Brynäs IF

727642 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)

« · 735709 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
wap.hockeysnack.com
Bisset- Inte drar man några växlar ännu, om man gjorde så ramlar Frölunda ur med tanke på deras match.
Kommentera

65selander: Nä, det är väl Mäst... eeh, SCA-cupen som är facit på vilket lag som blir vassast i år.
Kommentera

65selander: 2-0 till Leksand efter andra perioden!!!
Det mest anmärkningsvärda som hänt utöver målen är att Daniel Ström blitt tacklad över sargen!!!
Kommentera

Bissett19:
3-0 nu Gabriel Karlsson
Kommentera

fassie: Tänk på att det är Lifs 3:e träningsmatch den här säsongen,våran första:P
Kommentera

lillovechkin: alltså har jag sagt nått eller ? att ni brynäsare kan va så jävla otåliga.. ni klagar på att de är för junisar m.m JAG SA 3-0 inget annat ... tänkte att folk vela veta... med tanke på ämnets namn Brynäs - Leksand....
Kommentera

Nyss kommit hem från en okej match, inget mer. Matchen slutade 3-1 till Leksand efter Malmström på pass från Ström reducerat. Tycker Brynäs gör en helt okej match där man egentligen saknar alla spelare som var med förra året, utom då Spets och Malmström som spelade. Angell fick matchstraff.
Kommentera

Bissett19: Leksand har också ett gäng tryouts och junisar med...dom enda Brynäs inte har ombytta i dag är väll Lavins ,Bicek och Sperrle?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Suck. Svider alltid att förlora mot Leksand, oavsett matchens betydelse. Vi får ta revansch på dem senare under försäsongen. Hur gick det för Kristan?
Kommentera

Db_04: Dom Brynäs inte spelade idag av olika skäl var:

Andreas Dackell, F
Björn Danielsson, F
Daniel Casselståhl, B
Daniel Johansson, B
Daniel Sperrle, M
Jiri Bicek, F
Jörgen Sundqvist, B
Mathias Månsson, F
Mikael Lind, C
Nicklas Bäckström, C
Ove Molin, F
Rodrigo Lavins, B
Tommy Sjödin, B
Kommentera

Falken: okej , skador på några eller vilade dom helt enkelt?
Kommentera

Davve17: Jag tycker att Kristan gjorde en helt godkänd match. Annars tycker jag Cipulis och Sebastian Karlsson såg lovande ut.
Kommentera

Db_04: Några har väl någon lätt skada eller återhämtar sig, men nästan alla vilades för att junisarna skulle få chansen.
Kommentera

Falken: hur såg er laguppställning ut?
Kommentera

Db_04: Nu kommer jag inte ihåg riktigt och matchprogrammet var kasst. Samtidigt var det en massa nummer som var helt galet och en massa juniorer som krånglade till allt.
Kommentera

Db_04: Boorken skall banta truppen som skall åka till Finland med 6 st så därför kör han med junisarna och try-out samt nyförvärven dom två matcherna som är före Tammerfors nästa vecka. Där kommer Lavins och Bicek att ansluta eftersom dom fortfarande inte får vistas i sverige.
Kommentera

Glömde skriva att GävleLasse kommer nohg ha en utförligare rapport här eller på BT's sida

Kommentera

65selander: Bajslag.KS nästa:-)
Kommentera

65selander: Jag tycker inte att det är värt att ödsla tid på att skriva rapport.

Dåligt spel, mycket slarv och väldigt ungt på isen skulle man kunna säga.

De som utmärkte sig positivt tycker jag var Cipulis, Malmström, Sunna, Hermansson, Sebban Karlsson och Hansen (det lilla han spelade)

Brynäs gick på tre femmor större delen av matchen och luftade fjärde sent i andra efter många boxplay.

