Brynäs IF

728142 inlägg · 7962 ämnen

BRYNÄS-LULEÅ 8/1 2009

« · 1107695 · » Till forumet

BRYNÄS-LULEÅ 8/1 2009
Dags att titta framåt.
Nio matcher kvar att spela hemma. Sjutton totalt.

En måndagsmatch.
Fyra torsdagsmatcher.
Fyra lördagsmatcher.

Närmast Luleå (torsdag) och Skellefteå (lördag).

Bara att fylla Arenan!

Och trading deadline närmar sig...
Kommentera

Sv: BRYNÄS-LULEÅ 8/1 2009
Jag tycker nästan att Markström bör få vila på torsdag o smälta finalmatchen
tills på lördag, då kan han stå, mot Skellefteå..Men tränaren kommer säkert
att spela Markström direkt, gissar jag iaf..
Kommentera

andreasknox:
Håller inte med. JVM har skadad Brynäs nog och vi behöver A-laget på torsdag om vi ska ha möjlighet att vinna.
Kommentera

andreasknox: Jag tror att CZ inser själv att Markström behöver vila lite innan. Jag tror Lindbäck står på torsdag. senaste 3 matcherna har han gjort det bra och jag ser igen anledning till att flytta på honom direkt på torsdag. Däremot så skulle jag vilja se hon i mål på lördag. Tror och hoppas att CZ tänker likadant.
Kommentera

21olsson: hon ska givetvis vara han och han= markström:)
Kommentera

Så här vill jag se laget:

Lindbäck (Markström)

1:a femman:

Molin-Hansen-Dackell
Jonsson-Andersén

2:a femman:

Widing-Dixon-Wanvig
Sundqvist-Hietanen

3:e femman:

Sandin-Granström-Hermansson
Carlsson-Nolander

4:e

Alcén-Persson-Vas

Extra: Svanberg
Kommentera

Emil Kåbergs syn på fajten med Granis, när han först trodde att det var Wanvig som han slogs med:

"- Nej, sedan såg jag ju att det var Granström men då var det ju för sent att ge sig när vi redan var mitt i, konstaterar Kåberg som dessutom hann varna domaren Morgan Johansson.
- Ja, jag sade till honom att de får se upp när de går emellan och vi som slåss har tröjorna över huvudet, berättar FBK-forwarden."

Vilka "vi"??

Det var ju fegisen Kåberg som inte vågade ta fajten utan började med att dra tröjan över huvet på Granis.
Eller?
:-)
Kommentera

Huge: Hade Granis spänt "fight-strappen" riktigt hade han inte haft tröjan över huvudet.
Kommentera

Qvarre: Vi har chans att vinna även med Lindbäck i kassen! Tror Markström
som sagt behöver en liten vila för att komma i balans igen. Det är nog
inte så lätt att komma hem från ett VM, o spela vanlig elitserie igen
för en så ung kille som just torskat i en av sina viktigaste matcher i
karriären..Men klart man får tycka olika, men jag ser gärna Markström tbx
på Lördag inför ett fulltankat LA ist =)
Kommentera

Poffa: Absolut, men min poäng är att det är lite fegt att dra tröjan över huvet på sin motståndare istället för att ta en ärlig fajt på samma villkor sas.
Fast i just det här fallet kan jag till viss del förstå Kåberg.
Han trodde ju att det var Wanvig och insåg säkert att han stod inför en övermäktig uppgift och att ett hederligt kok stryk var att vänta, så bäst att förekomma än förekommas genom att delvis neutralisera kanadicken genom att försöka dra tröjan över dennes huvud.

Å andra sidan: i krig och kärlek är som bekant allt tillåtet... :-)
Kommentera

andreasknox: Glöm inte att det är stor tidsskillnad på Ottawa och Sverige... Förutom att ladda om mentalt måste han även göra det fysiskt. Jag tror inte att han står mot Luleå.
Kommentera

rackham:
Intressant sammanställning

Noterar också att vi innan januarilönen har speldag lördag vid 2 av de 3 återstående hemmamatcherna.
Bra för publiktillströmningen när plånböckerna är tomma

Vidare att 4 av de 5 sista matcherna är på hemmaplan...
Vi fixar slutspelet !
Kommentera

Hoppas nu at folk släpar sig upp å stödjer laget!!
Skulle ju dessutom sitta mumma att gå en bit i slutspelet ekonomiskt.

