Brynäs IF

727629 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - Linköping lör 1/10-16

« · 1764676 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Granis och Johnson gör nog sin sämsta match någonsin. Men det är iofs inte så lätt att spela två stycken i en kedja.
Kommentera

Zappaholic: Fan vad kasst... Och släpper ett i deras första. Det blir inte mer typiskt i hockey än så. Aja då var den 3-poängaren körd.
Kommentera

Zaborsky 70%? 100%? sämsta värvet tycker jag åtmistone.
Kommentera

1-3 om 3 min när Bulan drar målis på tek i mittzon.
Kommentera

Brynäs IF - Linköping HC 1-2
Kommentera

Vi ser väldigt lätta ut ikväll.
Kommentera

Bulan verkar matcha granis kedja i slutet
......

Hur tänker han där?!?!?!
Kommentera

rafalski: Ingen som gör skit jobbet, 3/4 av laget glider omkring och hoppas att nån annan ska göra jobbet.
Kommentera

Ingen jättehet säsongsinledning direkt. Självklart torsk mot ett lag som inte vunnit något än. Blir det mer Brynäs än så?
Kommentera

Stor skillnad på målvakterna i denna match..
Kommentera

Brynäsgubbe: Men snälla du. 4 matcher spelade vi har fortfarande 50% om inte mer vinster, lugna dig.
Kommentera

blackredberry: Så du tycker spelet sett bra ut ikväll?
Kommentera

Granström igen.
Kommentera

Granis är tillbaka med allt vad det innebär...
Kommentera

Hatar verkligen att förlora, speciellt när vi är det bättre laget.
Dessutom ett stolpskott från kvittering som extra salt i såret.
Kommentera

27s då visar man känslor..
Så dags..
Kommentera

Bertilsson briljant, Nick Johnson och Granström usla. Resten nja....
Kommentera

Var inga marginaler idag. Zabo var 0,5 mm från att få klubbspetsen på en puck och det hade varit 2-1. Stolpskott och 2-3 riktiga lottoräddningar av LHCmålisen.
Kommentera

Lindström: Nej spelet är inte på topp idag men varför ska den här matchen definera säsongen istället för 7-2 segern mot Frölunda?? Kommer Saik hämna på kvalplats nu när dom åkte på spö med 7-1? Säsongen är ung, jag ser hellre att vi gör en medioker höst och grym vår än tvärtom...
Kommentera

Dalrt: Tycker ändå Gunderson är bättre än de andra matcherna. För övrigt välförtjänt vinst för LHC.
Kommentera

Riktigt dåligt Brynäs!!!!
Kommentera

Johnson-Granström-Zaborsky sämst idag. 1/10
Kommentera

Bedrövligt att tappa matchen.
Besviken på hur lojt PPet såg ut.
Kommentera

blackredberry: Zaborsky en jättebesvikelse såhär långt . Hoppas på bättring där .
Kommentera

Lindström: Såklart jag inte tycker det, Jabob Johansson gör sin bästa match någonsin, Rautio var okej. Vi vann andra med 11-2 i skott, vi måste sätta puckarna, hade vi satt 3 på det så hade du varit jävligt nöjd antar jag, för att inte va destruktiv.
Kommentera

Chris11: Riktigt sur förlust, vi skapar så mycket att vi borde vinna. Mest irriterande att vi förlorar mot ett lag som åker runt med sloganen "Ät ägg" fram på hjälmen....... Pinsamt😡
Kommentera

Tråkigt, tycker Brynäs var det bättre laget. Men det är ju målen som räknas, gör man inte mål på så många lägen som i andra.. Då räcker det att LHC får ett pp :/
Kommentera

Riktigt fittig förlust. Visst att flera underpresterar men vi är fortfarande bättre än Link. Marginalerna kissar på oss.
Kommentera

Med det här genomusla schemat kommer vi inte få något matchtempo öht. Idioter i SHL.
Kommentera

Brynäsgubbe: ja nu är det uppehåll 1 vecka igen för plastturneringen CHL!!!
Kommentera

Måste gå mot strömmen och erkänna att LHC gjorde en jättematch, sett defensivt. Framförallt har de målvakten att tacka . Brynäs skapade väldigt mycket, hade fart under skridskorna och var offensiva under i stort sett hela matchen. Vi fick åtskilliga powerplaylägen, och snurrade upp deras försvar titt som tätt. Bistert naturligtvis att LHC skulle göra mål på sitt enda powerplay. Men som Clark sa i pausen "Vissa kvällar går puckarna in, andra gör de det inte". Sett över hela matchen gör vi princip inga misstag bortsett från utvisningen som tyvärr blev avgörande.

Med andra ord, stort cred till LHC-målvakten, i övrigt mest otur. En skitmatch helt enkelt.
Kommentera

pjåtor:
Nu äre fan dags för Bulan att matcha laget rätt!!!

Nästa match!

Sandström

Bertilsson Gunderson
Clark - Blomqvist - Lindblom - Tre bästa ska spela i samma kedja!

Pudas Zanetti
Johnson Granström Paille - Tänker hockey lika!

Kilström Carlsson
Pow Paw Zaborsky - Sätt ihop twimsen igen med den tilltänkta måltjuven! Ponta kanske kan få Patte och Zab att tända till...