De som jag tycker har mer att bevisa är Ström, Nolander, Kristan och några av junisarna.
Kommentera

De märktes direktt att de fattades mkt spelare för brynäs.. det var ju bara malmis, herman och spets som spelade som va med från förra året, men då spelade spets nästan bara i boxplay!
När de blev 5 mot 4 så va det malmis som va center och de syndes att vi inte hade nån playmaker inne! helt uselt spelat tycker jag! en som dom spelarna som syndes mest va nr:11 som jag tror va den nya letten och sedan niklas andersson som spela väligt bra, en av få backar som spela bra hela matchen.! första perioden så blev de mycke 2 mot 1 för leksand.. våra backar hängde ju inte alls med och men såg att de va ovana och spela.. kan ju inte säga så mycke om en 3-1 förlust med tanke på så lite isträning och så lite "samspel" eller va man ska säga?
målvakten kan vi inte säga så mycke om än tycker jag.. han va ok men inge mer! ska inte hacka eller nått på honom för han har inte vart mycke på is och är inte matchtränad alls så.. no coments!

"jag är kass på utväderingar" i know
Kommentera

Tycker Kristan under dom förutsättningar gjorde en helt okej match.
Kommentera

GävleLasse: Då räknar man stenhårt då att Cipulus (låter som något potensmedel) kommer att få vara kvar i Brynäs, fast först så skall han briljera i Tammerfors också ;-)

Blir väl samma lag på lördag också förutom några omkastningar i formationerna skulle jag tro.

Kommentera

Db_04:

angell visade sig tydligen från sin bästa sida idag, crosscheckade tydligen gabbe efter 3 - 0 målet fult i ryggen och fick matchstraff...

hur som helst så är det alltid skönt med en seger över brynäs mrn det är farligt att vinna på försäsongen, vil leksingar borde veta =)
Kommentera

mattias - 74: Leksand kan bara vinna försäsongen och första hemma matchen.. de gjorde dom förra året och sedan blire kattskit av allt! alltså om ni vinner som förra året i början kommer de sluta i div:1 ;)

visstja grattis försten :D Leksand A-lag vann över brynäs "juniorer/tryout" =)

Härlig klack ni hade i sandviken då.. som hota folk med stryk och grejor, bara kom så ska ni få spö å sådär! väldigt moget med tankt på att de va en träningsmatch!
Kommentera

Tycker att det är skandal att det kostar 150 kr. Vad fick man för det: Bif juniorer mot ett allsvenskt lag. Jag lade ut pengarna för jag ville se Bäckis.
Kommentera

mattias - 74: Efter målet var det inte. Det var en liten incident när Angell mycket riktigt crosscheckade när han vände ryggen till skrek gabbe nåt till honom och Nicko gav honom en Crosschecking till.

Detta renderade i 2+5+20 minuter...

Det var nog inte matchens fulaste tackling då nån leksing backifrån tacklade in malmström som stod 1 meter från sargen. Det missade domaren men det blev lite tummult efteråt.

Leksand kommer att få svårt i år om de inte rycker upp sig ordentligt.
Kommentera

Mickis: Men såg du inte bäckis då? han fick ju blommor... ;)
Kommentera

GävleLasse: haha nej då var jag i korvkön från helvete...:D
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker det är starkt av Leksand o slå vårat J-20 lag,dem kanske kan överrraska i år komma på övre halvan i allsvenskan denna säsong!!!......:)
Kommentera

Mickis: Du kan ju se det från den ljusa sidan att Sandviken får ju lite cash iaf. Hade du läst hemsidan så hade du kunnat räknat ut att dom ordinarie inte hade orkat spela efter all golf ;-)
Kommentera

Mickis: ja då får du skylla dig själv ;)

Det var väldigt väntat att Brynäs skulle ställa ett sånt här lag på isen idag. Att spektaklet kosade 150 :- får du nog skriva och klaga till SIK om.. då det var de som arrangerade det hela.
Kommentera

