Mora IK 19 10 3 6 70 : 45 35 2 0
4 MODO Hockey 17 8 3 6 62 : 45 28 1 1
5 Luleå HF 21 7 5 9 53 : 59 28 2 1
6 IF Björklöven 17 6 6 5 48 : 44 25 1 2
7 VIK Västerås HK 17 8 1 8 60 : 63 25 0 1
8 Leksands IF 19 6 4 9 40 : 64 22 0 2
9 Skellefteå AIK 20 3 6 11 42 : 70 17 2 2
10 Almtuna IS 19 2 3 14 33 : 84 10 1 0

Spets o Salmonsson spelar i dagens J-20 i dag mot MoDo.Spetsen har redan scorat:

06.391 - 0 EQBrynäs27. SPETS, Lars-erik 
 (2. NÄSMAN, Andreas
 9. ERIKSSON, Sebastian)

Bissett19:

2-0 nu till junisarna.

Starkt av Junisarna att gå så bra med Gynge och Morin utlånade och Alcén + Bäckis i a-laget. Får väl se till att dom 4 får spela i JSM slutspelet så vi har en bra chans på dubbla sm-guld :-) (Bäckis kan väl spela med båda A och J20)

Makkan: Alcén spelade idag och gjorde ett mål. Han hade även ett skott i stolpen i slutet av matchen.

Matchens Lirare var helt klart Anders Lindbäck som storspelade. Modo hade flera 2 mot 1 lägen och även ett par situationer där det var rena straffslagen. Men Lindbäck höll tätt. Dessvärre så fick han kapitulera i BP efter att domaren tagit ut Jonte C för en slashing. Den utvisningen kommer att sorteras under "billiga utvisningar". Den bjöd han på den svartvita...

Salmonsson var lite fladdrig i sitt spel men hade ett par bra lägen utan att hänga nåt mål.

Spets var stabil och serverade sina kedjekompisar smörpass gång på gång men effektiviteten lyste med sin frånvaro 1+1 blev dagens poängskörd.

GävleLasse: Salle borde dominera där. Eller är han månne sur över att ha blivit (tillfälligt) degraderad från A-laget?

« · 763544 · »