Brynäs IF

728019 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs - Karlskrona 20/12 -16

1785601 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Karlskrona 20/12 -16
Powerfade: Ja, men det var exakt det jag inte påstod, just därför jag skrev att det "Känns som" att det är så, tricky huh? ;D
Kommentera

Carl Lejonkräk:Det har du helt rätt i, En bra teori ;)
Kommentera

JawKee: "Jag har tänkt på en sak. Det känns som att varje gång ett lag "Bryter trenden" så är det mot Brynäs. KHK gjorde det, Leksand gjorde det, jag minns fler gånger. Känns ju rätt jäkla typiskt att det alltid är mot brynäs xD"

Kan det vara för att du mest följer Brynäs? Du kanske inte direkt tar notis om Färjestad bryter en trend mot Malmö, om HV71 bryter en trend mot Leksand eller om Djurgården bryter en trend mot Örebro för att ta några exempel. Bara en teori.
Kommentera

Powerfade: Ja, varför kolla upp fakta när man kan gå på en vag känsla som inte säger nånting?
Hade vår vän tänkt lite längre så hade han sannolikt kommit fram till att alla andra lag resonerar exakt likadant: varför bryter alltid våra motståndare sina trender mot just OSS? :-)
Kommentera

JawKee: det är klart att vissa trender bryts mot Brynäs, Men att påstå att det endast sker trendbrott mot Brynäs är totalt uppåt väggarna.
Kommentera

Jag har tänkt på en sak. Det känns som att varje gång ett lag "Bryter trenden" så är det mot Brynäs. KHK gjorde det, Leksand gjorde det, jag minns fler gånger. Känns ju rätt jäkla typiskt att det alltid är mot brynäs xD
Kommentera

ellis: Ja, här lär Brynäs verkligen rannsaka sig själva. Hög klubba eller inte var väl skit samma egentligen. Vi gör inte det vi borde och då vinner man inte, inte ens mot KHK!
Kommentera

Enaranger: må så vara. Undrar hur mycket det spelade in att det hade varit en liknande situation tidigare. Kändes som en kompensation. Då denna inte var lika hög. Men tyckte de tog beslutet obegripligt fort.
Kommentera

honken21:

Spelar ingen roll om den träffar i axelhöjd.
Fortfarande solklart hög klubba.

För om det inte ska vara hög klubba i axelhöjd.
Ja då ska det fortfarande vara en extremt kort spelare,
med tanke på att en målbur bara är 1,22 meter hög.
Kommentera

Lunkan:" hur lång är längden?"
Serien ut. Tala inte så mycket om "flax" förresten. Karlskrona behöver inte be om ursäkt för sig för igår. Däremot Brynäs.
Kommentera

Enaranger: Fel. Tittar du närmare så ser du att han först har bladet i huvudhöjd, men att pucken träffar när klubban är på väg nedåt. Inte alls i huvudhöjd alltså, snarare mer axelhöjd. Men det var fortfarande på gränsen. Kändes 50/50.
Kommentera

Har ju funnits roligare dagar att vakna upp till... Urk😷
FAAAN!
Kommentera

Hur förlorade vi den matchen... Fattar inte.
Kommentera

Jag ser att vissa tvekar på om Karlskronas andra "högklubba-mål"
verkligen var över ribban. Bildvinklar hit och dit med mera.

Inget att tveka på att den var över ribban.
Varför?
Jo, klubban var i huvudhöjd på Karlskronaspelaren.
Och om inte den spelaren då är den kortaste spelaren som
någonsin spelat i SHL, Elitserien, allsvenskan eller division 1
så var det med 100% säkerhet en hög klubba som obegripligt
godkändes.

Varför ha videogranskning när man inte använder det man ser.
Enda möjligheten att målet skulle ha godkänts. Det hade varit om
spelaren inte varit på pucken (som när Rödin inte var på pucken
i en åttondelsfinal mot FBK för två säsonger sedan). Men då skulle
ju han som sköt från backplats blivit målskytt. Ett totalt ologiskt
beslut från domare och videorum.
Kommentera

Lunkan: men just det där "händer en gång på tusen" händer oss alltför ofta...
Kommentera

ellis: hur lång är längden? Halva serien är spelad, vi ligger 2a, vad talar för en vändning? KHKs flax i 3e går inte att mäta, händer en gång på tusen.
Kommentera

Ugh mår illa.
Kommentera

ellis: Självklart undrar du det. Efter varje förlust ställer du dig samma fråga.
Kommentera

Det hjälper en aning att höra Oves tankar...