Mannberg Jensen Thorell - Shls bästa fjärde?
(Alcén)

Längtar tills Fälth kan spela igen!!
Kommentera

Lite kuriosa:
Rohdin, wännström och rensfeldt har alla gjort mål idag, igen.. borde vara intressanta för Bz i framtiden. Sen finns det en ruskigt skön lirare i Rögle vid namn Bryan Lerg. Där har Bz nått att sno till nästa sässe.
Kommentera

Pettisbif: HÅLLER HELT JÄVLA RÄTT. Det här är bästa matchningen, Frågan är med Jensen & mannberg som kan matchas med vilken kjedja som helst, Fälth längtar jag också efter.
Kommentera

Pettisbif: Tyckte det såg intressant ut tills jag såg Jensen i 4:e, den karln är alldeles för duktig för att lira så långt ner i kedjorna. Visst, Blomqvist är nästan också för bra för att lira 4:e men Jensen imponerar verkligen varje match på mig!
Kommentera

Tigerhjärta: Blomqvist borde ligga högt upp, Jensen också, men matcha de 2 första, Ta Blomqvist med toppande spelare. Se nedan toppingarna och switcha centrarna.
Kommentera

Tigerhjärta: Håller med. Jensen, Linblom och Pow tycker jag har övertygat mest hittills. Bubblare är Clark, Paille och blomman. Bland backarna är det väl inte direkt någon som sticker ut, förutom Bertil då som är felfri och två snäpp över alla andra.
Kommentera

Tror vi har en upp-och-ner-säsong att fejsa. Utvärderar man en kontenta av de fyra avklarade matcherna kan man väl tycka att spelet förtjänat mer än sex poäng. Men jag tror mycket ändå talar för en mellanmjölksäsong tabellmässigt. Vi har ett lag som troligen är för bra för botten men något för instabilt och ostadigt för toppskiktet.
Kommentera

Gunderson
Johnson
Granström
Zaborsky
Pa Westerholm
>REJÄL BESVIKELSE<

Sen Sunken. Vad fan gör han på isen? Varje gång han är på isen så blir det FEL. En stor säkerhetsrisk.
Pudas också dålig idag.

Bäst som vanligt: Lindblom-Jensen-Westerholm
Bertilsson
Clark
Kommentera

Förstår inte varför det va sån jävla hype på Granström. Sabbar hela tiden med dumma utvisningar usch.
Kommentera

ellis: oj du är verkligen en expert. Att du kan se det redan efter fyra spelade matcher är enormt imponerande.

Jag själv väljer att vänta ca 20 matcher innan jag avgör det. Oftast brukar det ta några matcher att spela ihop sig. Tex Luleå förra säsongen. Det gick dåligt i 10 första matcherna och sedan så kom de igång och landade på topp 6.

Vi har ett bra lag. Det är bara det att det inte riktigt stämde idag. Puckarna studsade fel osv
Kommentera

OveForShow: och hans chanspassningar...
Kommentera

Vilken genomusel publiksiffra.

En lördag klockan 16 och det är lika dåligt som en tisdag i serielunken
när Brynäs ligger på nedre halvan i tabellen.

Var det förlusten borta mot Frölunda som var droppen?
Då förtjänar laget minsann ingen publik.

Nu när det blivit en till förlust.
Ska det bli 3000 då mot Luleå?

Eller vad hade gävlepubliken för ursäkt denna gång?

Verkar ju inte som Gävle vill ha ett lag i SHL.
Och fortsätter det gå så här få människor på matcherna.
Ja då är de få sin vilja igenom. För då lär vi inte
klara de ekonomiska kraven för att spela i SHL.
Kommentera

Chris11: Hoppas jag har full rätt till vad jag tror. Verkar inte så på dig...
Kommentera

Enaranger: På plats idag...OROANDE lite folk på läktarna...tragiskt o se:((
Kommentera

Enaranger: kan bara hålla med! Var fruktansvärt tomt på arenan. Man skämdes. Det märktes på spelet, hur roligt är det att spela inför sån här publik? Sjukt motiverande va? Fyfan Gävle!
Kommentera

Enaranger: Produkten kanske inte är mer lockande.
Kan inte klubben skapa mera hype och mera känsla för dom som är på plats så kommer folk att sitta hemma i sina soffor.

Både billigare och bekvämare tycker nog många.
Kommentera

bifhjärta:
Vem är det som sätter betyg på spelarna i gd/arbetarbladet?! Den personen måste va full efter varje match eller så lottar den ut sina betyg. Aldrig ett rätt i sina betyg..
Kommentera

Lindström:
Mediokert intro, inget tryck på läktarn, vart är den stämningshöjande pump musiken i avblåsningarna, mycket är för mjäkigt!! Klart stämningen blir lidande när dessa tre saker är mediokra! Var själv på matchen och vid 1-1 målet vare helt dött... wtf liksom!
Kommentera

Lindström: Då kan de hålla sig hemma, det slöa arslen.

Dags att flytta Brynäs? Det känns som att det är mest folk utanför Gävle som är på matcherna i vilket fall.
Kommentera

« · 1764676 · »