Brynäs IF

727617 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs - Leksand!!

« · 213770 · » Till forumet

Brynäs - Leksand!!
då var det äntligen dags för ytterligare ett derby mellan Leksand och Brynäs!!!

Man skall ju som vanligt till Gavlerinken för det finns ju inga matcher som är roligare än juss dessa klassiska matcher...

Mitt tips är att leksand tar revansch för förra mötet som slutade 2-1 till brynäs i Gavlerinken om jag inte missminner mig!!

Jag tror att Brynäs kammar noll!!!

Med en Sean i storform och en 6-1 seger i Bagaget så vinner leksand med 5-0 :-)

GO LEKSAND STARS!!!

Ps.. Vi vil ju inte se Brynäs i KS men det lutar åt det... :-(
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand!!
Tja!
Imorgon är det äntligen dax för DERBY mot ärkefienden Leksand och enligt Brynas.se så är samtliga sitt och ståplatsbiljetter slutsålda.
De ända som finns kvar är familjeläktaren,dom säljs inte mot förköp,"lapp på luckan" kan de bli alltså.

Alla RIKTIGA Brynäsare som har "plåt" till derbyt,måste visa att ni ÄLSKAR Brynäs IF.
SKRIK OCH STÖTTA VÅRAT LAG.

Spelarna måste visa 100% inställning och jobba stenhårt,jag tippar som vanligt med hjärtat.
Mitt tips: 5-3 till Brynäs.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Enligt nyhetsbrevet från Brynäs,så kommer "Aspen" fortsätta i målet.
GP är väldigt kritisk mot domaren Ulf Rönnmarks instats i "tälje"- matchen och för övrigt låtet GP väldigt laddad inför derbyt.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

VI SKA KROSSA Leksand!!!
Kommentera

VARFÖR ska Asplund stå i morgon????
Kommentera

70 Rodrigues: Ja vad har dom att välja på? Tyvärr darrar Ram lika mycket han! Har man bara två "andra målvakter" så kan det inte bli så mycket annorlunda. Ett tips från mig är att låta Jocke Lundström stå i stället. Vad har dom att förlora?
Kommentera

Anneli S: Inse att Lundström kommer inte få stå nått den här säsongen. Har han inte fått gjort det hittills så lär han inte få göra det nu i den sitvation vi är i nu.
Kommentera

70 Rodrigues: Varför skall han inte få stå???Enligt rapporterna gjorde han en bra match!!låt grabben få stå några matcher nu!!!
Kommentera

Bissett: För att jag tycker att han är kass helt enkelt, han har fått så många chanser men tyvärr aldrig tagit någon av dom!
Kommentera

Bissett: Asplund gjorde flera kanonräddningar igår. Men han skulle ha tagit tre av målen istället. Så här spelar han 2 matcher av 3. Tyvärr är Ram lika uppåner. Frölinda skulle nog ha råd med såna målisar. Sen är det ju inte bara deras fel att dom läcker. Spelet i egen zon är årets kalkon.
Kommentera

Lilljanne: Klicka på länken under rubriken om Lars-Göran Nilsson och läs hur Berglund på Expressen fullkomligt mosar sönder Brynäs och deras säsong! Det roliga är att han har rätt!
Kommentera

70 Rodrigues: "Under försäsongen spelade Brynäs landets kanske bästa ishockey." Tungt att läsa! För övrigt har han snott allt från oss här. Vi har sagt rubbet!
Kommentera

Lilljanne:Vi (med undantag från ett par tre stycken) har väl nämnt det vid mer än ett tillfälle!
Kommentera

70 Rodrigues: Lars-Göran Nilsson, ja. Vilken fantastisk spelare på sin tid! Han borde ju också finnas med i Brynäs innersta krets idag.
Kommentera

Lilljanne: Helt rätt,Berglund måste ha klippt och klistrat härifrån.Allt stämmer dock.

Har svårt att begripa varför Asplund får stå över huvud taget.Lundström vore kanon att satsa på i det här läget,killen har inget att förlora och kan knappast vara sämre än nån av dom andra två.Asplund har fått chansen i flera år nu,förra säsongen c:a 25 st och i år ett 10 tal kanske.I hur många har han varit riktigt bra ?. 3 ? det räcker fan inte på elitserienivå,om man nu kan kalla BIF det.

Brynäs har beslutat att anställa en sportchef.....man kan ju inte anklaga dom för att vara tidigt ute.

Lilljanne: Din teori ang KS är nog helt sann.Alla som tror att BIF årgång 02-03 kommer att lira hem den galant på en skridsko kommer att märka att så är inte fallet.Man är förmodligen inte mycket om ens bättre än topplagen i superallsvenskan,plus att laget kommer med en enormt dålig trend och knappt vet hur det känns att vinna.Det blir stentufft.
Kommentera

Sylf: I morgon vänder det med mig på plats, vi vinner med 4-2 och målen görs av Molin, Sjödin, N Danielsson och Miettinen.
Kommentera

70 Rodrigues: Hoppas att du får rätt annars så kommer jag att slänga av dig från bussen på lördag, allt ge dig sömnpiller så att du inte kommer in på matchen.
Kommentera

I morgon då jävlar måste vi vinna då jag får med mig min polare leksingen med mig! Kan fan inte sitta bredvid och höra gliringar ( hoppas det blir jag som får vara kaxig för en match i alla fall ha ha)

Hoppas på en riktig hockey fest mitt uppe i misären!

