Brynäs IF

727659 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)

« · 736433 Till forumet

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Down under:
Tackar för det svaret!
Kommentera

85E-Martinsson: "men tyvärr så finns det för många äldre stötar som inte gillar när det kommer nått nytt."

Om dessa s.k "ultras" nu verkligen hade velat komma med ngt nytt, så hade väl ett namnbyte varit ett perfekt första steg vad gäller den nya imagen?
Eller är det så att man i själv verket vill fortsätta att framstå som tuffa och hårda iom att namnet "ultras" har bibehållits?
Namnet förknippas ju de facto generellt sett med våld och annat elände på och utanför arenorna, så ett namnbyte hade kanske varit på sin plats?
Att dessa ursprungliga s.k "ultras" sedan TROR att dom är tuffa och hårda, men i själva verket enbart framstår som osäkra och töntiga, är en annan femma, som kanske också borde föranleda ett namnbyte.

En liten fundering från en gammal stöt som gärna ser ngt nytt.
Men då skall det verkligen vara ngt nytt också...
Kommentera

Ultras???
Kommentera

Huge: Så en ultras grupp för Brynäs vore inte nått nytt?
Ja tyvärr ultras förknippas generellt med våld, därför att de flesta läser och sväljer vad media skriver om ultras.
Kommentera

85E-Martinsson: är det inte bättre alla ´´ultras´´ går in och hjälper Brocklyn Tigers tifogrupp i stället?
Kommentera

Db_04: Jag har inte sagt nått annat.
De flesta som var i BT tifo är Ultras Brynäs nu, jag kan inte svara för dem.
Kommentera

85E-Martinsson: "Ja tyvärr ultras förknippas generellt med våld, därför att de flesta läser och sväljer vad media skriver om ultras."

Oavsett vad media skriver och hur mkt dom ibland vinklar till saker och ting, så är det väl ändå rätt uppenbart att dessa s.k "ultras" har stått för mkt elände och sattyg på och kring arenorna. Och blotta misstanken om att man kan förknippas med dessa huliganer, borde ju göra att ett namnbyte hade varit den smartaste lösningen.
När man nu istället fortsätter att kalla sig för "ultras", så kan man ju lätt få intrycket att ngn eller några i ansvarig ställning försöker att upprätthålla denna huliganimage, om du förstår vad jag menar.
Och då spelar det i allmänhetens ögon tyvärr ingen roll ifall man verkligen försöker att tvätta bort stämpeln genom att sköta sig och uppträda som folk. Det är hela min poäng i sammanhanget, och i övrigt har jag ingen som helst uppfattning om huruvida Brynäs ska han en ultrasgrupp eller inte.
Den debatten får dom ta, som känner sig manade.
Kommentera

Huge:
Ingen ur ultras brynäs har hotat med att "ställa till ett helvete" för leksingarna, det får du fråga bloggaren i fråga om vart han har fått dne informationen. Vilket startade den här skit diskutionen.

Undrar nån över något skicka medlelande.
Kommentera

Huge: "är det väl ändå rätt uppenbart att dessa s.k "ultras" har stått för mkt elände och sattyg på och kring arenorna"

Alla negativa personer glömmer den glädje, kärlek och passion ultras grupper skänker sina lag.

Om vi tar fotbollen som ex. AIK klacken gör bland de snyggatse tiforna i svergige. Det är ultras gruppen Sol Invictus som gör dem med hjälp av Ultras Nord, det sägs nästan alldrig så mycket om det, bland vanligt folk och media. Men när de är bråk kring AIK klacken så sägs det mycket mer. Och när det är bråk så är det inte Sol Invictus eller Ultras Nord som står för det, det är ofta AIKs firma Firman Boys som står för det och de är inte ultras, de är casuals.

Hammarby klacken en av sveriges bästa klackar, med många bra ramsor och bra ljudnivå. Vilka är det som leder klacken? Jo Hammarby Ultras och Söderbröder.
Och när det är bråk kring Hammarby är det firmorna KGB och Bajen Baby Squadron som är igång.
Kommentera

85E-Martinsson: Nu sätter jag ett stopp för ultrasdebatten i den HÄR tråden...

Leta fram en mer passande tråd eller skapa en om ni inte hittar någon.
Kommentera

Jag kommer att radera ALLA inlägg som skrivs i den här tråden angående debatten om ultras etc.

Skapa ett nytt ämne istället.
Kommentera

GävleLasse: Sorry, Ska starta en annan tråd. Gillar inte heller att det pratas om annat i trådarna än vad det ska vara, osså gör jag det själv, oops.
Kommentera

« · 736433