Brynäs IF

728230 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs kommande två matcher den här veckan.

« · 812179 Till forumet

Sv: Brynäs kommande två matcher den här veckan.
GävleLasse: Ja, du tog orden ur min mun.
Vi ska in bland de 4 första, det är inget att hymla om.
Kapaciteten finns och nu gäller det bara att konservera vårt vägvinnande spel. Verkar som Boorken har lyckats hitta rätt vad gäller avvägningen mellan träningsdoser och vila, i kombination med smart coachning av laget vad gäller resurshushållning under matcherna.
Tror det är svårt att hitta en bättre taktiker än Boork i dagens ES.
Kommentera

JanT: Nej det skall till mycket för ett sånt ras. Men jag hoppas ju givetvis på att Brynäs spänner bågen och krigar för en 4:e plats som gott och väl kan vara värd 1,5 2 millar extra.
Kommentera

GävleLasse: 6-poängsmatcher var det! Vi kommer inte att ta alla 3, kan man hoppas på 6 poäng?

Hur som helst börjar slutspelsplatsen att se allt mer klar ut. Det skall till en riktigt rejäl härdsmälta för att vi skall missa partyt. Något i klass med det som presterades i inledningen av säsongen 02/03 när Nokelainen fick gå.

Föga troligt i dagsläget om du frågar mig.
Kommentera

JanT: Det känns faktiskt inte som att det spelar någon roll om det är hemma eller borta den här säsongen poängfördelningen hemma/borta ligger på duktiga 53.3%/46,7%

Men det är två sexpoängsmatcher den här veckan. Vinner vi dessa så har vi dragit ifrån getingboet nere kring strecken ordentlig och samtidigt satt stora käppar i hjulen för två lag som befinner sig i getingboet...

Dubbelbonus sas..
Kommentera

JanT: Taskig meningsbyggnad av mig. "...än värre, bli skadad" skulle det stå. :)
Kommentera

Gusten: Sjödda klockade 29 min och 26 sekunder idag. (tror inte på någon större skada där)

(kunde inte låta bli att leka messerschmidt) ;-)
Kommentera

Gusten: Amen, brother.

Staffan Kronwall.
Kommentera

GävleLasse: Dessutom kan det tilläggas att av de kommande 7 matcherna är 5 på hemmaplan! Vid det laget är 44 omgångar spelade (80% av grundserien). Har vi 60 poäng nu så bör vi rimligtvis skrapa ihop några pinnar till på dessa matcher.

De senaste säsongerna har det räckt med 1,3 poäng/match för att gå till slutspel (vilket även har gällt för att hålla 8:e platsen innevarande säsong!)

Således skall vi skrapa ihop 12 poäng på de kommande 18 matcherna för att nå slutspel. Det krävs således en total genomklappning av BIF för att missa slutspel innevarande säsong!
Kommentera

GävleLasse: Med tanke på att det brukar komma en reaktion så är jag fan nöjd om vi inte förlorar båda.
Jag hoppas Boorken inte "tillåter" en mellanmatch. Vi har så pass många forwards att jag hoppas vi kan hålla intensiteten ett tag till. In med revanschsugna Almtorp och Widing för energins skull, och sen får vi hoppas Angell gör en snabb comeback.

Kommande tre matcher är så oerhört mycket viktigare än matcherna mot Timrå, Malmö och Modo...inte läge för en downperiod riktig än.

Sjödda spelade tydligen halva matchen idag, huvva om han blir sliten eller ännu värre skadad. Jag vill se ett backförvärv!

Kronwall
Kommentera

Brynäs kommande två matcher den här veckan.
Nu har vi som bekant två raka hemmamatcher mot två lag som vi SKA ta på hemmaplan. Skellefteå på torsdag och Mora på lördag.

Tänk vad skönt det skulle vara om Brynäs kunde förlänga segersviten med två matcher till.

Kanske kan denna vinst locka några hundra extra åskådare till LA i veckan.
Kommentera

« · 812179