Match tips 5-4, Brynäs vinner efter förlängning!
Tror inte på så många mål men kändes häftigt att skriva ;)

Anger 2 mål,Molin 1 mål,Mietinen 1 mål och Berka 1 mål!!!
Kommentera

Nu gör dom mååååål igen! När vill se måååål igen och aldrig sviker Brynäs Tigers en vän när dom gör mååååål igen!!!!!!!!!!!!

Skön låt!
Fakta: NEJ
Kommentera

Clarence: Lars-Göran Nilsson fanns med i "Hovans" elitkommitté som Sandlin offrade på maktfullkomlighetens altare! Ingen kan väl ha missat att jag vill återupprätta denna kommitté och dessutom vill ha "Hovan" som ordförande. Jag håller med om L-G Nilssons kvaliteter som hockeyspelare, kan aldrig glömma hans uppvisningar sin extremt korta klubba!
Kommentera

Tomas HOCKEY:

Ja visst är det kul att få gliringar jag vet för jag fick efter premiären när min kusin från falun som tyvärr är BIF are var med emen ikväll kommer du att få ta gravölen :-)

Heja Leksand!
Kommentera

Full fart framåt och håll tätt bakåt så skall vi mosa masen ikväll.

Asplund agerar vägg, Sjödda dirigerar försvaret, Larsson pushar laget till stor dåd. Samt att Tor eldar på ståplats så att taket lyfter.
Då vinner vi.

Tips 5-3 till Tigers.

Mot Framtida Segrar!
Kommentera

Magoo70: Håller med i kväll är det bara 3p som gäller samt att MIF måste loosa mot Linköping.

Det blir en svettig kväll framför webbradion och en massa j-a jobb.
Kommentera

bajenmattias: Ha ha ja det är ingen höjdare! Må bästa lag vinna i slaget mellan kaffebönor och fula målade trähästar ;)
Kommentera

Tomas HOCKEY: Derbymatcherna är till för att vända trender å BIF vinner faktiskt ikväll, ja jag är säker på det. Det har hänt ofta och det gäller både BIF och LIF att man vänt formkurva vid dessa derbyn så kommer det även att ske ikväll. Sen vore det ju fördjävla fint om Linköping kunde spöa sina blivade kollegor i kvalserien ikväll.
Kommentera

Kort o gott 5-1 te´ Brynäs.
Kommentera

Jag ska på matchen ikväll. Jag hoppas få se en vinst match. Jag tror på Brynäs ikväll. Fullsatt Gavlerink borde lyfta dom. (hoppas jag). Jag tippar på 4-2 till Brynäs..
Kommentera

Jaha, det blir tydligen jag som får säga det ikväll:
Nu är det sista chansen - nu måste vi vinna den här matchen.

Fuuulllll fart framååååååt Brynäs!
Kommentera

westerlind: 0-1 Karlberg, motlut minst sagt.
Kommentera

rafalski:

Suck, vad säger man? Men nu blev Gällstedt utvisad. Överraska mig nu Brynäs, gör mål i PP! Spela sedan som i första och andra perioden i Södertälje, så j-vlar fixar vi det här.
Kommentera

westerlind: Leder dom så tappar ledningen i sista. Ligger de under så tappar de självförtroendet och faller ihop. Inte mycket tyder på seger tyvärr.
Kommentera

Igor: Var det inte en känd leksing som sa:
"Än ska vi inte kasta yxan i sjön - snarare tvärtom."?
Kommentera

westerlind: Vart kastar man den då, i huvet på Skalman eller ;-)
Kommentera

Igor: Många spännande saker på sportradion just nu. Hoppas det blir en djupanalys av skidorientering snart.
Kommentera

westerlind:Enligt rapport från Gavlerinken spelar dom som arsel.
Kommentera

westerlind: Själv så lyckades jag låsa kontot på HockeyLive och får nu vänta i 2h innan det låses upp. fy f-n
Kommentera

Sylf: Det är nog taktik :-) Nu är skitspelet avklarat i period 1, nu blir det klapp klapp av gammalt känt Brynäsmärke i nästkommande perioder.
Kommentera

rafalski:Ha ha,säkert !!
Kommentera

rafalski: Härligt att höra - jag tror på dig.
Kommentera

65 Selander:

Är det en sån förlust? HockeyLive fungerar väl bäst när inte folk envisas med att lyssna på matcher?
Kommentera

1-0 till MIF
Kommentera

westerlind: Jomen sitter man på jobbet och uppdaterar en massa hotfixar till servrarna så vill man ju lyssna på matchen live istället för P4 sporten. Toppenkväll verkar det som eftersom MIF leder nu också.
Kommentera

65 Selander: PP hela tiden nu,,,inga mål.....
Kommentera

Sylf: Undrar hur många PP dom har brännt denna säsong och nu är väl Sjödda utvisat också!
Kommentera

1-1 nu
Kommentera

Kösa 1-1 i PP!!
Kommentera

65 Selander: MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!
Kommentera

65 Selander: Hur kommer man in på HockeyDirekt i HS4, nån som vet?
Kommentera

Sylf: 1-1 Kösa, känts meningslöst när MIF verkar vinna.
Kommentera

Hittade den själv, sorry. 1-1! I PP!!!
Kommentera

Igor: BP 100 spänn på 1-2
Kommentera

« · 213770 · »