70 Rodrigues: Bara att inse att vi har ett bra lag! En ynka förlust efter full tid på nio omgångar talae sitt tydliga språk. Stabilitet!!!
Scott är en grym värvning!!!!
Slutsats:
Äntligen tre poäng på hemmaplan!
Ynka en nolla – och det i en match vi borde plockat tre i – på nio omgångar känns mycket stabilt. En bekväm fjärdeplacering på samma poäng som LHC och Luleå bådar gott inför fortsättningen.
Nu ska även de inavlade värmlänningarna slås tillbaka på tisdag!
SKÅL!
Det är ju så jävla skrämmande hur okunniga somliga (nästan alla) hockeyspelare är så fort de öppnar käften i halvtidspauserna. Verklighetsförankringen är ju bortom denna värld. Till 90% anser spelarna att deras lag tagit över, förtjänar mer blablabla. Och sen blir hälften urusla "experter" i tv.
Bara en notering...
Huge: tycker nästan att det är Jacobsson som går fel, hade han hållt markeringen på Klasen hade Kilström nog kunnat täckt upp vid den andra anstörtande Luleå-spelaren... Honken får svårt att veta om det kommer ett skott eller pass...
Tänkte faktiskt innan målet skriva att jag känner mig mer trygg av att se Honkens agerande i mål jämfört med hur det har sett ut med Rahms agerande, en större trygghet och lugn i agerandet...
Men, visst, ett baklängesmål som ser så billigt ut är ju alltid föremål för ifrågasättanden, men jag tycker det är större tabbe att tappa in mål under armen ur ett dåligt skottläge som i förra matchen jämfört med ett gyllene läge efter försvarsmissförståndssituation av en erkänt skarp målskytt...
Dagens 3 stjärnor var :
1. Andreas Thuresson, stekhet som vanligt kan inte säga så mycket mer ;)
2. Greg Scott, helt felfri, riktigt bra ikväll.
3. Johan Holmqvist, riktig bra insats ikväll hoppas Rham såg och lärde sig något ;)
ett litet extra plus till Daniel Brodin.