I morron så hoppas jag att nån skoter raggare försöker åka på våran målis, och att Wanvig gör det han är här för. Han får gärna skicka 3-4 Lule spelare av planen med mindre tänder/armar-ben..

Kan lova att Meitinen kommer att göra allt för att gruffas..

Slutligen så vinner vi matchen med 4-0

*Dacke
*Wanvig
*Sandin
*Hansen
Kommentera

Peja: "Glöm inte att det är stor tidsskillnad på Ottawa och Sverige... Förutom att ladda om mentalt måste han även göra det fysiskt. Jag tror inte att han står mot Luleå."

...Våra JVM spelare kommer iaf spela nu på Torsdag :)

"JVM-spelarna Magnus Pääjärvi-Svensson och Sebastian Erixon kommer däremot att spela, trots att de landar i Sverige så sent som i kväll."

Fast ifs, vet jag inte ett smack av hur Målisar behöver återhämta sig.
Kommentera

Blizzard: Timrå har väl inga andra spelare att kasta in...
Kommentera

Peja:

Har Sundlöv värvat?saxat från Brynäs hemsida inför matchen imorrn:)

"Hans Jonsson tillbaka.
Jonsson som var febersjuk och sängliggande när Brynäs spelade mot Färjestad är tillbaka i laget. Han tar tillbaka sin plats som back i förstafemman och Ola Svanberg flyttas åter ner till att bli sjunde back"

Vidare kan sägas att varken Jakob markström eller Anton Persson kommer att spela imorrn.
Kommentera

Bissett19:
förstår inte vad du pratar om...;)

"Lars Jonsson tillbaka.
Jonsson som var febersjuk och sängliggande när Brynäs spelade mot Färjestad är tillbaka i laget. Han tar tillbaka sin plats som back i förstafemman och Ola Svanberg flyttas åter ner till att bli sjunde back."
Kommentera

Nu startar jag en tävling!!

Hur många minuter får Molin i morron?
Alt 1*15-20min
Alt 2*20-30min
Alt 3*30-60min
Alt 4*FÖR MKT SOM VANLIGT
Alt 5*Max 10min det han igentligen ska ha.

Rätt svar vinner en strumpa tillhörande Nr.21!!!
(ej tvättad sen -99)
Kommentera

tjugo8:

Haha,snabbt ändrat där,det är inte bara spelarna som läser här,även webbnissarna;)
Kommentera

Lindström:

Vad har du emot Molin?
Kommentera

Bissett19: Det hackas på MÅNGA av spelarna som får 4-7 min varja match.
Men INTE på han som får löjligt mkt istid, men INGET uträttat.

Sen har jag inget emot han, han kan tillföra en hel del.
Kommentera

Bissett19: Tycker du det är försvarbart med all istid han får kontra vad han har tillfört, uträttat dom senaste 10-15 matcherna?
Kommentera

Lindström:

Personligen tycker jag att han gör en bra säsong,synd bara att han fått spela center sen Sundstöm pajade,jag ser hellre honom på en "flaj".Det är fart i Smurfbenen,trots sina 37 bast.
Hans istid ökar ju för att han får mycket istid o Powerplay och Boxplay,det man ifrågasätta är ju hans spel i PP som inte är direkt lysande,men i BP är han jäkligt skicklig.

Vilka tycker du ska ha mer istid?
Kommentera

Bissett19: Tja samtliga som är heta. Det är ju upp till tränaren att känna av det. Så det inte blir vad som står på ryggen som är viktigast. (som det har varit tidigare)

I PP har han INGET att göra, men precis som du säger så i BP är han vass.

Jag tycker annars att dom ska ge istid till dom som är unga å hungriga i all enkelhet.
Bättre att skola in dom nu istället för nästa år..

