Sansad: Alternativet är ju att man åker runt med sina bästa ungdomslag med spelare man inte vill satsa på, det kommer urholka ligan status då klubbarna inte bedriver socialverksamhet utan det är en produktionslina till SHL där de vill testa spelare som de tror på.
Jag ser ingen nackdel i blandade åldrar, det sätter press på alla inblandade. Stirra inte på spelarens ålder, titta på dess kapacitet för framtiden. För det är så klubbarna ser på det.
BIF-Modo 1-6.
Lukas spelade, då blir han sjundeback idag.
Modos 1-5 mål var en riktig skönhet.
Sansad: Tjena, jag svarade dig direkt, via bubbla.
Jag tycker det är sunt att inte ha kvar sistaårs juniorer om man inte som klubb känner efter några år att de har var som krävs för att bli elitspelare. Då är det bättre att ta upp någon yngre som vill visa vad de går för.
HappyX3:
Tror jag gick i samma skola som Brodecki Sr...
Mesta av släkten tycks bo kvar i Gävle...spelade säkert in...
Peja: Kalle Johansson ansågs som en av de största talangerna i -93 kullen och han vald Brynäs. Brodecki ansågs vara en av de största talangerna i -95 kullen. Så visst har vi vunnit dragkamper som du säger :)
DOCK har både Ekholm och Brodecki föräldrar som gillar Brynäs.
Alltså kanske dom var lite färjade i valet.
Peja: Så ni(du och Huge) menar alltså på allvar att Hägg gick till MODO inte såhär i efterhand var ett misslyckande för Brynäs? Han var ju en enastående talang och MODO lyckades, trots att det är så långt ifrån Gimo få honom till Övik.
Det kanske kan vara en orsak till att ni har en hel del allsvenska lag framför er i J20 serien, att ni har ett dåligt arbetssätt när det kommer till att närma er talanger, oavsett var de är.
Och jag skulle bli skit irriterad om MODO gick ut och sa att vi inte längre försöker locka till oss talanger eftersom det är så svårt.
Huge: Ja har man scoutar som missar en som Hägg i sitt närområde, då förstår jag att man sladdar i botten av J20 serierna..
Sen har ni 8 95or i er j20 trupp enligt EP, medan vi i MODO enbart har 5st.
Svårt för J20 att prestera när så många spelare från 95-97 kullarna spelar på annat håll!
Tänk om dessa killar skulle spelat hela säsongen i J20?
Carlsson spelar ju mestadels där men är ändå uppe i A-laget ibland.
Jonas Johansson - A-laget, sjuk
Felix Sandström - A-laget, sjuk
Backar
Westlund i A-laget
Nöstersbö i Mora
Göransson flyttade över pölen
Carlsson i A-laget
Forwards
Brodecki - A-laget
Lindlom - A-laget
Lööke - A-laget
BIF - Modo 1 -6
J.J höll nere förlustsiffrorna. Då blir det Starkbaum mot FBK.
Gällstedt måste bort. In med en tränartalang istället.
Lööke spelade. Lukas Carlsson spelade.
Redigerad kommentar
Zappaholic: Ajdå.. Skönt att ni har ett lag fullt av Brynäsor som försvarar er heder.
0-5 (EQ) | MODO | 46. Jakobsson, Kristian 23. Flood, Erik 10. Bergkvist, Oscar | Pos. Part.: 10 , 23 , 25 , 29 , 37 , 46 Neg. Part.: 11 , 23 , 25 , 27 , 31 , 48 |
43:11 | 0-4 (EQ) | MODO | 25. Byström, Robin 10. Bergkvist, Oscar |
Zappaholic: Ok, 6st från MODO, 2st från övriga klubbar inom komunen(ÖSK och KB65) och 7st från 15mils radie från Öviks kommun. Så 15st från vårt naturliga upptagningsområde. Helt okej, framförallt med tanke på att vi dominerar i j20.
Sen har vi även lekstuga i j18, men det tar vi en annan dag.
Jajjen: I Brynäs J20 finns det 2st spelare med Brynäs IF som moderklubb.
I ModoJ20 finns det 4st med MODO som moderklubb.
Och då har Robin Byström och Oskar Söderberg som är från Övik inte räknats in..
Var det nåt mer du ville?
Källa Eliteprospect.
oooopppppssss..
0-3 (PP1) | MODO | 46. Jakobsson, Kristian 34. Ottosson, Axel 47. Öhman, Oscar |