GävleLasse: Ja det är nog inte bara jag som kommer att klaga. En del av dom nya såg iaf intressanta ut.
Kommentera

Mickis: Men det är sånt man får räkna med nu under försäsongen. Nu är det utvärdering av vissa spelare. Boorken vet vart han har Sjödda, Lind, Dackell, Bäckis å de andra...
Kommentera

mattias - 74:

Nej då så kan det inte vara Angell gör inget sådant .... Gabbe måste ha fått ett felskär .... Angell är ju guds bästa barn ....
Kommentera

Bissett19:

j20 hit j 20 dit, leksand vilade också spelare, ta förlusten som en man eller kan ni inte acceptera att ni förlorade mot ett allsvenskt lag ??

see you in Kvalserien jocke =)
Kommentera

mattias - 74: hur många vila ni och hur många vila vi?
Hur många juniorer/tryout hade ni med? och hur många hade vi? hela vårat lag bestog ju av sånna!!
Kommentera

88Lindkvist:

inte hela laget va?? nu tar du i
Kommentera

mattias - 74: Vilka utav era etablerade stod över idag?
Kommentera

88Lindkvist:

Härlig klack ni hade i sandviken då.. som hota folk med stryk och grejor, bara kom så ska ni få spö å sådär! väldigt moget med tankt på att de va en träningsmatch!

om inte jag är felunderättad va det eran sk fjantfirma som startade ryktet om bråk, ta och läs på denna. dalastark.blogspot.com
Kommentera

mattias - 74: Visst förlorade vi och det hade varit intressant hur det sett ut om vår första och andrakedja sett ut så här:

1:a Salmonsson Bäckström Månsson
2:a Dackell, Lind, Danielsson

Nu var det:
1:a Cipulis, Karlsson, Hermansson
2:a Sunna, Eriksson, Alcén

Inte ens en inskränkt leksing som du tror väl att resultatet skulle vara detsamma om Brynäs ställt upp A-laget på isen?
Kommentera

GävleLasse:

vad vet jag och vad vet du ?? hur bra är det nya leksand oxh hur bra är brynäs med elle utan junisar ??

jag bara konstaterar fakta att ett allsvenskt lag vinner över ett elitserielag. såg inte matchen själv men eftr vad jag hörde så var inte ni bra alls och jag betvivlar att ni hade vunnit nån jordskredsseger om ni haft alla era spelare med.

skiljer det så mycket mellan ett topplag??? i es oxh ett Bottenlag i es ?? observera ?????
Kommentera

mattias - 74: Ja den bloggaren är ju verkligen seriös...Som sitter och önskar att Bäckis skulle skada sig så att karriören skulle vara slut.

Argumenten när det gäller LAGET verkar tagit slut nu när du börjar gnälla på klacken. Det skulle vara väldigt intressant för oss att få veta vilka dessa som du kallar fjantfirma är så att vi kan näpsa dem
Kommentera

GävleLasse:

jag gnäller inte på nån av er eller nån annan det är bara barnsligt.

sedan tror jag inte emil menar det han skriver om bäckis
Kommentera

mattias - 74: Jag kan garantera dig att som leksand spelade idag så är ni INTE ett topplag, långt ifrån.

Det ska bli intressant att se hur det går i Moracupen. Då tror jag ett mer representativt lag för Brynäs kommer att ställas på isen.
Kommentera

GävleLasse:

det återstrå och se =)

go natt
Kommentera

mattias - 74: öeh när fan skaffade brynäs sig en "firma"? lol
Kommentera

Burberry: "brynäs ultras" haha, vilket namn. det finns humor i gävle trots allt? :)
Kommentera

RQT: ultras Brynäs för att vara petig. Men var är det roliga??
Kommentera

DMartinssonBSKV: ÄR det samma gäng som i vintras sprang runt inne i Kempis i periodpauserna och skrek hata Modo?
Kommentera

« · 735709 · »