Brynäs IF

723803 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - Linköping

« · 967450 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Linköping
rackham: och Lassgård som publik...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huge: Är det så jävla konstigt att man vill ha valuta för pengarna?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Peja: Intressant det där. Inga annonser i press eller på stan innan match?
Inga reklamblad i brevlådan? Ingen "reklam" i lokalradion?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss:

Ja, och det tar oss osökt till frågan... hur attrahera en publik som dansar och ler...

Dileva som klubbdirektör?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huge: "vi vill ha valuta för pengarna annar går vi inte och tittar"
Kärnfrågan är just den, vad är valuta för pengarna?
Gnällspikarna på det här forumet peakar efter matcher som den mot Färjestad när vi trots allt vinner med 3-2 och det är grymt spännande.
Är det inte det som är tjusningen med hockey? Det oväntade, det eleganta, närkamperna och just det faktum det kan vända så oerhört fort?
Jag har förståelse för att man kan vara kritiskt när ett lag inte kämpar och viker ner sig ibland, men det händer ju alla lag någon gång.
Tyvärr tror jag en benchmarking lätt skulle visa att den genomsnittlige Brynässupporterna är en riktig gnällspik med en stor portion Jante i sig.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huge: Det är ju Brynäs som tar Gävleborna för givna, inte tvärtom. Att Brynäs inte syns överhuvudtaget i Gävle är ju skamligt dålig marknadsföring och ingenting annat.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss:

Jo, kanske att 4390 tycker det en måndag kväll i januari.

Men vart är Gävles övriga 90.000 invånare, eller Sandvikens 39.000?
De har tydligen en annan uppfattning...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Jompe:

Ja, vad vet man, men allt är bättre än 4390...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss: "Borde det inte vara samma sak?"

Det ÄR samma sak. Bara det att bortskämda gävlebor som tar stadens ES-lag för givet inte ser faran: att en vacker dag stå där utan ES-lag, och då börjar gnället och all självömkan.
Man saknar inte kon förrän båset är tomt....

Annars är det som rackham säger: det gäller att locka marginalåskådarna.
Dom som låter likadant som många härinne gör: "vi vill ha valuta för pengarna annar går vi inte och tittar". Töntar....

Sanningen är nog den att gävlepubliken inte ställer upp på sitt lag lika mkt som man gör i ex Leksand, Göteborg eller Jönköping.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss:

Precis som det var i går.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
74050: Just precis
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss: Du menar hockeyunderhållning?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham:
1. Underhållning i LA
2. Hockey i LA

Borde det inte vara samma sak?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Horace76c:

"Den dag jag ser en Scott-stevens-tackling i gavlerinken kommer ni veta vem jag är kan jag lova"

Sandins propp på Lintner,har du glömt den?Även Brendl fick in en skaplig pärla på Musse igår.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf: "Jag orkar inte bry mig i de andra resultaten, Brynäs har det i sina egna händer. Bara att se till att gå till slutspel. Vem vet, en semi kanske kan locka uppemot 5000"

Ja, eftersom snittet i år är 5962 så är det väl inte omöjligt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: Jag undrar om inte den gode Huss har en poäng. Hur gör man Gävle, the city that always sleeps, till en glad, kosmopolitisk plats där alla turnéer stannar till och fyller Läkerol Arena? På något sätt har jag svårt att se det hända. OK, man kan vidga sökområdet som det visst heter nånstans och dammsuga allt från Umeå till Stockholm på festglada typer--men funkar det?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Lindström: 0-3, Frölunda igår. Såg svagt ut från läktarplats.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf:
Ja, jag ser faktiskt hellre Arnio eller Tuulola.... Den dag jag ser en Scott-stevens-tackling i gavlerinken kommer ni veta vem jag är kan jag lova:)
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Lindström: "Om du bortser från resultaten..."

Precis. Bortsett från mordet, hur var det i Dallas, Mrs. Kennedy?

Jag trodde det var resultaten som liksom räknades.