Men helvete det här förstör så mycket i tillvaron. Snacka om att gå på semester för tidigt.
Kommentera

ellis: Precis.
För att inte tala om Frölunda, är dom verkligen ett topplag - i längden?
Jag menar, 0-4 mot Leksand?
LEKSAND?????
Kommentera

Platt och diplomatisk intervju med Granis.
Kommentera

Mittzon: precis som vi gjorde, hemma. Skillnaden är att VF inte hade ledningen med två mål en bra bit in i sista och sen föll ihop på egna misstag.
Kommentera

ellis: Så här då. Spela om sista 10 minuterna med samma utgångsläge, 3-1, 10 gånger. Hur många tror du K vinner? 0, är min kvalificerade gissning. Tycker man får svälja att det här var ett undantag. Om än ett ruskigt tungt och jobbigt sådant.
Kommentera

honken21: Ja, normalt sett brukar ändå det bättre laget vinna såna här matcher då man oftast är effektivare på allt man skapar och då kommer man undan med lite nonchalans och slarv i egen zon.
Idag var det dock en kombination av egen ineffektivitet och att motståndaren samtidigt hade ett osannolikt flyt med i stort sett varje tillstymmelse till målchans man lyckades vaska fram, som avgjorde det hela.
Spelarna blev nog lite för säkra på vinst efter 2-0 och framförallt när vi dessutom gör 3-1 efter deras turliga reducering.
Som du säger: en liten näsbränna som borde vara en bra väckarklocka och motivationshöjare inför nästa match.
Kommentera

honken21: Såna här fatala insatser reser dock frågan om Brynäs verkligen är ett topplag - i längden?
Kommentera

honken21: Hmm, missade tyvärr matchen pga jobb, men såg nyss målen... snacka om att burväktaren simmade vid 3-4-målet.
Kommentera

Huss: tvärtom. Det är sådana här förluster och liknande som topplag brukar åka på ibland. Bättre spelmässigt men underdog-laget har för undantagets skull effektivitet och pillar in puckarna.

Vi har haft flera av den varan. Men det genomgående är att vi är bättre spelmässigt i de flesta matcherna. Vilket man vinner på i längden och är anledningen till att vi är ett topplag i år.

Vad skulle Bulan ha gjort? En tidigare time out? Kanske. Men som sagt, vi har varit bra på att stänga matcher den här säsongen. Det här får bara ses som en bakläxa.
Kommentera

Aja... vi är fortfarande tvåa med en mindre spelad match än lagen runtomkring. Vi får se det här som en stark läxa och komma igen efter jul.
Vill gärna se Johansson i kassen någon match. Han som är en av allsvenskans bästa målvakter är verkligen värd en chans i SHL
Kommentera

Huss: Frölunda förlorade nyligen mot Leksand. 0-4 om jag minns rätt.
Kommentera

Huge: "Ja, nu är iaf DIN jul räddad, det är ett som är säkert.
Nu har du hela julhelgen på dig att fundera över nya domedagsprofetior att presentera.... "

Och din är säkert också räddad. När du fått skriva av dig enligt ovan, menar jag..
Kommentera

Huss: Är det nån som har koll på hur många hemma-matcher vi har vunnit med Rautio i kassen?
Sen vore det önskvärt om Gunderson klev ur garderoben+
Kommentera

Forsberg 1978: Det var fan så synd att den här dyngomgången skulle behöva klämmas in före jul i spelprogrammet. Jag har den senaste veckan gått och känt tydlig oro inför den här matchen.
Kommentera

honken21: men det är just sådana här slarviga förluster som topplagen undviker. Att förlora mot ett (för dagen) bättre lagkan vi nog alla köpa, men att slarva bort tre poäng är bedrövligt och där har tränaren ett ansvar.
Kommentera

honken21: Julmat? Just nu vill jag bara spy på skiten, den här förlusten kommer ge mig vinterkräksjukan!
Kommentera

Arg, förbannad, ursinnig, besviken är bara förnamnet efter den här jävla förlusten!
Kommentera

3-3 är ju bland det sjukaste flippermålet man sett.