Har svårt att tro att gammel smurfen spelar med oss då.
Kommentera

Molin är väl den enda spelaren som kan åka omkring med pucken i några minuter utan att skapa ett smack. En sån som Wanvig skulle nog må bra av mer istid.
Kommentera

Lindström: Molin blir väl kvar sålänge han kan stå på benen. Likaså Danielsson men dessvärre är det väl tveksamt om han kan stå på benen nästa säsong...
Kommentera

Peja: Ja te x sen vill ja se Bertilsson, Persson och Silferberg.
In med spelare som visar lite hjärta och inte bara åker av tiden.

Om man nu skrev 3 år med Sandin ge han chansen då! För inte lär han bli bättre av att sitta på bänken.

Visa att man satsar på dom unga NU.
Men det är ju lättare att ge dom "gamla" mer tid å ta i problemet senare.
Kommentera

Lindström: Anton P är faktiskt en perfekt fjärdecenter. Är bra defensivt och som energispelare i 5 mot 5, riktigt bra i boxplay och underkastar sig kollektivet genom uppoffrande spel och inte kräva speltid i powerplay som en del spelare gör. Silfverberg vågade (till skillnad från många andra spelare) ta initiativ när han spelade i A-laget, han var ingen alibispelare.
Kommentera

Peja: Amen!! Kul å höra att flera har samma uppfattning.
Kommentera

Lindström: Sandin ska väl också förtjäna sin speltid ? han har vart mycket blek ett gäng matcher nu. Känner inte igen honom.

Molin står för en bra säsong hitills, särskilt i jämförelse med andra spelare i truppen.
Kommentera

Davey_22: Hur kan man förtjäna nåt när man inte får chans att visa något? Molin skulle väl vara bäste poängörare isf., sätt till ALL speltid han haft isf eller??
Kommentera

Davey_22: Visst har han vart det lika så Herman. Lustigt att båda har blivit ISKALLA när dom spelar med Molin.
Kan det vara däri problemet ligger kanske..
Kommentera

Lindström: Tja, jag förstår att Sandin får mindre speltid när han inte gör det han är bra på, d v s energispelar/tacklar/vågar.

Molin är ju en av få forwards i truppen som faktiskt kan skapa nåt på egen hand, det finns nog en anledning till att han får den istiden han får.

Förmodligen så att ingen kan göra de bättre i dagens trupp.
Kommentera

Lindström: När har Herman vart het då ?? förutom en 3-4 lång serie matcher där han nätade.

Nädu, Ove är en av de sista man ska gnälla på i den här upplagan av Brynäs.
Kommentera

Davey_22: "Molin är ju en av få forwards i truppen som faktiskt kan skapa nåt på egen hand"

Ja att snurra i sarghörnen ger ju mycket..

Har inte sett Molin slå två vettiga pass i samma match hitills. Hur man kan köra med han i PP där han är BEDRÖVLIG är en gåta.

När man har ES näst sämsta PP måste man väl våga göra något. Eller som te x Widing vad gör han inne i PP? Ställ han å Wanvig framför mål så kanske nått händder. Inte som nu när han ska stå i Brendl position å skjuta.
Kommentera

Davey_22: Om Molin spelade för laget istället för JAGET så skulle jag inte klaga.
Men när han kör sin One man show match efter annan så tröttnar man.
Har du sett han slå många passningar eller rentav skjutit själv i PP eller 5-5?

Ne kunde just tro det.
Kommentera

Mer istid till Sebastian Lauritzen, Emil Sandin, Kyle Wanvig, Jonathan Granström, Daniel Widing, Alexander Sundström (när han är återställd från sin skada), Simon Bertilsson och Jakob Silfverberg.

Mindre istid till Ove Molin, Daniel Hermansson, Janos Vas och Ola Svanberg.

Dessutom så bör Markström alltid stå när han är i speldugligt skick.
Kommentera

arnio: Nästan precis som jag vill ha det!! Den ända du glömde var Dixon!!
Kommentera

Davey_22:

"han har vart mycket blek ett gäng matcher nu. Känner inte igen honom."