Klart som attan att man inte kan göra en rak jämförelse mellan Stockholm och Göteborg å ena sidan och Gävle å den andra. Befolkningstal, näringsliv--allt är av en annan storleksordning. Jämför med jämförbara städer istället och se vilka publiksiffror de har och hur mycket sponsorspengar de drar in.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
65selander: Gick ju bra det här

Fast lednnige nhar ju några dagar på sig nu att förstärka med klassmålis från Ryskaligan samt någon hungrig fw samt spelskickalig back. :-)

Nä tillbaks sjuksängen och vänta in kvällshockeyn. Undrar fortfarande hur Kanken kunde smitta mig i lördags.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Horace76c:

En sexig spelartrupp är aldrig fel... dvs i Gävle är det samma sak som att det är en förutsättning! = )

Förväntningar är förväntningar...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf: Klart man bryr sig om de andra resultaten. Den mentala biten är viktig för det fortsatta kriget, ett större glapp kan ge större arbetsro.

Fast lednnige nhar ju några dagar på sig nu att förstärka med klassmålis från Ryskaligan samt någon hungrig fw samt spelskickalig back. :-)

Poffa: Ni förlorade ju förra hemma matchen mot dom också men ni kanske skall börja kämpa nu när Europadrömmen störtade.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss:

Ja, det är är en fråga som inte är helt enkel att svara på.
Jag gör väl ett försök då...

Jag ser det som att Brynäs har kvar hockeynördarna (med seriebiljetter sedan 1967 eller nåt) från Gavlerinken som är där för att se hockeyn och inte vill dansa på läktarna. Arrangemanget är därefter.
Om Brynäs breddar arrangemanget att omfatta målgruppen som i första hand besöker för att dansa och oooooa hela natten lång blir det sannolikt annat drag på läktarna.
Men då får man börja tänka om i arrangemangsstaben.

1. Underhållning i LA
2. Hockey i LA


Där har du en start...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
65selander: Jag orkar inte bry mig i de andra resultaten, Brynäs har det i sina egna händer. Bara att se till att gå till slutspel. Vem vet, en semi kanske kan locka uppemot 5000,
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
65selander: Skulle MODO förlora i kväll så är det bara för att reta dig. ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: Får hoppas att FBK, HV samt MODO vinner ikväll så att vi utökar med 1p mot de 3 bottenlagen
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: Fan, det är kört alltså??
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Lindström: Ja, det gjorde dom, mot Mora och SSK började dom inte ens tackla.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf: Om du bortser från resultaten, slutade dom att tackals och stå upp för varandra? Det var det som var röda tråden.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: Du kan väl finansiera det med litet av din skatt?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues:

Svar:
Med ledare och spelare som klarar av att placera laget i toppen...

Fråga: Hur skall vi få det? = )
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Lindström: 3/11 Mora hemma 0-3, 19/11 HV hemma 2-8,18/12 SSK hemma 2-5.....................
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf: Ok en av 33 matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Lindström: "2:När såg du te x en Dif spelare vika ner sig?"

Den 3/1 i Gävle. 2-8 och ALLA vek ner sig!
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Jompe:
1:Visst är det dåligt/synd att inte flera går. Men vad beror det på??

2:När såg du te x en Dif spelare vika ner sig? Man ger ALLT för LAGET.

3:Till viss del Ja men den största är att man inte klarar av att lockar hit folk.

Jämförelsen med Stockholm och Göteborg är inte rättvisande..

Nehe ska vi jämföra oss med Mora Skellefteå eller vad?
Vi har ju för bövelen en nya arena bra lag ivf på pappret. Så ska man inte kunna sukta efter dom som lockar mäst publik utan se på dom som håller lagomt med folk?

Måste väl för fanken kunna vilja bli BÄST på alla delar..

Enkel logik. Man för det man förtjänar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf: Pavel har väl upptäckt att han får göra det mesta själv nu. Om han lugnar ner sig lite vid skottena så skall du se att fler går i mål.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Horace76c: Går du hellre och ser Soling eller Arnio än Brendl? Han kan göra hur snygga mål som helst, och som igår,proppa Håkansson så det stod härliga till.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss: Ligger Jante som en blöt filt över Gävleborna?