Karlskrona spelade helt rätt och slängde mycket puckar mot mål. Det var bara förvånande att målen kom när de kom. De hade absolut flest lägen i första perioden. När vi leder med 3-1 och 10 min kvar borde vi kunna styra av på ett bättre sätt. Men det är lätt att säga i efterhand.

Tror knappast det här sänker självförtroendet. Tror alla i laget är överens om att det här får ses som en läxa. Vi har varit duktiga på att stänga matcher, men nu behöver noggrannheten upp ett snäpp.

Vi har haft några bottennapp i enskilda matcher men studsat tillbaka direkt utan längre dippar. Finns inget som tyder på att just det här plötsligt ska sänka oss.

Grattis Honken, grattis Molin.

Nu njuter vi av julmaten!
Kommentera

ellis: Ja, nu är iaf DIN jul räddad, det är ett som är säkert.
Nu har du hela julhelgen på dig att fundera över nya domedagsprofetior att presentera....
Kommentera

Zappaholic: "Vad är det egentligen du är övertygad om? Jag får känslan att du gärna vill påtala hur illa allting kan gå hela tiden så du kan få tillfälle att säga någonting i stil med "vad var det jag sa". Du kan väl övertyga oss om att så inte är fallet..."

Joråsåatt...
Kommentera

Kräver mer av Johnson. Var han ens med idag? Totalt osynlig.
Ska man spela i förstakedjan så ska man skapa mer farligheter.
Tycker han sett trög ut hela säsongen.
Kommentera

Vad fan hände !!!!!
Man sticker till träningen själv och ser nu att vi förlorar med 3-5??
Vi hade även 3-1 hemma mot Khk??
Kommentera

Brynäsgubbe: som lekman känner man att time purén borde ha kommit vid 3-3 faktiskt
Kommentera

Inkazar: Håller med. Slutar man göra jobbet i försvarszon så straffar det sig direkt i SHL. Trodde Bulan hade fått bort denna lägstanivå men icke.
Borde tagit time out efter 3-3 och tagit fram hårtorken.
Kommentera

Fälth och Pudas var sämst på isen idag... speciellt Pudas, hans chansningar och felbeslut skapade många tillbakatryckningar som tröttnade ut laget. Allt för ofta när Pudas är inne på isen så spelar vi i egen zon
Kommentera

Inkazar: Håller med, inte mycket att göra för Rautio, flipperspel och grova försvarstabbar (POW!)..
Fet jävla tur hade KHK, målen, domarna...surt som fan att vi inte stängde matchen...
Kommentera

Haha... helt jävla otroligt.
Vi hade 3-1 och 7-0 i skott efter 10 minuter spelade av tredje. Brynäs var flera nummer större än KHK.
Sen helt plötsligt la de av helt och hållet. Ingen spelade hockey och målen ramlade in. Bulan stod i båset och imiterade Tommy Jonsson.

Bra för självförtroendet detta...
Kommentera

Pettisbif: Ja måste ge dig rätt där. Av alla dåliga var Pudas sämst på isen idag. Riktigt dålig insats...
Kommentera

Hoppas Bulan sågar domarna. Det här får bara inte hända. Ska vara 2-0 inför 3e.

Sedan fattar jag inte hur han bara står och stirrar med KHK öser in mål? HALLÅ TIMEOUT?!?!? VAFAN.
Kommentera

kennys: målvaktsspelet? Exakt vad kunde rautio ha gjort åt dehär?

Inte ett jävla skit! De är ENORMA misstag i egenzon av utespelare som gör dehär.
Kommentera

Svårt att tänka mig att brynäs ens har någon mental coach. Bulan verkar ju urusel på peptalk. syns inte direkt på spelarna att de blivit motiverande av någon i båset.
Jag ska väl inte säga så mycket, jag är bara besviken på den här matchen. Förstår inte ens hur det kan hända. Skulle aldrig på världskartan hända att brynäs skulle vända en sån här match. Det kan bara göras MOT brynäs. för brynäs gäller stenhårt arbete in i det sista för att få något mål. Allt för många lag som spelar med turen med sig :)
Kommentera

1785601 · »