Efter det signade treårskontraktet har det inte hänt mycket där,hoppas han kommer ur svackan fort som fan....
Kommentera

Lindström: Ja, Ove har inte precis levererat i PP, liksom övriga i Brynäs. Jävligt bra av en spelare som inte "slagit två vettiga pass i samma match" att skrapa ihop 18 pinnar och dessutom ligga + 6.

Seriöst, ska vi snacka brister i PP får du ju dra upp hela laget..typ Lasse Jonsson som träffar mål vart sjätte skott ungefär.
Kommentera

arnio: "Mindre istid till Ove Molin, Daniel Hermansson, Janos Vas och Ola Svanberg."

Bara ett fel där, det ska vara INGEN istid till Vas! Han har inte uträttat ett piss sen han kom!
Kommentera

Bissett19: Ja, kan det va en undermedveten bekvämlighet som smög sig in efter kontraktet ? Väck grabben snabbt isåfall.
Kommentera

Lindström: Dixon ligger redan på 18 minuter och Hansen nästan på 19, sen ska ju Sundström in också. Kanske mer PP av Dixon då tillsammans med Widing och Dacke med Jonsson och Hietanen på backen.
Vill även se Sundström, och Granström i PP kanske med Wanvig framför kassen.
Kommentera

Lindström: "Om Molin spelade för laget istället för JAGET så skulle jag inte klaga"

Ett så pass korkat påstående att du för all(?) framtid diskvalificerar dig själv som varande en seriöst betraktad skribent.

Molin har kylan och tekniken att hålla i pucken i PP och är samtidigt duktig på att själv ta in pucken i zon genom sin fart.
Att gnälla på hans istid vittnar om dålig koll.
Ska man gnälla på nåt så är det isf hans osjälviskhet i bl.a PP, där han borde skjuta lite oftare istf att försöka hitta avgörande pass.

Sen håller jag med Davey22 angående Sandin och andra junisar.
Dom ska inte ha nån gräddfil till mer istid bara för att dom är just juniorer.
Junisar dippar ofta, det är naturligt för deras ålder och erfarenhet på seniornivå.
Kommentera

Huge:

Sophomore jinx = Sandin och Alcén?
Kommentera

rackham: Ja, nåt ditåt är det jag vill ha fram...
Kommentera

Huge: Molin åker omkring med pucken tills han blir av med den, om han inte fjuttar iväg ett ofarligt skott mot mål. Så är det oftast. Tycker att kritiken är befogad. Från min läktarposition ser man ofta att det finns passningsluckor till bättre placerade spelare när Molin har pucken, men han väljer i stort sett alltid att hålla i den istället, vilket gör att eventuella målchanser rinner ut i sanden. Hur ofta slår han passningar till sina kedjekamrater? Hur ofta får Sandin röra pucken överhuvudtaget sen han började spela med Molin?
Kommentera

rackham: Man får räkna med ups and downs med unga spelare. Sandin har ju varit lite upp och ner den här säsongen, Alcén i stort sett bara ner... Men skribenten som påpekar att det är svårt att spela med Molin har ju helt klart en poäng. Enorm klasskillnad motför att spela med en playmaker typ Micke Lind.
Kommentera

Peja: Det där är ju enbart fåniga överdrifter du sysslar med.
Molin har +6 och 18 pinnar. Det skrapar man inte ihop genom att åka omkring och tappa puckar hela tiden.
Han har tvingats agera hjälpgumma då våra ordinarie centrar är skadade.
Visst, han är inte den ultimata lösningen i PP alla gånger men övriga centrar måste ju också vila emellanåt och dom får dessutom tillräckligt med chanser i PP enligt min mening.
Molin får iaf inte så mkt istid i PP att det kan betraktas som obegripligt.

Från det ena till det andra:

En mkt bra och genomarbetad analys av Boork kring Markström i Expressen..
Kommentera

Huge: 4 forwards och 1 back i PP är misslyckat. In med en till back och ut med en forward (förslagsvis Molin). Givetvis får många forwards speltid i PP som det är nu eftersom det nästan bara är forwards på banan...
Kommentera

« · 1107695 · »