Lyser solen en dag utan moln i mitten av juli?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham:
Nu talar jag ju bara för mig själv (det här lockar inte 8300), men skulle vi kunna få en Arnio, Tuulola, Boumeidienne eller Soling (ursäkta mig, gillade han) så skulle jag gå oftare. Betalar gärna 230 spänn om jag har möjlighet att se en eller 2 överkörningar...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: Fråga: Hur kommer det sig att det är mer liv på bortaplan när Brynäs spelar? Det låter mer om 200 fans i AXA/Globen/Scandinavium etc. än om 6000 i Läkerol Arena. Vågar man inte leva ut inför grannarna? Ligger Jante som en blöt filt över Gävleborna?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: Ett topplag i ES?

Fråga: Hur ska vi få det?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues:

Passar bättre med: blir bättre (en Arena tex) men överträffar inte förväntningarna...

Det är det jag funderar över hur mycket tankekraft det läggs på uppe på Sätraåsen...

Det handlar bara om en sak.

Överträffa förväntningarna.

"Publiken är så kräsen i Gävle" eller nåt på det temat hörs ständigt och jämt när det skall förklaras varför det inte är nåt drag på läktarna eller runt föreningen.

Pling-plong....
Fel svar.

En nyckelfråga:
- Vad är det som lockar 8300 människor till Sätraåsen?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues: Det kommer ju en nästa säsong, Sjödda! 15 år efter andra lag. Samtidigt vägrar klubben lyssna på såna som Willy Lindström, Inge Hammarström etc..... Scoutar runt själva i Hille, Valbo etc.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Jompe: För att det ska ske bra saker på isen så krävs det kompetens i styrelsen, marknadsavdelning samt på sportchefspositionen. Varför finns det inte en heltidsanställd scout i Brynäs?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues: Sjödda, Björne,DJ, Dacke, Sunken,Sperrle,Korhonen,Hansen, Spets, Herman skulle aldrig fått kontrakt den här säsongen!
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Lindström: Jag har sett en hemmamatch i år. Bor i yttre havsbandet utanför Göteborg och har väl en 50+ mil till LA. Ser i princip alla matcher på TV.

Jag har råkoll på fakta. Det jag skrev i morse var tre saker.
1. Det är skit att inte fler Gävlebor går på matcherna.
2. Det är illa att kalla spelarna för kärringar. Spelarkritik är bra, men det är inte spelarkritik.
3. 2 beror på 1, dvs att vi har kärringar i laget beror på att så få Gävlebor går på matcherna.

Enkel logik. Skriv upp på en lapp och läs högt tre gånger om dagen.

Jämförelsen med Stockholm och Göteborg är inte rättvisande, med Örnsköldsvik, Timrå, Karlstad, Luleå? Jag trodde länge att det var en charmig myt att Gävlepubliken var "kunnig och kräsen" men jag vet inte om jag köper det längre.

sylf: Exakt. Det är vad som sker på isen som betyder något. Vem som sitter på olika ledande befattningar har ingen betydelse. Hur många vet ens vem som är ordförande i Brynäs IF?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf: Boorken skulle aldrig ha fått förlängt inför den här säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf:
Ni har väl satsat Spetsigt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues: Ja, många av dom stod väl inte först i kö när gud delade ut hjärnor, den saken är klar. Samtidigt tror jag gemene man skiter i om det är Kalle Anka eller Ture Wickberg som sitter och styr. Det är på isen det avgörs om folk kommer eller inte. Jag tror ju inte medelgävlemuppen tänker att "jag ska fan inte gå på hockey för sundlöv är dum i huvet". Jag tyckte det verkade stabilt efter Boorkens inträde ända fram till i höstas, då bubblan sprack och det satsades brett ist för spetsigt. Spelarna protesterar mot klubbens grundide och vill styra skutan själva.......Smart! Ska man ro nåt sånt i land måste man fan kunna prestera bättre än matcherna mot ex LHF.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf: Hela klubben Brynäs IF har varit instabil i många år nu, folket har tröttnat på att bidra till något som aldrig blir bättre trots alla löften inför varje säsong. Det sitter ett gäng lallare på Sätraåsen, kompetensen kan räknas på fem fingrar. Mycket snack och liten verkstad har gjort att folket har fått nog.
Kommentera

« · 967450 · »